Kandidátka ANO na primátorku Liberce začala rušit Jihlavě neexistující tramvaje
Tramvaje T3R pro Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) po generální opravě. Foto: Ekova Electric
Rozšiřování tramvajové trati v Liberci je podle Prachařové potřeba odmítnout.
Tedy ta paní Prachařová… To je ale káva. Silná! Ale víte přátelé, co mě nejvíc šokuje? Že ostatní nechali tenhle její frk o tramvajích naprosto bez komentáře. Tím pro mě, bohužel, klesli na její úroveň, protože každý soudný člověk, včetně moderátorů, by se měl ozvat i když slyší takovou blbost. Tím spíš, že evidentně lže, když řekne „konzultovala jsem to s odborníky“!
Nějak nechápu proč nějaká kandidátka z Jihlavy chce kandidovat na primátorku Liberce + nevím proč by měla odmítat rozšíření tramvajové trati v Liberci, když by to tu velmi ulehčilo provoz. Když ani v Jihlavě už tramvaje nemají 🤔🤦🏼♀️
Jak jste přišel na to, že kandidátka je z Jihlavy?
přišla
K nepochopení je, že Jihlava nemá od čeho upouštět. Nikdo tam totiž o zavedení tramvají neuvažuje.
Ale mohli by si tam zavést zubačku a cyklostezky pro horská kola.
Sorry, ale autor článku je demagog jak blázen. Ona ta bába neříká nic o tom, že by v Jihlavě rušili tramvaje. Ona říká, že i v Jihlavě od toho záměru zřídit tramvajové linky ustupují.
Pokud autor článku nechápe rozdíl, tak já zase nechápu kdo mu dal do ruky tužku a nechal ho psát do novin. Jste v pořádku?
Poslechněte si to pořádně. Jinak noviny i on-line média se píší pomocí klávesnice. Možná byste tužku mohl použít na vyndání koblih, které vám zatemnily mozek.
„vyndání koblih, které vám zatemnily mozek“
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
😜😉😀
Takže jsi vůbec nic nepochopil. Jsi v pořádku?
Na koblihu je celkem v obvyklé duševní kondici.
Tedy pokud se vám to nechce poslouchat, můžete prosím dodat nějaký plán Jihlavy, že chce znovu tramvaje? Alespoň do fáze studie. Díky.
Zřejmě máte problém problém s pochopením textu. „Jihlava od tramvajové dopravy upouští. Spočítali si, že když nebudou mít zapojených minimálně pět vagonků, tak to není ekonomicky rentabilní,“ dodala. Jednak není od čeho upouštět, když tam nic takového desítky let nemají a jednak její pochodová myšlenka o pěti vagónkách je absolutně mimo. Stejně tak mimo jako vaše chápání textu.
V Brně jezdí šaliny bez vagonků nebo kloubové a ekonomicky to nějak funguje. 5 za sebou jsem viděl jedině u vlaků nebo náklaďáků v Austrálii.
Nemůžete to brát doslova. Je to člověk, který není dorpavou políben a někdo jí „něco“ řekl a ona to „nějak pochopila. Úplně stejně, jako kdyby moje matka se měla o tom samém vyjádřit. Můžou tím být třeba myšleny články v článkové tramvaji.
Ovšem upouštět bychom mohli, pokud by někdo stavbu plánoval, protože ale není nic v plánu, tak proto nemůžeme upouštět. Absence sytému ještě nic neznamená, viz nově budované tramvajové provozy v jiných zemích.
A jste Vy v pořádku? Protože se kolem dopravy v Jihlavě pohybuji těsněji, než je zdrávo, tak s klidným svědomím Vám mohu říci, že nikdo posledních 70 let neuvažoval o návratu tramvají. Takže už výrok, že Jihlava ustupuje je blbost. Ustupovat mohu od něčeho, co plánuji. Pokud to neplánuji, tak…?
Povzdechy, že by bylo hezké tramvaj vrátit, neberu jako relevantní plán.
Jakube,zdá se,že je nutno otázku..“ Jste v pořádku ?“ ,na konci Vašeho příspěvku ,přesměrovat na Vaši zmatenou osobu.
