Kam se ubírá brněnská MHD. Hostem podcastu bude šéf dopravního podniku Miloš Havránek. Ptejte se
Žabovřeský tramvajový tunel. Foto: DPMB
Jaký bude letošní rok pro veřejnou dopravu v Brně? Jak často si jde generální ředitel sám zajezdit? Proč stále nedokončil oprávnění řídit trolejbus?
Dobrého dne přeji. Připadá v úvahu provést hloubkový přepravní průzkum a následnou optimalizaci dle aktuálních potřeb ? Cestující po covidu jsou zpět, ale intervaly nikoliv. Jsou místa, kde je ve špičce problém. Odpolední všední den na Bystrc nebo rána z Nové Líšně jsou opravdu na hraně. Naopak Stránská skála by mohla být v pracovních dnech mimo špičku klidně bez obsluhy. Totéž kolem Cejlu jezdí tramvaje poloprázdné, a to ještě kolik z těch co tam jsou mají lístek…
Dobrý den, pane generální řediteli. nebylo by vhodnější místo lanovky do kampusu za téměř miliadru, o jejíž smysluplnost lze pochybovat, nakoupit další vozy 45T?
Dobrý den, vážený pane generální řediteli.
Jak se DPMB připravuje na přesun nádraží do nové polohy?
Budou tam zajíždět tramvaje ode dne ozevření anebo to bude s několikaletým zpožděním jako třeba k univerzitnímu campusu?
U stávajícího nádraží je k dispozici cestujícím většina tramvajových linek. Jak to bude u nového nádraží?
Jak se změní noční rozjezdy? Odkud potom budou?
Děkuji Vám za Vaše odpovědi.
Proč na nočních směnách chodí zaměstnanci spávat do šaten místo aby pracovali
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, pana ředitele, jak je to s tepelným komfortem ve vozech DPMB…? Není to tak dávno, kdy bylo chladno a šaliny např. do Bystrce byly úplně vymrzlé. Když dojel člověk na konečnou na Ečerovu, tak byl jak rampouch. Naproti tomu dnes, tj. 22.5. jsem jel ze Slatiny do Líšně autobusem č. 78. Venku cca 24 stupňů, zatáhlo se, teplota dle mého názoru akorát, a řidič má zaplou klimatizaci a v buse zbytečně nepříjemné chladno. Nešetří se na nesprávném místě? V zimě zmrzáme a sotva se oteplí, tak taky… 🙁
V případě, že bude ještě nějakou dobu pokračovat vysoká inflace, plánujete i nadále řešit zvyšování nákladů výhradně prodlužováním intervalů? Nebo se ještě někdy v budoucnu dočkáme rychle, efektivní a spolehlivé dopravy jakou mělo Brno před covidem?
Blázníš? Nezbylo by na halu, druhou halu a městský byty…
A na LANOVKU by nebylo!
Dobry den, proc je takovy problem zaplatit ridice mhd? Atraktivita tohoto povolani kazdym rokem klesa. Proc se v dnesni dobe stale zamestnava tolik lidi v administrative? Usporene penize by mohli jit na platy ridicu. Dekuji
Dobrý den, proč se DP nesnaží nějak zrychlit MHD v centru? Preferenci má dle výročních zpráv Brněnských komunikací drtivá většina křižovatek, ale v praxi se nevyužívá a tramvaje čekají i celé minuty. Rychlost brněnských tramvají v centru je zoufale nízká v porovnání snad se všemi českými tramvajovými provozy. Namátkou můžu jmenovat křižovatky Nové sady, Šilingrovo nám. Komenského nám., Moravské nám./Koliště. Tam všude šaliny denně stojí a čekají na pevných cyklech, které jsou dimenzované pro auta (a často zbytečně dlouhé). V Praze se běžně využívá dynamické řízení SSZ, které pouští MHD, pokud jede. V Brně ne. Přitom potřebné technologie všechna vozidla… Číst vice »
Předem dodám, že nově otevřený tramvajový tunel Žabovřeská není tím typem projektu, kde by se zrychlila tramvaj. Před výstavbou byla v celém úseku trati 60, v novém tunelu je 45. km/h.
A to slibovali „až do 50 km/h“…
Toto je bohužel spíše impotence magistrátu, DPMB zde má jen poradní hlas. Věcně souhlasím, průměrná rychlost tramvají a jejich nepreference je bída a ostuda.
Dobrý den,
bylo by prosím možné se zaměřit na návaznosti spojů?
Po poslední redukci spoje na sebe přestaly navazovat(mluvím o linkách na okraj města) příkladem budiž Semilasso kde linky 41/42/70/71 odjíždějí o víkendech a večerních hodinach minutu před příjezdem linky 6 či linky 1.
Nebo prostoj při přestupu z linky 65 směr Technolog. park na linku 1 směr centrum který se po poslední úpravě zdvojnásobil..
nedělal bych si iluze, takových „mrtvých“ přestupů bude v síti pravděpodobně více..
Dobrý den, otázka na pana ředitele: Jak hodnotíte „pilotní“ program při kterém došlo ke snížení mezd dlouholetým pracovníkům?
Šalina pod zemí? Brňáci se snaží vyléčit si svůj komplex? 😀
Ne, jen dopravní situaci, ty hlavo!
Počítáte s postupným vyřazením (odprodejem) šalin s pevným podvozkem, které výrazně ničí koleje a výhybky?
Nízkoemisní. Bezemisní je oblbující marketingová nálepka. Pro vodíkový cyklus též potřebujete elektřinu (či jinou energii), vodu vzniklou při jejím zpětném odběru ideálně někam jímat… Výhodou vodíku je patrně jen rychlé doplňování, obdoba instalace a údržby troleje u elektřiny.
