Kam směřuje osobní doprava Českých drah. Hostem dalšího podcastu bude její šéf Jiří Ješeta
Jednotka 844 RegioShark v Plzni. Foto: České dráhy
Pandemie a s ní spojená opatření zasadily počtu cestujících ve vlacích i tržbám z jízdného silnou ránu.
Předem se omlouvám za obsáhlejší dotazy k lince R10 a tam provozovaných vozů. Dotaz první: Proč je tato linka nejdražší? Jen si dovolím vyvrátit pár předpokládaných odpovědí. – Přepřahy jsou i jinde (R11, R15, R16 a R18) – Rychlostí Praha-Trutnov 3h 7min to není (je rychlejší jezdit s přestupem v Pardubicích 2h 57min) – Služby to nejsou, neboť chybí vůz pro přepravu invalidů na vozíku a 8 míst po kola s povinnou rezervací místa pro kolo, ve vlaku, co je veden cyklisticky atraktivním Podkrkonoším s množstvím ČD půjčoven kol je dosti hloupý vtip… – Kvalitou vozů je horší jen linka… Číst vice »
Baale, jsi už celkem trapný s tím co meleš neustále dokola a měníš si nicky, ale gramatiku máš stále stejně špatnou. 🙂
Předem se omlouvám za obsáhlejší dotazy k lince R10 a tam provozovaných vozů. Dotaz první: Proč je tato linka nejdražší? Jen si dovolím vyvrátit pár předpokládaných odpovědí. – Přepřahy jsou i jinde (R11, R15, R16 a R18) – Rychlostí Praha-Trutnov 3h 7min to není (je rychlejší jezdit s přestupem v Pardubicích 2h 57min) – Služby to nejsou, neboť chybí vůz pro přepravu invalidů na vozíku a 8 míst po kola s povinnou rezervací místa pro kolo, ve vlaku, co je veden cyklisticky atraktivním Podkrkonoším s množstvím ČD půjčoven kol je dosti hloupý vtip… – Kvalitou vozů je horší jen linka… Číst vice »
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, proč se ČD tak zarytě drží toho přesvětleného nemocničního trendu v provedení interiérů, kde je většina v bílé barvě i zadní části sedaček v kombinaci s přímým osvětlením, které je fajn pro manuální práci, ale nepříjemné pro pohodlné cestování, stačí šero a není pomalu vidět ven… Pokud si někdo chce přisvítit na čtení, tak k čemu jsou individuální read lamp nad každým místem? V současném provedení nemají žádný efekt. Když se podíváme na konkurenci tak interiér vlaků LEO Expres nebo Regiojet vypadá mnohem přívětivěji… Pokud se podíváme do zahraničí, tak nikde to není takový… Číst vice »
Předem se omlouvám za obsáhlejší dotazy k lince R10 a tam provozovaných vozů. Dotaz první: Proč je tato linka nejdražší? Jen si dovolím vyvrátit pár předpokládaných odpovědí. – Přepřahy jsou i jinde (R11, R15, R16 a R18) – Rychlostí Praha-Trutnov 3h 7min to není (je rychlejší jezdit s přestupem v Pardubicích 2h 57min) – Služby to nejsou, neboť chybí vůz pro přepravu invalidů na vozíku a 8 míst po kola s povinnou rezervací místa pro kolo, ve vlaku, co je veden cyklisticky atraktivním Podkrkonoším s množstvím ČD půjčoven kol je dosti hloupý vtip… – Kvalitou vozů je horší jen linka… Číst vice »
Hezký den,
mám dvě otázky k vozovému parku v nových projektech:
1. Na lince R10 (Praha – Turnov) mají být dle tiskové zprávy Ministerstva dopravy v průběhu plnění smlouvy „nasazeny nové vozy pro zajištění přepravy osob na vozíku“. O které vozy konkrétně půjde?
2. Od prosince 2024 mají ČD ve spolupráci s PKP-IC spustit novou linku Praha – Gdynia. Již prosáklo, že v čele vlaků budou vectrony, které si pronajmou ČD. Jaké vozy máme čekat v soupravách těchto vlaků, bude část vozů zajišťovat i polský partner?
Děkuji za odpovědi.
Na tuhle linku dávají vždycky to co jim zbyde a tudíž to 100% nebude nic nového. V současnosti vozy klasické stavby, které jsou takto vybaveny jsou:
BDbmsee447 ten je ale jen jeden, takže určitě ne.