Oni vsichni ti politici,kteri jsou uz delsi dobu v politickem kolotoci jsou jaksi mimo realitu. Tak si moc nevyberem.
Šéf Pirátů Bartoš si taky myslí, že nejvyšší hora ČR je Smrk, to je v pohodě…
To je ůplně něco jiného. Je rozdíl nevědět o „nej“ své země (ano je to ostuda), ale nedá se to srovnávat s tím, že blábolím v předvolební debatě o dopravní situaci ve městě kam kandiduji a mým argumentem je vymyšlení si absurdního odůvodnění, které nemá s realitu cokoliv společného.
Já bych nad ní hůl nelámal, třeba má zákulisní archeologické informace…
A to s volbami souvisí jak?
Myslím, že kdyby se např. Burese optali na základní fakta z české historie, tak by se to dalo pouštět už navždy jako zlatý hřeb silvestra.
Ale to je obdobne relevantní jako to, co o které hoře ví Bartoš.
Protože ta ano cuchta v Liberci káže nesmysly těžkého kalibru a ještě je oduvodnuje lži nebo totalnim nesmyslem. A to ne o věci, která je politicky irelevantní, ale právě ve věci politiky.
Pokud nevidíte rozdil, zkuste začít méně dávat na emoce
Ona ma v podstate pravdu, ze ustupuje Jihlava od tramvaji.
A vysvetluje to taky dobre. Nevyplati se mit tramvaj, kdyz nemas pet vagonku ☝️ a pokut ja vim, tak v Jihlave je jeden vagonek a ten je jeste ke vsemu na strese garaze v ulici Lidicka kolonie. A i kdyby si pujcili jeste jeden vagonek v nedalekych Bitovcicich, tak je to furt malo 😁
A ty pokuty zaplatí kdo?
A ještě jeden původní.
A nemá pravdu, ani v podstatě. Ustupovat je možno od něčeho, co se plánuje. Tramvaj do Jihlavy opravdu nikdo neplánoval posledních 75 let.
Že v Jihlavě vzniknou tramvaje až po roce 2042, a to v souvislosti s vysokým zpoplatněním silniční dopravy.
Prostě budou trolejbusy a autobusy tak drahé na provoz, že jim vyjdou levněji tramvaje.
Trolejbus je drážní vozidlo, to víme? Takže trolejbusu se to nedotkne…
Vid. V této větě je použito sloveso ve vidu nedokonavém, zatímco by mělo být užito ve vidu dokonavém.
Mimochodem, ano, Jihlava upustila od provozu tramvají, ale traduje se, že ne tak úplně dobrovolně. Po vysídlení tamní německé menšiny jednoduše „zmizeli“ odborní pracovníci, kteří dráhu z náměstí na nádraží provozovali.
To by mne zajímalo, kde se to traduje. Ještě pár let zpět žil člověk, který se na ní vyučil a trolejbusy zaváděl a těch odborníků po válce zůstalo dost. Důvod k zavedení byl prostý. Během války se neudržovalo, což je doloženo v archivech záznamy, takže po válce byla trať zdevastovaná. Už za války se uvažovalo o náhradě trolejbusem. Poválce si město nchalo udělat propočet, jestli rekonstrukce a rozšíření, nahrazení busem, nebo nahrazení tbusem. Tbus vyšel jako nejlepší volba, byť byl mírně dražší jak bus.
Jen se ukazuje to, že drtivá většina politiků nemá žádnou představu o hromadné dopravě, bez rozdílu stranické či bezpartijní příslušnosti. Něco o tom vím…
Většina by neuměla jet někam s přestupem. Nic netuší o potřebě provázanosti spojů.
Hlavní starost je, aby veřejná doprav stála co nejmíň.
A kde získat místo a peníze pro další parkoviště v centru mst..
Teď si představte, že i jejich výkonní úředníci na odborech dopravy jsou na tom jen o něco málo líp. Čest výjimkám.
Dnešní doba komunální politiky a jejich aparáty otestuje na max. Budou muset propočítat rentabilitu např. MHD autobusových spojů, které jezdí na CNG, což si radnice v minulosti zadali do soutěží.
To budou cifry, že jim nezávidím.
