Infrastruktura Letectví Letiště Stavebnictví Zprávy

Karlovarské letiště chce rozšířit ranvej, vyjde to na stovky milionů

Už historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy Vary
Už historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy Vary

Karlovarské letiště chce v zájmu přilákání pravidelných linek zásadně přestavět ranvej, která je z mezinárodních letišť s veřejných provozem nejužší v republice. Měří na šířku 30 metrů, přestavba by tak přinesla především rozšíření dráhy. Letiště má podporu i kraje jako majitele, informoval Karlovarský deník.

„K dispozici máme tři varianty přestavby. První počítá pouze s rozšířením dráhy na 45 metrů, což by stálo 457 milionů bez DPH,“ citoval Deník jednatele letiště Jiřího Pose. Ve druhé by se dráha rozšířila a prodloužila o 240 metrů, což by vyšlo na téměř 600 milionů bez DPH. „Ve třetí variantě se uvažuje o rozšíření a prodloužení o 360 metrů za přibližně 734 milionů korun bez daně,“ upřesnil Jiří Pos.

Podle náměstka karlovarské hejtmanky Martina Hurajčíka by nejideálnější byla ta nejnákladnější verze. „Díky ní bychom dosáhli toho, že by k nám létala plně obsazená letadla z velkých vzdáleností,“ dodal Hurajčík.
V současnosti na letišti sice přistávají některá velká letadla, kvůli bezpečnosti na úzké dráze ale nesmí být stoprocentně obsazena.

O finální podobě dráhy by vedení kraje mělo rozhodnout během prázdnin. Podstatné ovšem také bude, jak bude přestavba financována. „Tato studie je zařazena do programu Restart, takže bychom mohli čerpat peníze odtud. Kraj by sám nikdy tak velkou investici nezvládl,“ citoval Deník Hurajčíka.

Podle zvolené varianty přestavby mohou práce trvat až osm měsíců, během kterých by letiště bylo mimo provoz. Letiště loni odbavilo 45 tisíc cestujících, což je oproti roku 2017 více než dvojnásobek (+ 115 procent). Letiště tak zvrátilo klesající trend, který trval od roku 2014. Vděčí za to především ruskému low-costu Pobeda, který zavedl linku z moskevského letiště Vnukovo. I tak má letiště do svých nejlepších let daleko, v období 2011 až 2013 odbavovalo kolem sta tisíc cestujících ročně.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tom
Host
Tom

Trošku nebo vlastně hodně mně to připomíná něco ve stylu: když chtějí jedni, budou chtít i druzí, a když chtějí druzí, tak my třetí chceme taky, a když chtějí třetí proč my čtvrtí máme ostrouhat a když to všechno vidí pátí, tak i oni nemohou zůstat pozadu, že? Aneb od Ostravy přes Brno České Budějovice, Pardubice do Karlových Varů….je to jako nějaká nemoc, která se přenáší z Moravskoslezského kraje do Jihomoravského, pak do Jihočeského a přes Pardubický šup a už je na západě v Karlovarském……

Pavel
Host
Pavel

Vše je jen zástěrka pro leteckou školu ,nic jste nepochopili přátelé

Hedonism.bot
Host
Hedonism.bot

Úplně pitomost to není – většina potencionální klientely leží skutečně za hranicí MTOW dráhy, jako nezahoditelná výhoda to je jako záloha pro Ruzyni s dojezdem autobusu hala-hala kousek přes hodinu, což už je únosné i pro konvenční letecké společnosti (opravy dráhy a počasí) pro cokoliv ostatního z hlediska je letiště ve spádu zaujímavější Ruzyně, navíc s Německem je spojení mizérie, tam zas vedou Norimberk nebo Drážďany… no vychází to hodně upatlaně, jen pitomost, ne úplná 🙂

V.N.
Host
V.N.

Pořád člověk čte o velkorysých plánek krajských politiků v letecké dopravě. Ale nikdy nikde jsem neviděl analýzu na téma , co tyto investice přinesou. Zatímco ve firmě , pokud chcete , aby Vám majitelé přidělili peníze na pořízení něčeho musíte vypracovat ekonomické zhodnocení a obhájit se , v oblasti veřejných peněz žádný problém..

