Kapitán jumba, strojvedoucí nebo otec metra. Připomeňte si sváteční rozhovory

Boeing 747-8i Korean Air v Praze. Foto: Michal HolečekBoeing 747-8i Korean Air v Praze. Foto: Michal Holeček

Série rozhovorů s lidmi, které doprava baví a díky svým znalostem a zkušenostem mají co říci.

Deník Zdopravy.cz připravuje vždy na poslední dny roku sérii rozhovorů s lidmi, které doprava baví a díky svým znalostem a zkušenostem mají co říci. Nejinak tomu bylo i v roce 2023. Povídání se zajímavými osobnostmi si dovolujeme nyní připomenout. 

Slavomír Pískatý. První český kapitán Boeingu 747. Rozhovor o pilotování legendárního stroje, práci pro renomovaného zahraničního dopravce i konci kariéry.
První český kapitán B747: V Koreji se piloti prali o lety do Prahy


Lumír Běhal. Předseda spolku Posázavský pacifik, strojvedoucí a pražský převozník. Jak přebírala Arriva Pantery na Plzeňsku a jak lze na přívozu kompenzovat osamělost strojvedoucího.
Beru to tak, že jedu na výlet a ne do práce. Prostě se těším, říká strojvedoucí a převozník Lumír Běhal


Honza Šťastný. Zpívající autobusák. Šoférování autobusu propaguje na sociálních sítích svéráznými songy, které mají statisíce shlédnutí.
Zpívající autobusák Honza Šťastný: Pondělní déšť, to je pražská kalamita


Gudrun Folkedal a Halldis Folkedal. Královny bergenské dráhy. Dvě norské strojvůdkyně se staly hvězdami severských sociálních sítí. Jak se jim jezdí po jedné z nejkrásnějších, ale zároveň nejdrsnějších železnic světa Oslo – Bergen.
Královny bergenské dráhy: Vlak byl láskou na první pohled


Martin Kunc. Ředitel Jizerské o.p.s., která se stará o nejlepší tuzemskou síť upravovaných lyžařských tras. Co obnáší práce rolbaře a jaké plány mají v Jizerkách s běžeckým lyžováním.
Lidí na běžkách přibylo. Ještě je naučit platit za údržbu stop. V lesích jsme jen hosty, říká šéf rolbařů


Petr Zýka. Profesionální jeřábník, přesněji řečeno vedoucí kolejového jeřábu Gottwald. Práci s jeřábem zasvětil velkou část svého života, stejně jako táta a děda. Aneb jeřábnictví jako rodinná tradice.
Nejtěžší zakázky jsou mosty, to není sranda vymyslet, říká Petr Zýka, vedoucí kolejového jeřábu


Vladimír Bílek. Specialista vozového hospodářství metra, později vedoucí útvaru pro vývoj a implementaci nových jednotek M1 a rekonstruovaných souprav 81-71M, pamětník typových zkoušek prvních vozidel a zahajování provozu metra.
Prostě tam chyběl drát. Pojistky nereagovaly, oblouk hořel, vzpomíná jeden z otců metra


Věra a Patrik Drhlíkovi. Autoři oblíbené aplikace Horobraní, která motivuje lidi k výstupům na kopce nejen v Česku.
Posedlost kopci. S Horobraním chceme více do zahraničí, říkají autoři netradiční aplikace

Tagy Doporučeno rozhovory na konec roku
4 komentáře