Karlovarské letiště plánuje v příští sezóně 11 letů týdně, přibude linka do Tel Avivu
Letiště Karlovy Vary Zdroj: www.airport-k-vary.cz
Charterové lety finančně podpoří i v příštím roce Karlovarský kraj. Považuje je za krok vpřed a službu obyvatelům.
Letenka do Tel Avivu za 9 tisíc s odbaveným zavazadlem, které polovina cestujících v dnešní době nepotřebuje? To raději poletím z Prahy za poloviční cenu, přímý autobus Regiojet na pražské letiště jezdí myslím častěji než autobus na KV letiště, takže pohoda.
Ale jinak ty chartery cestovek mohou být zajímavé i pro lidi z Plzně nebo Ústí – mají to stejně daleko a ušetří řekněme 2 tisíce za parkování v Praze.
Letiště povyšuje Karlovarský kraj mezi top místa. Mezinárodní letiště zvyšuje jeho hodnotu.- Je zatím ještě bohužel řada krajů, které toto zařízení nemají. Karlovy Vary budiž dobrým příkladem. Je potěšitelné, že místní politici se takto snaží.
Jo snažejí se a zvyšují tu jeho hodnotu. A za čí peníze. A toto „zařízení“ mají, bohužel (pro místní poplatníky) i např. v č.b. Píšete: Je zatím ještě bohužel řada krajů, které toto zařízení nemají.
Mám to chápat tak, že letiště do každého kraje? Aby se také povýšili?
Tel Aviv v dnesni dobe, to si veri… a jeste do Varů…
No zrovna včera v ČT reportáž, že Izraelci si velmi všímají české podpory, a díky tomu stoupá zájem o letenky do Česka.
Zhruba milion obyvatel Izraele jsou první či druhá generace sovětských a post-sovětských imigrantů. To vám vysvětlí, jaké je spojení mezi Tel Avivem a Karlovými Vary.
Linka do Tel Avivu už existovala v létě 2017, kdy od června do srpna přepravila cca 1500 cestujících. Tehdy to ale bylo organizované ze české strany. Pokud to dnes organizuje izraelská strana, tak to má asi větší šanci na úspěch. Ale lze očekávat, že se do KV takto vrátí zejména Rusové, jen s izraelskými pasy.
Když uvážím, jaká klientela se v minulosti v KV vystřídala, tak každá změna může být snad už jen k lepšímu.
Podotýkám, že se zde nevezu na současné vlně nenávisti ke všemu ruskému. Ono „ruské období“ v KV je asi veřejnosti nejznámější, ale rozhodně nebylo jediné. A dosavadní změny byly z bláta do louže.
Naprosto zbytečné ztrátové letiště jako několik dalších v ČR. Pro Česko by stačily dvě mezinárodní letiště a to to pražské, které obslouží většinu Čech a ostravské, které obslouží celé Slezsko a většinu Moravy. Odlehlejší oblasti jako jih jižních Čech nechť využívá jako své spádové letiště Linz a jih Moravy samozřejmě Vídeň.
Proč ostravské nadohled od Katowic, kde je možné využít 30 x tolik pravidelných linek než v Ostravě a brněnské ne? Co byste vzkázal těm tři čtvrtě milionům cestujícím, co letos projdou tuřanským letištěm? Nechci Vám brát iluze, ale mmch. kam se to celé Slezsko a většina Moravy přes Ostravu dostane, kromě dvakrát týdně do Londýna a pár letů do Varšavy v naprosto nevyhovujících časech? Obě letiště si nemají moc co vyčítat, ale z hlediska letního charterového provozu a strategického významu (když už stojí) mají obě svoji roli. Hlavně jsou ve velkých aglomeracích, které obě čítají více než půl milionu obyvatel,… Číst vice »
Nechci se nikoho dotknout, ale pokud porovnam letiste v Brne a Ostrave, tak
– Ostrava ma ILS CAT III, Brno jen CAT I
– Ostrava ma napojeni na zeleznici
– v Ostrave u letiste buduje tridirnu zasilek Ceska posta
– v Ostrave u letiste buduje logisticke centrum armada
– ostravska RWY 3 511 x 63 m proti 2 650 x 60 m v Brne
Strategicky dulezitejsi mi prijde Ostrava.