Dobrý den, plánujete prosím něco udělat s aplikací DPMBinfo? Designově je velice zastaralá a vypadá to, že ji nikdo nerozvíjí ani neudržuje. Například už dva roky nefunguje poloha dle GPS (minimálně na iOS verzi). Když porovnám vaši aplikaci s Lítačkou nebo MojeDPO, je to ostuda, zvláště když jsme druhé největší město v ČR. Děkuji za odpověď.
https://m.facebook.com/udalostibrno/posts/?ref=page_internal&locale=id_ID v čase 0:57 říkají, že je nechtějí rozšiřovat, což bych chápal i jako udržovat… Takže bohužel. Na iOS to asi už navždy zůstane v tomto otřesném stavu.
Je to reportáž s názvem: ,, Jak nejlevněji projet Brno” na fb Události Brno( kdyby nefungoval link)
Zdravím! 1) V jakém časovém výhledu by mohla být brněnská MHD plně nízkopodlažní (šaliny)? 2) Proč má brněnská verze rekonstruovaných KT8 ten ošklivý černý nárazník? Když to člověk srovná s pražskou rekonstrukcí, tak je to opravdu velký estetický rozdíl. Obecně by se asi hodilo hodit občas nějakou tu kačku slušnýmu designerovi při úpravách a nátěrech. I když připouštím, že vizuál „Drak“ se docela povedl (na EVO teda mohl být dotaženější) a na 13T působí příjemně optimisticky. 3) Neplánuje se nákup nějakých midibusů jako náhrada LF 38? 4) Proč se neřeší nízká kvalita zpracování interiéru některých autobusů – speciálně Urbanway 18m,… Číst vice »
pardon ale co je ta dvojka za kravinu? xD fakt sorry KT8D5N je produktem samotné ČKD, žádná modernizace a esteticky je to úplně v pohodě..
Aha, teď se dívám, že KT8D5N mají ten černý náhubek opravdu od začátku… Myslel jsem, že je to nějaká speciální brněnská deviace, je to fakt divný.
Mě se to zas sakra líbí..😀
Dobrý den, brněnskou MHD využívám i několikrát denně k přepravě skrz celé Brno. Realitou jsou však stále se prodlužující přepravní časy. Ne vždy je toto způsobeno přetížeností brněnských komunikací. Nemalý podíl na současném stavu nese neustálé plíživé prodlužování intervalů mezi jednotlivými spoji a s tím spojené delší čekací doby při přestupech, rušení některých linek, příp. slučování kratších linek do delších a tím pádem přenášení zpoždění a nenavazování přípojů. Logicky se tak cesta se dvěma či třemi přestupy protáhne i o desítky minut. Další podíl na současném stavu má velmi malá preference MHD na křižovatkách. V nějaké diskuzi jsem četl, že… Číst vice »
Dobrý den, brněnskou MHD využívám i několikrát denně k přepravě skrz celé Brno. Realitou jsou však stále se prodlužující přepravní časy. Ne vždy je toto způsobeno přetížeností brněnských komunikací. Nemalý podíl na současném stavu nese neustálé plíživé prodlužování intervalů mezi jednotlivými spoji a s tím spojené delší čekací doby při přestupech, rušení některých linek, příp. slučování kratších linek do delších a tím pádem přenášení zpoždění a nenavazování přípojů. Logicky se tak cesta se dvěma či třemi přestupy protáhne i o desítky minut. Další podíl na současném stavu má velmi malá preference MHD na křižovatkách. V nějaké diskuzi jsem četl, že… Číst vice »
Dobrý den, již to tady zaznělo, ale pro mě jako obyvatele Brna je to důležité a byl bych opravdu rád, kdyby tyto otázky zazněly: – DPMB se rozhodl omezit přepravu elektro kol a koloběžek – od 1.5.2023 s odůvodněním, že si cestující stěžovali na kurýry dovážkových společností, že zabírají moc místa ve vozech… když odhlédnu od toho, že cestující si může převážet cokoliv, jen by měl za nadměrné zavazadlo zaplatit separátní jízdné, pak toto je přesně nesystémový krok, jak vyhnat lidi nazpět do aut. Jako argument napsali, že když má někdo elektro pohon, nepotřebuje se pohybovat s pomocí MHD??? Takže… Číst vice »
Prosím, za co jsou ty mínusy? Zdejší Brňáci jsou nadšeni z nynějších intervalů?
Vytlačení e-pohonů z MHD je super? Je to krok zpět. To jen podpoří přesednutí lidí nazpět do aut.
Nejsou ty e-prostředky s bateriemi výrazně těžší, a tedy při pádu na spolucestující nebezpečnější? Co na jízdu po rovině použít prostředek na nožní (či ruční) pohon? Jen tipy…
Tak stejně na Vás může spadnout kufr, kočárek, jiný spolucestující. Jinak v dnešní době odlehčených rámů (plus baterka) to není ten důvod. Cestující je povinen za kolo zaplatit, za koloběžku je to asi spoluzavazadlo, takže to není zadarmo. Zadarmo je to pro ty, kteří mají předplatní jízdenky, tuším že jen pro roční (ale možná i čtvrtletní). Stále se bavíme o tom, že kolo je povoleno přepravovat jen se souhlasem řidiče a když je volno. Proč když je prázdný dlouhý autobus, prší a nastoupí mladý kluk, který nechce jet v dešti na koloběžce z Kohoutovic dolů farinkama (předpokládám, že by tam… Číst vice »
Jeden máte ode mě. E-pohony by podle mě měly mít SPZ a povinný ručení. Do MHD to nepatří – je to stejné, jako by se tam někdo řval s mopedem. Tedy omezení na kola/koloběžky poháněné vlastní silou je za mě v pořádku.
S dlouhými intervaly souhlasím – je to problém.
E pohony to mít musí pokud nejsou omezený na 25 km/h což je rychlost do které není potřeba mít řidičák.