Bhmpz228 ty jsou celkem nové takže také ne.
Bbdgmee236, které se uvolní z Ex3 až jim přijde těch 20 devítivozovejch souprav jsou tedy na 99,9% jisté.
Lidé se budou těžko a pomalu vracet do vlaků,kvalita a rychlost není na takové úrovni a rušení spojů a tratí ,tomu také nepomůže
Dobrý den. Budou se kupovat nové kupé vlaky? Myslím že je vždy dobré mít na výběr.
Jistě. Ale vždy v poměru 3x Bmpz : 2x Bmz, aby to odpovídalo řazení v soupravě 😀 😀 😀
A vozy 1.třídy se nakoupí ve smíšeném uspořádání, aby byla možnost si vybrat 😀
Hezké sci-fi
Dotaz na autora. V článku je ilustrační foto jednotky 844006, ve které při tragické nehodě ve výhybně Radonice zemřel náš kolega. Nešlo by tuto jednotku nepoužívat na ilustračních fotografiích? Děkuji
Nešlo
Dobrý den. Budou se ČD hlásit do soutěže na rychlíky R26? Popřípadě s jakými vlaky?
No…když to bude o ceně, tak asi 843…
No on to „Hybrid“ vlastně je. 😀
Uhodněte povolaní a firmu.
Má obrovskou zodpovědnost, vypadá jak bezdomovec, mzdový výměr srovnatelný s pracovnicí Lidlu a vedení té firmy je neschopné?
JO to je strojvedoucí od Českých drah.
Jestli vypadá jako bezdomovec, tak za to nemůže vedení firmy.
Tak proč to dělá? 🤦♀️Když mu bude v Lidlu lépe, tak ať tam jde a trh donutí CD to změnit… Tohle jsou klasické odborarska nářky a nic neříkající prázdné breky.
Neschopný jste zřejmě vy, pokud vypadáte jako bezdomovec a místo toho, abyste si našel při skoro nulové nezaměstnanosti zaměstnavatele snů, tak jenom pindáte v diskusi a házíte špínu na firmu, u které působíte.
Dobrý den, proč ve všech novějších vlacích mizí rozdíly mezi 1. a 2. třídou a celkově i v jedničce se jede podle hesla vecpat do vozu co nejvíce lidí? Z jedničky se stává něco jako 2+, ale tomu neodpovídá cena. Za často i více než dvojnásobnou cenu oproti dvojce bych čekal více než odlišný potah sedaček a menší obsazenost. Když vezmu vozy Bmz tak ty hravě strčí do kapsy většinu moderních jedniček a to včetně interjetu, pendolina apod. kde si cestující ani nemůže ztlumit světlo a když je venku šero tak díky tomu není vidět ven a z oken jsou… Číst vice »
Souhlasím. Přesvětlenost interiéru v kombinaci se světlými barvami stěn a stropu je nešvarem téměř všech nových vozidel. Snad nejhorší je to ve 471, kde za tmy není z vlaku vidět téměř nic. Zcela zbytečně pak působí čtecí lampičky v 1. třídě, protože při tom přesvětlení stejně nejsou potřeba. Proto by mohl dotaz znít, jestli se plánuje do budoucna tlumenější nepřímé osvětlení (třeba i jiné než bílé barvy), které je příjemnější na cestování za tmy.
Pane Ješeto, jak se díváte na nákup dvouzdrojových vozidel, nebo BEMU ? Jaký máte názor na jednotky poháněné vodíkem ?Proč neexistuje jako BEMU Regiopanter na což hodně „tlačil“ bývalý pan ředitel ČD Kupec ? Kdo to zařízl ?
Dobrý den, plánují ČD nákup nových kupé vozů. Děkuji
Dobrý den, rád bych se zeptal:
1) Jaký časový horizont na přepnutí na střídavinu v celé republice vidíte jako skutečně reálný?
2) V jakém stavu je výběrové řízení na 50 nových lokomotiv na 230 km/h?
3) Proč v nových devítivozových vlacích typu railjet (u kterého se šíří nehezký název ComfortJet) nebyl objednán i nízkopodlažní vůz jako v Rakousku?
Děkuji
Ad 1) … myšleno z hlediska dopravce, tedy především kdy je reálné zajistit trakční vozidla.
Nepořizují ČD v poslední době už výhradně dvoj či vícesystémová vozidla? Jinak kompletní přepnutí na střídavinu je v plánu ve 40. letech.
