Karlovarský kraj doplácí na své ztrátové letiště, pošle mu dalších osm milionů korun
Už historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy Vary
Radní Karlovarského kraje rozhodli o zaslání mimořádné platby ve výši 8 milionů korun společnosti Letiště Karlovy Vary. Má pokrýt hlavně
Přesunutí jednatele LKKV na ředitele asi moc letišti manažersky nepomohlo. Platí zde staré české přísloví o tom zvířeti a zlatém sedle. Toto letiště „zachrápalo“ již dávno. Když už nebylo schopno zajistit nějakou dotovanou linku na „západ“ (bohužel ta jedna podtřebovala své letadlo pro cesty do lukrativnější Izraele), tak se mohli prostřednictvím cestovních kanceláří a Karlovarského kraje pokusit stáhnout klientelu ze severozápadní části republiky. Svého času zde létal Tunisair do Monastiru, a TVS do Turecka s mezipřistáním v Pardubicích( a obráceně). Měli k tomu dobré podmínky. Zrekonstruonané letiště včetně zázemí, přilehlé volné parkoviště a vcelku bezproblémová silniční síť z regionu. Bohužel… Číst vice »
Jak si představujete, že letiště zajistí dotovanou linku? Letiště může dát slevy ze svých služeb, ale nemůže dotovat linku, na to prostě nemá. Zadotovat by to musel kraj a nejlépe společně s podnikateli, kteří by ostatně nejvíce benefitovali z těchto cestujících. Problém je, že region na podporu pravidelné linky z veřejných prostředků nemá a zároveň podnikatelé zastávají názor, že to není jejich problém… A že se o to má postarat „erár“. Což vytváří začarovaný kruh. Co se týče charterů a létání trojúhelníků spolu s PED, tak historicky to fungovalo, ale doba se zmenila. Je to ekonomicky a provozně náročné a… Číst vice »
Já jsem nepsal že by mělo nějakou linku dotovat Karlovarské letiště s.r.o.
Takže si to shrneme. Brno, Ostrava, Pardubice, Vary, Budějce.
Asi jsme prostě jen bohatá země!
Regionální letiště obecně si zažijí své chvíle slávy, když je konjunktura. Hlavní letiště nestíhají, všichni jsou plni optimismu, a tak se buduje a létá. Když pak ale přijde jakákoli krize (ekonomická, politická, nebo prostě jen na půl roku uzemní pár MAXů), tak se začne optimalizovat a první, co se ořeže jsou tato regionální letiště. To je jako když je velký mráz – omrznou vám prsty na rukách a na nohách, ale jádro zůstane v teple a vy přežijete. No a v českých podmínkách je tím jádrem Praha. Podle statistik loni připadalo na regionální letiště dohromady jen 6 % cestujících, zbylých… Číst vice »
U LKKV se ukazuje, že ani výměna ve vedení není samospasitelná, dokud majitel, tj. kraj, nepochopí, jak provoz na regionálním letišti, potažmo letecká doprava, funguje. Očekávat, že se vrátí doby, kdy létali bohati klienti a letecké společnosti platily plné ceny, je pryč. Ale hlavně musí podpořit zájem o to, aby klienti chtěli do Varů létat. Hledat dopravce bez toho, aby bylo koho vozit, je nesmysl a nefunguje to nikde, na žádné regionální letiště dnes nezačne letecká společnost létat bez záruky, že provoz bude profitabilní.
V Jáchymově je rovněž nemalá část zámožné arabské klientely, tyto však vozí mikrobusy z Ruzyně.
To je možné, ale sama pouhá tato klientela by asi separátní let do / z Karlových Varů nenaplnila a do Teplic je z Ruzyně asi blíže než z KV (minimálně časově), takže ani s „pomocí“ tamní klientely se příliš počítat nedá – ale kdo ví, třeba by to někdo zorganizovat dokázal …
Ale tak tady je situace trochu jiná než jinde v regionech, Karlovy Vary žijí z příjezdového turistického ruchu a toto je prestižní záležitost.