Na určitý typ lidí bohužel působí byť jen zmínka o e-vozítku jako rudý hadr a budou automaticky zběsile mínusovat nehledě na to, jestli je dotaz či požadavek relevantní. Můj dotaz na stejné téma níže byl odmínusován až do alelujá, přestože ve vlákně se velmi stručně vyjádřil jen jeden člověk. Zbytek sází mínusy, aniž by se obtěžoval argumentací a zajímalo by mě, kolík mínusářů vůbec příspěvek dočetlo do konce. V tom, že když nemám jistotu dojetí na e-koloběžce, tak přesedám do auta, máte naprostou pravdu – bohužel DPMB je nějaká koncepce městské dopravy jako celku očividně putna a svoje opatření vydává… Číst vice »
Nejsou to „e-vozitka“ ale elektrické motocykly. A do MHD nepatří.
Takže až budete starší a budete mít e-kolo (jistě, Vy si e-kolo nikdy nepořídíte 😀 – ale jsou i mladí lidé, co mají nějaký zdravotní problém a to e-kolo užijí) a někde v Medlánkách / Modřicích / Líšni / Kohoutovicích vám odejde kolo (třeba se vám udělá osma nebo provalíte plášť), tak vám nebude vadit to e-kolo táhnout přes celé Brno domů pěšky, protože to bude zakázané? To je cajk a supr? Jinak jaký je rozdíl mezi kolem a e-kolem kromě baterky? To mně vysvětlete. Větší / širší není, na hmotnost se prosím neodvolávejte, jsou těžká kola (těžký rám, těžké… Číst vice »
No to jste nás tedy zasypal vědomostmi a validními argumenty… E-vozítka je neoficiální souhrnný název pro něco, co z důvodu zastaralosti zákona nyní spadá do několika různých kategorií, často sporně. Směrodatné pro rozhodování o zákazu či povolení přepravy v MHD by mělo být především to, že svůj „elektrický motocykl“ vynesu v jedné ruce do druhého patra paneláku a v druhé zvládnu nést tašku s nákupem. Tudíž to asi úplně standardní motocykl nebude, že. Nejvíc mě ovšem mrzí, že kvůli mínusům všech takových ideologů bohužel asi neuslyšíme stanovisko ředitele DPMB a nedozvíme se, jestli má nějakou rozumnou argumentaci nebo jen naskakuje… Číst vice »
Motocykly (včetně elektrickych) do MHD nepatří, dokonce ani když jim budete, bůhvíproč, říkat “kolobezka“ nebo “kolo“.
Elektrický pohon z MHD nikdo nevytlacuje, naopak šalinu i trolejbusy DPMB celkem podporuje a dle možností i rozšiřuje.
Dotaz na odlehčení: Proč se změnilo číslo linky 53 na 72, i když jezdí stejnou trasou? Kdo stojí za jízdními řády a číslováním, bylo to přečíslování pouze z rozmaru, anebo to mělo nějaký účel?
Oddělení jízdních řádů v Pisárkach
Dobrý den, v posledním roce jsem zaslechl několik spekulací o výstavbě trolejbusových tratí – Sadová, Nová Zbrojovka, Černovická Terasa. Plánuje podnik nějak rozšiřovat síť trolejového vedení? A jak bude vypadat trolejbusový provoz v oblasti Tomkova náměstí po dokončení výstavby VMO?
Doplnil bych otázku konkrétně, zda bude nový VMO v úseku Tomkovo nám.-Rokytova využit pro zkrácení jízdy trolejbusů z Černých Polí na Vinohrady?
Jste zastáncem lanovky z Pisárek k Univerzitnímu kampusu. Můžete prosím vysvětli, pro jaké pasažéry má být lanovka přínosem? Pro cestující v jaké trase? Nebo má ta miliardová investice sloužit primárně jako turistická atrakce?
(minimálně dole v Pisárkách nebude na stanici lanovky těsně navazovat žádné MHD, až v docházkové vzdálenosti)
doufám, že tento šílený pomníček nikdy v Brně nebude. stačí nám „hodiny“ na náměstí na kterých čas nejde zjistit…
Rozhodně by to bylo používané minimálně 10x více lidmi než 2-3x dražší navrhovaná koncertní hala, když přitom existují staré veřejné s nevytíženou kapacitou a jedna supermoderní soukromá.
To sice ano, ale… I v Praze jsou malovány lanovky namísto praktičtějších řešení, například od podolského bazénu do parku na Pankráci coby „náhrada“ částí obyvatel odmítané tramvaje obsluhující zástavbu Jeremenkovy. Dokonce teď na ni bude navazovat Dvorecký most v jinak zcela hluchém místě. 🙂 Ale zase, alespoň někdo tím jezdit bude, o to bych se úplně nebál. Jen to neobslouží mnohem žádanější vztahy, takže taková třešínka bez dortu.
Jedna lanovka ve městě v blízkosti turistických center je skutečně i výrazným lákadlem turistů, a vhodným zpoplatněním pro ně, se na ní dá i vydělávat.
To že je nějaký jiný projekt tlačený Vaňkovou ještě *více* nesmyslný, drahý a neefektivní, to snad není důvod, proč stavět tento..?
Plánuje sa ešte ďalšie rozšírenie brnenskej električkovej siete?
prodloužení šaliny do Bosonoh je i v územním plánu. akorát nevím, kdy se vlastně začne stavět, a jestli to třeba ví pan Havránek?
Slibovali dokonce prodloužení tramvaje až na Haškovu, ale nakonec se z toho vyklubala jen krátká spojka na Halasovo náměstí. Toto považuji za brutální podvod na lidi a porušení slibů dávaných desítky let.
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda má DPMB v plánu nákup velkokapacitních tramvají, které by kapacitou byly na úrovní spřežených Varií LF2+LF (či 3xT6 nebo 2xEVO2) ?