Trakční vozidla jsou zajištěna. Po roce 2025 zbudou u ČD jen steknosměrné Ešusy 471( ty už budou i v okolí Prahy nahrazovány dvousystémovými Pantery) a pár Peršingů 162, které dojezdí na zbytcích stejnosměrné sítě.
Dobrý den pane Ješeto,
já mám na Vás jeden praktický dotaz ohledně číslování vagonů vlaků ČD. Většina vagonů je číslována nesmyslně vysokými čísly jako 368, 369 apod. Proč to tak je? Nebylo by na místě tento postup přehodnotit a začít používat nějaká „normální“ čísla?
Není to třeba kvůli rezervačnímu systému, který je propojen s ostatními systémy?
Nízká čísla propojit s ostatními systémy nejde? 🤔
Jenže tato čísla jsou nějak přidělována, to si ČD samo nevybralo.
Zajímavé, že Regiojet s tím problém nemá.
Tak Regiojet asi není do tohoto mezinárodního systému zapojen.
Dobrý den, chtěl bych znát Váš názor na současnou i plánovanou výlukovou činnost SŽ. Dostáváme se jako cestující do situace, že z Východní strany se do české Metropole téměř nedá dostat včas. Severovýchodní koridor je značně omezen výlukou u Přerova, Brandýsa n. Orl., Pardubic, nyní se k tomu v blízké době přidá Ještě úsek Poříčany – Velim, i když objízdná trasa je též postižena výlukovou činností (přes Lysou n./L.) Ve výčtu omezení jednoho vlaku není těch výluk již více než mnoho. A když k tomu připočítám i uzávěru Brno – Blansko, nedávno oznámenou výluku Brno hl.n. – Židenice, kde opět… Číst vice »
Dobrý den, ČD se zvedly a trend je neustále pozitivní. Držím palce! Jako cestujícímu mně nejvíce vadí dvě věci, máte v plánu je změnit, zlepšit? 1. Když se blíží zpožděný vlak do stanice, tak naskakují 5-ti minuty zpoždění na tabuli postupně, i když se ví, že ten vlak jede, a dřív jak za 20 minut prostě nebude. Lidi pak hypnotizují odjezdovou tabuli a oprávněně nadávají… 2. Kdy plánujete zavést garanci přestupů a spojů až do cílové stanice? I když si koupím u ČD lístek na konkrétní spoj, tak mně ani místenka, ani první třída a ani vlak vyšší kvality nezaručuje… Číst vice »
Copak za stupidní ukazování zpoždění mohou dopravci?
Jde o to, jestli to jako dopravce vnímají, protože lidi nadávají na dopravce, nikoliv na SŽ. A pak, platí si službu dopravní cesty a s tím související servis, takže můžou chtít jednat o změně zobrazování zpoždění… Pak hlášení o zpoždění nebude o omluvě dopravce, ale omluvě Správy železnic…
První otázka je pro Správu železnic, nikoliv pro ČD. Ta druhá je ovšem zajímavá – kolikrát mi ujel přípoj a na infolince ČD jsem se dozvěděl, že je to má chyba, že jsem měl vlakvedoucímu říct, že chci přestupovat, že by přípoj počkal. Jenže já jsem měl koupenou jízdenku na celou trasu (včetně místenky), v prvním vlaku jsem byl zkontrolován, tedy ČD měly informace o tom, že jede cestující a bude asi chtít přestoupit (samozřejmě bych teoreticky mohl přerušit jízdu, ale to tak často nebývá, nehledě na to, že bych asi místenku na další vlak nekupoval). Jinými slovy, cestujícímu je… Číst vice »
Na regionálních tratích, kde jezdí jeden motorák, by to snad i reálné bylo, a kolikrát se i stane, že průvodčí jde a ptá se, kdo potřebuje zajistit přípoj, ale na velké soupravě je asi trošku nereálné, aby si průvodčí pamatoval u každého cestujícího, kdo kam jede, a do toho stále kontroloval, jak to vypadá s přípoji, a hlavně my ukažte člověka co by si pamatoval desítky vlaků a jejich časy odjezdů z dané stanice, ono na přestup můžete mít 10 minut, ale také hodinu.
Podívejte se do kalendáře co je za rok. Takové věci dnes zajišťují systémy automaticky bez lidského zásahu.