To, že v Jihlavě už více jak 70 let tramvaje nejsou.
Jojo, ti slavní „odborníci ANO“ počínaje multiministrem Karlem a Karlem, přes famózní Dluženu von Bankrot až po samotného Andrejka, ti nikdy nezklamou. Tohle je jenom levná snaha je napodobit, se stejně ubohým výsledkem. 😀
Naopak se Andrej Jakeš pořád vylepšuje! 😀
Holínky, nebo hodinky, vždyť je to jedno. Obojí se natahuje.
A i pád na…ústa…je pohyb vpřed 😀
ANO vždycky umí vytáhnout eso z rukávu….koblihy, super a multirministr Havlíček, kladivo no operátory Nováková, no a teď tohle …… S čím přijdou příště?
Není příbuzná Axela…kvůli slovu vagónky….
To fakt už koblihova sekta cili už jen na mentálně postižené (od přírody, věkemci chlastem)?
Jihlava upouští od tramvajek a bude nadále rozvíjet jen trolejbusky?
Protože provozovat tramvajky s méně než pěti vagonky se nevyplatí. Musíte natáhnout pavucinku a tak nějak…
Nenápadně jí podsunout tiskové prohlášení, že jisté nádražní dieselové vozidlo (dosud stěží nahraditelné), s motorem z Liazu se dá velmi levně předělat na tramvaj. Show must go on….
Výborný nápad 😄😄😄👏.
Jen další potvrzení kvality těch nejlepších kádrů v ANO. Vzala si k srdci vůdcovo doporučení „u Břeclavi doprava pár km do Vídně a doleva Varšava“.
Nejvíc mě pobavilo, že jeden z tagů u článku je „demence“
😀
Též lidská hloupost a zoufalost 😀 Asi nutné dovednosti členů ANO.
Se smějete, ale mi to máme v Přerově už dvě volební období na radnici a padají jenom perly (nejen v dopravě)….
Ty jsou velmi přiléhavé. Jen je škoda, že je autor zapomíná přidávat k ostatním svým výtvorům :/
Jo, jo, on pan Sura má na věci svůj jasný nazor a nebojí se ho prezentovat a hajit, to musíme odsoudit.
Když je někdo členem hnutí, kde jedinou podmínkou k členství je otrocká oddanost jeho předsedovi, tak to mnohdy dopadne takhle.
V jiných stranách jsou chytří? Třeba ministr Síkela neustále tvrdí něco o závětrne elektrárně. Tak asi tak.
Tak narozdil od vás asi chápe smysl slova. Jakkoliv Slovák Sikela ne úplně chápe slovo
V jiných stranách, zvlášť těch demokratických, si ještě váží názoru odborníků a nevypouští takové zhovadilosti.
V Ano je odbornost sprostým slovem.
Tramvaj kdysi brázdila ulicemi Těšína. Po rozdělení města na polskou a českou část a zavedení celních kontrol byla celá linka zrušena. Ještě dnes můžeme najít historické stopy této mini tratě ve městě.
tramvaj byla i v budejovicich, usti, pardubicich a teplicich…
… v Opavě, úzká na Ostravsku, v Hlučíně ale v Pardubicích asi nee …
A ještě Marienbad
Odkud kam v Konepulkach jezdila?
Georg je nejspíš dalším z řady důvěřivců, kteří skočili na povedenou kulišárnu pardubických fandů dopravy.
http://trolejbus.cz/tramvaje.htm
A zase se tam vrátí po zpoplatnění jak najetých kilometrů, tak pořízení nových vozidel…
To budou takové sumy, že velice rádi vymění trolejbusy a autobusy za tramvaje…(u těch se to platit nebude)
Fakt byla v Pardubicích? A projektoval ji Stojan Jakotyč?
V Liberci zůstala údajně jen proto, že když se všude tramvaje rušily ve prospěch autobusů, byly liberecké ulice v tak zoufalém stavu, že bylo lepší tam nechat tramvaje.
Pardubicích? Skutekně? Nebo jste také začínal od píky?
No jo, ale to by v kontextu článku viděno politiky podporovanými „odborníky“ znamenalo, že se v Těšíně chystá odklon od tramvají, protože nejezdí 5 vozové soupravy.
