Kamion po smyku na přejezdu mezi rybníky zoral trať, zastavil vlaky i auta

Poškozená trať u přejezdu u Suchdola nad Lužnicí. Pramen: Policie ČRPoškozená trať u přejezdu u Suchdola nad Lužnicí. Pramen: Policie ČR

Přejezd P5603 leží mezi rybníky Cep I a Cep II, silnice zde souběžnou trať kříží „esíčkem“.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Jestli si někdo myslí, že na pár metrech s autem, co má 20 tun za sebou zahne, tak génius. Inu je podzim, klouže to.

Jan

Nejspíše vždycky toužil vstát se strojvůdcem, podvědomí je svině…

Jan

Stát se

Gwann

Je bohužel vidět, že řidiči kamionu jsou opravdu zvláštní typ lidi, který je podezřelé často ohrožením všech kolem….

Frantík

„Odchylka v geometrické poloze koleje činí vyšší desítky centimetrů“
Ideální vyjádření pro šéfa 😀

Richard Fiala

Stačí se snad proboha podívat na mapu! Je to výpadovka do Rakous. Nehoda je to opravdu podivnà nebyl ten řidič „pod vlivem“ či snad usnul?

Trumway

Vůbec není podivná. Prostě přišla zatáčka a jel rovně. Usnout nemohl, protože pokud by spal a pobudily by ho až otřesy nemohl by dostat smyk. Ke smyku musel použít brdy. Ano, mohl by to být mikrospánek, ale to by potom s největší pravděpodobností vůbec nebrzdil a pak by se dalo pochopit i to poškození svršku o který se s největší pravděpodobností zastavil. Ale to by zase bylo mimo uvádět, že dostal smyk. Takže jsou dvě varianty. Buď mikrospánek kdy se probral těsně před zatáčkou a dupl na brzdy a souprava jela díky smyku rovně a nebo prostě valil a ta… Číst vice »

M19

Kdyby to nebyla výpadovka do Rakous, tak to není podivná nehoda?

Matěj

V perexu bych očekával informaci, na jaké trati přejezd leží; místo toho se dozvím, jaké rybníky jsou v jeho sousedství.

Trumway

A hlavně, že se tady dávají mínusy za to,že člověk řekne, že místo nehody neodpovídá popisu v článku tedy, že kamion nemohl jet směrem na Třeboň a podle všeho musel jet v opačném směru tedy od Třeboně. Je to dost podstatná informace, protože ze směru z kterého jel před nehodou absolvoval 2km dlouhý a naprosto rovný úsek což by vysvětlovalo to nezvládnutí zatáčky a smyk (rozumějte zablokování kol kdy souprava jela stále rovně). O přetáčivý smyk se totiž podle všeho nejednalo.

troglj

Rybníky jsou v této oblasti tak běžné, že se dají použít jako přesný indikátor polohy. A většina čtenářů ZDopravy samozřejmě ví z hlavy, že jde o trať 226 Veselí nad Lužnicí-České Velenice a že tudy jezdí i rychlíky do Vídně. Takové samozřejmosti není třeba uvádět a dělat ze čtenáře hlupáky 🙂
Ale teď vážně, mohlo se uvést číslo přejezdu, silnice, trať i kilometrová poloha, to by autora nezabilo.

Karl vB.

1. Jedná o pískárny (viz link) a ne o rybníky, jak je v textu uvedeno. To by mohl pan autor textu, pokud je z Českých Budějovic, vědět, nebo si to alespoň, prostým pohledem do mapy, zjjstit.
https://www.trebonsko.cz/piskovny-u-majdaleny
2. Navíc kamion jel opačně, než je v textu uvedeno, správně je tedy OD TŘEBONĚ. Lze to i jednoduše odvodit z porovnání fotek nehody a fotomapy – podle té releové budky.
3. Tento přejezd by měl být v rámci plánované revitalizace trati 226 nahrazen nadjezdem – viz: SŽ: Informace o stavbě C-17

Trusna

řidič klasickej debil zase to hoďte na dráhu

Jirka

Předpokládám, že máš s kamionem naježděno minimálně 5mega. Nebo jsi fakt debil, a máš papíry jenom na hlavu?

bakiy

Přejezd mezi rybníky Cep I a Cep II… A přitom stačilo napsat, že to bylo na přejezdu hlavní silnice mezi Majdalenou a Suchdolem a člověk by hned věděl, kde to je a ne to složitě hledat na mapě nebo podle fotek…

Trumway

„Ke kuriózní dopravní nehodě došlo dnes ráno kolem 6:00 na přejezdu u Suchdola nad Lužnicí (P5603). “

Je to hned na začátku článku ;-).
1. Trať tam vede jen jedna
2. Na Jih od Suchdola žádné rybníky mezi nimiž prochází současně trať a silnice není a tak zbýva jen sever.