Není otázkou zda systémy existují, ale zda je mají u drah. Navíc, jak to takový systém zjistí u papírové jízdenky, která se pouze označuje (kleštěmi, razítkem)? Nebo se povinně budou načítat popkou, a každého cestujícího se bude průvodčí ptát, zda bude pokračovat přípojem, který systém vidí a tomu systému to bude potvrzovat, protože klidně můžu prestoupit
Jinde, či jet jiným spojen.
Ano, takže za Prahou přijde průvodčí, dám mu elektronický lístek. Do Děčína přijíždíme se zpožděním, přípoj ujel, další jede za dvě hodiny. Takže tu jsou dva problémy: Jeden je systémový – průvodčí načetl moji jízdenku a někde v systému by mu mělo vyskočit, že je cestující na přestup a pokud je zpoždění, má zajistit čekání přípoje. Druhý problém je lidský – v tom konkrétním Děčíně těch přípojů zase tolik není (a cestou – Ústí, Lovosice,…) taky tolik ne. Sorry jako, ale průvodčí měli vždy velmi vycvičenou paměť, pamatovali si, komu už lístek cvakli a komu ne. Je fakt problém si… Číst vice »
Jistě, když bude elektronická, tak není problém, protože tu načte POPka, takže může vyhodit upozornění, ale co papírová? Nebo se budou všechny jízdenky povinně načítat?
Tak pamatovat si to, že někoho kontroloval, nebo přímo i cílovou destinaci, je trochu rozdíl, jistě u 10 lidí to problém není, ale u 100? Nikdo asi nemá takovou sloní paměť. A hlavně by si z hlavy musel pamatovat i všechny časy odjezdů přípojů z každé stanice.
Vyhlášení by zas takový problém nebyl.
Navíc průvodčí nic nezajistí, maximálně zjistí, zda dispečer s vlakem počká, načež většinou chodí obligátní odpověď – pokud nezvýšíte zpoždění.
Cestující nemá se SŽ žádný vztah, jeho partnerem je dopravce a od dopravce tedy očekává kvalitní informace. Jestli je poskytuje dopravce sám nebo si na to někoho platí cestujícího nemusí zajímat takže otázka je směřovaná dobře.
Jasně, pak se není co divit, že podle některých za vše můžou ČD, když se používá takto zjednodušená logika. Toto není ani tak o tom, co cestujícího musí a nemusí zajímat, ale o nějakém základním logickém uvažování, co dopravce může, a nemůže ovlivnit. Protože jestliže vy takto zjednodušeně argumentujete, vždyť cestujícího nemusí nějaký správce infrastruktury zajímat, tak pak ty příhozy po 5 minutách (a zpoždění menší jal skutečné) absolutně chápu, a chápu i to alibistické zdůvodnění: To aby si v případě krácení zpoždění cestující nestěžoval, že mu vlak ujel, protože přeci psali 20 minut, tak jsem si skočil na pivo,… Číst vice »
Ze strany SŽ byla zavedena platba tzv. Ošlapného.
Tedy poplatek jež je ze strany správce infrastruktury účtován dopravcům za použití služeb nádraží.
Dle mého tedy dopravce má plný nárok požadovat za své peníze perfektní službu.
Jenže to už je na debatu, co je perfektní služba? Každou minutu upravovat na tabulích zpoždění, podle toho jak vlak jede?
Musel by být stanovený rámec ve smlouvě, a pokud není stanoveno, že SŽ nesmí při zpoždění vlaku vyhazovat zpoždění po 5 minutách a ukazovat nižší, jak reálné, tak nevím, na základě čeho to po nich chcete vymáhat.
Ano, obvykle mi v Děčíně před nosem ujel osobák směr Rumburk. Opravdu mě ani jako šotouše nenapadlo, že bych měl říci průvodčímu, aby nahlásil, že tam někdo ze zpožděného rychlíku nebo EC bude přestupovat, protože předpokládám, že těch lidí je více a vlak nižší kategorie prostě čeká. Až jsem se tady na diskuzi dověděl, že si to mám extra vyžádat, byť průvodčí jasně viděl, že mám jízdenku do K.Lípy (tak že by se třeba zeptal, zda náhodou nebudu přerušovat jízdu, aby na mě ten vlak nečekal zbytečně a v případě mojí záporné odpovědi čekání sám zajistil?). Když jsem jel autobusem… Číst vice »
Jestliže vlak jede a má +20, svítí +20 na celé trati. Je to automatizované.