Je tak nějak známo, že do Ano nevstupují zrovna nejostřejší tužky v penálu.
Spíš kolena: „Naši na ně zaklekli…“, jak prohlásil sám majitel strany.
Aby mohli zaklekavat, museji byt ve vlade, co kdyby hrozila nova konkurence…
Bohužel, mezi běžným nevoleným úřednickým lidem je kvanta lidí, které si Bureš dlohodobě vychovával a cíleně z nich tvořil svůj elektorát. A ti umí zakleknout ať je vláda jakákoli.
Taková TOP 09,to je jiný šálek kávy,že…….
Ale třeba ji v Liberci přesto budou volit coby „referendum o vládě“, jak dnes voličům Babiš poradil. 🙁
Jo, tohle fakt miluju. Pokud takhle budou koblihari a spol pokračovat dále, tak to skončí fakt blbě…
V Brně se prý odklání od metra, tak snad si pan Nacher ještě s Déčkem nechá poradit 🙂
Nacher je tak krivy že vývrtka je proti němu rovná jak hrebik
Jó…v Brně budou mít metro, až bude na Sahaře sněžit…
Už jen z toho důvodu, že uvážíme-li jeho extrémní náklady, nemusí být takovou samozřejmostí ani v Praze…
Na Sahaře ovšem sníh občas napadne, tak bacha na to.
Doufám, že neměla na mysli tu jednu tramvaj, kterou má fanda MHD na garáži v Jihlavě, nebo tu, ve které má občerstvení majitel dopravní firmy v Bítovčicích!
Nojo, olomoucké erpiny v Liberci v provozu a v Jihlavě na garáži, konec tramvají se blíží!
No jako upřímně, myslím že v Liberci (a platí to i pro Olomouc) je tramvajový provoz zbytečný. Je to dědictví z dob, kdy neexistovala auta, a bylo na výběr pouze mezi městskou dráhou (tramvají) a koňským povozem. Je mi jasné že dnes to tam nikdo rušit nebude, když se do toho investovalo a provoz funguje. Ovšem myslím že kdyby na začátku 90. let (kdy se to tam doslova a do písmene rozpadalo) byly oba zmíněné provozy zrušeny a nahrazeny trolejbusy, bylo by to po všech stránkách lepší, a elektrická trakce by byla dnes v obou městech podstatně rozšířenější než je… Číst vice »
Je to tak, levnější vozy, levnější rozšíření sítě, vyšší stoupání a pokud bude vadit okolní doprava, dají se udělat oddělené pruhy.
Zrovna v OL jsou v historickém centru lepší urbanisticky. Pevná jízdní dráha je psychologicky lepší.
No jo, s kloubovými trolejbusy by si řidiči v úzkém centru a úzké vozovně (si nedělejte iluze, že by bylo na depo) užili. Ale na Kopeček to chce ten trolejbus, kvůli tomu se ovšem tramvaje rušit nemusí.
Jojo…na Svatý Kopeček by to musela být spíš vlakotramvaj…ono je to na obyčejnou tramvaj moc daleko…
Netvrdím, že do Lidových sadů nebo do Horního Hanychova jezdí nějaké kvantum lidí (ano, tady tramvaj bude fakt prodělávat a už v době vzniku to byl vcelku přepych), ale mezi nádražím a 5. květnem (po cestě pěší zóny) a do Nových Vratislavic (mnohde otevřené těleso) je vytížení značné, sídliště Nad Školou a Gagarinova také nejsou co do počtu obyvatel zanedbatelná. Jinak samozřejmě velká sídliště vznikala na zelených loukách tak, jak se dotáhly parovody, či na asanacích a na předválečné dědictví se za totáče spíš kašlalo a neopravovalo či nedemolovalo se dle nějaké vyfutrované SWOT analýzy.
A proto v Olomouci otevřeme velice brzo zcela novou tramvajovou trať. Trať, která je potřeba.
Nějaké objektivní měřítko, kdy je tramvaj zbytečná a kdy ne ? Nebo to jsou Vaše subjektivní dojmy a pocity podle toho, jak jste se vyspal ?