Případně, přemýšlíte i o pořízení 24m trolejbusů?
Nemá. Jako velkokapacitní slouží souprava vozů Evo 2 vzhledem k tomu, že samostatný vůz Evo 2 je kapacitně nepoužitelný a nedostačující.
Tento problém nastal až po covidovém osekání frekvencí, které bohužel přetrvává.
Na některých linkách řidiči záměrně nabírají dvouminutové zpoždění, což podle statistik DPMB není zpoždění. Nepřehodnotíte v dnešní době přesných údajů o vozidlech tuto praxi? Neznám důvody, proč se to děje, ale dispečink si zřejmě myslí, že je to v pořádku, protože mi odpověděli na můj e-mail, že je to naprosto v pořádku. (Například na lince 39 směrem na Mendlovo nám. trolejbus zbytečně konstantne staví jenom tak 2 o minuty déle na zastávce Vaňkovo nám…
Probíhá zde návaznost mezi linkami 38 a 35.
Zde povinnosti čekat na zbytečnou návaznost
Dobrý den, pane řediteli, mám na vás několik dotazů: 1) Asi před 6 lety jste řidičům, kteří chtěli přidat na výplatě, vzkázal, ať jdou jezdit do Vídně, kde budou mít požadovaných 40000 Kč. Stále si na tomto trváte? 2) Z jakého důvodu alespoň neprosazujete preferenci MHD na křižovatkách, když na ni nemáte přímý vliv? Je např. tristní, že šalina zastaví před křížením se silnicí před Starou osadou, aby mohla pustit auta, ve kterých sedí daleko méně lidí, než v té šalině. 3) Vyjádřete se také prosím ke katastrofálnímu technickému stavu trolejového vedení. Není výjimkou, že sběrače strhávají nekvalitně provedené troleje,… Číst vice »
ad 2 – i páteřní a věčně plná linka 12 od Technoparku do centra je odstrašující příklad nepreference na snad každé světelné křižovatce…
V časopisu Šalina se před časem psalo, že váš zaměstnanec vydal knížku o jízdenkách, bude v prodeji na Novobranské
Je k dostání na internetu u nakladatele. 😉
Proč se pokutují a vylučují z přepravy elektroloběžky jsou i pro děti, jak se dostanou domů při poruše koloběžky elektro?
Aby byla výjimka na výjimku z výjimky ? Stačí, že tam zavazí cyklisti, kteří jsou líní do kopce šlapat.
Nedá se u těch elektrokoloběžek odrážet? Možná nedá, žejo? Tak ať si děti vymění elektrokoloběžky za normální…a vodráží se nohou. A při zranění…dojet MHD. Su génius děcka 😀
Děti by snad neměly řídit motorová vozidla, pokud tedy nejsou invalidní. Při poruše odstavit (zamknout u stojanu – ty především by měly být u zastávek k dispozici) a dojet MHD.
K motocyklu urcite mají i pojištění vč. asistencnich služeb. A jestli ne, tak pěkně zaplatí odtah. MHD tady není pro přepravu motocyklů, vč. elektrických.
Už má DPMB (potažmo město) opravdu vyčíslené zvýšené náklady (investice do infra, vozidel a provozní náklady navíc za projeté kilometry) při odsunu nádraží ve variantě „K řece“?
Zbytečnost. Jestli to někdy nastane, tak to dostanou příkazem, vyčíslování neustále se měníních nákladů nemá dnes cenu.
Ten befel musí někdo zaplatit. Že to zaplatí brňáci ve formě vyšších nákladů by se vědět mělo. Průšvih je, že to budou platit jiní, než ti co rozhodli o odsunu.
A cena (alespoň investice do infrastruktury) by se měla připočítat do ceny celkové za odsun, je to totiž jedno dopravní řešení. Ideálně k tomu započítat malusy za prodloužení cestovních dob.
To všechno v rámci ekonomického hodnocení projektů započteno bylo. A lze to dnad i dohledat. Ve studii byl nárůst cca +80 mil Kč ročně za MHD (pro srovnání ve var. Petrov +35 mil., i kdyz je otázka, proč, které výkony by se posilovaly…). Ona to nebude moc „extra obsluha“. A vezme se na to prostě nejde jinda, jako vždy.
https://europointbrno.cz/wp-content/uploads/2017/11/0801.pdf
Dobrý den, zajímalo by mě jak je na tom trať do staré Líšně?
Blbě. Stále jsou problémy s pozemky, které někteří využívají na černo.
Kéž by se Ostrava s Brnem uměli dohodnout, třeba DPO bude kupovat asi každým rokem nové vozy tzn. Na odpis v Ostravě za chvíli budou i tramvaje Škoda Astry a Inekon Trio a to si myslím že ex.Ostravské ASTRY/TRIA by mohly doplnit zbytek 03T Anitry…. Musím říct že i další by mohly být na řadě postupně ex.DPO VarioLF-VarioLF2-VarioLF3 a všechny modifikace typů pro Brno…. Ex.Ostravská VariaFL by mohly časem doplnit Kotasky(T3R a poslední K3R)… VARIOLF3/2 BY MOHLY se svou krásou plně nahradit KT8D5N… Z tramvají/šalin K3, T3 může DPMB udělat další mini/XXL draky tedy EVO1 a nová série EVO3. K… Číst vice »
A prášky už jste dneska měl ? Asi ne, tak šup, šup..
Proč prášky? Několikrát jsme tady četli o tom, že se několik německých měst dohodlo, že nakoupí tramvaje společně a laciněji.
Pán se evidentně zbláznil. Když se mu tak líbí ostravské tramvaje, tak se tam může odstěhovat. Pro DPMB je prioritou kupovat nové vozy.