No v tomto ohledu určitě ano to naprostý souhlas. Brno zaspalo infrastrukturně a kromě terminálu se to letiště začíná solidně rozpadat. Tam bude potřeba investovat miliardy do dráhy, stojánek, pojezdovek a pokud možno do zvýšení úrovně CAT. Jsem zvědavý co na to Accolade. Ostrava je v tomhle mnohem dál. Bohužel ale Katowice neumožňují větší rozvoj osobní letecké dopravy. Pokud bude někdy nějaká větší expanze linek (z různých důvodů) mimo Prahu, tak si myslím, že z hlediska velikosti trhnu a potenciálu to spadá spíše na Brno (Ryanair to avizoval v jedné z letošních tiskovek v Praze).
Těch 2650 x60 dostačuje téměř pro cokoliv myslitelného na pravidelné lince i charteru. Vžyť v Brně několikrát přistál Ruslan i B747.
Mošnov má tak dlouhou ranvej jen proto, že je to bývalé vojenské letiště, pro bombardéry.
Nechci se nikoho dotknout, ale pokud porovnam letiste v Brne a Ostrave, tak Brno Tuřany mají vždy 2 násobek PAX každý rok
Dalo by se vlastně říct ,že Brno má více cestujících než všechna ostatní letiště v ČR samozřejmě bez Prahy….
-ani masivní dotace od MS nepomáhají
-nesmyslné linky např DBX
-poloprazdné letadla LOTu
-železniční stanice bez připojení
-Strategicky vedle Polska?
Takže snad jsem se nedotknul…
Upřímně, uživí se tady jenom Praha.
Pokud by se to dělalo ekonomicky efektivně, tak necháme Prahu, Brno, Ostravu a zbytek do soukromých nebo armádních ruk.
A kdyby kraje dostaly pravidla, od jaké úrovně platit autobus, od jaké je výhodná železnice a kolik je přiměřené utrácet za dopravenou osobu, tak bych se taky nezlobil.
Potom by vyšlo najevo že taxíkem do Prahy je to levnější apod.
Samozřejmě cokoliv s letadlama jim nedovolit.
Upřímně, letiště jsou klíčová infrastruktura i pro obranu vlasti či lety na záchranu života. CASA s mobilní jipkou pro batole na heliportu u Fakultky asi zrovna nepřistane.
Ano, možná to Brno bych také zachoval, když už to je takhle. Úplně ideální by bylo, kdyby bylo velké mezinárodní letiště někde u Olomouce, což by obsáhlo celou Moravu a Slezsko plus menší část východních Čech.
Tak to by bylo o dost dražší, než upravit Brno. Nehledě na to, že kamsi k Olomouci to nevyjde líp než Swechat, takže tam s Brnem nemusíte počítat.
Je to docela dobrý nápad, nalákat do lázní lidi odjinud. Když už nelze přiletět s obvyklou klientelou.
Letiště v KV nebylo ztrátové od roku 1998 do roku 2014. Ano, obsluhovalo specifickou klientelu, která jezdila a využívala nabídky regionu, tj relativně specifické nabídky lázeňské péče, která ale byla vyhledávaná. Není vinou letiště, že region nebyl připraven nabídnout produkt, který by byl atraktivní pro jinou klientelu, než z republik bývalého SSSR.
Ale ať si lítaj. Ale ať si na sebe taky vydělají. jinak? bohužel. Akorát tak aeroklub. No a místní fandové, kteří zde píší jak je to jejiich letiště, pro jejich jeden let na dovču, nutné podporovat z krajského rozpočtu, ať si potom někde na jiných diskuzí nestěžují, že jim zase neopravili chodník a zdražili popelnici.
Akorát, že regionální letiště v Praze je nejvýhodnější pouze pro Prahu a pár přilehlých okresů. Pro všechny ostatní, prakticky o hodně více než polovinu obyvatel ČR jsou výhodnější skutečně mezinárodní letiště, ať už je to Vídeň, Mnichov, Berlín a pod. Na rozdíl od Prahy mají multiple daily spojení do prakticky všech významných měst v Evropě a dost mezikontinentalnich linek, takže se ušetří i nějaké 2-3 hod. na nutných pripojich z Prahy někam jenom kvuli prestupu.
případně když už člověk musí jet delší dobu na to letiště, tak i do Krakova nebo Budapešti to není tak daleko. Nebo vlakem do Varšavy. prakticky vždy to ušetří ten přestup navíc, který je velmi často nutný z Prahy…
Můžeme začít tipovat, kdy bude linka do Tel Avivu zrušena. V blízkých týdnech očekávám zprávu ve stylu „Vzhledem k geopolitické situaci v Izraeli bude start linky odsunut na neurčito“
Od roku 1948 neprobíhala žádná válka v prostoru bývalé Palestiny déle než několik málo měsíců. Tohle nebude vyjímka.
Kež by