Objektivní měřítko se udává v hustotě zalidnění osobách na km2, a snad si to pamatuju dobře, pro tramvaj je vhodná 2000 os/km2, zhruba v 0,5 km pásu kolem tratě.
Ale je možné že si ty čísla nepamatuju přesně (už je to dost dlouhá době co jsem je slyšel).
A taky to není „zákon“.
Ale obecně takové „objektivní měřítko vhodnosti“ existuje (stejně tak pro jiné druhy dopravy).
Určitě by nešlo o jediné měřítko. Dalšími jsou např. rozlehlost města, ale taky např. odlehlost hlavního vlakového nádraží vůči centru.
Na to stačí jednoduchý ukazatel. jedna T3= kloubový bus. pokud mně jezdí kloubové autobusy pod 5 minut, tak je to na tramvaj, pokud 5-15 tak trolejbus a nad 15-20minut to je linka na bus. Tzn. pokud jezdí dvojice po 10 minutách, je to OK, pokud jezdí celý den sólo po 10 minutách, tak to je zbytečný luxus. Všeobecně města do 100-150 000 obyvatel jsou vhodnější pro trolejbus. Za cenu výstavby jedné tramvajové trati zadrátuji větší plochus podobných efektem.
Nebo by tam někdo po zrušení tramvají s velkou slávou zavedl autobusy a byly by tam doteď. Nebyl by to první případ…
Zbytečná v Olomouci? Ty tramvaje jsou přesné a rychlé. Proto se rozšiřují a je to super. Oproti Hradci s trolejbusem na zasekané cestě brzdící včechno kolem je to na přepravu o několik tříd výše, tramvaje tvoří ekcelentní rychlou páteř
Tramvaj není metro a motá se v křižovatkách s automobily. Ulice jsou mnohdy hodně široké. Ne vždy je přínos tak velký, než jak se tvrdí.
Plácat si můžeš co chceš a ač tramvaj není metro je to z povrchových dopr . prostř. nejspolehlivější a nejpohodlnější možnost mobility.
A nemotají se náhodou všude ty debilní auta?
Hradec by potřeboval vyřešit polabskou levobřežkou Vysoká – Černilov ideálně Vlakotramvajemi, které by přes centrum jezdily v podzemí tak, aby suplovaly metro, cca ty 3 kilometry plus odbočka kolem nemocnice a Metuje k nádraží.
Metuje v Hradci? WTF…
Ta se vlévá do Labe v Jaromeri
Metuje já název socialistické sámošky v HK (dnes se po ní jmenuje restaurace a zastávka MHD)
https://mapy.cz/turisticka?source=pubt&id=15207797&x=15.8125951&y=50.2004906&z=16
Aha, zase se člověk něco dozvěděl….
Přesné a rychlé? V Olomouci? Rychlostní omezení na samostatných tělesech (a tramvaje s omezovačem na 50), pěší zóna, teď ekodebilní třicítka celou Masarykovou… Na první zastvávce za konečnou sekera, jízdní doby opisované po léta bez ohledu na situaci, jediná změna byla k horšímu (zkrácené jízdní doby v SOODP na NEDOP, kdy jsou vypnuty semafory, padly; o courajících se víkendových busech raději pomlčet).
To je zase logika dneska:
1. Tramvaj není potřeba, všichni mají auto.
2. Máme ve městě kolony, protože tam všichni jezdí autem.
3. V kolonách se nám nově zasekávají i autobusy, kéž by existoval jiný druh dopravy…
Nechcete jít radit paní kandidátce do Liberce?
Samostatný pruh pro autobusy, taxíky a auta s 3+ pasažéry by to taky řešil.
Nemá přednost před chodci.
Jasně, takže vybouráme půl města pro samostatné pruhy, na které nacpeme miliony aut. Bravo.
není nutné hned bourat. Stačí úprava jízdních pruhů, křižovatky, co budou vědět o busu a hlavně, klidně i z ulice vymístit auta. preference není jen o bus pruzích a semaforech, ale o celku.
Téhož názory byli v r. 2009 w Gliwicích a tramvaj zrušili.
A na tohle slyší třeba i Borecký, pro změnu likvidující vlaky.
