Kapsch má další zakázku na železnici. Ve hře byl jediný, dodavatelem bude i dřívější kritik

Lokomotiva Siemens Taurus v reklamním nátěru Kapsch. Foto: KapschLokomotiva Siemens Taurus v reklamním nátěru Kapsch. Foto: Kapsch

Zatímco s provozem českého mýta se Kapsch na českých dálnicích a silnicích pomalu loučí, jeho byznys pro stát nekončí. Firmě

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MOT

a takhle tady žijem: kritiky vydusit, nedat jim zakázky. Pak z trhu buď odejdou nebo zkrachují. Pokud jsou silní, hodím jim více či méně ohlodanou kost a pak drží ústa a ceny.

LKB

Fascinuje me intenzita diskuzi, ktere se vedou nad necim, co je proste celoevropsky povinne… Pokud chceme zvysit bezpecnost, je potreba udelat alespon tento prvni krok – GSM-R.

Obdobne me fascinuje intenzita diskuzi nad tim, kdy predelat stejnosmernou trakci na stridavou.

Prijde mi to, jako kdyz nekdo cca v roce 2009 rekl / napsal, ze prece nejde postavit jen kus D52, protoze by se tim vytvoril nepripustny natlak na ostatni obce na I/52.

Vsechny tri diskuze jsou dle meho zcela zbytecne, je to potreba proste udelat.

Vít Jůza

Možná, nevím, zrovna 3 uvedené věci bude vhodné udělat … ale „je to prostě potřeba udělat“ se dá říci o čemkoli …

DRABADURA

Souhlas.

Jiří Kocurek

Současnost je taková, že veškerá komunikace vedená mezi výpravčím/dispečerem a strojvedoucím závistí na tom, jestli strojvedoucí (ne)zapomene ručně přeladit vysílačku. Výdobytek kapitalismu – rádio vybavené systémem RDS? Kdepak, buď přelaďovat vysílačku nebo GSM-R.

A že nekecám, od strany 17 dále:
http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Rehlovice_151030.pdf

DPDP

Pánové když se udělá dobře platforma ERTSM – management celého systému , jejíž součástí je GSM-R a ETCS tak to musí šlapat jako hodinky.
Do roku 2030 má být tímto systémem vybaveno 56.000 km kolejí v EU.
Máme nového min. dopravy, tak ať nekecá a maká na tom 🙂

Dušan

Ftipné, bohužel se stala nemilá událost..EU měla za 88 mld. EUR vybavit všechny tratě TEN-T Core, resp,. za 188 mld. EUR celou TEN-T Comprehensive (globální) síť, jenže už po cca. 5 % umořených nákladů (cca. 4 mld. EUR) jí úplně, ale úplně došli prachy, takže „solit“ budou muset dopravci a národní státy, naštěstí 188 mld. EUR není zase tak moc, když vezmu, že v průměru se každý rok 10 mdl. EUR v globále prokazatelně rozkrade na dotacích, tak to má EU hned zpátky, když teda zajistí, aby se cirka pouhých 19 let na unijních dotacích NEKRADLO – ale kdo umí… Číst vice »

Pirát

Chi,chi,! Systém GSM-R je na železnici obrovský průšvih. Naprosto nefunkční a neadresný systém, který je každodenním ohrožením dopravy!! Nefunkční spojení – buď se nespojíte vůbec, nebo jeden účastník slyší, druhý ne, neustálé samovolné odhlašování ze systému a nejlepší na závěr = jízda vlaku v systému GSM-R a následný přechod na posun, tak to je kouzlo hodné Čáryfuka 🙂 Ty hlouposti jako funkční čísla a jejich změna, čekání na vytočení spojení, spojení namísto s následující, či předchozí stanicí se stanicí klidně o 40 Km jinde, nebo dokonce se stanicí na úplně jiné trati. Neznám systém, na který by měl národní dopravce… Číst vice »

Hans

Vždyť to říkám, tohle s přehledem zvládne dnešní běžný mobil. Na těch pár hluchych míst by se holt postavil vysílač, ale jistě ne za takový prachy.

michal

Těžko bude mobilní operátor spolupracovat se zabezpečovačem ETCS, už jen proto, že je to jiný subjekt a bylo by to nekompatibilní se zbytkem Evropy. Celoplošné výpadky mobilních sítí také nejsou nic neobvyklého.

