Fiasko „autobusové revoluce“ v Karlovarském kraji. Nové vozy jsou malé, lidé se do nich nevejdou

Autobus Rošero First pro Karlovarský kraj. Foto: DPKVAutobus Rošero First pro Karlovarský kraj. Foto: DPKV

Kraj se omlouvá za malou kapacitu nových vozidel, shání větší.

Karlovarský kraj čelí po pár dnech provozu nových autobusů kritice cestujících za jejich nedostatečnou kapacitu. Většinu výkonů v kraji nově zajištují minibusy Rošero – P First FCCLI s oficiální kapacitou 30 cestujících. Kraj již částečně chybu přiznal a na některé linky operativně nasadil nová vozidla.

Od 1. ledna došlo v autobusové dopravě v kraji k zásadním změnám. Po regionu vyjelo celkem 170 nových autobusů. Kromě 109 minibusů také 61 autobusů SOR ICNG 10,5. Změnili se také dopravci a částečně jízdní řády. Již před startem řada lidí zpochybňovalo velikost s dotací zakoupených vozidel. Nyní došlo na jejich slova.

Autobusová revoluce v Karlovarském kraji. Vyjíždí 170 nových autobusů

„Nedostatečná kapacita vozidel na některých linkách je dalším problémem. Při pořizování vozů jsme vycházeli z dlouhodobých dat, která jsme na jednotlivých linkách měli k dispozici. Tam, kde současné autobusy kapacitně nevyhovují, budeme co nejdříve (od pondělí 8. 1. 2024) nasazovat autobusy větší,“ uvedl kraj v prohlášení na facebookovém profilu kraje. Ten je plný stížností cestujících na nová vozidla  Popisují například situace, jak se vůbec nevešli na zastávce do autobusu.

Stížnosti na teplotu i jízdní řády

Server Československý dopravák současně upozornil, že kraj uvádí i jinou kapacitu minibusů Rošero. Na Facebooku cestujícím odpovídá, že mají o pět míst více, než je maximální obsaditelnost stanovená výrobcem.

Nejde přitom o jediný problém. Lidé si stěžují i na teplotu v autobusech nebo častá zpoždění či neznalost odbavovacího systému ze strany řidičů. „Bohužel jsme finální podobu jízdních řádů obdrželi později, než jsme očekávali, a museli jsme převést oběhy do provozuschopného stavu odpovídajícího platné legislativě. Autobusy byly dodávány až od 15. prosince a bylo tedy velmi málo času, aby se s nimi obsluha seznámila,“ uvedl kraj. Podle vyjádření rovněž došlo k náboru řady nových řidičů, kteří se nestihli proškolit. „Komplikace nastávají také z důvodů špatného GSM pokrytí některých částí území kraje, kde odbavovací systém kolabuje, což komplikuje vydej jízdenek a další zdržování,“ píše kraj.

Tagy IDOK Integrovaná doprava Karlovarského kraje Karlovarský kraj
251 komentářů