Karlovarský kraj chce rozšířit letiště v roce 2026, miliardová investice cílí na velká letadla
Letiště Karlovy Vary. Foto: airport-k-vary.cz
Pro letošní rok Letiště Karlovy Vary očekává ztrátu 20 milionů korun.
Pro letošní rok Letiště Karlovy Vary očekává ztrátu 20 milionů korun.
Je učiněná radost číst tak zasvěcené a hodnotné komentáře…
Nedava smysl proc ma vesnice s pouhymi 48000 obyvateli kousek od Prahy vubec letiste… to pak muzou postavit taky v Krumlove a Luhacovicich. Cesky Kocourkov.
V případě Karlových Varů dává podle mého názoru letiště ještě menší smysl než v Pardubicích či v Českých Budějovicích. Pražské letiště je totiž umístěno přímo u výpadovky na Karlovy Vary, a není tedy vůbec žádný problém se tam z tohoto směru dostat, nemusíte ani podstupovat občas dost složitý průjezd Prahou. Navíc na letišti už dlouhá léta zastavuje autobus Regiojetu, který to z Varů na letiště dělá s přehledem za 1:30. S přibývajícími kilometry D6 bude cesta ještě rychlejší.
Velká letadla v podstatě nelétají ani do Prahy, tak proč by měly létat do KV?
Do KV je v podstate zbytecna i dalnice D6, natoz vetsi letiste…kam akorat litali jen russove
V druhém souhlasím, ale proč by byla dálnice zbytečná?
Jelikož je to zkratka velmi malé město.
V době, kdy nejsou dobudovány hlavní tahy typu D35, D52 do Vídně, D3 spojující Prahu s J.Č a Rakouskem, mi přijde ze D6 je dosti nevýznamná komunikace. To se muže stavit stejně tak napr dálnice Budejovice-Plzeň nebo Brno.
Jasný, pokud se nakonec podaří usmlouvat s německou stranou, ze by se D6 napojila na jejich A9-tak pak by to bylo už o něčem jiném…ale to v současné chvíli není úplně na stole.
A abych svůj argument podpořil fakty-tak zatímco intenzita dopravy na trase Budejovice-Písek dosahuje za den dle ŘSD z 2020 průměrně kolem 11,5 tis aut, tak Praha-KV je to pod 10tis. Tak proč nestavit dálnice nejdrive v místech s větší hustotou provozu?
Nemůžete hledět jen na intenzitu provozu. Všechny ostatní regiony už dálniční spojení napojení na zbytek republiky mají, jenom Karlovarský a Jihočeský ne. Stát by neměl diskriminovat některé své občany jenom proto, že žijí ve špatném kraji.
Tak ono celkove mít Karlovarský kraj je docela zbytecnost…
To je jedno, stejně by ta oblast měla mít nárok na pořádné spojení.
Je videt, ze jste do Varu nikdy autem nejel, potom byste toto nemohl napsat.
Jel a to kolikrát :). Mám tam část rodiny. Je to velmi podobna cesta jako z Prahy- Budejovic-tj část dálnice a cast silnice první třídy. Nicméně z Prahy do Budějovic je to co se týká provozu mnohonásobne horsi, jelikož se nejdřív musíte prokousávat šílenou zácpou nejdřív na počátku D1 a pak další zácpou kolem Benešova.
V současné době mají všechna města v ČR o velikosti Karlových Varů (cca 50 tis. obyvatel) dálniční napojení. Buď leží přímo na dálnici (Přerov, Chomutov, JIhlava) nebo mají dálnici někde poblíž (Teplice, Karviná, Jablonec). Nevidím tedy důvod, proč by Karlovy Vary měly být z této společnosti vyobcovány.
Dálnice by se stala užitečná, pakliže by se po ní dalo dojet až do Německa.
Ano, přesně jak říkám. Napojit na dálnici A9 a půlka tranzitu do Německa muže začít používat tuto alternativu namísto D5. Nicméně to nejdriv musí naše vláda přesvědčit německou, jelikož momentálně nechtějí Němci stavět ani přípojku na blízkou A93
Berte to jinak. Nekdo vymyslel jak vydelat penize tak chce uskutecnit. Nekdo koupi vrtulniky a vubec nevadi 550 milionu pokuta ze urad musi zaplatit , nekdo koupi za louzi stihacky a vsem se kutaly zlatacky. Tak proc to nezkusit s letistem. Mne se to take nelibi a to jsem velky fanda letani ale ruku na srdce kdyz je prilezitost tak kdo by ji nevyuzil? A tem par jedincum to my zaplatime v desatkach. ☹️
Ty letadla jsou bez provize jejich prostředníkovi, to je jediné co se pánům z ANO a SPD nelíbí.
Tak to prosím nemotejte s tímto zcela zbytným rozšířením.
mohlo generovat zisk.. uz vidím tu hromadu investorů co se tam ženou…
Karlovarský kraj se snaží dokázat, že neměl nikdy vzniknout.
Není to ani tak otázkou existence Karlovarského kraje, ale dlouhodobé neschopnosti těch, kteří ho vedou. Respektive neschopnosti jeho obyvatel vygenerovat ze svých řad někoho lepšího. Jelikož z kraje pocházím a velmi dobře ho znám, tak bych vám mohl dlouze vyprávět o tom, proč tomu tak je.
Příběh je pořád stejný: Kdo může, uteče.
