Karlovarské letiště chce rozšířit ranvej, vyjde to na stovky milionů
Už historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy Vary
Karlovarské letiště chce v zájmu přilákání pravidelných linek zásadně přestavět ranvej, která je z mezinárodních letišť s veřejných provozem nejužší
Trošku nebo vlastně hodně mně to připomíná něco ve stylu: když chtějí jedni, budou chtít i druzí, a když chtějí druzí, tak my třetí chceme taky, a když chtějí třetí proč my čtvrtí máme ostrouhat a když to všechno vidí pátí, tak i oni nemohou zůstat pozadu, že? Aneb od Ostravy přes Brno České Budějovice, Pardubice do Karlových Varů….je to jako nějaká nemoc, která se přenáší z Moravskoslezského kraje do Jihomoravského, pak do Jihočeského a přes Pardubický šup a už je na západě v Karlovarském……
Vše je jen zástěrka pro leteckou školu ,nic jste nepochopili přátelé
Úplně pitomost to není – většina potencionální klientely leží skutečně za hranicí MTOW dráhy, jako nezahoditelná výhoda to je jako záloha pro Ruzyni s dojezdem autobusu hala-hala kousek přes hodinu, což už je únosné i pro konvenční letecké společnosti (opravy dráhy a počasí) pro cokoliv ostatního z hlediska je letiště ve spádu zaujímavější Ruzyně, navíc s Německem je spojení mizérie, tam zas vedou Norimberk nebo Drážďany… no vychází to hodně upatlaně, jen pitomost, ne úplná 🙂
Pořád člověk čte o velkorysých plánek krajských politiků v letecké dopravě. Ale nikdy nikde jsem neviděl analýzu na téma , co tyto investice přinesou. Zatímco ve firmě , pokud chcete , aby Vám majitelé přidělili peníze na pořízení něčeho musíte vypracovat ekonomické zhodnocení a obhájit se , v oblasti veřejných peněz žádný problém..
Mě snad přijde to karlovarské letiště z těch regionálních jako nejmíň blbý… Vzhledem k tomu, kolik rusáků ji ročně navštíví a vzhledem k tomu, že neni v rozumný vzdálenosti letiště ani na německý straně. Co takhle řešit délku runwaye menším letadlem typu a220?
no… asi to bude novink, ale letadla neresi letiste, ale spolecnosti.
a pokud spolecnost nema. a220 ve flotile, tezko hombude posilat kamkoli, natoz do varu 🙂
To je jasný, ale zase kraj by se měl chovat s péčí řádného hospodáře a nalít 3/4 miliardy do prodělečného letiště mi nepřijde uplně rozumný. Možná zkusit oslovit AirBaltic, s tim že v Rize by se přestupovalo.. Nebo Aeroflot se SSJ, nebo prostě nevim 😀 Za tohle přemejšlení jak to udělat je určitě někdo placnej, mě jen přijde hloupý vyhodit 3/4 miliardy za dráhu na který přistane 1 letadlo denně, když je i jiný řešení..
Neřeší se délka, ale šířka. Což souvisí s bezpečnostní provozu, 30 m je fakt dost málo. Délka tam není až takový problém.
Z hlediska bezpečnosti je LKKV plně certifikované i se stávající dráhou, která má sice provozní omezení, ale nic, co by zásadně vadilo. Problém je, ze některé letecké společnosti mají od svých leteckých úřadů zakázán provoz na drahu o šířce 30m. Typicky Ryanair, o ktery se asi hraje, resp. kraj doufá, že by tam mohl letat. Délka je ovšem také problém, zejména pro lety, jako jsou teď z Taškentu, tam je skutečně relativně velké omezení na payload, což lety výrazně prodražuje.
Karlovarští politici mají absťák… Od veleúspěšné a neustále zaplněné multifunkční (stupidní označení každé větší stodoly) haly
za 1 a půl miliardy a bazénku 25 m za čtvrt miliardy už dlouho svým občanům neudělali radost. Až rozšíří za pakatel dráhu,
zameteme s Ruzyní a Vary budou opět světové!
Ironicky myšleno:
Ostrava-K.Vary letadlo 2hodinový takt
K.Vary-Č.Budějovice letadlo 2hodinový takt
Ostrava-Brno letadlo 2hod takt.