„že tento dopravní systém, který je udržován v mnoha městech, je zcela absurdní. Tramvaj je více než dvakrát dražší než autobus, říká Frankiewicz. „Chudá města platí obrovské množství peněz, což snižuje jejich šance na rozvoj. Utekli jsme od ní. S napětím, zejména pokud jde o mě, ale utekli jsme. A v tuto chvíli každý rok získáváme z tohoto rozhodnutí asi 10 milionů PLN – dodává.“
Ono se to taky může otočit, zvláště nyní v době nekonečných blábolů o životním prostředí, uhlíkové stopě, emisích…
Mohlo by se stát, že u ZOO, Rybníčku, v Dolním a Horním Hanychově, a Jablonci. n. N. výhybně budou velká parkoviště, a dál jedině a pouze tramvají…
Při cenách na výstavbu trati a vytížení rozhodně. Viz porovnání s podobnými městy ČB, ÚnL, Pce..
Paní Prachařová je takovou libereckou Alenou Schillerovou, rozhled nemá žádný, ale okecá a přikryje kdejakou neplechu. Bývalý primátor Batthyány a jeho nejbližší byli z ANO vykopnuti, maskot do minulých voleb Němeček odpraven, napůl odpravena (poslána na porážku do senátních voleb) byla náměstkyně Loučková Kotasová a náměstek Karban radši vzal čáru. Zbyly některé ty usmívající se paní, intrikánský pivovarník Vávra, magistrátní odborář Lenert, nádražák BusLine Šrajer a přifařil se přeběhlík Šolc. Podobné personální zoufalství jako u ODSyneru. Nemá smysl, aby se pokoušeli o nějaký program pro město, stačí jen počkat, kolik hlasů přihraje celostát.
A blbé je, že tahle sorta má velkou šanci po volbách sedět ve vedení města.
Už se na ten romantický povolební duet Prachařová – Židek moc těším…
Běžte se na Vávru optat do Frýdlantu. Nějak nám chatra…kamarád
Když jsem tam byl posledně, tak seděl na terase pivovaru s půllitrem. Nevím přesně, jaký byl třeba deset let nazpět… ale teď jako radní se chová jako nevyzpytatelné hovado. Jo a stejně jako Holata, ač oba fandové do historie a památek, trpí utkvělou představou, že za všechno zlé může to, když člověk v centru města nezaparkuje před výlohou. Tihle jedinci jsou tak akorát manipulovatelní místní stavební lobby.
Ono se stačí podívat na jeho památku a vidí, že není úplně realista.
A za poslední dva roky zestarnul o 10.
Dle mého má opravdu dost vlastních problémů…
To říkám známým, co jsou v politice: „hlavně nebýt příliš vydíratelný, jinak to skončí průserem!“ A k tomu jeho pivovaru vím akorát tolik, že ho rozvíjí dost na páku (nakonec myslím, že ta památka ani kulturní památkou není, kdo by mu na to půjčil) a u toho živí velkou rodinu a sní o „terra felix“. To je velmi nebezpečná kombinace… speciálně u představitele hnutí ANO. Kdo čte zápisy z Rady města, může jeho chováním být fakt znepokojen.
Já k tomu pivovaru bohužel asi vím víc než bych chtěl…a to že je snílek…ho dost slušně popisuje. Jen bych to upřesnil na ztratu kontaktu s realitou.
Kazit si den čtením zápisu nechci, ale věřím, že by měl raději řešit jiné věci než politiku. Pro dobro všech.
Jaký předseda, takový straníci. 👍
XD těch pět vagónků to už úplně zabilo
Asi viděla jen Scheißewerke 14T…
To říkám pořád jedni za osmnáct druzí bez dvou za dvacet. Ale čím ty politické strany nahradit.:-D
Něčím jiným, novým. Nemůžeme prostě pořád volit ty samé. Tak se do toho musí vložit jiní.
Idealne libertarianstvim. Polovina lidstva by vymrela, protoze by nevedeli, jak se sami o sebe postarat po dlouhodobym ziti v blahobytu, coz by bylo jen dobre pro tuhle planetu.
Proč všichni „dobre pro tuhle planetu.“ nikdy nezačnou sami u sebe, zato chtějí vraždit jiné?
Ja rozhodne nikoho nevrazdim a ani nechci. Spise upozornuji na to, ze darwinismus nikam nezmizel, naopak by se projevil v plne sile.
Je otázkou, zda to lze tvrdit o situaci, kdy ti, již by se o sebe uměli postarat, jsou zatlačováni právě těmi, kteří by bez blahobytu umřeli…
Nejsem si jisty, co jste chtel rict, nicmene myslim to tak, ze prvni by na radu prisla skupina dlouhodobe se spolehajici na jine, aniz by pro to neco delala. At uz ti, kteri podnikaji nebo ti, kteri pracuji pro podnikatele, by minimalne na zacatku problem nemeli. Prvni na rade by byli statni urednici (ale ne zamestnanci IZS a jini s odbornou technickou zpusobilosti) a dlouhodobe nepracujici, nevzdelavajici se, spolehajici pouze na stat, neschopni se adekvatne adaptovat.
Sociální darwinismus nemá s přirozeným stavem nic společného. Je to jen vaše utkvělá představa, že kdo má větší ramena, má zvítězit. Protože nemáte děti.
Základní evoluční výhodou člověka nad všemi ostatními druhy je kooperace a specializace. Vaše teorie je neživotaschopná, protože vůbec neumožňuje reprodukci druhu jako celku.
Jsou to jenom takové jalové kecy studentů třetího ročníku ekonomky.
Darwinismus neni o tom, kdo ma vetsi ramena, ale kdo se dokaze adaptovat. O specializaci pisu, kooperace zdaleka neni jen dominantou cloveka.
Ohledne deti, staci se zamyslet nad socialne slabymi staty, proc maji tak vysokou porodnost.
A ekonomku jsem nastesti nestudoval 😉
Otočené E: existují takoví co nezačnou u sebe. Ale nedávno jsem viděl na netu nějaké zmínky o antinatalistickém (prý ale nejsou proti Natáliím) hnutí a že prý tam je nějaká šmiky fiky podgrupa. Takže bych to tak černě neviděl. Ona sterilizace je asi pro lidi stravitelnější než možná nicota. (Čert ví co tam na druhé straně je) Navíc ani jedy nebývají bezbolestné.
Ale nemyslím si že by zrovna libertariáni byli skupinou která by na tu druhou naběhla s maximem jen tak z plezíru. (Ale bránit by se bránili) To je spíš styl autoritářské levice.
Proč vraždit…ony se ty zaostalé končily vyvraždí samy navzájem…
Jiné? Třeba ty, co planetě škodí úplně nejvíc? Ano, ti by mohli začít sami u sebe. Blbý je, že je to nenapadne samotné.
Nojo, jenže kde ty politiky s odvahou, kteří sešktají živení lenochů, vzít…
Hlavně si neplést drajv na spolupráci a specializaci s tím, čím mává demagogická levice.
Eehm…
ANO ovšem není ani politická strana. 🙂
Umělou inteligentní a odborníky?
Zrovna v Liberci ničím, protože po úpravách státní správy a samospráv bude Liberec jen obyčejným okresním městem.
Ale všeobecně přímo voleným starostou. Zvolit by bylo možné každého, kterému by bylo 30 let, nebyl dosud trestán, a nejméně 10 let žil v té obci.
Njn, co k tomu dodat…Snad jen to, ze diky postoji „Za Babise bylo lip“ ma bohuzel i takovahle naprosto nekompetentni b..ka svych 15-20 procent prakticky jistych…
Což je smutné vysvědčení volicum
5 vagonků. Nebude tá pani z rodiny od Axela? Jeho manželka alebo tak?
Možná z veřejné dopravy viděla alespoň metro na obrázku. 🙂
Axel byl asi ten odbornik, s kterym se radila
To by dávalo zmysel 🙂
Tak to je paráda, takhle znemožnit Stranu a sebe sama. Jen tak dál, už aby se po nich zavřely vody.
Žádné znemožnění to není, řadový volič tyhle nuance neodhalí.
Rentabilní veřejná doprava. To je mi téma…
Možná samotná myšlenka, že by si snad MHD na sebe měla vydělat vadí víc, než rušení tramvají v Jihlavě.
Mě idea, že by stát neměl na VHD moc platit, ani tak nevadí.
Jsem pro státní IDS (a že existují slušné projekty, CIS JŘ, SJT,…). A cenu dnešních mhd jizdenek valorizovat, dokud město platí tak o trošku víc než inflaci.
Rentabilita je blbost, ale všechny projekty se přepočítávají na ekonomickou účelnost.
Ovšem patrně jen ty, kde nejde o další kapacity pro auta – ta se s alternativami zjevně ani neporovnávají.
Kolik milionů má to zrušení tramvajového provozu v Jihlavě stát? XD
Jů, tímhle směrem jsem se v myšlení neubíral 😃
Takových odborníků znám hodně. Kolik že jim za tyhle rady platí? Spokojím se s 70% 😆😆😆
Třeba paní před 70 lety v Jihlavě osobně tramvaje rušila.
👌👏👏👏
Vypadá na to.
Rušila – jako že na ní hlasitě hovořila, když se tramvaj zamýšlela, zda přehodit či nepřehodit výhybku?
Já bych to bral pozitivně. Dotyčná kandidátka dala jasně a jednoznačně najevo, že veřejná doprava pro ní není priorita, a že o veřejné dopravě ví kulový.
Obávám se, že to pro českého voliče zas tolik neznamená. Viz Svobodovy preference v Praze…
On někdo z ANO rozumí veřejné dopravě?
Vím jenom o 2 lidech, kteří rozumí velké železnici…ale oba viděli politiku maximálně v televizi…o MHD…kdepak…
U ANO mě tato inteligentnostní anomálie opravdu nepřekvapuje 🙂
No vidíte, před časem jsme tu smáli Axelovi s jeho vagonky, pavučinkami a pasažérskými nádražáky, a už se ta jeho terminologie ujímá: tramvaj o pěti zapojených vagoncích.
No vida, nenapadlo mě, kdo ji mohl poradit:)
Axel je její poradce? 😁🙃🤪
Možná jenom syn. 😁
A co když je to ona? Viděl je někdo někdy pohromadě?
Taky jsem si na něj vzpomněl, ale jméno mi vypadlo. 😀
On je tu pořád, jen změnil nick a zrušil infantilní terminologii 😉
Hele, já nemůžu, to není možný. 😀
Koukám, že letos tu máme soutěž o nejvíce nekompetentního kandidáta v komunálních volbách.
V oblasti tramvajové dopravy je ještě jeden génius z ODS v Olomouci, ten přijde na řadu brzy.
Oceňuji velmi trefný tag „lidská hloupost“. 👍
Lepší je „demence“.
Není, to je lékařská diagnoza.
už ne
O koho jde?
Byl by tady jeden takový, ale ten není z ODS.
https://www.5plus2.cz/?e=VA-OLOMOUC&d=12.08.2022#strana=4
Aha, pardon, to je on:) tak to se musím ODS v Olomouci omluvit:)
No text rozhovoru s tím Štěpánem je dost podobný hašiš jako výroky paní Prachařové. Bože. A tohle pak rozhoduje o věcech veřejných… 🙁
My vám jednoho půjčíme…nějakýho Kaštánka…
Vracet netřeba.
Jihlava tramvajovou trať sice nemá, ale tramvaj rozhodně má 🙂 U jednoho chlápka na střeše garáže. Zrovna před dvěma týdny jsem kolem jeho domu schválně jel autem.
A má tam ten chlap 5 vagónků? Aby se mu to vůbec vyplatilo.
proč tomuhle někdo dá mínus 😀
Protoze je to volic Ano 😀
Má jen jeden, takže nevyplatilo. Ostatně s ní ani nejezdí. Zjistil, že brutálně prodělává, tak ji odstavil na střechu.
To vy víte kolik H0 vagónků má v provozu pod střechou?
Na jednom místě má i kousek kolejí 😉
Je to most U Jánů přes řeku Jihlavu: https://mapy.cz/s/necupejare
Za mě pěkná připomínka zašlých časů.
A ještě původní MV, hezky schovaný.
V Jihlavě jsou 2, ještě jedna, původní… 😉