Podle nedávného průzkumu veřejného mínění by nadpoloviční většina obyvatel Karlovarského kraje nebyla proti, kdyby byl kraj zrušen. Zároveň z jiného průzkumu vyplývá, že by se zhruba polovina dotázaných obyvatel nejradši přestěhovala do jiného regionu. Takže asi tak.
Rychlým googlením jsem zjistil, že taxi z letiště Václava Havla do Karlových Varů stojí okolo 3 500,- Kč. Kdyby tedy kraj VŠEM těm lidem, kteří projdou jejich letištěm, plně refundoval taxík na letiště Praha, stálo by ho to 38,5 milonu korun ročně. Budeme-li ale předpokládat, že velká část cestujících nelétá po jednom, ale ve více lidech a mohli by tak taxi sdílet, tak bychom se mohli dostat třeba někam k 25 milionům ročně. Tedy ty miliardové investice plus obrovské provozní náklady nedávají absolutně žádný smysl. Létání, letadla a letiště miluju, ale tohle fakt absolutní nesmysl, aby se z veřejných peněz… Číst vice »
Obrovský potenciál v tom vidím! Letecké spojení Karlovy Vary – České Budějovice už desetiletí výrazně chybí a teď konečně bude moci býti zavedeno.
a rovnou A380, poptávka po tomto spojený je silná a silnice I/20 mizerná ….
Mohlo by to mít i mezipřistání v Pardubicích?
Jistě. A jelikož z hlediska nejen železniční, ale i letecké dopravy patří k nejzanedbanějším krajům Liberecký, zařadil bych ještě Hodkovice nad Mohelkou, kde by se taky za pár stovek milionů dala vybudovat nová ranvej a terminál.
A protože nemusejí mít v Praze všecko, tak napojit Metrem 😀
Jasně, už na to kupují flotilu A380.
České Budějovice odbavili tuším deset tisíc cestujících od srpna. Za rok 2024 se předpokládá cca 60 000 cestujících, takže pravděpodobně překonají Karlovy Vary.
I tak je to absolutní šílenost. Provozovat „letiště“, které je v provozu pár měsíců v roce a i v té největší špičce odbaví jednotky letadel denně, je zcela nezodpovědné vyhazování veřejných peněz.
Smysl to má na nějakém odlehlém ostrově, ale rozhodně ne v regionu, kde je „normální“ letiště 120 kilometrů daleko (Linz), případně necelých 200 km Praha.
To sice je pravda, ale…
Před Vánoci jsem měsíc pobýval v jedněch regionálních jihočeských lázních, tak jsme se u stolu při obědech bavili třeba i o tom letišti.
Zkrátka, pro Jihočechy je místní letiště symbol toho, jak se kraj o ně stará a jsou na něj hrdí. Vidí v něm zárodek rychlého rozvoje jejich kraje. Samozřejmě, padl i argument „nemusí mít Praha všechno“.
Na mou připomínku o vyhazování peněz mi řekli, že „ty nejsi odtud, ty to tak nevidíš“.
Tak když to místní chtějí, tak to mají.
To chápu, jen je otázka, zda má erár platit naprosto iracionální a v principu hloupé rozmary nedospělých jedinců neschopných chápat základní souvislosti.
Je to asi tak stejně „chytré“, jako kdyby erár třeba v té Praze platil přímá denní spojení do deseti amerických měst a do celé Asie, protože „Frankfurt, Londýn, Vídeň nebo Amsterdam nemusí mít všechno.“
Erár platí regionální autobusy, vlaky, letadla. A co je pro koho zajímavější je druhá věc. Spousta lidí jela na dovolenou jen proto, že odlet byl z Českých Budějovic. A zájem o lety je i letos, kdy je v plánu létat od konce května do konce září devět letů týdně. Pokud by se podařilo, aby zde Smart wings měli těžkou údržbu letadel a byla zde nějaká linkovou rotace (například pro asijské turisty do Frankfurtu), tak by mohlo fungovat v černých číslech.
Autobusy a vlaky jsou základní dopravní obslužnost, létání na dovolenou je zbytný luxus. Pokud si na sebe letiště vydělá třeba tou údržbou, pak fajn, mohlo si vzít běžný komerční úvěr a fungovat jako jakýkoli jiný podnikatelský subjekt.
Zbytný luxus je vlastně vše kromě vody a trochy jídla a pár hader na oblečení.
Jenže bez toho „zbytného luxusu“ nepočítejte s rozvojem čehokoliv v kraji.
To máte pravdu, ale to už je filozofická otázka. Kdybychom přestali kupovat a provozovat zbytné pitomosti, tak ekonomika v její současné podobě přestane existovat. Jen si kladu otázku, jak dlouho nám náš způsob života bude tolerovat tahle planeta:-(
Cesti debilove proste …
No, on Linz je na podobny urovni jako C.B-leta tam akorat pravidelna linka do Frankfurtu (ale s tou novou dalnici tam aspon budete pod hodinou)
Nicmene je pravda, ze letiste CB jsou asi nejvice vyhozene penize co mohly byt…
Rozšířit pro Ruská vojenská letadla.
Na tohle téma bych raději ani nežertoval 😕
Ono není o čem, kdo se z historie nepoučí, ten si ji zopakuje…
My ve Střeni chceme taky letiště.
Pravda, do Dětřichova je to předaleká cesta 😀
https://mapy.cz/s/modorejane
a to je kde? Jako kde jsou Vary trochu tuším, ale kde je Střen… vůbec 😀
Když jedete vlakem z Prahy do Olomouce tak asi 15 km před Olomoucí.