Atd…vše v závazku dopravní obslužnosti, který zprvu bude letadla financovat kraje a potom nějaký pablb z ministerstva dopravy
Závěrem: my VRT fakt nepotřebujem, ušetří se miliardy. To bude fičák!!!
😣
Ale to je, Romane, velmi pokroková idea. VRT nebude nikdy, tak namísto něj pojďme do vzduchu. Za cenu tratí a všeho okolo se pořídí několik A380 po AF nebo kdo to vyřazuje a máme hned rychlé a kapacitní spojení. Jenom počkáme na vzletovou dráhu ve Varech, ať se tam netrefují s takovou mašinou na cyklostezku.
A není lepší peníze vrazit do stále nedokončené D6?
D6 by mela byt priorita…stejne jako vedle D7, ale tempem 4km za rok, se toho uz nedozijeme
Praguerunner: automobily a vlaky jsou přežitek, VRT jen sen, takže v každém kraji bude mezinárodní letiště.😉 Je potřeba cestovat moderně, co na tom, že při letu v rámci ČR strávíte v příletové a následně odletové hale dvoj- až trojnásobek času než při letu. Hlavní je rozvoj krajů.😂
Jsem pro pro vražení peněz do silnice Praha-Karlovy Vary, ovšem ne do dálnice. Souhlasím se stavbou obchvatů všech vesnic po cestě, ale v uspořádání 1+1 pruhy. Pro klasickou dálnici zde chybí intenzity provozu (dnes cca. 10.000 aut za den). Změnou parametrů I/6 se ušetří miliardy, které může ŘSD vložit do potřebnějších dálnic.
Raději čtyřpruh, byť třeba R 25,5/120. Podle sčítání dopravy je téměř každé 4. vozidlo kamion.
Záležitost D6 není v kompetenci kraje, to řeší ministerstvo dopravy, karlovarské letiště si řeší vlastník – to jsou dvě naprosto rozdílné věci…
Grmmar nazi quote: adjektivum „ideální“ je nestupňovatelné.
Než něco prosím napíšete, tak se prosím podívejte sem: http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=nejide%C3%A1ln%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD
Třeba byste se dozvěděl, že slovo „ideální“ je stupňovatelné.
Technicko-gramaticky stupňovatelné je, logicky není.
Mnohým přijde „Nekonečný příběh 2“ taky normalní😉…
Tak stupňovat se dá lecos. Nulový, nulovější a nejnulovější (elektrický proud). Špičkový, špičkovější a nejšpičkovější (odběr vody). A pojdme dál! Elektrická, električtějní a nejelektričtější kytara.
Tak v latině..
(respektive z toho jazyka. ze kterého to čeština přebrala)
Ostrava-Karlovy Vary, nejdelsi vnitrostatni linka,to by mozna stalo za pokus …?
A kdo by tím létal? Jako Ostravané do lázní? No nevím…
Ne, Varáci do dolů.
Na to jim stačí Jáchymov 🙂
V Karviné jsou světoznámé lázně Darkov http://www.darkov.cz/ (samozdřejmě ne tak jako KV) , jezdí tam dost arabáčů.
a ze tam jako budou jezdit pres karlovy vary?
Za dob totality letalo z LKKV 8-9 linek za den.Jak-40 a L-410A (kdyz byly M.Lazne zabalene) vcetne te Ostravy ze ktere letal y lopaty do lazni Dale krom dalsich i na slovenske letiste Poprad,Kosice,Piestany,Blava.
Chválím že ste neprebrali ten nezmysel že Ryanair a spol nelietajú do KV len kvôli úzkej dráhe…
Ale ono tomu tak opravdu je… Takže jsou jen dvě možnosti – rozšířit, nebo zrušit. A Karlovarský kraj si musí sám odpovědět na otázku, zda se mu prodělečné letiště vrátí jinde – v poplatcích za ubytování více hostů atp.
Odporúčam si pozrieť Dortmund, prípadne Southend, kde je aj základna. Naozaj to je o potenciále destinácii v prvom rade, nie o dráhe.
dortmund ma sirku 45 metru
sothend ma sitku 37 metru
Proto tam nelítá ani Emirates, A380 potřebuje širší a delší runway.
A co teprve, kdyby se přistavěla ještě jedna dráha.
a není to málo, Ivane Petroviči, pouze jedna další dráha?
Tak druha draha tam je.Byvaly plachtarsky strip.Ze ktereho kdysi pan reditel ing. V.C.udelal drahu a vystrnadil plachtare.