I když na ně nemá?
to sice jo, ale o společném nákupu nových strojů tu pán nepsal… jen o přesunu starých ostravských šalin do Brna
Tak co bude? Metro, vlak a nebo podpovrchová tramvaj?
děkuji
Podpovrchový průtah příměstské železnice. Pak by se mohlo zjistit, že nádraží netřeba z dopravních důvodů odsouvat. Posunuté zde bude vždy méně výhodné, ať z něj bude ten přestup navíc na cokoli (jo, něco bude možná rychlejší, ale zase s delší docházkou do cíle). Hlavně moc nezakopávat stávající tramvaje, ať jsou nadále snadno dostupné.
Dobrý den, šlo by prosím udělat něco se semafory na Olomoucké a Křenové ulici? Často se mi stane, že šalina mimo špičku (klidně i v 9 večer) nabere zcela zbytečné zpoždění, protože má navést Stůj, ale ve směru, který pouštíme, přitom neprojede jediné vozidlo a neprojde jediný chodec. Vypsala jsem tyto dvě ulice, jelikož po nich jezdím, ale nejspíš to ale nebudou jediné lokality v Brně, které trápí tento problém. Jinak Vám ale velmi děkuju za MHD v Brně. Díky MHD jsem začala mít to město ráda 🙂
Za tohle může BKOM, semafory jsou v jejich gesci. A tam sedí tak zakomplexovaní tupci…
U křižovatky Dornych/Křenka/Nádražní (prostě ta u viaduktu) mi odpověděli, že nebudou zkracovat interval tak, aby se ve špičkách auta nedostala do křižovatky. Že to má vymáhat policie a kdesi cosi
BKOM zajišťuje pouze technickou stránku fungování semaforů. Jakoukoliv změnu (např. v signálním plánu) může udělat pouze na příkaz Odboru dopravy MMB. Bez něj si nesmí doslova „ani uprdnout“.
Dobrý den. Mám na pana ředitele dva dotazy. 1. Plány s provozem velkokapacitních tramvajových souprav. V současné době (po ukončení výluky Žabovřeská) je „dlouhými“ soupravami plně pokryta linka 1 a přibližně 2/3 linky 12. Plánuje se navýšení počtu „dlouhých“ souprav tak, aby bylo možné plně pokrýt i linku 12, aby všechny spoje na lince mohly nabídnout stejnou přepravní kapacitu? Například spojením dalších tramvají „Drak“ do dvouvozových souprav. 2. Budoucnost obnovy vozového parku tramvají. Značnou část vozového parku stále tvoří vysokopodlažní tramvaje T3 a T6. Tramvaje T3 byly modernizovány začátkem tisíciletí, a tramvaje T6 odkoupené z Prahy pak jezdí víceméně v… Číst vice »
Plánuje DPMB po dodání nových parciálních trolejbusů začít využívat tento typ vozidel i k pravidelnému provozu mimo trolejbusové tratě a optimalizovat tak linkovou nabídku?
Mne osobně nejvíce zajímá možnost vedení linky parciálních trolejbusů do Líšně po nové trolejbusové trati na Jírovu. Trolejbusy by pak v režimu provozu na baterie mohly částečně nahradit autobusové linky v oblasti staré Líšně, směrem na Starou osadu by pak bateriový provoz umožnil části spojů vynechání závleku přes Vinohrady a tedy zkrácení jízdních dob tímto směrem na úroveň před výstavbou trolejbusové trati.
Počítá se s obnovou nočních rozjezdů v nepracovní dny v x:30? Neuvažujete se zavedením rozjezdu v 0:30 po celý týden (alternativně mimo noci z ne na po a z po na út?
Dobrý den, nalepení nápisu „I s malým kašpárkem se dá dělat velká doprava“ na malý autobus linky 68 je nějaká provokace vůči těm sardinkám uvnitř? V sedle a o víkendu ok, ale ve špičce prosím ne.
Proč jezdí tramvaje ve všední dny každých 20 minut na Stránskou skálu, kam beztak vozí jen vzduch? Z Podstránské je to kousek na tramvajovou zastávku Bělohorská i na autobusovou zastávku Podstránská. Zbylé dvě zastávky nemají význam téměř žádný.
Musí se zachovat kovový lesk kolejnic kvůli šuntování. Navíc již brzy bude opraven zbytek trati až na Holzovu.
akorát že nebude. zdá se, že není politická vůle odstranit černé stavby na zahradách na Holzově, a/nebo mají konexe na magistrátu.
Proč se neustále veřejně mluví o podzemním tzv. severojižním kolejovém diametru (navíc tlačeném spíše na vlaky – železnici s méně zastávkami než MHD) než, aby se oživil a aktualizoval plán z cca konce 70let minulého století na tzv. rychloz tramvaj, který obsahoval (mimo jiné) tramvajový tunel mezi Mendlákem a Komenského nám pod Špilasem, po čemž zbyla zakonzervovaná z velké části hotová průzkumná štola? Brno už má dva tramvajové tunely, a třetí (za konečnou Ečerova) připravuje, tak kdy se konečně rozhodne obnovit výstavbu tohoto – dožiji se jeho zprovoznění, když mi letos bude 43 let? Proč (mimo tunelu pod Špilasem) Brno… Číst vice »
ad Diametr – Probíhá studie, měla by tam být železniční, tramvajová i kombinovaná varianta. Obecně není u podzemní dráhy není žádoucí mít moc zastávek, protože stojí hodně peněz a zpomalují provoz (který je stejně spíš na dotažení lidí ze sídlišť do města, na krátké vzdálenosti po městě je vhodnější povrchová šalina) ad Tram tunely – Souhlas, zkapacitnění sítě (hlavně v centru) má smysl, je ale potřeba dát dohromady pořádný plán. ad VRT – dělat vlakem „smyčku“ na severní konec nádraží je časově srovnatelné s úvratí VR jednotky. Navíc změna trasy by byla do horšího terénu a není v územním plánu… Číst vice »
příliš draho na Brno, uvidíme jak dopane metro S v Praze..