Přáslavice? No, kousek od Olomouce…
(Z.Jirotka, Muž se psem)
Bahnitý terén, zapomeňte, leda linky hydroplánem z Nákla… 🙂
Naopak, takové letiště na pilotech, zase by mohli bejt na Moravě na něco hrdí. 🙂
Prdlačky Náklo – hydroplán
Měli to udělat před lety… Karlový Vary to zaslouží!
11t. cestujících….twl. stačí číst: by mohlo, by mělo, by chtělo…se dočista zbláznili. Nechat je zavřít za mrhání státními penězi! A tohle je the best: Rozšíření přistávací dráhy by mělo podle současných odhadů stát asi 800 milionů korun, prodloužení dráhy má stát zhruba 300 milionů korun.
BY MĚLO :))))))
Neumí zajistit řádně základní dopravní obslužnost kraje 🚍🚈 a hrají si na dopravní experty!
Takže zhruba 30 cestujících denně, pokud počítám dobře. V době po covidu, kdy je každý hladový po cestování. A proto miliardová investice. Asi mají s Jihočeským krajem nějakou soutěž 🙂
pro 30 lidi denne si mohli koupit za 3-4mio luxusni autokar, co se jim na ceste do prahy denne 4x otoci.
Při odpisech na 20 let je to 5.000 Kč na cestujícího. Miliardová investice v Brně by vyšla stejnou metrikou na stokorunu, v Praze na pětikorunu. Ale asi jsou ve Varech bohatší.
Tak si stále říkám, odkud se stále berou ti experti, kteří nejprve navrhnou infrastrukturu nebo spojení (čímkoliv) a až to mají navrženo a realizováno, začnou se poohlížet, odkud by ten „substrát“ mohli vzít. Jednou je to chimérou o okamžitě vysokém růstu počtu obyvatel, jindy vírou, že když někdo nějakým směrem nejezdil, tak nově tím směrem začne jezdit, i když dosažení nástupního místa je nevýhodné a zdlouhavé, anebo že díky jejich přesvědčení, se turisté jen pohrnou. A pak jsou to ve výsledku jen křivé huby a zbytečně proinvestované peníze.
Určitě věří na dopravní indukci. Pokud místo rozšíření postaví ještě další 2 dráhy, budou tam mít provoz jako ve Vídni!
To je s odpuštěním ptákovina. Kraj, který má v dopravě řadu jiných problémů – nakoupil malé autobusy, nemá fungující IDS, z vlastní zkušenosti vím, že ani silnice na tom nejsou dobře. A ze zpráv ŘSD je jasné, že dálnice se k Varům sice pomalu, ale jistě blíží. A ten Kulhánek (nevím, za koho tam je) tam za rok třeba nemusí ani být.
Je dost dobře možné, že tam Kulhánek (KOA, resp. STAN) za rok už nebude. Ale místo něj tam může být akorát Vildumetzová (ANO), která v těch ptákovinách bude směle pokračovat. A hlavně, dopravu bude mít nadále na starosti Bureš (ODS), který v koalici bude ať tak či tak.
Vildumetzová. To je taková ta smutná paní, co občas se objevuje na tiskových konferencích ANO s Karlem Havlíčkem (Neborovským ). Bureše neznám. Tedy jen jednoho s krycím jménem Bureš, ale to je asi někdo jiný.
Toto je Jan Bureš, vlivný člen ODS v Karlovarském kraji, toho času poslanec PSP ČR a náměstek hejtmana pro oblast dopravy v jedné osobě. Dříve též starosta města Ostrov na Karlovarsku.
Nezbývá, než doufat, že Karlovarský kraj má vše dobře promyšleno a spočítáno, aby mu tato „strategická investice“ do dopravy dopadla podstatně lépe, než nedávná „autobusová revoluce“.
https://zdopravy.cz/fiasko-autobusove-revoluce-v-karlovarskem-kraji-nove-vozy-jsou-male-lide-se-do-nich-nevejdou-190126/
No, ony ty revoluce často ve výsledku moc nedopadají…
Když holt nemá někdo trpělivost na evoluci, tak pod tlakem prosazuje to druhé.
Kdyby alespoň třetinu těch peněz vrazili do zvýšení kvality krajského školství a zdravotnictví, tak by to za pár let vygenerovalo pro kraj větší přínos, než utkvělá představa megaeroplánů plných cizinců s tučnými konty
No to je umanutost nejvyššího ražení. Místo toho aby se dodělaladálnice do Prahy tak naši hospodáři rvou peníze do bezedne díry. Atak je to v tomto absurdistanu se vším.
Není to tím, že dálnice je státní a letiště krajské?
Ktery zlocinec tohle vymyslel?
Je jich povícero…stačí Gůůglit.
Co se ti barevní, gumoví medvídci dostali do prodeje, tak to jde i s ekonomickým myšlením s kopce.
Tady ekonomické myšlení chybělo ještě dávno předtím, než první „veselý medvídek“ vůbec spatřil světlo světa.
To samé, co Budějovice. Vyhozené peníze. Kravina na kvadrát.
Plány jsou to pěkné, ale… je někomu z politiků alespoň trošku jasné, odkud se bude brát klientela, která by tam měla létat, koho ve Varech chtějí a co jim chtějí nabídnout? Tradiční lázeňství je vyhledávané relativně omezenou klientelou a její počet se spíše zmenšuje… Pokud jde o vyjádření, že by ve Varech mohla přistávat „velká“ letadla, resp. „splňovala by tak podmínky pro přistávání větších letadel, která zatím musejí přistávat například v Praze“, tak by mě docela zajímalo, o jaké variantě vlastně mluví. Rozšíření na 45 m je jasné, to je zcela nezbytné, ale pro prodloužení se zvažovalo několik variant, od… Číst vice »
Ona už armáda nejspíše nepřipravuje bombardování Západního Německa. Spíše byly na školení v Českých Budějovicích o tom jak utrácet státní peníze k vlastní popularitě.
Aha, to mělo být vtipne? Vzhledem k tomu, že hrozby jsou dnes na opačné straně tak asi by nebylo špatné mít provozuschopné letiště co nejdál od místa, kde se může konflikt rozhořet…
Jestli Vary nebo Plzeň, to už je fakt jedno
Plzeň by vyžadovala daleko větší investice….
Klientela bude taková, že se bude prosit Ryanair, aby sem něco před půlnocí poslal otočit z Bergama a ze Stanstedu a to bude nakonec všechno, co se mimo pár letních charterů chytne. Ovšem bude to znamenat další nemalej dosyp.
Ale ono je to tak nějak celoevropský – každej, kdo má letiště, tak ho chce stůj co stůj provozovat, touží aby mu tam něco lítalo a leje do toho peníze horem dole. Jsme v době, že kdo nemá letiště, jako by nebyl. Byť se mu tam letadlo ukáže dvakrát týdně před půlnocí.
Pokud jde kraji o to, aby tam dostali a udrzeli víc turistů a ta investice se vrátila, tak zrovna ani Angličané, ani Italové (stejně jako třeba Francouzi nebo Španělé) nejsou rozhodně vyznavači klasického lázeňství, což je produkt KV. Proto jsem se ptal, zda má kraj ujasněné, koho chce a s čím oslovit.
Myslím si, že spoléhají především na Izraelce (z velké části ruského původu) a Araby.
Se divím, že neplácaj něco o Bruselu. Všichni tito regionální mamlasové plácaj něco o Bruselu.
Teď je to naprostý nesmysl.
Až bude samotné jádro dráhy neopravitelné, a bude potřeba to celé nahradit, teprve pak bude mít smysl uvažovat i o celkovém zvětšení.
No, musím říci, že toto považuji za zbytečnost.
Dálnice D6 se usilovně dostavuje, do roku 2030 budeme z letiště v Praze do KV jezdit za hodinu. Maršrutkové přepravy turistů do KV fungují bez problémů s mnohem větším množstvím leteckých spojů, než by dokázalo zajistit letiště v KV. Neturistická přeprava do KV je taktéž plně funkční a rychlá.
Proč zrovna nejchudší kraj v republice, ze kterého pocházím má potřebu takto blbnout nechápu.
A z Mnichova na polygon BMW za Vřesovou se rozhodně letecky cestovat nebude.
Protože to potřebuje někdo vysoutěžit a ten co to vysoutěží udělá co? …. 🙂 🙂 🙂
…Proč zrovna nejchudší kraj v republice, ze kterého pocházím má potřebu takto blbnout nechápu….
Vůbec bych se nedivil tomu, kdyby se někomu v hlavě zrodilo přesvědčení, že mu za tento „ušlechtilý“ čin jednou před odbavovací halou postaví pomník v životní velikosti. Logika se hledá zde jen velmi těžce.
Tak je to investice a deset procent na správných účtech. Co na tom, že provozni náklady a další zaplatí občané v daních a omezeném rozvoji školství.
Zbytečná megalomanie.
Jeden problém je že Karlovi Vary celkem chátrají a podle mě bude víc a víc problém lákat turisty a to i autem s Prahy. A pro chudý malí region nevidím pozitivní budoucnost pro letiště. Říkám to protože před hranice v Polsku jsou úplně nové termální hotely a levnější s lepším servisem, osobně šance že bych jel do Var je pomalu nulová a myslím že lidi jako já jen bude přibývat. Ale pravda že letiště vydělává i jinak a to že přiláká lidi do regionu na život a podnikání. Osobně bych nežil někde kde není do hod a půl letiště od… Číst vice »
To letiště mělo smysl jenom do té doby, dokud tam létali Rusové. Úbytek ruských hostů a tím i úpadek letiště začal finanční krizí v roce 2008, následně přišly sankce po záboru Krymu, covid a vzápětí válka na Ukrajině, které to celé dorazily. Je naivní se domnívat, že se do Varů kdy podaří nalákat dostatečně velké množství turistů z jiných vzdálených míst, než je Rusko, potažmo postsovětské země. V 19. století sice Karlovy Vary byly světoznámé lázně, kde si podávaly dveře přední osobnosti světové kultury a politiky, ale dnes po nich neštěkne pes. Je naivní představa, že letiště naláká nové obyvatele… Číst vice »
Ty uniklé příležitosti mi opravdu vrtají hlavou. Něco ze zmiňovaných problémů musí řešit stát (exekuce…), ale spoustu toho může ovlivnit město a kraj. Jak to, že ani jedno město/kraj v Česku nekouká do budoucnosti? Kdyby třeba v KV byla perfektní volnočasová infrastruktura, personálně špičkově vybavené školy, školky, nemocnice, kvalitní architektura a k tomu nějaké ty pobídky pro biotech/IT firmy a jiná odvětví budoucnosti, tak by tam časem špičkoví lidi přišli. Město a kraj, které tohle udělají první budou mít obrovský náskok před zbytkem republiky. Třeba u nás v ČB se v devadesátkách místo špičkové infrastruktury na světové úrovni postavil hokejový… Číst vice »
„ani jedno město/kraj v Česku nekouká do budoucnosti“
Z čeho tak soudíte? Že zrovna u vás není cyklostezka tam, kde byste chtěl?