M19

Tak jste se trochu dovzdělal v zeměpise. Gratuluji.

Trumway

„Kamion jel směrem na Třeboň“

Sakra chlapi 🙁 tohle je směr pohledu od Majdaleny(Třeboně).Aby tam skončil jak je na fotkách musel by se celý otořit do protisměru, přeskočit koleje a ještě jet zpět po druhé straně.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=77009289&newest=1&yaw=0.818&fov=1.571&pitch=-0.093&x=14.8805744&y=48.9172155&z=17

Trumway

A jeje. Tady se zase dávají mínusy za pravdu. Když teda jel jak je v článku na Třeboň tak mi vysvětlete jak se dostal na tuhle stranu vedle té boudy. To snad jedině, že by dostal takový smyk, že by otočil celou soupravu o 90 stupňů aniž by zalomil návěs oproti tahači .

Karl vB.

Mínusem lze bez problémů vyjádřit nesouhlas s názorem, označit ale minusem faktum, to už je doopravdy na diagnózu.
Vemte to s nadhledem a buďte k těmto jedincům tolerantní. V době navigací je pro ně základní orientace podle mapy zřejmě cosi velmi neznámého.

Trumway

JEL OD TŘEBONĚ! Nikoliv na Třeboň jak se uvádí v článku. Když už vy co dávate mínusy neumíte číst z fotek ….

„Nehoda se stala na hlavním tahu z Třeboně na České Velenice a do Rakouska. Podle policejní mluvčí Věry Mžikové jel kamion od Třeboně na Suchdol. „Nezvládl zatáčku, souprava šla do smyku a zůstala celá v kolejišti ve směru na Suchdol.“

https://jindrichohradecky.denik.cz/nehody/kamion-nehoda-prejezd-koleje-ccep-suchdol.html

Trumway

„Kamion po smyku na přejezdu mezi rybníky zoral trať, zastavil vlaky i auta“
Zavádějící. Kamion jel od Majdaleny a pokud by dostal smyk až na přejezdu neskončil by mimo silnici ještě na té samé straně kolejí, ale až za nimi. K tomu aby takhle vyjel musel jet rovně už x metrů před přejezdem a na přejezd se s největší pravděpodobností vůbec nedostal.

Trumway

No jo, klouže to klouže. Není ono to náhodou tím, že je zíma? Osobáky zimní pneu mají, ale co náklaďáky? Ovšem těm by často stačila jen dostatečená hloubka vzorku a ne jen na tažném vozidle, ale i na přívěsu/návěsu.

Lapil Z.

1/ Náklaďáky žádné zimní pneumatiky nemají, pokud tedy nemyslíte ty severské s hřebíky do ledu.
2/ Hlubší vzorek má smysl ve sněhu, a tady žádný nevidět. Pravda ale je, že na fotce je světlo, takže byla focení nejméně nějaké 2 hodiny po nehodě.

Trumway

Právě proto to říkám, že náknadní pneu nejsou v zimní variantě a proto píšu, že jediné co je možné mít je hlubší vzorek. A nemusí být sníh. Nízký vzorek = špatný odvod vody= aquaplaning ve vyšších rychlostech a rovněž zhoršená adheze při brždění když voda nemá kam. A že poslední dobou té vody spadlo z nebe fakt hodně.

Leinad

1) ano, hřeby do ledu se sem nehodí. Nicméně existují třeba mud+snow. Tím neříkám, že on měl blbé gumy.

Trumway

Já také přeci neříkám, že měl gumy holé. Skutečnost zná jen řidič a ti co k nehodě přijeli a podívali se na stav pneu. Věřím, že to byl jeden z prvních úkonů při vyšetřování.

none

Kdyz uz tam bude ta technika, muzou s sebou vzit i kybl barvy na odstaneni toho vytvoru na te budce.