Vitapb
Host
Vitapb

Mě snad přijde to karlovarské letiště z těch regionálních jako nejmíň blbý… Vzhledem k tomu, kolik rusáků ji ročně navštíví a vzhledem k tomu, že neni v rozumný vzdálenosti letiště ani na německý straně. Co takhle řešit délku runwaye menším letadlem typu a220?

Jen tak
Host
Jen tak

no… asi to bude novink, ale letadla neresi letiste, ale spolecnosti.

a pokud spolecnost nema. a220 ve flotile, tezko hombude posilat kamkoli, natoz do varu 🙂

Vitapb
Host
Vitapb

To je jasný, ale zase kraj by se měl chovat s péčí řádného hospodáře a nalít 3/4 miliardy do prodělečného letiště mi nepřijde uplně rozumný. Možná zkusit oslovit AirBaltic, s tim že v Rize by se přestupovalo.. Nebo Aeroflot se SSJ, nebo prostě nevim 😀 Za tohle přemejšlení jak to udělat je určitě někdo placnej, mě jen přijde hloupý vyhodit 3/4 miliardy za dráhu na který přistane 1 letadlo denně, když je i jiný řešení..

Y.K.
Host
Y.K.

Neřeší se délka, ale šířka. Což souvisí s bezpečnostní provozu, 30 m je fakt dost málo. Délka tam není až takový problém.

Apex
Host
Apex

Z hlediska bezpečnosti je LKKV plně certifikované i se stávající dráhou, která má sice provozní omezení, ale nic, co by zásadně vadilo. Problém je, ze některé letecké společnosti mají od svých leteckých úřadů zakázán provoz na drahu o šířce 30m. Typicky Ryanair, o ktery se asi hraje, resp. kraj doufá, že by tam mohl letat. Délka je ovšem také problém, zejména pro lety, jako jsou teď z Taškentu, tam je skutečně relativně velké omezení na payload, což lety výrazně prodražuje.

tomáš
Host
tomáš

Karlovarští politici mají absťák… Od veleúspěšné a neustále zaplněné multifunkční (stupidní označení každé větší stodoly) haly
za 1 a půl miliardy a bazénku 25 m za čtvrt miliardy už dlouho svým občanům neudělali radost. Až rozšíří za pakatel dráhu,
zameteme s Ruzyní a Vary budou opět světové!

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Ironicky myšleno:
Ostrava-K.Vary letadlo 2hodinový takt
K.Vary-Č.Budějovice letadlo 2hodinový takt
Ostrava-Brno letadlo 2hod takt.
Atd…vše v závazku dopravní obslužnosti, který zprvu bude letadla financovat kraje a potom nějaký pablb z ministerstva dopravy
Závěrem: my VRT fakt nepotřebujem, ušetří se miliardy. To bude fičák!!!
😣

Pavel
Host
Pavel

Ale to je, Romane, velmi pokroková idea. VRT nebude nikdy, tak namísto něj pojďme do vzduchu. Za cenu tratí a všeho okolo se pořídí několik A380 po AF nebo kdo to vyřazuje a máme hned rychlé a kapacitní spojení. Jenom počkáme na vzletovou dráhu ve Varech, ať se tam netrefují s takovou mašinou na cyklostezku.

Praguerunner
Host
Praguerunner

A není lepší peníze vrazit do stále nedokončené D6?