Myslím, že v lázeňském regionu by měli využít právě při koukání do budoucnosti i to letiště. A třeba mít projekty investic do jachtingu a vodních sportů – až v budoucnu budou díry po uhlí plné vody.
Otázkou je, jestli ve 21. století má klasické lázeňství v podobě, v jaké je provozováno v KV kraji, ještě nějakou budoucnost.
Kdo říká, že musí být v této podobě? Moderní vnitřek starých lázní, moderní pojetí lázeňství v ČR nesmí být provozováno?
To mám rád tyhle řeči, že se nic nedá, protože se to nedá a nejlíp je na všechno se vy…
Zatím jsem si nevšiml, že by se kdokoliv snažil o změnu. A rozhodně neříkám lázně zavřít, lázně do KV kraje patří, je tu spousta minerálních pramenů, silná tradice a je škoda toho nevyužít. Jen už to zřejmě nebude tak silné, jako byli všichni zvyklí. Zlatá éra Karových Varů už se nevrátí, smetánka má dnes jiné preference a najdeme ji spíše v Karibiku nebo v Aspenu než v českých lázních. Nevrátí se ani odbobí vlaků plných odborářských rekreantů. Křížkoví pacienti budou jenom ubývat, protože pojišťovny logicky upřednostňují jiné způsoby léčby. Rusy tady už nikdo nechce a Zápaďáky lázně moc nezajímají. Takže… Číst vice »
No, nejde to, protože to nejde a nemá nemá cenu vymýšlet nic nového.
Kdyby to prodali Polákům, ti by věděli, jak to rozjet…
Něco opravdu nejde a něco by možná i šlo, ale nikomu se nechce. Nevím, jestli jste z kraje, ale jestli ano, tak jste si jistě všiml, že celý kraj prostupuje dost „blbá nálada“. Mladí radši zdrhnou a jejich rodiče je v tom často ještě podporují. A starší lidé si akorát zanadávají, ale nakonec se shodnou na tom, že oni už to nějak doklepou.
Blbá nálada je v mnoha krajích.
A je úkolem politiků něco dělat, aby nebylo třeba odcházet. A v tom dělání je i letiště, pomocí kterého by se mohly pro začátek aspoň oživit lázně dovozem movitých léčení chtivých.
Určitě má větší potenciál letiště v takovém místě, než v Budějovicích.
A já tvrdím, že letiště jsou jen vyhozené peníze. Movití nepřiletí, lázně už je nebaví. Dalo by se najít minimálně 10 lepších způsobů, jak v kraji utratit miliardu, aby z toho jeho občané skutečně něco měli. A politikům v KV kraji je podle mého názoru úplně jedno, že lidé odcházejí. Je zajímají především dotace a kšefty.
perfektní volnočasová infrastruktura, personálně špičkově vybavené školy, školky, nemocnice, kvalitní architektura a k tomu nějaké ty pobídky pro biotech/IT firmy a jiná odvětví budoucnosti, tak by tam časem špičkoví lidi přišli. Město a kraj, které tohle udělají první budou mít obrovský náskok před zbytkem republiky
Protože všechna ta města jsou i při bídě naší infrastruktury hodinu, max dvě od Prahy nebo od Brna, které stejně nepřeplatíte. Na to jsme holt poněkud malá zemička.
A právě to je ten důvod, proč nemá smysl ani to letiště.
Treba vedi, co my nevime. 🤔☝️
Jj, kdo spolu mluví. 😉
A nebo neví, co my víme. 🤪
A nebo vědí, ale ignorují realitu.
Nechteli by si radsi za milardu koupit nejaky hezky vlak, co by se jim 2-3x denne otocil v Drazdanech?
Z tohoto pohledu je Norimberk blíže.
Normimberk je ale trochu mensi letiste a hlavne tam neni prestup na ten vlak.
Tak v tom případě určitě Lipsko – Halle… Akorát, než vlakem dojedete do Cvikova, tak tam ztratíte mládí…
A do Drážďan na letiště to o moc minut rychlejší nebude s podstatně omzenější nabídkou.
Lipsko, Drážďany nebo Norimberk, to jsou taková regionální letiště.
Co takhle Berlín, lépe Mnichov a nejlépe domluvit u Němců dostavbu A70 do Schirndingu a pak Frankfurt?
Na tohle budu mít furt stejný názor. Kdo někdy byl v Karlovarském kraji mimo samotné Karlovy Vary ví, jak jsou ty peníze potřeba kdekoliv jinde, ale jo, dejme miliardu na dráhu, aby mohla vrstva nejbohatších ušetřit hodinu jízdy na jiné letiště.
Ale vrstva nejbohatších by mohla pustit chlup i v kraji.
Když nepřijede nikdo, nelze očekávat nějaký rozvoj.
Vydělte si jednu milardu počtem obyvatel kraje a pak zase napište kdo a co má kam pustit. .-) vy chlupe .-)
Já jsem nepsal, že se má miliarda dát na dávky „potřebným“.