Dobrý den, nešlo by něco udělat s přelidněností uzlu u hlavního nádraží? Např. úpravou tras linek tak, aby tam nemuselo tolik lidí přestupovat? Díky
Tohle je troll, nebo?
Po proběhlém omezení aut se tam vejde ještě víc lidí.
Brno je již dost velké na to, aby nemělo jeden hlavní dopravni uzel, ale několik velkých uzlů různé po městě. Bohužel zpatecnici pořád blokují přesun nádraží do výhodnější polohy, na dnešní Dolní nádraží, což by byl jeden z dobrých kroků na cestě k většímu Brnu.
Problém Hlavního nádraží se jmenuje denní obrat cestujících ve vlacích 66 tis. lidí s předpokladem nárůstu na 118 tis. Jinými slovy, samotné nádraží generuje dost lidí pro 20 šalin za hodinu s předpokladem nárůstu na 40 (a to nejsou zahrnuty přestupy Bus-Tram). Přesun nádraží tento problém přesouvá, ale neřeší.
Řešením je přidání dalších přestupních bodů vlak-MHD, například stavbou diametru, nových zastávek (např. Vídeňská, Židenice kasárna, Černovičky) a úpravami/posunem stávajících (Slatina, Židenice).
čili řešením je rozdělení dopravy do víc uzlů. jak píše Gundul‘ nahoře…
Ne, řešením je, aby lidé začali dělali maximum kancelářské práce doma na internetu, čímž městské prepravy klesnou klidně o třetinu.
Plus hlavní nádraží po úpravách zvládne zase ještě větší provoz MHD, a opravdové zahlcení reálně nenastává.
Ano, je známo, že v Brně si hodně lidí pořád přeje aby zůstalo vesnicí. A víte co? Trhněte si….
vy jste ráčil vstoupit do Vody z Tetčic?
Rozdělení dopravního zatížení do více uzlů je smysluplné, zde souhlasím. Problém je, že přesun nádraží (tak jak je navržen ve studii proveditelnosti) stále vede k jednomu velkému uzlu vlak-MHD, který tak logicky bude velmi silně zatížen (a o tom, že šaliny od nového nádraží stejně pojedou přes staré radši nemluvit). Čili princip správný, ale detaily přinejlepším nedotažené. Problému taky nepomáhá například to, že rychlíky ze všech směrů mají v Brně zastavovat jen na Hlavním nádraží (na Žďár a Jihlavu po VRT, od Ostravy se bez úvrati po přesunu do Králova pole taky nedostanete). Taky není ku prospěchu věci ukončování příměstských… Číst vice »
Dobrý den, v jaké fázi se nachází prodloužení TT na sídliště Kamechy?
Rád bych se zeptal jak to bude s autobusy na lince 65, pár let dozadu v medlánkávh byla petice o tišších autobusech, citelisy a citybusy byly hlučné ale NB 12 je ještě víc, zprovozní se nějaký z testovaných autobusů jako například Škoda D city?
Ako to je s kotvením vedenia na budovách? Niekde funguje veľmi dobre, inde vidno stĺpy hneď vedľa nepoužívaného kotvenia, alebo nedostatočné kotvenie na novostavbách. Kto rozhoduje o hustote kotvenia u nových stavieb?
Shodou okolností o tom něco vím. Kotvení na budovy musí především povolit majitel nemovitosti. A protože je to administrativně hodně složité, zjišťuje se nejdříve, jestli je možné postavit sloup. Jenže ty mají velké betonové základy nebo piloty a mohou být v kolizi s podzemními inženýrskými sítěmi. Případně přeložka těch sítí by byla velice finančně i organizačně nákladná. Projektant trakčního vedení pak stanoví, kde na těch budovách kotvy budou a statik posoudí, zdali je možné je do těchto míst umístit.
Ale snad pan ředitel odpoví jinak nebo mě doplní.
Pokud ty sloupy současně nesou i veřejné osvětlení, zase tak strašné do není, i když zavěšení obojího na budovy, a tedy zcela bez sloupů, je jistě elegantnější.
V jakém časovém horizontu bude DPMB schopen realizovat všechny plánované tramvajové tratě na jihu Brna? V územním plánu jich je poměrně hodně. Jaká je úroveň jejich připravenosti a financování? Myslím, že je důležité, aby se nově plánovaná část města nestala jen eldorádem pro auta. Už teď se na jihu nedá být – když jedu do Hornbachu a na zpáteční cestě mi ujede autobus, nemůžu se dostat na tramvaj, protože na Heršpické není skoro žádný přechod pro chodce. Jednou jsem se vydala směrem ke Svratce, abych došla na nádraží (další autobus jede za půl hodiny), ale u řeky jsem zjistila, že… Číst vice »
Wow, ani jsem nevěděl, že tam mají vést tramvaje. Každopádně tady by se opravdu něco mělo udělat, protože nejbližší zastávka je Vojtova (Holandskou fakt nepočítám, takty 15 minut plus zpoždění a ve špičce přeplněné, Křídlovická je kolem stavby po nevzpěněném povrchu navíc přes křižovatku – ještě donedávna tam tam vlastně ani nešlo projít, protože tam byla díra v mostě, Opuštěná a Zvonařka jsou odříznuté, protože stavební firma asi neměla peníze na to dát tam aspoň provizorní lávku, a teď tam bude ještě nějaké další omezení, ale to se týká „jen“ chodců a cyklistů, takže „who cares“…). Jinak Heršpická je podle… Číst vice »
Dobrý den.