Ano , toto je asi nejrozumnější co mohou zdejší politici udělat… to letiště stojí za to udržet a má obrovský význam. Určitě je taková podpora mnohem lepší než dotování nesmyslných linek pro pár vyvolených…
No, obrovský význam… Kolik % návštěvníků KV a okolí se tam dopraví tím letadlem? Kdyby se tam nelítalo, jeli by tito někam jinam, nebo by nejeli vůbec? Tři rotace týdně a 1,5 hodiny jízdy na opravdové letiště nejsou známky letiště s obrovský významem. Ale OK, pokud to kraj povžuje za účelné, ať si to platí.
Co byste dělal vy , být karlovarským krajským politikem ? Ono nejde pouze o Karlovy Vary , ale o celou západočeskou lázeňskou oblast , která je svým způsobem unikátní a atraktivní pro exotické cizince . Navíc vedle turistiky a lázeňství ten kraj nemá moc co nabízet. Co byste dělal vy , zlikvidoval byste to ? Osobně mě přijde podpora typu , že dosypu ztrátu a případně zadotuji (zlevním) letištní poplatky smysluplnější , než to , že si najdu nějakého joudu s nevyužitým letadlem , který se s ním 2x denně někam otočí…
Mě by přislo smysluplnější aby se těch 122 km z Václava Havla dalo ujéct do hodiny (ať už vlakem nebo jinak) a bylo by to přínosnější nejen pro tůristi.
Jenže to je běh na dlouhou trať. Takové řešení nebudete mít ani za rok , ani za dva roky , ani za pět let…
ano, tuto trať běžíme již pouhých … 34 let ….
Nehodnotím přístup krajské správy, jen polemizuju s tvrzením, že to letiště má „obrovský význam“. Nemá – to ukazuje jeho využití. Jestliže někam přiletí ob den jedno letadlo, zatímco na silnici I/6 nepřetržitě „teče“ proud aut a autobusů, plyne z toho, že obrovský význam má ta silnice, nikoliv to letiště.
„Obrovský význam“ má v porovnání (toho významu) s ostatními českými letišti mimo Prahy-Ruzyně a skutečnost, že zajistit jeho snadnou provozuschopnost pro „jako veřejného mezinárodního letiště s vnější schengenskou hranicí“ chápe snad každý, přestože „hlavním městem Rusů v ČR“ už dávno nejsou Karlovy Vary, ale Praha. Mohamedáni mají sice své podkrušnohorské lázeňské centrum v Teplicích, takže pro ně karlovarské letiště zjevně až tak velký význam nemá, ale pro celou rozsáhlou oblast bývalého „CCCP“ mohou být Karlovy Vary v letecké dopravě stále dobrou destinací – rozhodně lepší něž třeba Ostrava nebo Brno.
to letiste neni nijak dulezite.
lazne funguji i bez nej a nic mimoradneho neprinasi.
kdyby to bylo jak rikate, tak neni takovy problem tam mit vubec nejaky provoz.
Tak se někdy zejeď podívat co je v KV za klientelu a kdo obsazuje pětihvězdičkové welnes hotely. Čeští pacienti na pokladnu nebo batůžkáři z býval NDR to nejsou. Nehledě na to že někteří pokračují dál do M.Lázní, Frantovek nebo za uranem do Jáchymova. A kolik letišť krom Ruzyně přináší něco mimořádného? V Budějovicích to budou vyhozené peníze, co tento region může nabídnout krom kaprů.
Kdyby mělo „obrovský“ význam, tak není potřeba ho dotovat, aerolinky samy by stály o to na něj létat.
No vida, a soudruzi z Budějovic klidně posílají desítky milionů ročně na letiště Planá, kam nelítá vůbec nic :-(.
ale bude, letiště je dočasně uzavřeno právě kvůli stavbě
No, general aviation asi neni provoz, ktery by CB spasil…
A co by tam létalo?? Turistická letadla z Rakouska!
https://avia.gov.ua/informatsiya-shhodo-prijnyatih-rishen-komisiyi-z-rozglyadu-pitan-shhodo-prav-na-ekspluatatsiyu-povitryanih-linij-7/