Ale o tom, že ti, co mohou v budoucnu doletět a láznit se, mohou přinést peníze třeba někde do Přebuzi, kde nějaký investor postaví horské středisko v takovém stylu https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=76751984&newest=1&yaw=0.064&fov=0.644&pitch=-0.155&x=12.6180344&y=50.3687686&z=16 , uvnitř s komfortem 21 století.
Tak větší letadla jako B-757 nebo B-767 už ve Varech v minulosti přistála, ale byly to „jen“ vládní speciály s pár lidmi na palubě. Dnes je problém, že nemůže být běžný A-320 nebo B-737 plně zatížen kvůli nevyhovujícím parametrům VPD, což omezuje dolet a efektivitu linek, a i proto je musí kraj dotovat. Určitě by rozšíření VPD pomohlo. Vary nutně potřebují novou klientelu, náhradu za Rusy. Nabízí se Izrael a další destinace z blízkého východu, ale že to tak dopadne, na to nikdo záruku nedá. Škoda jen, že se na to nemyslelo už při minulé rekonstrukci VPD, takhle bude letiště… Číst vice »
Nutně žádnou náhradu za Rusy nepotřebujeme. I za „Rusů“ tu bylo lejno. Děkuji za pochopení.
Vary nepotřebují letiště 🤣
Souhlas. Jak si slibovali, když před covidem otevřeli leteckou školu. Linka do Dortmundu. Nic. Ve Varech žiji od narození takže 65 let. Je to absolutně mrtvé město. Vary žijí týden festivalem a konec. Naši hospodáři postavili plavecký venkovní bazén 25m. teď vymýšlí, že postaví 50m.Atak je to tady se vším. Dráhu taky rozšiřují po metrech. Tohle je tady šílené
Letecká se škola se tam přestěhovala z Benešova
320 nebo 737 může z KLV odstartovat s plným zatížením při letech prakticky po celé kontinentální Evropě, do Turecka i Izraele. 320 dolétla i do SVX, ale to už je na hranici. Pro větší vzdálenosti je pak omezení payloadu pro odlet ze stávající dráhy nutné.
Karlovy Vary, resp. celý kraj, hlavně potřebují náhradu za celkově skomírající lázeňství.
Já bych tam i jel, ale rychlíkem na dolní nádraží a pokud možno ne oklikou přes Ústí. Jinak mohou hledat, co chtějí, když to oživí třeba jen ten kraj samotný v jeho rámci.
Nebylo by rozumnější nastartovat to lázeňství?
Nebo je snad lepší náhrada v podobě amazoních hal?
Problém i výhoda je blízkost Německa. Problém v tom, že hodně lidí tam jezdí za víc € než by dostali v kraji a tak nemá pro ně smysl nějak rozvíjet své okolí vyděláváním peněz u baráku.
Výhoda by mohla být přilákat víc Němců.
Přitom stačí rozjet nejen Klínovec a Boží dar, ale i jiné destinace. Stačilo by, kdyby aspoň 10% Pražáků nejelo do Krkonoš, ale i někam k Abertamům atd.
Nevím, jestli to lázeňství ještě půjde nějak více rozhýbat. Přeci jen se priority lidí, jak a kde trávit dovolenou, dost změnily. Krušné hory se rozvíjí i jinde než na Klínovci a vzhledem k absenci celoplošné ochrany tím i dost trpí. Kdo chce si tam dělá co chce. Jinak mám obavy, že při současném tempu oteplování ještě tak 10 – 20 let a s horskou turistikou je u nás minimálně v zimním období amen. Amazoní haly mě taky nijak netěší, ale bohužel je to asi to jediné, na co náš kraj v současnosti má. Taky bych tu radši viděl nějakou fajnovější… Číst vice »
Ale celé věky jsou Krušky vlastně brownfieldem. A dnes se na to chodí lidi dívat jako na přírodní výtvory . https://mapy.cz/zakladni?pano=1&x=12.7793156&y=50.3990201&z=18&base=ophoto
Kde je napsáno, že za pár let nebudou obdivovat „divokou“ přírodu třeba tady? https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=2148612&gallery=1&sourcep=foto&idp=2635948&x=12.7394151&y=50.2674222&z=16&base=ophoto
Tak na to si asi ještě pár let počkáme.
Ale to je právě ta vize do budoucnosti. Využít toho, co je (a co není jinde) a ne jen brečet, že zrovna hned teď teď nic není. Takové projekty se rozjíždí pomalu, ale nabalováním dalších se to urychluje a láká to posléze další kapitál.
A ono se to nezdá, ale i ta divočina chce jen pár let a zaroste to tak, že za 20 let neznalý nepozná, že to vše vzniklo lidskou rukou.
Fakt se nesmí uvažovat jen v rámci okamžitého zisku.
Na úvodní fotce je B737-8F v barvách ČD Cargo? 🙂
Myslím že letiště v KV nemá pražádný smysl a už vůbec ne pro sirokotrupá letadla, ledaže by se Rusko kouzelným proutkem vrátilo do civilizované Evropy.
Té doby OK-TVC , O2 Livery 🙂
Letos očekáváme ztrátu 20 milionů, ale nainvestujeme tam miliardu – zajímavej podnikatelskej model.
to není podnikatelský model 😀 , to je zastupitelský model. Kdyby paraziti, co vládnou v kraji, si měli vydělat, pak by hodně rychle nastal bankrot. Jenže hospodařit s penězi, co přitečou od státu na základě vybraných daní je hrozná pohoda, to se jen utrácí.. Toto musí společnost pochopit a často to vůbec nechápe…
Živnostníci, co už nějaký ten pátek… např. opravují pračky… to chápou snad všichni.