1. Plánujete něco dělat s naprosto tristním provedením trolejbusových trolejí, a to i u nových staveb (lomené oblouky, křivé výhybky, prověšené troleje, podivné rozkládání sil v lanech, nelogické vedení troleje vůči komunikaci, chybějící výhybky, …) tak, aby Brno nebylo terčem posměchu v celé ČR a řidičům se usnadnila náročná služba ? V jiných městech se přes výhybky jezdí bez problémů 40 km/h a trolejbusy nejsou žádnou brzdou městského provozu a plynulou jízdou přispívají k lepší spotřebě elektřiny.
2. Uvažuje se v tramvajové síti instalace dalších rychlovýhybek ?
Ad 1. – VELMI se přimlouvám za položení tohoto dotazu řediteli DPMB, brněnské technologické postupy v této oblasti jsou bez zřejmého důvodu mimo realitu 21. století a vedení DP by mělo být s touto situací konfrontováno.
Podepisuju. Troleje Dpmb dělají jejich vlastní dráteníci.
Stejně jako předřečníci se také přimlouvám za zodpovězení dotazu.
Trolejbusové tratě jsou v zoufalém stavu, což se odráží i na neschopnosti jezdit pod sítí daleko rychleji. Problém jste popsal dokonale, nemám co dodat.
Příšerné trakční vedení k Brnu prostě patří.
Ad 1. Primlouvám se za položení dotazu
Ad 2. Taková Švermova by se nabízela
Kdybyste měl neomezené finanční prostředky, jakou stavbu nebo stavby, o kterých se třeba ještě v médiích nemluvilo, byste realizoval, abyste Brno dostal na ještě vyšší úroveň dopravní obslužnosti?
Jakoby nestačila ta šílená tetka na magoriátě s lanovkou….
Je možné získat práci řidiče šaliny i bez řidičského průkazu?
Tramvaj je drážní vozidlo, tj. musíte mít oprávnění k řízení drážního vozidla a složit příslušnou zkoušku před Drážním úřadem.
Neviem, či to je v kompetencií DPMB, ale zamýšľa sa niekto nad tým, či nevyužiť namiesto výstaviska na múzeum dopravných vozidiel hlavní nádraží po tom, ako sa presunie južnejšie? Koľaje by tam boli v dobrom stave, stačilo by prípadne prerobiť zastrešenie, nie?
A provozovat historickou linku Židenice-Hlavní-Heršpice. Zájem bude.
Myslím, že tam ma byt zastávka pro primestskou železniční dopravu.
Pokud by se ten nesmyslný přesun odehrál, pak snad, ale…
Přes současné Hlavní nádraží bude nákladní průtah jako náhrada za ten který vede přes dnešní Dolní nádraží.
Doufám že to nebude pravda.
Kedy sa bude rozširovať Medlánska vozovňa?
Taky jsem chtěl položit tuto otázku. Tedy, jak se bude řešit její nedostatečná kapacita (výstavba další vozovny pro autobusy nebo trolejbusy někde jinde?)?
Taková v Brně neexistuje. Možná máte na mysli Medlánecku vozovnu.
Zvažovali ste model, ktorý používa Praha, kde s lítačkou je možné používať aj zdieľané bicykle?
Pokud se nepletu, město prodloužilo dotaci, kdy na uzemí města je možné jezdit na některých sdílených kolech 2x 30 minut zdarma (snad si ten čas pamatuju dobře). Otázka tedy nevím jestli dává smysl.
Kola skutečně sdílená (v rámci spolku známých) používat můžete. 🙂 Dotaz se patrně týká kol z „létající“ půjčovny…
Ako je možné, že dnes vznikajú stavby, ktoré generujú až taký zvukový profil ako tunel na kampus? Nemalo by sa Brno už poučiť zo svojich minulých stavieb? (Královopolský tunel stále nemá kolaudáciu podľa mojich informácií). Bude sa teda nejak riešiť odhlučnenie tunelu na kampus? Je extrémne hlučné ním prechádzať. Neviem si predstaviť tam pravidelne čakať na šalinu…
A ten randál co dělá navenek..
Chystá se výstavba protihlukových stěn okolo tunelu.
Šalíny často čakajú aj na úsekoch v centre, kde by dávno nemali čakať na jednotky prechádzajúcich áut. Je až tak ťažké povedat nie automobilizmu a spraviť napríklad na takom komeskom námestí preferenciu šalín, ak teda majú byť nosným prvkom dopravného systému?
Když ona tam často dává přednost dvanáckta čtyřce. Stejně tak se to děje na České, kde zase dává šestka přednost dvanáctce zprava. No zaměstnanci Ústavního soudu si auta vzít nenechají.
Ano, byl u nás nedávno na návštěvě kolega z Berlína a divil se, jak jsme bohatá země, že si můžeme dovolit nechat tramvaje coby nejdražší segment MHD neužitečně postávat před křižovatkami. V Berlíně je absolutní preference.
Prečo má koľajová doprava rovnaké jazdné doby ako pred 100 rokmi? Z centra do Kráľovho Poľa si nejde nevšimnúť, že nefunguje preferencia.
Před 100 lety, v roce 1921 byla cesta od Semilassa na nádraží 20 minut, nyní 16. Ověřte si skutečnosti, než něco napíšete
Už som tú štatistiku nenašiel, ale niekde som to pred pár rokmi čítal. Ale iba na ilustráciu, keď mi pred dvomi rokmi pred nosom ušla šalina na posledný vlak do Bratislavy dobehol som ju na Malinovského námestí na bicykli s defektom.
No to je teda pokrok, z dvaceti minut na šestnáct. Stačí dvoje světla a celá ta 100 let budovaná času úspora je v háji.
Jaká je budoucnost rozsahu spojů brněnské MHD?
Nezdražovalo se víc než deset let, a ačkoli nedávno zdražoval kraj, jízdné v Brně se stále drží. Ačkoli se chlubilte nejvyššími tržbami v historii, spoje jsou třeba na 2/3 předcovidovŕho stavu (protože jste je seškrtali…).