MTl

Zcela zbytečná práce. My to přetřeme a pak se musí týden čekat a pak jde natírat antivandal nátěr. Problém je že už druhý den jest zase pocmarano.

none

No a proto by se inhed po natreni v lesiku postavil stan s ochrankou 🙂 A bud by je to nechali zaplatit, nebo by mozna stacila jen domluva na miste…

vladki

A kdo zaplatí tu ochranku?

none

A kdo zaplati lidi s barvou?

Pako

No tak dobře, že potkal trať a ne rodinku v osobáku. Ne, takový točvolant opravdu nepatří za volant kamionu.

Jiří Kocurek

Vzhledem k tomu, kolik je v takovém kamionu elektroniky, že mohla být ledovka, že neznáte ani záznam z tachografu, tak …

Fíru byste za projetí stůj taky vyhodil na hodinu a pak teprve zjišťoval, jestli neměl kluzké koleje a došel písek?

Pako

Nebyla ledovka jenom tady. Ale teprve tady šlápl pořádně na brzdy a nestačil se divit. V takovémhle počasí zkouším adhézi každou chvilku (podle toho jak ochotně hrabou kola při přidání plynu vím, co si mohu dovolit na brždění, popř. zda vůbec). A hlavně v takovémhle počasí nejedu na doraz.
A to nemám za sebou desítky tun. Jen své potomky.

Rychloběžka

Tohle vypadá na klasické nepřizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky.

Jiří Kocurek

Vypadá, otázkou je jestli bylo. Mikrospánek je svině a mohl by vypadat dost podobně.

Trumway

Mohlo by být. Nebo prostě jen valil od Majdaleny kde je opravdu dlouhá rovina a zatáčka ho překvapila.

https://www.google.com/maps/@48.9175565,14.8808943,3a,75y,200.38h,93.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3PB2kYJDrqv4MxcUzdvp_g!2e0!7i16384!8i8192?hl=cs&entry=ttu

Pako

Přesně tak to bylo. A to jsem u toho nebyl. Prostě takhle dneska kamioňáci jezdí. Brzda, plyn a pořád na plný kule za všech okolností a tohle jsou výsledky. Už mne fakt nebaví, když mne tlačí před sebou ve vsi, kde je 50 a jedu pomalu 70 anebo přes přejezd, kde je to stejné.

Trumway

Ano, tohle taky nesnáším. Vidět ve vnitřním zrcátku jen část chladicové masky s možností počítat žbrdliny je peklo. Ovšem zvýšit rychlost mě to nepřinutí. Jestli chce jet ať si jede, ale nic tím nezíská. Ale všichni nejsou takoví a potkávám i fakt slušný řidiče jich si vážím. Ale tohle není jen případ kamionů a v obci na 50ce. Tohle je možné zažít i v případě autobusu a na okresce kde je 90ka když já mám tacho 95km/h (kdo čte moje příspěvky ví, že v takovém případě mám rychlost přesně 90) https://auto-mania.cz/rychlomer-ukazuje-vzdy-vic-nez-kolik-realne-jedete-proc-to-tak-je/ „Už mne fakt nebaví, když mne tlačí před sebou… Číst vice »

Granja

Tak to buďte rád, že na vás ještě nevytruboval, že jedete pomalu.

Trumway

V 6 hodin ráno mezi rybníky po noci kdy panovala čina….
Nemrzlo, ale vítr byl.
https://www.windy.com/48.917/14.881?48.916,14.883,17
Ale tady bych to viděl spíše na to, že mu to díky nepřizpůsobení rychlosti (brždění v zatáčce) uklouzlo na kolejnicích.

Granja

Anebo měl v povědomí cosi o RO-LA a chtěl to vyzkoušet.

Originální jméno

Jenom malá nepřesnost – jsou to pískarny, ne rybníky

Kaisler S.

Jak jsem si již přečetl v jiné diskusi, tak řidič jen chtěl jít s dobou. Kamiony na koleje – to se píše skoro všude. No a ukázalo se, že to nefunguje 🙂

55p

Kombinavana přeprava trochu jinak. Začátky jsou dycky těžké.

Jiří Kocurek

https://www.youtube.com/watch?v=yQPZP_ifyiw
Je potřeba vozidlo dovybavit, ale jde to.

Libor

Tzv. Kombinovaná přeprava kus po silnici, kus po železnici. Jen špatně zvolené vozidlo…

ocelář

ASI odborník to se pozná!