Opačný extrém jsou pak takoví, kteří si myslí, že stát posílá živnostníkům mzdy, to jim nestačí a tak ještě podnikají!
11 tisíc cestujících za rok znamená průměrně 30 za den. To snad i lokálka do Toužimi převeze víc.
přesně, stát by měl nastavit pravidla jako u lokálek. Buď x-set tisíc osob nebo cargo, jinak letiště zavřít. hotovo
Na železnici taky žádný takovýto pravidla neexistujou. Tím neříkám, že je to úplně špatná myšlenka. Krom toho, železnice jsou dominantně v majetku státu, u letišť je to pestřejší.
U nás neexistují. V Německu je v některých spolkových zemích mají.
Tak to by měli zrušit spolkové země, aby do toho dráze nekecaly jako nějaký Borecký 😛
Na LKKV je poměrně živý GA provoz a asi nejlepší škola letecké akrobacie v ČR. Zavřít ho by byla hloupost.
Ale nemá smysl krmit celej ten ansámbl okolo, provozovat halu atd.
Ať si na sebe vydělá, když je teda potřeba. Tohle není základní dopravní obslužnost.
To býval Mochov, tam bylo 32 v průměru za den a 4 lidi do vlaku.
Určitě super, takové PRG-WEST, nový HUB, kde bude několik A380 za den, cargo terminál, servisní zázemí – pracovní příležitost pro kraj ( sice malej ,ale šikovnej)… tou dobou už bude i skoro hotové dálniční napojení na Prahu, takže fakt super počin. mld sem mld tam… 😀 Ps. nechcete už ten KV připojit zpět pod Plzeň? 😀
A ještě může sloužit jako záložní pro F-35!
přesně, hlavně třeba při napadení Německem by se hodilo. Je třeba počítat se vším 😉
jestli by spíš nemělo smysl udělat mezinárodní letiště z buranos aires hýskov….
https://mapy.cz/s/mukedafase
Nebylo by spíše lepší zavřít Prahu a odkláněli bychom všechna letadla do KV?
pravda, pozemky tam budou jistě levnější a pracovní síla taky 😀
Že by EC zastavovaly ve Všetatech a Prahu míjely, AN Florenc vykázat do Českého Brodu a Černý most až do Heřmanova městce, jakpak by to asi dopadlo?
hlavně KV jsou i v integraci PID, takže se tam jezdí v rámci pražského tarifu a myslím , že Praha druhé letiště potřebuje…
tak ještě zaintegrovat i vlak, snad by to nebylo tak těžký když je integrovanej až do Žlutic
Tak ještě kdyby tam pořádně nějaký jezdil, když místo zlepšení železnice stavíme dálnici – pokud jde o PID a tedy spojení s Prahou…
jako přímý vlak Praha – KV přes Rakovník a Bečov v integraci PID. hmmmm.. hustý sen 😉
Dejte to na Slevomat – Zážitek na celý den, na který jen tak nezapomenete.
https://www.youtube.com/watch?v=qFap_ymhh3k&t=1360s
ty vole on jede rychlovlak … do Prahy to může bejt kolik vodsaď, 150 kilometrů? Za půl hodinky tam jsme 🙂
Praha má druhé letiště 50 minut vlakem na východ.
…..nechcete už ten KV připojit zpět pod Plzeň? 😀…
Ono, bohužel, teď už beze srandy, se ukazuje ta hovadina s vyplozením takto malých krajů, jejichž „městečka“ (v tomto kontextu) chtějí rádoby konkurovat velkým městům.
To je ten kraj, kde nefunguje vůbec nic a nejenom v dopravě?
zrovna letiště a věci kolem něho fungují dobře. Podobně je na tom jeden kraj na jihu Čech 🙂
A ten kraj na jihu Čech má taky zcela nefunkční hromadnou dopravu a inovuje ji mikrobusy, které při špičkovém intervalu jednou denně nic nepoberou? A to nemluvím o nejnižší průměrné mzdě za celou republiku, nejvyšších cenách, nefunkčním školství, nedostupné zdravotní péči a další specialitách tohoto rázovitého kraje, kde každý druhý dojíždí za prací ven, protože tu chcípl obrovský pes.
Jediný majstrštyk zdejších politiků za poslední roky byla snad jen ta slavná losovačka. Vlastně se můžeme těšit zda to zopakují při výběru dodavatele na to letiště.
Mám lehkou alergii na slovní spojení “krize na Ukrajině”. Na Ukrajině není žádná krize ale válka vyprovokovaná Ruskem.
A jak to vylučuje to, že tam je z toho důvodu krize?
Sice nevylučuje, ale může to evokovat, že autor výroku tak úplně nesouhlasí s tím, že je tam ruskem vyvolaná válka, a tak to maskuje za „krizi“. Taková forma eufemismu.
Toto sousloví je použito v souvislosti s událostmi v roce 2014, kdy po anexi Krymu a následným událostem došlo k zásadnímu poklesu výkonů letiště od roku 2015. Pak sice ještě fungoval provoz Pobedy, ale ten nikdy nedosáhl objemů před rokem 2014. S covidem pak skončilo i to.
Ani v roce 2014 ale nešlo o krizi, nýbrž o ruský akt agrese.
Ano, ale nebyla to válka… a v těchto případech se pojem krize běžně používá.