Dobrý den,
lze očekávat v dlouhodobějším časovém horizontu přesun cestujících z aut na železnici – při zvyšujících se nákladech na dopravu osobními auty – zvýšení ceny paliv, zvýšení ceny (elektro) aut, ale i problémy s parkováním, plánovaným omezováním vjezdu do centra apod.? Co ČD nabídnou?
Nejspíš kapacitní patrové soupravy alespoň v příměstském provozu, aby bylo ten cestující lid kam pojmout…
ČD nabídnou cokoliv, co se vyrábí a co bude objednavatel ochoten objednat a zaplatit. Ono zas tolik možností není.
https://www.stream.cz/zajimava-videa/nejrychlejsi-vlak-na-svete-levituje-nad-zemi-a-nevydava-zadny-hluk-64198482#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=AMLOSbZ3wJ3-202109121325&dop_id=12774591&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Není v tom žádná otázka. Titulek o bezhlučnosti je zjevně nesmyslný a i samotný kravál ve videu ho popírá. V Evropě se předražené maglevy zjevně ještě dlouho nevyplatí.
Dobrý den, rád bych se zeptal, co se plánuje do budoucna nasazovat na lince S3 a kdy budou odstaveny vozy Bdtn a motorové vozy 854, které ještě na několika spojích jezdí, případně co hodláte nasazovat, pokud získáte linku R21 zpět do své moci?
Na to je možné odpovědět až objednatelé vyspecifikují požadavky na tyto dvě linky. Dopravce už má dneska ohledně nasazování vozidel ruce hodně svázané.
U S3 se tuším mluvilo o přesunu patrových vagonů ze 171.
Fuj, jen to ne. Krok zpět i ve srovnání s Bdtn
754/750.7 + Bdmteeo?
Bylo by dobré specifikovat kterou S3, protože Ta je v Praze, Ostrava i Brno
Kam? Slušně řečeno na WC.
gravitační
Gravitace snad působí na všechny a to je ten problém, když jsou některé soupravy v dezolátním stavu.
To asi neklapne. Tam už je jistě obsazeno ČSA 😀
Chcete říct, že vlaky jsou na tom lépe než autobusy?
Minimálně u nás v okolí rozhodně.
Ale ČSA = České aerolinie…
ČD = Čekej de*ile
Já vím úplně přesně kam směřuje osobní doprava Českých drah, ale nechci, aby mi ten příspěvek někdo smazal, kvůli tomu, že použiji vulgarity.
Není potřeba vulgarit, rád vám odpovím. Osobní doprava ČD (pokud chce být úspěšná) musí především sledovat a pružně reagovat na požadavky objednatelů: krajů a státu, protože (přepokládám), že do open access spojů se po hlavě vrhat nebudou. To např. znamená nenabízet na R23 Pantery když se dopředu ví, že výběrovým kritériem je cena.
Ano, je to návodná otázka.
Dobrý den, můžete prosím nějakým způsobem opravit trakty vlaků z Rakovníka a ze směru Bečov nad Teplou tak, aby se dalo v Blatně u Jesenice aspoň trochu schůdně přestupovat na vlaky směr Plzeň ? Takto akorát uberete své trati další cestující…
Řekl bych, že jizdní řády dotovaných vlaků určuje objednatel, tak až tu bude náměstek hejtmanky pro dopravu, zeptejte se jeho.
Tam ale je ten takt limitovaný přestupy v Rakovníku a možností křižování. Chybí tam výhybna Oráčov, jejíž zřízení je na SŽ.
Dobrý den, bude zase na lince R9 navrácen původní počet vozidel na soupravách? Lidí jezdí stále víc a víc a samotný člověk nestihne dokončit revizi. Někteří jsou po covidu a neudýchají to. Plus bude výluka v Pečkách a na takový vlak jako je 990 ve dnech, kdy tam je jen jeden zaměstnamec, se nestihne dokončit revize. Děkuji za odpověď.
Hezký den.
Do jakých ještě jiných zahraničních destinací chystáte dálkové vlaky, než jsou v dosavadní nabídce? Jedná se mi o denní i noční spoje. Děkuji za odpověď.
Třeba do Brna! 😀
Nebo do Bratislavy…
Až s příchodem TJŘ to bude tak, že kvalitní vagony budou jezdit výhradně vnitrostátní výkony, přičemž zahraničí bude obsluhováno nočními přímými vozy.
