Karlovarský a Plzeňský kraj chtějí nové spěšné vlaky, které propojí jejich největší města

Nový RegioPanter v nátěru pro Plzeňský kraj. Foto: Plzeňský krajNový RegioPanter v nátěru pro Plzeňský kraj. Foto: Plzeňský kraj

Na trasu mezi Plzní a Karlovými Vary by v budoucnu mohly vyjet nové přímé spěšné vlaky. Za půl miliardy korun

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Twix

Tady se podle mě řeší dvě věci, co jdou trochu proti sobě – nějaký pomalejší spěšný segment, který staví víc než rychlíky, a použitelně rychlé přímé spojení Plzně a Varů. Nevím tedy kde všude by to mělo navíc stavět, že jim tam vyjde 15 minut delší jízdní doba než (neexistující přímý) rychlík, ale nejjednodušší by bylo protáhnout všechny Západní expresy do Varů. To by vyžadovalo pokud vím jednu soupravu navíc, a ne 4 nové tramvaje. Vznikl by hodinový interval z Chebu do Varů, který dává celkem smysl, a nejspíš nejpozději za pár let bude dávat smysl na celé podkrušnohorské magistrále,… Číst vice »

T

Doprava v P kraji obecně nic extra… ale na Jihočeský to nemá, tam je to totálka…

r420

To je zas kravina… Autobus jede Plzeň-KV okolo 1,5h, autem okolo hodiny (i když to kolega pár let dozadu za klidného provozu dával cedule-cedule za 35´), jak tomu má konkurovat vlak se třemi hodinami??? To už by mělo smysl opravit opravu přes Bečov (tj. navýšit rychlosti nad těch nesmyslných 55-60km/h, obdobně dát do pucu lokálku do Bezdružic a z Teplé konečně po sto letech těch pár zbývajících kilometrů propojit. Ekonomicky by to přínos pro jinak dost vybydlený region mít mohlo, ale je to spíš z říše „dlouhodobých“ investic (tj. špatná investice, kterou radši účetně rozepíšu na sto let, ať si… Číst vice »

Martin

Nejde o to spojení Plzeň – KV, ale ty obce mezi. Podívejte se na JŘ 170.

Franta Womáčka

Na to jsem se ptal už níže, které obce nabízí potenciál obsazení čtyř dvouvozových Panterů? Pokud tam někde je takový skrytý diamant, proč nás zodpovědní orgáni několik let ujišťují v tom, že RegioShark na Sp je děsně prima a možná ve třetině zastávek se nevyplatí ani přibrzdit a koukat, jestli tam někdo nemává?

železničář v důchodu

Franta Womáčka:
No, leda by ty Sp vlaky nahradily současné chebské rychlíky se zastaveními v ještě několika dalších místech (Pňovany = přípoje, Svojšín = přípoje, Lázně Kynžvart a možná i ta Chodová Planá).
Čemu ale nerozumím: když najednou karlovarští chtějí spojení s Plzní, proč si už dávno neudělali aspoň slušné přípoje v Chebu s plzeňskými rychlíky svými regionálními osobními vlaky (a naopak) – ty jsou přece v jejich kompetenci!

Bob

Spojení Plzně a KV má smysl jen v případě cesty přes Bečov, což by ale vyžadovala modernizaci a elektrifikaci tratě z ML do KV.

Franta Womáčka

Přesně tak, zatímco po této trase by jel imaginární Sp při vzdálenosti 129 km pod 2,5 h; přes Cheb to bude 158 km a zhruba 3 h. Bohužel, na Bečov by asi nešlo nakoupit „krátké jednotky pro 140 osob“.

MartinM

no a hlavně by se tam nevešly

Franta Womáčka

„Děláme vše pro to, aby vlaky mohly vyjet v prosinci roku 2019,“ řekl Bernard.
O tom už od doby zveřejnění kandidátky nikdo nepochybuje 😉

Ic540

To je sice možné, ale spěšný segment a to spojení prostě chybí. S tím souhlasím. Koleje ze dne na den nepřestěhujeme a tak tuto myšlenku vítám…

Franta Womáčka

Kde přesně Vám chybí spěšný segment zajišťovaný čtveřicí dvouvozových Pantherů? Nějaký skrytý diamant na trase, ložisko potenciálních cestujících čekajících jen na přímé spojení PM a KV? Možná tak kdyby to vozilo Plevkovi do pivováru Rusáky z KV.

železničář v důchodu

Franta Womáčka:
Chodovaru je pro Rusy škoda – pro ty stačí nějaký výrazně horší patok! Ale kdyby přece, tak jim tam může GWTR prodloužit trasu těch úžasných německých „sprinterů“ z lokálky – bylo by to pro ně kratší a možná i rychlejší …