Pirát

No tak na výpadky hraje prim právě to GSM-R a na hluchá místa také . Jediné, kde by mohlo mít GSM-R navrch je teoretická adresnost, ale to nefunguje a oproti TRS je katastrofální! Stojíte naproti dopravní kanceláři, voláte zrychlenou volbou výpravčího a dovoláte se někam jinam, bleee. Dá se to řešit používáním zkrácené volby, to už ale znamená prvně jí znát, což při rozsahu poznání tratí není žádná sranda, nebo jí lovit z pomůcek včetně tabletu, ale za cenu poměrně značné prodlevy při nutnosti řešit okamžité, nejen dopravní situace! Je to prostě paskvil a ještě vylepšený provedení pro česko 🙂… Číst vice »

Jiří Kocurek

Umí ten tvůj mobil, ležící ve vlaku, zatáhnout za záchrannou brzdu, zatímco ty spíš?

Pirát

A umí to opravdu i to GSM-R, krom velkolepé předváděcí akce a za ty peníze? A když signál přenese síť, mají dopravci (musí je mít?) patřičné adaptéry, nebo jim jenom radiostanice ohlásí kdovíjakým signálem STOP a to je vše. A můžete chrnět dál.
Navíc investovat bez rozmyslu takové miliardy do systému, pro jednu funci, ale provozní nepoužitelnost, je dost krátkozraké, ale tipicky České!

Jiří Kocurek

Já myslím, že všecky tyhle moderní věci jenom strojvedoucího otravují. Kdbi si ve Stéblové nehráli s vysílačkama telegrafem a čuměli na mechaniky, tak by nikdo neumřel.

Stanislav Fanta

„Zastavíte s vlakem, voláte a žádáte o posun + žádáte o změnu registračního čísla a funkčního kódu. Pak posunujete a když posun ukončíte, ohlásíte to a opět žádáte o změnu registračního čísla a funkčního kódu. Provedete registraci nových údajů. A to se bavíme o ideální situaci, kdy není třeba v průběhu vlastního posunu udílet další pokyny a změny.“

Ale prakticky se to takhle opravdu nedělá.

bindera

To už jsem četl kdysi v Junge Fronte Heute.

Oldřich Sládek

… a taky za 10 let podle materiálů EK na 85.mitingu RISC v Bruselu minulý týden skončí a bude nahrazeno lepším systémem. 😊

Hans

Úplně zbytečná věc, taková blbost. Vždyť je tam normální pokryti signálem na mobil, to by stačilo. Fýra nafasuje služební telefon, vypravci bude vědět cislo a je to. Co vic na tom řešit? Za tyhle prachy mohlo bejt věcí. Opravena trať do Maldodic třeba. Výluka už je tam pěkně dlouho, ale že by tam na tom někdo dělal to se mi nezdá. A oni to utratí za takovou blbost :-/

PetrD

Připadá vám, že by běžné GSM umělo tyto funkce https://cs.wikipedia.org/wiki/GSM-R ?

Hans

Co z toho by gsm nezvladlo? Dneska to umi kazdej mobil. Vždyť je to to samý. Jen předražený nesmysl, tunel na prachy. V době kdy ma mobil kazdej.

Běžný Občan

Ja Hans tomu vůbec nerozumět ale stejně jsem musela napsat nějaká blbost, das super.

michal

Zrovna trať do Mladotic je zbytečná věc.

Ilona Zelenáková

považujete za rozumné, aby bezpečnost na železnici stála na síti, která ani všechny úseky tratí dodnes nepokrývá? její stabilita závisí na momentálnm vytížení?? atd.

s nadsázkou:
hlášení o zpoždění, vlak xyz bude zpožděn z důvodů přetížení sítě GSM, čekáme na signál 😀