Proto bude na nynější R9 dvojice Bmz241/245, trojice Bdmpee233 nebo Bdmpz227, Ampz143/146 a případně ex ÖBB Bmz jako posilové.
Bude i nová kategorie vlaků ComfortJet, nebo budou vlaky vedeny jako EC? Děkuji
Nebude, stejně jako není InterJet. Je to jen pojmenování typu soupravy.
Kdy se budou vyřazovat motorové vozy 842 a 843? Budou i muzejní?
Proč by se měly vyřazovat když se do 842 bude dávat etcs, není za ně ani momentálně náhrada. 843 nahrazují na některých výkonech r. 854.
Jenže ta náhrada za 854 bude jen v řádu let. Například v KH kraji dojezdi poslední 843 jen rok po 854…
Plán je až přijdou nové Pesy.
No…když uvážím, že 854 jsou stále v provozu…tak budou „rakve“ vyřazeny někdy mezi lety 2035 – 2050.
A bude pro ně práce? On bude chtít někdo v regionalni dopravě v roce např. 2035 vysokopodlažní a s vozem celkem líný motorák? Nebude… Nahrazovat tím 810 je zas ekonomický nesmysl. Na motorové rychlíky tu už teď máme daleko komfortnější vozidla s menšími provozními náklady.
843 hydry bohužel přežijí (z pochopitelných důvodů – ekonomika provozu), ale jen jako dočasné řešení, dál tahle řada nemá smysl.
Co dělají České dráhy pro to, aby neprohrávaly soutěže? Nezvažují se třeba vrátit k rozdělování na průvodčí a vlakvedoucí, aby tak ušetřily na linkách, kde jezdí jednotky?
Jako, že by části zamestancu, ktere ani nemají vsechny, co by potřebovali, snizili plat? To by lidi nebyli tuplem.
Když ty soutěže prohrajou, ani ty lidi potřebovat nebudou…
Nebo to rovnou zruší, a zavedou se namátkové vpády revizorů…
V tomto kontextu může mi někdo zodpovědět na otázku jestli je požadavek na kontrolu jízdních dokladů prostřednictvím průvodčích a nikoliv revizorů v zadávacích podmínkách krajů/ministerstva a nebo jestli to je z vůle dopravců?
Dobrý den,
plánují České dráhy expanzi na zahraniční trhy ať už prostřednictvím dcery jako DB s Arrivou nebo přímo pod svojí značkou?
Děkuji
zanalyzovaly si ČD své neúspěchy ve velké části soutěží či rozstřelů, kde ne účastnil i někdo jiný?
vidíte problém v nevhodnosti/stáří vozidel v parku ČD, špatné nákladové struktuře ČD nebo účelově stanovených parametrech vozidel, které preferují nabídku konkurence?
Neřekl bych, že jsou někde účelově nastavené parametry vozidel, které upřednostňují jiné dopravce.
děkuji za odpověď, ale zajímá mne reakce pana Ješety 🙂
Za neúspěchem stojí často neznalost potřeb a nepochopení požadavků zákazníka. ČD až moc často nabízely něco, co zákazník nepoptával, za cenu, kterou neakceptoval. Doporučuji články na tomhle webu týkající se tendrů na R14 a R23.
Připravují se ČD na“soutěž“ o linku R27? S 843 tam už pravděpodobně uspět nepůjde.
MAjí opci na dost kusů jednotek PESA, tzn je mohou snadno nabídnout do výběrka (samozřejmě pokud to bude výběrko alespoň na 2 roky dopředu jak je obvyklé na západě)
No jelikož to vyberko dost dopredu rozhodně nebude tak neni ani predpoklad ze by byl pozadavek na nove jednotky …
Jakého modelu prosím?
Do prosince 22 se už soutěž nestihne. Takže to bude přímé zadání. Záleží, jestli o R27 bude mít zájem i někdo jiný kromě ČD. Uvidime co Arriva. Soutěž snad na prosinec 27 s novými vozidly.
No a prave proto se ptam co tam budou nabizet aby jim to projeli jako treba u tech R na Liberec …
Nemusite psat naprosto zřejmé veci.
Tak kromě 843 jsou ve hře jedině 842+954. Případně slib, že za x let nasadí nová vozidla. Tedy ty pesy. Co by jiného mohly ČD nabídnout? To je také celkem zřejmá věc, že nic jiného nemají. Spíš by mě zajímalo, kdy to hodlá MD řešit. Ono je nakonec celkem jedno, co ČD nabídnou. Pokud o to bude mít někdo jiný zájem, tak to od MD dostane.
Jste sice trochu natvrdlejsi nez jini diskutujici ale jeste to s vami zkusim.
Ten dotaz prave smeroval na to zda CD nekde v zahraničí hledaji ojeta vozidla jako jini dopravci a tim padem by mohli tem ostatnim dopravcum konkurovat a o tuto linku by nemuseli prijit …
Myslíte třeba ten fenomenální úspěch s ojetými motoráky Stadler GTW (řada 646), které dráhy v počtu 12 kusů pořídily v Německu pro provoz v Olomouckém kraji? Tak to o úspěch Arrivy opravdu nemám strach.
Jak České dráhy v současné době dokáží motivovat provozní zaměstnance, aby neodcházeli? Jestli systém vnitřních předpisů či různých přerušení pracovní doby není spíše pro zaměstnance demotivující?
Jak to prosím aktuálně vypadá se zastávkou U Kříže? Poslední zprávu jsem našla tady:
https://praha8.pirati.cz/aktuality/zeleznicni-zastavka-u-krize-by-mela-zacit-fungovat-okolo-roku-2025.html
S tou zastávkou ČD nemají vůbec nic společného. Rychlíky tam stavět nebudou, osobáky (S49) provozuje Arriva a do budoucna to bude RegioJet. A infra má na starosti Správa Železnic.
Vzhledem k tomu že ČD prohrává jedno výběrové řízení (nebo soutěže) na provoz vlaků za druhým se nabízí otázka co bude s provozním personálem po dalších prohrách? Nechají se jen tak odejít posílit konkurenci (jako se to děje), nebo bude třeba vytvořeno „přestupní okénko“ pro přechod do ČD Cargo (kde zatím stále lidé chybí)?
Dobrý den,
Máte připravenou strategii pro soutěž o linku R9? Podmínkou jsou nové soupravy, s čím chtějí ČD jít do boje o tuto linku? Děkuji
Jsem si naprosto jistý, co to opravdu nebude…
https://www.zelpage.cz/razeni/22/vlaky/cd-578
Ovšemže ne, když to nesplňuje zadání…
Ehh?
To je celkem blbá otázka když vypsali před měsícem soutěž na 50 jednotek na rychlost 200 🤣🤣
NEchci nic říkat ale vypisovalo se to primárně kvůli R9
Kam míří ČD v osobní dopravě. Kolem Prahy akutní nedostatek vlakových čet a dopravce není schopný motivovat nové lidi. Jak dál? Snížením laťky, zlepšení podmínek nebo penězmi?
Pravděpodobně se sníží laťka tím způsobem, že se bude jezdit bez průvodčího a nebo vlakvedoucího.
Místo čehož budou vlaky namátkově prolétávat revizoři…
To ale jde jen někde, v takových Ešusech nejsou automaty a většina zastávek je neobsazených pokladnou (kromě toho večer není vůbec nikde).
Na to velice dobře odpovídá radní Borecký dnešním obsáhlým příspěvkem na svém profilu na facebooku.
Dobrý den,
vím že je to již poměrně dávno, proto moje otázka směřuje spíš na vedení ČD obecně. Zajímalo by mě kam se „ztratily“ dva bateriové RegioPantery, které měly být představeny v roce 2019?
Předem děkuji za odpověď
Nejspíš na dno nejhlubšího šuplíku…
Kam míří naše železnice? To vám můžu říct úplně přesně, do prd*le.
Nadpis si o ten dovětek přímo říká 😉
Kdyby velký šéf na vagonwebu nebyl…ehm…, tak bych vám to vysvětlil velmi názorně.
Dobrý den,
chci se zeptat, jak pokračuje zavádění ECM u ČD a jestli jsou s tím spojené nějaké problémy.
Jak vidíte expanzi Českých drah v zahraničí? Budete soutěžit pod značkou ČD nebo nějakou jinou jako to dělají ostatní státní dopravci?
Zlepšení turnusů vlakových a lokomotivních čet.
Co čekáte, že vám na to řekne? Doteď jsme to dělali blbě a od zítra to bude lepší?
Od zítra ještě více dělených směn s délkou 1:01. 😛
Třeba na Teplicku