Marek Sourak
Host
Marek Sourak

D6 by mela byt priorita…stejne jako vedle D7, ale tempem 4km za rok, se toho uz nedozijeme

noerf
Host
noerf

Praguerunner: automobily a vlaky jsou přežitek, VRT jen sen, takže v každém kraji bude mezinárodní letiště.😉 Je potřeba cestovat moderně, co na tom, že při letu v rámci ČR strávíte v příletové a následně odletové hale dvoj- až trojnásobek času než při letu. Hlavní je rozvoj krajů.😂

Alexandr
Host
Alexandr

Jsem pro pro vražení peněz do silnice Praha-Karlovy Vary, ovšem ne do dálnice. Souhlasím se stavbou obchvatů všech vesnic po cestě, ale v uspořádání 1+1 pruhy. Pro klasickou dálnici zde chybí intenzity provozu (dnes cca. 10.000 aut za den). Změnou parametrů I/6 se ušetří miliardy, které může ŘSD vložit do potřebnějších dálnic.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Raději čtyřpruh, byť třeba R 25,5/120. Podle sčítání dopravy je téměř každé 4. vozidlo kamion.

jeníkspotter
Host
jeníkspotter

Záležitost D6 není v kompetenci kraje, to řeší ministerstvo dopravy, karlovarské letiště si řeší vlastník – to jsou dvě naprosto rozdílné věci…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Grmmar nazi quote: adjektivum „ideální“ je nestupňovatelné.

Vašek
Host
Vašek

Než něco prosím napíšete, tak se prosím podívejte sem: http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=nejide%C3%A1ln%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD
Třeba byste se dozvěděl, že slovo „ideální“ je stupňovatelné.

bkp
Host
bkp

Technicko-gramaticky stupňovatelné je, logicky není.

Tango Sierra
Host
Tango Sierra

Mnohým přijde „Nekonečný příběh 2“ taky normalní😉…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak stupňovat se dá lecos. Nulový, nulovější a nejnulovější (elektrický proud). Špičkový, špičkovější a nejšpičkovější (odběr vody). A pojdme dál! Elektrická, električtějní a nejelektričtější kytara.

Alibaba
Host
Alibaba

Tak v latině..
(respektive z toho jazyka. ze kterého to čeština přebrala)

Richard P.
Host
Richard P.

Ostrava-Karlovy Vary, nejdelsi vnitrostatni linka,to by mozna stalo za pokus …?

Vašek
Host
Vašek

A kdo by tím létal? Jako Ostravané do lázní? No nevím…

David
Host
David

Ne, Varáci do dolů.

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Na to jim stačí Jáchymov 🙂

PetrD
Host
PetrD

V Karviné jsou světoznámé lázně Darkov http://www.darkov.cz/ (samozdřejmě ne tak jako KV) , jezdí tam dost arabáčů.

Jen tak
Host
Jen tak

a ze tam jako budou jezdit pres karlovy vary?

Bob S.
Host
Bob S.

Za dob totality letalo z LKKV 8-9 linek za den.Jak-40 a L-410A (kdyz byly M.Lazne zabalene) vcetne te Ostravy ze ktere letal y lopaty do lazni Dale krom dalsich i na slovenske letiste Poprad,Kosice,Piestany,Blava.

Mik
Host
Mik

Chválím že ste neprebrali ten nezmysel že Ryanair a spol nelietajú do KV len kvôli úzkej dráhe…

Vojtech
Host
Vojtech

Ale ono tomu tak opravdu je… Takže jsou jen dvě možnosti – rozšířit, nebo zrušit. A Karlovarský kraj si musí sám odpovědět na otázku, zda se mu prodělečné letiště vrátí jinde – v poplatcích za ubytování více hostů atp.

Mik
Host
Mik

Odporúčam si pozrieť Dortmund, prípadne Southend, kde je aj základna. Naozaj to je o potenciále destinácii v prvom rade, nie o dráhe.

Jen tak
Host
Jen tak

dortmund ma sirku 45 metru
sothend ma sitku 37 metru

Pavel
Host
Pavel

Proto tam nelítá ani Emirates, A380 potřebuje širší a delší runway.

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

A co teprve, kdyby se přistavěla ještě jedna dráha.

Nekdo
Host
Nekdo

a není to málo, Ivane Petroviči, pouze jedna další dráha?

Bob S.
Host
Bob S.

Tak druha draha tam je.Byvaly plachtarsky strip.Ze ktereho kdysi pan reditel ing. V.C.udelal drahu a vystrnadil plachtare.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll