Kandidátka ANO na primátorku Liberce začala rušit Jihlavě neexistující tramvaje

Tramvaje T3R pro Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) po generální opravě. Foto: Ekova ElectricTramvaje T3R pro Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) po generální opravě. Foto: Ekova Electric

Rozšiřování tramvajové trati v Liberci je podle Prachařové potřeba odmítnout.

188 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marťas

Tedy ta paní Prachařová… To je ale káva. Silná! Ale víte přátelé, co mě nejvíc šokuje? Že ostatní nechali tenhle její frk o tramvajích naprosto bez komentáře. Tím pro mě, bohužel, klesli na její úroveň, protože každý soudný člověk, včetně moderátorů, by se měl ozvat i když slyší takovou blbost. Tím spíš, že evidentně lže, když řekne „konzultovala jsem to s odborníky“!

Pavla

Nějak nechápu proč nějaká kandidátka z Jihlavy chce kandidovat na primátorku Liberce + nevím proč by měla odmítat rozšíření tramvajové trati v Liberci, když by to tu velmi ulehčilo provoz. Když ani v Jihlavě už tramvaje nemají 🤔🤦🏼‍♀️

Vašek

Jak jste přišel na to, že kandidátka je z Jihlavy?

Vašek

přišla

Robert Pražák

K nepochopení je, že Jihlava nemá od čeho upouštět. Nikdo tam totiž o zavedení tramvají neuvažuje.

Jan

Ale mohli by si tam zavést zubačku a cyklostezky pro horská kola.

jakub

Sorry, ale autor článku je demagog jak blázen. Ona ta bába neříká nic o tom, že by v Jihlavě rušili tramvaje. Ona říká, že i v Jihlavě od toho záměru zřídit tramvajové linky ustupují.
Pokud autor článku nechápe rozdíl, tak já zase nechápu kdo mu dal do ruky tužku a nechal ho psát do novin. Jste v pořádku?

Igor Mauricio

„vyndání koblih, které vám zatemnily mozek“

😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

Tom

😜😉😀

robert

Takže jsi vůbec nic nepochopil. Jsi v pořádku?

Robert Pražák

Na koblihu je celkem v obvyklé duševní kondici.

Martin1

Zřejmě máte problém problém s pochopením textu. „Jihlava od tramvajové dopravy upouští. Spočítali si, že když nebudou mít zapojených minimálně pět vagonků, tak to není ekonomicky rentabilní,“ dodala. Jednak není od čeho upouštět, když tam nic takového desítky let nemají a jednak její pochodová myšlenka o pěti vagónkách je absolutně mimo. Stejně tak mimo jako vaše chápání textu.

Jan

V Brně jezdí šaliny bez vagonků nebo kloubové a ekonomicky to nějak funguje. 5 za sebou jsem viděl jedině u vlaků nebo náklaďáků v Austrálii.

Zdeněk Sýkora

Nemůžete to brát doslova. Je to člověk, který není dorpavou políben a někdo jí „něco“ řekl a ona to „nějak pochopila. Úplně stejně, jako kdyby moje matka se měla o tom samém vyjádřit. Můžou tím být třeba myšleny články v článkové tramvaji.
Ovšem upouštět bychom mohli, pokud by někdo stavbu plánoval, protože ale není nic v plánu, tak proto nemůžeme upouštět. Absence sytému ještě nic neznamená, viz nově budované tramvajové provozy v jiných zemích.

Zdeněk Sýkora

A jste Vy v pořádku? Protože se kolem dopravy v Jihlavě pohybuji těsněji, než je zdrávo, tak s klidným svědomím Vám mohu říci, že nikdo posledních 70 let neuvažoval o návratu tramvají. Takže už výrok, že Jihlava ustupuje je blbost. Ustupovat mohu od něčeho, co plánuji. Pokud to neplánuji, tak…?
Povzdechy, že by bylo hezké tramvaj vrátit, neberu jako relevantní plán.

Jindra

Jakube,zdá se,že je nutno otázku..“ Jste v pořádku ?“ ,na konci Vašeho příspěvku ,přesměrovat na Vaši zmatenou osobu.

Paja

Oni vsichni ti politici,kteri jsou uz delsi dobu v politickem kolotoci jsou jaksi mimo realitu. Tak si moc nevyberem.

Jan

Šéf Pirátů Bartoš si taky myslí, že nejvyšší hora ČR je Smrk, to je v pohodě…

Jan

To je ůplně něco jiného. Je rozdíl nevědět o „nej“ své země (ano je to ostuda), ale nedá se to srovnávat s tím, že blábolím v předvolební debatě o dopravní situaci ve městě kam kandiduji a mým argumentem je vymyšlení si absurdního odůvodnění, které nemá s realitu cokoliv společného.

Jan

Já bych nad ní hůl nelámal, třeba má zákulisní archeologické informace…

Gwann

Myslím, že kdyby se např. Burese optali na základní fakta z české historie, tak by se to dalo pouštět už navždy jako zlatý hřeb silvestra.

Ale to je obdobne relevantní jako to, co o které hoře ví Bartoš.

Protože ta ano cuchta v Liberci káže nesmysly těžkého kalibru a ještě je oduvodnuje lži nebo totalnim nesmyslem. A to ne o věci, která je politicky irelevantní, ale právě ve věci politiky.

Pokud nevidíte rozdil, zkuste začít méně dávat na emoce

Kamil Z

Ona ma v podstate pravdu, ze ustupuje Jihlava od tramvaji.
A vysvetluje to taky dobre. Nevyplati se mit tramvaj, kdyz nemas pet vagonku ☝️ a pokut ja vim, tak v Jihlave je jeden vagonek a ten je jeste ke vsemu na strese garaze v ulici Lidicka kolonie. A i kdyby si pujcili jeste jeden vagonek v nedalekych Bitovcicich, tak je to furt malo 😁

Aleš

A ty pokuty zaplatí kdo?

Zdeněk Sýkora

A ještě jeden původní.
A nemá pravdu, ani v podstatě. Ustupovat je možno od něčeho, co se plánuje. Tramvaj do Jihlavy opravdu nikdo neplánoval posledních 75 let.

medical examiner

Že v Jihlavě vzniknou tramvaje až po roce 2042, a to v souvislosti s vysokým zpoplatněním silniční dopravy.
Prostě budou trolejbusy a autobusy tak drahé na provoz, že jim vyjdou levněji tramvaje.

Zdeněk Sýkora

Trolejbus je drážní vozidlo, to víme? Takže trolejbusu se to nedotkne…

Daniel

Vid. V této větě je použito sloveso ve vidu nedokonavém, zatímco by mělo být užito ve vidu dokonavém.

Mimochodem, ano, Jihlava upustila od provozu tramvají, ale traduje se, že ne tak úplně dobrovolně. Po vysídlení tamní německé menšiny jednoduše „zmizeli“ odborní pracovníci, kteří dráhu z náměstí na nádraží provozovali.

Zdeněk Sýkora

To by mne zajímalo, kde se to traduje. Ještě pár let zpět žil člověk, který se na ní vyučil a trolejbusy zaváděl a těch odborníků po válce zůstalo dost. Důvod k zavedení byl prostý. Během války se neudržovalo, což je doloženo v archivech záznamy, takže po válce byla trať zdevastovaná. Už za války se uvažovalo o náhradě trolejbusem. Poválce si město nchalo udělat propočet, jestli rekonstrukce a rozšíření, nahrazení busem, nebo nahrazení tbusem. Tbus vyšel jako nejlepší volba, byť byl mírně dražší jak bus.

jal

Jen se ukazuje to, že drtivá většina politiků nemá žádnou představu o hromadné dopravě, bez rozdílu stranické či bezpartijní příslušnosti. Něco o tom vím…

Většina by neuměla jet někam s přestupem. Nic netuší o potřebě provázanosti spojů.
Hlavní starost je, aby veřejná doprav stála co nejmíň.
A kde získat místo a peníze pro další parkoviště v centru mst..
Teď si představte, že i jejich výkonní úředníci na odborech dopravy jsou na tom jen o něco málo líp. Čest výjimkám.

Jan Sova

Dnešní doba komunální politiky a jejich aparáty otestuje na max. Budou muset propočítat rentabilitu např. MHD autobusových spojů, které jezdí na CNG, což si radnice v minulosti zadali do soutěží.
To budou cifry, že jim nezávidím.

Štěpán

To, že v Jihlavě už více jak 70 let tramvaje nejsou.

Hádej

Jojo, ti slavní „odborníci ANO“ počínaje multiministrem Karlem a Karlem, přes famózní Dluženu von Bankrot až po samotného Andrejka, ti nikdy nezklamou. Tohle je jenom levná snaha je napodobit, se stejně ubohým výsledkem. 😀

tarten

Naopak se Andrej Jakeš pořád vylepšuje! 😀

Pink

Holínky, nebo hodinky, vždyť je to jedno. Obojí se natahuje.

medical examiner

A i pád na…ústa…je pohyb vpřed 😀

omar

ANO vždycky umí vytáhnout eso z rukávu….koblihy, super a multirministr Havlíček, kladivo no operátory Nováková, no a teď tohle …… S čím přijdou příště?

Gwann

Není příbuzná Axela…kvůli slovu vagónky….

To fakt už koblihova sekta cili už jen na mentálně postižené (od přírody, věkemci chlastem)?

Alexandr Mikulka

Jihlava upouští od tramvajek a bude nadále rozvíjet jen trolejbusky?

Gwann

Protože provozovat tramvajky s méně než pěti vagonky se nevyplatí. Musíte natáhnout pavucinku a tak nějak…

Jan Sova

Nenápadně jí podsunout tiskové prohlášení, že jisté nádražní dieselové vozidlo (dosud stěží nahraditelné), s motorem z Liazu se dá velmi levně předělat na tramvaj. Show must go on….

Marťas

Výborný nápad 😄😄😄👏.

Martin B

Jen další potvrzení kvality těch nejlepších kádrů v ANO. Vzala si k srdci vůdcovo doporučení „u Břeclavi doprava pár km do Vídně a doleva Varšava“.

Ondřej

Nejvíc mě pobavilo, že jeden z tagů u článku je „demence“

😀

Otakar

Též lidská hloupost a zoufalost 😀 Asi nutné dovednosti členů ANO.

Jan Sova

Se smějete, ale mi to máme v Přerově už dvě volební období na radnici a padají jenom perly (nejen v dopravě)….

Kusá kolej 65A

Ty jsou velmi přiléhavé. Jen je škoda, že je autor zapomíná přidávat k ostatním svým výtvorům :/

Gwann

Jo, jo, on pan Sura má na věci svůj jasný nazor a nebojí se ho prezentovat a hajit, to musíme odsoudit.

jerry

Když je někdo členem hnutí, kde jedinou podmínkou k členství je otrocká oddanost jeho předsedovi, tak to mnohdy dopadne takhle.

Horal

V jiných stranách jsou chytří? Třeba ministr Síkela neustále tvrdí něco o závětrne elektrárně. Tak asi tak.

Gwann

Tak narozdil od vás asi chápe smysl slova. Jakkoliv Slovák Sikela ne úplně chápe slovo

Jan

V jiných stranách, zvlášť těch demokratických, si ještě váží názoru odborníků a nevypouští takové zhovadilosti.

Martin1

V Ano je odbornost sprostým slovem.

FlakY

Tramvaj kdysi brázdila ulicemi Těšína. Po rozdělení města na polskou a českou část a zavedení celních kontrol byla celá linka zrušena. Ještě dnes můžeme najít historické stopy této mini tratě ve městě.

Georg

tramvaj byla i v budejovicich, usti, pardubicich a teplicich…

vjkm

… v Opavě, úzká na Ostravsku, v Hlučíně ale v Pardubicích asi nee …

Gwann

A ještě Marienbad

Gwann

Odkud kam v Konepulkach jezdila?

Šejdr

Georg je nejspíš dalším z řady důvěřivců, kteří skočili na povedenou kulišárnu pardubických fandů dopravy.
http://trolejbus.cz/tramvaje.htm

medical examiner

A zase se tam vrátí po zpoplatnění jak najetých kilometrů, tak pořízení nových vozidel…
To budou takové sumy, že velice rádi vymění trolejbusy a autobusy za tramvaje…(u těch se to platit nebude)

Alexandr Mikulka

Fakt byla v Pardubicích? A projektoval ji Stojan Jakotyč?

plp

V Liberci zůstala údajně jen proto, že když se všude tramvaje rušily ve prospěch autobusů, byly liberecké ulice v tak zoufalém stavu, že bylo lepší tam nechat tramvaje.

Zdeněk Sýkora

Pardubicích? Skutekně? Nebo jste také začínal od píky?

Pája

No jo, ale to by v kontextu článku viděno politiky podporovanými „odborníky“ znamenalo, že se v Těšíně chystá odklon od tramvají, protože nejezdí 5 vozové soupravy.

Martin1

Je tak nějak známo, že do Ano nevstupují zrovna nejostřejší tužky v penálu.

Jiří Kocurek

Spíš kolena: „Naši na ně zaklekli…“, jak prohlásil sám majitel strany.

Martin

Aby mohli zaklekavat, museji byt ve vlade, co kdyby hrozila nova konkurence…

Swariner

Bohužel, mezi běžným nevoleným úřednickým lidem je kvanta lidí, které si Bureš dlohodobě vychovával a cíleně z nich tvořil svůj elektorát. A ti umí zakleknout ať je vláda jakákoli.

Jindra

Taková TOP 09,to je jiný šálek kávy,že…….

xyz

Ale třeba ji v Liberci přesto budou volit coby „referendum o vládě“, jak dnes voličům Babiš poradil. 🙁

Gwann

Jo, tohle fakt miluju. Pokud takhle budou koblihari a spol pokračovat dále, tak to skončí fakt blbě…

Messer

V Brně se prý odklání od metra, tak snad si pan Nacher ještě s Déčkem nechá poradit 🙂

Gwann

Nacher je tak krivy že vývrtka je proti němu rovná jak hrebik

medical examiner

Jó…v Brně budou mít metro, až bude na Sahaře sněžit…
Už jen z toho důvodu, že uvážíme-li jeho extrémní náklady, nemusí být takovou samozřejmostí ani v Praze…

Josef Švejk

Na Sahaře ovšem sníh občas napadne, tak bacha na to.

Mašinka

Doufám, že neměla na mysli tu jednu tramvaj, kterou má fanda MHD na garáži v Jihlavě, nebo tu, ve které má občerstvení majitel dopravní firmy v Bítovčicích!

Rochličák

Nojo, olomoucké erpiny v Liberci v provozu a v Jihlavě na garáži, konec tramvají se blíží!

Kamui

No jako upřímně, myslím že v Liberci (a platí to i pro Olomouc) je tramvajový provoz zbytečný. Je to dědictví z dob, kdy neexistovala auta, a bylo na výběr pouze mezi městskou dráhou (tramvají) a koňským povozem. Je mi jasné že dnes to tam nikdo rušit nebude, když se do toho investovalo a provoz funguje. Ovšem myslím že kdyby na začátku 90. let (kdy se to tam doslova a do písmene rozpadalo) byly oba zmíněné provozy zrušeny a nahrazeny trolejbusy, bylo by to po všech stránkách lepší, a elektrická trakce by byla dnes v obou městech podstatně rozšířenější než je… Číst vice »

David

Je to tak, levnější vozy, levnější rozšíření sítě, vyšší stoupání a pokud bude vadit okolní doprava, dají se udělat oddělené pruhy.

Pavel

Zrovna v OL jsou v historickém centru lepší urbanisticky. Pevná jízdní dráha je psychologicky lepší.

vjkm

No jo, s kloubovými trolejbusy by si řidiči v úzkém centru a úzké vozovně (si nedělejte iluze, že by bylo na depo) užili. Ale na Kopeček to chce ten trolejbus, kvůli tomu se ovšem tramvaje rušit nemusí.

medical examiner

Jojo…na Svatý Kopeček by to musela být spíš vlakotramvaj…ono je to na obyčejnou tramvaj moc daleko…

Rochličák

Netvrdím, že do Lidových sadů nebo do Horního Hanychova jezdí nějaké kvantum lidí (ano, tady tramvaj bude fakt prodělávat a už v době vzniku to byl vcelku přepych), ale mezi nádražím a 5. květnem (po cestě pěší zóny) a do Nových Vratislavic (mnohde otevřené těleso) je vytížení značné, sídliště Nad Školou a Gagarinova také nejsou co do počtu obyvatel zanedbatelná. Jinak samozřejmě velká sídliště vznikala na zelených loukách tak, jak se dotáhly parovody, či na asanacích a na předválečné dědictví se za totáče spíš kašlalo a neopravovalo či nedemolovalo se dle nějaké vyfutrované SWOT analýzy.

Antonín Žák

A proto v Olomouci otevřeme velice brzo zcela novou tramvajovou trať. Trať, která je potřeba.

Martin

Nějaké objektivní měřítko, kdy je tramvaj zbytečná a kdy ne ? Nebo to jsou Vaše subjektivní dojmy a pocity podle toho, jak jste se vyspal ?

czhunter

Objektivní měřítko se udává v hustotě zalidnění osobách na km2, a snad si to pamatuju dobře, pro tramvaj je vhodná 2000 os/km2, zhruba v 0,5 km pásu kolem tratě.

Ale je možné že si ty čísla nepamatuju přesně (už je to dost dlouhá době co jsem je slyšel).
A taky to není „zákon“.
Ale obecně takové „objektivní měřítko vhodnosti“ existuje (stejně tak pro jiné druhy dopravy).

xyz

Určitě by nešlo o jediné měřítko. Dalšími jsou např. rozlehlost města, ale taky např. odlehlost hlavního vlakového nádraží vůči centru.

Zdeněk Sýkora

Na to stačí jednoduchý ukazatel. jedna T3= kloubový bus. pokud mně jezdí kloubové autobusy pod 5 minut, tak je to na tramvaj, pokud 5-15 tak trolejbus a nad 15-20minut to je linka na bus. Tzn. pokud jezdí dvojice po 10 minutách, je to OK, pokud jezdí celý den sólo po 10 minutách, tak to je zbytečný luxus. Všeobecně města do 100-150 000 obyvatel jsou vhodnější pro trolejbus. Za cenu výstavby jedné tramvajové trati zadrátuji větší plochus podobných efektem.

Pája

Nebo by tam někdo po zrušení tramvají s velkou slávou zavedl autobusy a byly by tam doteď. Nebyl by to první případ…

***** Petr

Zbytečná v Olomouci? Ty tramvaje jsou přesné a rychlé. Proto se rozšiřují a je to super. Oproti Hradci s trolejbusem na zasekané cestě brzdící včechno kolem je to na přepravu o několik tříd výše, tramvaje tvoří ekcelentní rychlou páteř

FlakY

Tramvaj není metro a motá se v křižovatkách s automobily. Ulice jsou mnohdy hodně široké. Ne vždy je přínos tak velký, než jak se tvrdí.

***** Petr

Plácat si můžeš co chceš a ač tramvaj není metro je to z povrchových dopr . prostř. nejspolehlivější a nejpohodlnější možnost mobility.

Zdeněk

A nemotají se náhodou všude ty debilní auta?

Michal

Hradec by potřeboval vyřešit polabskou levobřežkou Vysoká – Černilov ideálně Vlakotramvajemi, které by přes centrum jezdily v podzemí tak, aby suplovaly metro, cca ty 3 kilometry plus odbočka kolem nemocnice a Metuje k nádraží.

Gwann

Metuje v Hradci? WTF…

Ta se vlévá do Labe v Jaromeri

czhunter

Metuje já název socialistické sámošky v HK (dnes se po ní jmenuje restaurace a zastávka MHD)

https://mapy.cz/turisticka?source=pubt&id=15207797&x=15.8125951&y=50.2004906&z=16

Gwann

Aha, zase se člověk něco dozvěděl….

jva

Přesné a rychlé? V Olomouci? Rychlostní omezení na samostatných tělesech (a tramvaje s omezovačem na 50), pěší zóna, teď ekodebilní třicítka celou Masarykovou… Na první zastvávce za konečnou sekera, jízdní doby opisované po léta bez ohledu na situaci, jediná změna byla k horšímu (zkrácené jízdní doby v SOODP na NEDOP, kdy jsou vypnuty semafory, padly; o courajících se víkendových busech raději pomlčet).

Juraj

To je zase logika dneska:
1. Tramvaj není potřeba, všichni mají auto.
2. Máme ve městě kolony, protože tam všichni jezdí autem.
3. V kolonách se nám nově zasekávají i autobusy, kéž by existoval jiný druh dopravy…

Nechcete jít radit paní kandidátce do Liberce?

Peeetr

Samostatný pruh pro autobusy, taxíky a auta s 3+ pasažéry by to taky řešil.

Hádej

Nemá přednost před chodci.

Zdeněk

Jasně, takže vybouráme půl města pro samostatné pruhy, na které nacpeme miliony aut. Bravo.

Zdeněk Sýkora

není nutné hned bourat. Stačí úprava jízdních pruhů, křižovatky, co budou vědět o busu a hlavně, klidně i z ulice vymístit auta. preference není jen o bus pruzích a semaforech, ale o celku.

jal

Téhož názory byli v r. 2009 w Gliwicích a tramvaj zrušili.

A na tohle slyší třeba i Borecký, pro změnu likvidující vlaky.

„že tento dopravní systém, který je udržován v mnoha městech, je zcela absurdní. Tramvaj je více než dvakrát dražší než autobus, říká Frankiewicz. „Chudá města platí obrovské množství peněz, což snižuje jejich šance na rozvoj. Utekli jsme od ní. S napětím, zejména pokud jde o mě, ale utekli jsme. A v tuto chvíli každý rok získáváme z tohoto rozhodnutí asi 10 milionů PLN – dodává.“

medical examiner

Ono se to taky může otočit, zvláště nyní v době nekonečných blábolů o životním prostředí, uhlíkové stopě, emisích…
Mohlo by se stát, že u ZOO, Rybníčku, v Dolním a Horním Hanychově, a Jablonci. n. N. výhybně budou velká parkoviště, a dál jedině a pouze tramvají…

Zdeněk Sýkora

Při cenách na výstavbu trati a vytížení rozhodně. Viz porovnání s podobnými městy ČB, ÚnL, Pce..

Rochličák

Paní Prachařová je takovou libereckou Alenou Schillerovou, rozhled nemá žádný, ale okecá a přikryje kdejakou neplechu. Bývalý primátor Batthyány a jeho nejbližší byli z ANO vykopnuti, maskot do minulých voleb Němeček odpraven, napůl odpravena (poslána na porážku do senátních voleb) byla náměstkyně Loučková Kotasová a náměstek Karban radši vzal čáru. Zbyly některé ty usmívající se paní, intrikánský pivovarník Vávra, magistrátní odborář Lenert, nádražák BusLine Šrajer a přifařil se přeběhlík Šolc. Podobné personální zoufalství jako u ODSyneru. Nemá smysl, aby se pokoušeli o nějaký program pro město, stačí jen počkat, kolik hlasů přihraje celostát.

Vojta

A blbé je, že tahle sorta má velkou šanci po volbách sedět ve vedení města.

Už se na ten romantický povolební duet Prachařová – Židek moc těším…

Gwann

Běžte se na Vávru optat do Frýdlantu. Nějak nám chatra…kamarád

Rochličák

Když jsem tam byl posledně, tak seděl na terase pivovaru s půllitrem. Nevím přesně, jaký byl třeba deset let nazpět… ale teď jako radní se chová jako nevyzpytatelné hovado. Jo a stejně jako Holata, ač oba fandové do historie a památek, trpí utkvělou představou, že za všechno zlé může to, když člověk v centru města nezaparkuje před výlohou. Tihle jedinci jsou tak akorát manipulovatelní místní stavební lobby.

Gwann

Ono se stačí podívat na jeho památku a vidí, že není úplně realista.

A za poslední dva roky zestarnul o 10.
Dle mého má opravdu dost vlastních problémů…

Rochličák

To říkám známým, co jsou v politice: „hlavně nebýt příliš vydíratelný, jinak to skončí průserem!“ A k tomu jeho pivovaru vím akorát tolik, že ho rozvíjí dost na páku (nakonec myslím, že ta památka ani kulturní památkou není, kdo by mu na to půjčil) a u toho živí velkou rodinu a sní o „terra felix“. To je velmi nebezpečná kombinace… speciálně u představitele hnutí ANO. Kdo čte zápisy z Rady města, může jeho chováním být fakt znepokojen.

Gwann

Já k tomu pivovaru bohužel asi vím víc než bych chtěl…a to že je snílek…ho dost slušně popisuje. Jen bych to upřesnil na ztratu kontaktu s realitou.

Kazit si den čtením zápisu nechci, ale věřím, že by měl raději řešit jiné věci než politiku. Pro dobro všech.

Hodně štěstí

Jaký předseda, takový straníci. 👍

Vojta

XD těch pět vagónků to už úplně zabilo

medical examiner

Asi viděla jen Scheißewerke 14T…

Petr

To říkám pořád jedni za osmnáct druzí bez dvou za dvacet. Ale čím ty politické strany nahradit.:-D

robert

Něčím jiným, novým. Nemůžeme prostě pořád volit ty samé. Tak se do toho musí vložit jiní.

Zakon kaze

Idealne libertarianstvim. Polovina lidstva by vymrela, protoze by nevedeli, jak se sami o sebe postarat po dlouhodobym ziti v blahobytu, coz by bylo jen dobre pro tuhle planetu.

Jiří Kocurek

Proč všichni „dobre pro tuhle planetu.“ nikdy nezačnou sami u sebe, zato chtějí vraždit jiné?

Zakon kaze

Ja rozhodne nikoho nevrazdim a ani nechci. Spise upozornuji na to, ze darwinismus nikam nezmizel, naopak by se projevil v plne sile.

Frantisek

Je otázkou, zda to lze tvrdit o situaci, kdy ti, již by se o sebe uměli postarat, jsou zatlačováni právě těmi, kteří by bez blahobytu umřeli…

Zakon kaze

Nejsem si jisty, co jste chtel rict, nicmene myslim to tak, ze prvni by na radu prisla skupina dlouhodobe se spolehajici na jine, aniz by pro to neco delala. At uz ti, kteri podnikaji nebo ti, kteri pracuji pro podnikatele, by minimalne na zacatku problem nemeli. Prvni na rade by byli statni urednici (ale ne zamestnanci IZS a jini s odbornou technickou zpusobilosti) a dlouhodobe nepracujici, nevzdelavajici se, spolehajici pouze na stat, neschopni se adekvatne adaptovat.

Hádej

Sociální darwinismus nemá s přirozeným stavem nic společného. Je to jen vaše utkvělá představa, že kdo má větší ramena, má zvítězit. Protože nemáte děti.

Základní evoluční výhodou člověka nad všemi ostatními druhy je kooperace a specializace. Vaše teorie je neživotaschopná, protože vůbec neumožňuje reprodukci druhu jako celku.

Jsou to jenom takové jalové kecy studentů třetího ročníku ekonomky.

Zakon kaze

Darwinismus neni o tom, kdo ma vetsi ramena, ale kdo se dokaze adaptovat. O specializaci pisu, kooperace zdaleka neni jen dominantou cloveka.
Ohledne deti, staci se zamyslet nad socialne slabymi staty, proc maji tak vysokou porodnost.
A ekonomku jsem nastesti nestudoval 😉

K.S.

Otočené E: existují takoví co nezačnou u sebe. Ale nedávno jsem viděl na netu nějaké zmínky o antinatalistickém (prý ale nejsou proti Natáliím) hnutí a že prý tam je nějaká šmiky fiky podgrupa. Takže bych to tak černě neviděl. Ona sterilizace je asi pro lidi stravitelnější než možná nicota. (Čert ví co tam na druhé straně je) Navíc ani jedy nebývají bezbolestné.

Ale nemyslím si že by zrovna libertariáni byli skupinou která by na tu druhou naběhla s maximem jen tak z plezíru. (Ale bránit by se bránili) To je spíš styl autoritářské levice.

medical examiner

Proč vraždit…ony se ty zaostalé končily vyvraždí samy navzájem…

robert

Jiné? Třeba ty, co planetě škodí úplně nejvíc? Ano, ti by mohli začít sami u sebe. Blbý je, že je to nenapadne samotné.

jva

Nojo, jenže kde ty politiky s odvahou, kteří sešktají živení lenochů, vzít…

tarten

Hlavně si neplést drajv na spolupráci a specializaci s tím, čím mává demagogická levice.

medical examiner

Eehm…

Frantisek

ANO ovšem není ani politická strana. 🙂

Pája

Umělou inteligentní a odborníky?

medical examiner

Zrovna v Liberci ničím, protože po úpravách státní správy a samospráv bude Liberec jen obyčejným okresním městem.
Ale všeobecně přímo voleným starostou. Zvolit by bylo možné každého, kterému by bylo 30 let, nebyl dosud trestán, a nejméně 10 let žil v té obci.

MPE

Njn, co k tomu dodat…Snad jen to, ze diky postoji „Za Babise bylo lip“ ma bohuzel i takovahle naprosto nekompetentni b..ka svych 15-20 procent prakticky jistych…

Gwann

Což je smutné vysvědčení volicum

Mates

5 vagonků. Nebude tá pani z rodiny od Axela? Jeho manželka alebo tak?

Frantisek

Možná z veřejné dopravy viděla alespoň metro na obrázku. 🙂

Pinďa

Axel byl asi ten odbornik, s kterym se radila

Mates

To by dávalo zmysel 🙂

Jiří Kocurek

Tak to je paráda, takhle znemožnit Stranu a sebe sama. Jen tak dál, už aby se po nich zavřely vody.

Kubrt

Žádné znemožnění to není, řadový volič tyhle nuance neodhalí.

Štěpán

Rentabilní veřejná doprava. To je mi téma…

Možná samotná myšlenka, že by si snad MHD na sebe měla vydělat vadí víc, než rušení tramvají v Jihlavě.

Leinad

Mě idea, že by stát neměl na VHD moc platit, ani tak nevadí.
Jsem pro státní IDS (a že existují slušné projekty, CIS JŘ, SJT,…). A cenu dnešních mhd jizdenek valorizovat, dokud město platí tak o trošku víc než inflaci.

FlakY

Rentabilita je blbost, ale všechny projekty se přepočítávají na ekonomickou účelnost.

Frantisek

Ovšem patrně jen ty, kde nejde o další kapacity pro auta – ta se s alternativami zjevně ani neporovnávají.

tarten

Kolik milionů má to zrušení tramvajového provozu v Jihlavě stát? XD

Pája

Jů, tímhle směrem jsem se v myšlení neubíral 😃

Pája

Takových odborníků znám hodně. Kolik že jim za tyhle rady platí? Spokojím se s 70% 😆😆😆

Pavel

Třeba paní před 70 lety v Jihlavě osobně tramvaje rušila.

Pája

👌👏👏👏

Pavel

Vypadá na to.

tarten

Rušila – jako že na ní hlasitě hovořila, když se tramvaj zamýšlela, zda přehodit či nepřehodit výhybku?

Ondra K.

Já bych to bral pozitivně. Dotyčná kandidátka dala jasně a jednoznačně najevo, že veřejná doprava pro ní není priorita, a že o veřejné dopravě ví kulový.

Zdrasa

Obávám se, že to pro českého voliče zas tolik neznamená. Viz Svobodovy preference v Praze…

medical examiner

On někdo z ANO rozumí veřejné dopravě?
Vím jenom o 2 lidech, kteří rozumí velké železnici…ale oba viděli politiku maximálně v televizi…o MHD…kdepak…

Anonym03

U ANO mě tato inteligentnostní anomálie opravdu nepřekvapuje 🙂

Kubrt

No vidíte, před časem jsme tu smáli Axelovi s jeho vagonky, pavučinkami a pasažérskými nádražáky, a už se ta jeho terminologie ujímá: tramvaj o pěti zapojených vagoncích.

Pája

Axel je její poradce? 😁🙃🤪

Lumiere

Možná jenom syn. 😁

K.S.

A co když je to ona? Viděl je někdo někdy pohromadě?

robert

Taky jsem si na něj vzpomněl, ale jméno mi vypadlo. 😀

Kubrt

On je tu pořád, jen změnil nick a zrušil infantilní terminologii 😉

Jarda

Hele, já nemůžu, to není možný. 😀

Zdrasa

Koukám, že letos tu máme soutěž o nejvíce nekompetentního kandidáta v komunálních volbách.

Lumiere

Oceňuji velmi trefný tag „lidská hloupost“. 👍

Jiří Šrámek

Lepší je „demence“.

tarten

Není, to je lékařská diagnoza.

czhunter

už ne

robert

O koho jde?

smasska

Byl by tady jeden takový, ale ten není z ODS.
https://www.5plus2.cz/?e=VA-OLOMOUC&d=12.08.2022#strana=4

Marťas

No text rozhovoru s tím Štěpánem je dost podobný hašiš jako výroky paní Prachařové. Bože. A tohle pak rozhoduje o věcech veřejných… 🙁

medical examiner

My vám jednoho půjčíme…nějakýho Kaštánka…
Vracet netřeba.

Liposh

Jihlava tramvajovou trať sice nemá, ale tramvaj rozhodně má 🙂 U jednoho chlápka na střeše garáže. Zrovna před dvěma týdny jsem kolem jeho domu schválně jel autem.

Neonym

A má tam ten chlap 5 vagónků? Aby se mu to vůbec vyplatilo.

RHh

proč tomuhle někdo dá mínus 😀

Zakon kaze

Protoze je to volic Ano 😀

robert

Má jen jeden, takže nevyplatilo. Ostatně s ní ani nejezdí. Zjistil, že brutálně prodělává, tak ji odstavil na střechu.

tarten

To vy víte kolik H0 vagónků má v provozu pod střechou?

Ondra

Na jednom místě má i kousek kolejí 😉

Daniel

Je to most U Jánů přes řeku Jihlavu: https://mapy.cz/s/necupejare

Za mě pěkná připomínka zašlých časů.

Zdeněk Sýkora

A ještě původní MV, hezky schovaný.

Zdeněk Sýkora

V Jihlavě jsou 2, ještě jedna, původní… 😉