Budu se tu opakovat, ale myslím, že toto letiště by se mělo zrušit. Pro Čechy stačí Ruzyně plus okraje jako jih Jihočeského kraje obslouží Linz. Na Moravě by bylo nejlepší mít jedno větší mezinárodní letiště v Olomouci pro celou Moravu a Slezsko. To ale není, tak bych nechal Ostravu, která je zároveň částečně pro Poláky a Slováky a naopak jih jižní Moravy obslouží Vídeň. Vše ostatní zrušit a ušetřené peníze směřovat do výstavby VRTů.
Ve skutečnosti stačí Praha a pro Moraváky zčásti Vídeň a zčásti Katowice. Vše ostatní jsou jen černé díry na peníze.
K čemu Praha? Těch pár turistů může lítat do Drážďan, s VRT stihnou dvě turistické destinace za den. A když se přemístí vedení země do Bruselu, nebudou potřeba ani Kbely. Ruzyně na letní koupácké lety budě bohatě stačit a třídílné trolejbusy se mohou vrátit škodovce.
😉😁
Vycházím z toho, že Praha je využívaná, což se o ostatních letištích v ČR říct úplně nedá, ať se lokální politici snaží sebevíc. Nejkřiklavějším příkladem jsou právě ty Karlovy Vary, kam létají už jen charterové lety, které ještě musí kraj dotovat. Ano, opravdu nejedná se o vtip, ten samý kraj, který není schopen zajistit dostatečnou kapacitu na linkových autobusech, dotuje provoz sezónních letů do dovolenkových destinací, což je patrně světový unikát a vrchol absurdity.
A ještě tomu dělá reklamní kampaň, aby se mohl pochválit, jaký je kabrňák, že? Aneb další miliony v trapu.
To by ovšem bylo revolučně logické.. A ono i hejtmani z menších krajů chtějí být vyfoceni u stříhání pásky na novym letišti. A v tu chvíli jde logika stranou..
Letiště je v majetku kraje a kraj si o něm rozhoduje a dává do něj peníze ze svého rozpočtu. Jestliže obyvatelé Karlovarského kraje jsou v pohodě s tím, že pro jejich volené zastupitele je významnější toto letiště než běžná veřejná doprava, je to jejich volba. My přespolní to sice nemusíme chápat, a třeba bychom rádi, aby kraj zapracoval v jiných směrech, ale to je tak všechno.
Nejsme s tím v pohodě. Ale není na výběr, vládne tu všeobjímající politicko-byznysová klika, kde je úplně jedno, jaký má kdo politický dres. A všichni svorně místo opravdu důležitých věcí prosazují naprosté kraviny.
To je mi líto, ale to za vás nikdo nevyřeší.
Velká část místních to řeší na osobní úrovni tou pro ně nejjednodušší cestou – přesunem mimo KV kraj.
Jak jako jihočeský kraj obslouží Linz, když tam prakticky nic nelétá?
tak hlavně, že v ČB je těch pravidelných linek hned několik….
Jasně, vše zrušíme, všeho se zbavíme a nakonec budeme cpát peníze ještě někomu jinému. Uvědomte si, že ať se to komu libí nebo ne, tak letiště je stejně nezbytnou dopravní infrastrukturou, jako železnice. Pokud jde o KLV, tak zrovna tam si myslím, že by na jeho upgradu měla mít zájem armáda, jednak proto, že je blízko funkčního výcvikového prostoru a jednak už žádné jiné funkční letiště na západ od Prahy není.
Jakože zrušit Mošnov, sotva si tam vojáci vybudovali logistické zázemí a je tam centrála pro cargo plus servis. A zrušit Brno, které je v černých číslech a obrat za 2023 byl přes 660 tisíc cestujících.
Ano, Putinovi by se to líbilo moc.
Rozšíření runwaye pro velká letadla ? To jako, že se by sem létal Emirates s A380 ?
Potřebují vůbec Vary letiště ?
V KV by se mohli probudit ze snu do reality a položit si otázku, kdo sem bude létat s velkými letadly jaká bude rentabilita celé akce.
Kdyby Rusy nahradili třeba Saudští Arabi, možná by letiště mohlo prosperovat.
Jinak je odvšad pro ty, co lázně užívají, blízko i autem nebo busem.
To by tam museli postavit mešitu a muezín by musel nad kolonádou halekat ku modlení…
To by nějak vadilo? Jsou to přece naši přátelé, ani lidská práva jim nekritizujeme.
Chcete raději, aby se vrátili Rusáci?
Obojí je stejná pakáž. Se zakuklenci mám osobní zkušenosti z lázní v Teplicích, kde to víceméně obsadili. Je to obrovský střet kultur, takové hosty bychom sem neměli ve velkém zvát. Jsou to takové roztahovačné národy, které si myslí, že se jim všichni a všechno musí přizpůsobit. 😕
Jediní špatní lidé na zeměkouli jsou Rusáci.
Potom ještě trochu Íránci a severní Korejci.
Všichni ostatní jsou téměř bez chyb.
😉
HogoFogo Šary Vary do letiště miliardy a autobusy pro kraj jak v Turecku 🙂 🙂
Turecké elektroautobusy mají v Praze.
Mezitím v Turecku… https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/18/Kamil_Ko%C3%A7_Setra_S_516_HD_in_G%C3%B6reme.JPG/1280px-Kamil_Ko%C3%A7_Setra_S_516_HD_in_G%C3%B6reme.JPG