MHD nedělá cena, ale použitelnost, nebo?
Z jakého důvodu se v tichosti a bez jakékoli veřejné debaty nově rozhodlo o absolutním zákazu převážení elektrokoloběžek a elektrokol ve vozidlech DPMB? K vytlačení těch, kteří tuto možnost zneužívali ke komerčním účelům (rozvozy jídel apod.) by snad stačilo řádné zpoplatnění zlevněnou jízdenkou bez výjimek k šalinkartám. Rozumným omezením rozměrů elektrovozítek a možností vykázat tyto vozítka v případě nedostatečné kapacity spoje by se zase vyšlo vstříc i všem ostatním cestujícím, kteří by mohli mít oprávněné námitky. Tvrdý zákaz je podle mě krokem úplně mimo – v civilizované Evropě jsou dopravní podniky spíše partnerem pro městskou mikroelektromobilitu (umožňující alespoň nouzovou přepravu… Číst vice »
https://www.dpmb.cz/sites/default/files/inline-files/11-05-2023-odpoved.pdf
Dovolím si parafrázovat: „házením klacků pod nohy těm, kteří hledají alternativu k autu“ aniž by u toho koloběžku museli mít – ostatním cestujícím.
Pane Kocurku, všimněte si, že vnímám to, že přeprava těchto vozítek v MHD může být problematická a sám navrhuji, jak tyto jevy eliminovat a přitom nepřistoupit k plošnému zákazu. A primárně mne zajímá, jestli a jak se DPMB s takovými úvahami vypořádal, než se rozhodl plošně zakazovat – a toto bych rád slyšel z úst ředitele DPMB. Vy jste toto ve své odpovědi přeskočil stejně, jako to udělal DPMB ve vámi sdílené reakci na podnět. Gratuluji samozřejmě všem, jimž DPMB dokáže zajistit spojení takové, aby se bez koloběžky obešli – mě se tato situace netýká a rozhoduji se při denním… Číst vice »
Co se mě osobně týká, tak koloběžka složená a vezená nastojáka jako zavazadlo mi nijak nezavazí.
Motokolo a motoběžka jsou z principu motorová vozidla. Že jezdí na elektřinu, automaticky neimplikuje jejich prospěšnost, byť ve městě nečoudí a mohou být někdy energeticky úspornější. Babetu, jíž dojde benzín, také přepravovat nelze. Mnoho těchto vozítek má též mnohem vyšší hmotnost než běžné jízdní kolo či koloběžka. Pokud by šly zafixovat podobně jako invalidní vozík či kočárek, pak by to asi takový problém nebyl. Sám občas přepravuji kontrabas, protože nemám auto, a příliš pohodlně se s tím necítím, zvláště pokud jede tramvaják s tramvají nešetrným stylem jízda-brzda-jízda-brzda. Slabší by to možná neudržel, naštěstí lze nástroj i opřít do kouta, když… Číst vice »
Osobně tu prospěšnost nevidím primárně v tom elektrickém pohonu, to je taková třešnička na dortu. Hlavní výhodou podle mě je (stejně jako u babetky) to, že tyto vozítka téměř nepřispívají k vytváření nekonečných kolon, kterými Brno docela trpí. Proč vidím narozdíl od Babetty možnost převážet tyto vozítka v MHD – výrazně nižší váha, výrazně skladnější rozměry a absence jakýchkoli provozních kapalin, které by mohly unikat. A kde vidím hlavní argument pro to, aby to povoleno bylo – protože koloběžka je velmi často právě alternativa k autu, nikoli k cestě MHD. A také proto, že ze svého vlastního příkladu vím, že… Číst vice »
Můžete naznačit, co chystáte za výhody pro držitele šalinkaret? Mluví se o věrnostním programu, co můžou cestující očekávat?
Sleva nestačí? 🙂
Často se v „anarchistických kruzích“ mluví o převedení linky 44/84 na (parciální) trolejbusy. Uvažujete o tom?
Jaké jsou varianty linkového vedení po TT ve čtvrti Trnitá. Návrh, který se objevuje ve studii Europoint, vůbec nerespektuje dopravní proudy (například větev do Bystrce by přišla o spojení na nádraží???). Proč by mělo Brno přijít o skvělý systém, který má dnes, tudíž že z každé větve jezdí linka na hlavní přestupní body (Česká a Hlavák). Proč nepovažovat za hlavní přestupní bod i nové nádraží a obsluhovat i jej z každé větve (přidání zhruba 3 linek). Děkuji za odpověď
Kdyby jen Bystrc, patrně také Nový a Starý Lískovec taky, vč. Kampusu Muni. To už se bavíme o 50.000 obyvatelích, kteří přijdou o přímé spojení na vlak. Plus dojíždějící, kteří přijdou o přímé spojení od vlaku a těch do Kampusu nejezdí málo. Aby se přidala urážka ke zranění: Poté co tam město slavnostně postavilo tramvaj. Řeší se nějak tohle propojení?
Kampus potřebuje přímé spojení na vlak na zastávku Starý Lískovec.
Starý Lískovec pomůže trochu (jen vlaky od Střelic). Od Hlavního nádraží ta jedna zastávka nemá vlakem cenu, takže se bude jezdit busem po Jihlavské na kopec.
Proč by neměla cenu? Ježdění vlakem po Brně se obecně podceňuje, přitom je to často nejrychlejší způsob MHD přepravy.
Využití vlaku v městské dopravě je smysluplné, avšak ne vždy výhodnější. Konkrétně ke spojení z Hlavního nádraží na Kampus viz níže. Přímý autobus má jezdit po Rosické (od nádraží hned přes řeku) Heršpické a Jihlavské. Jízdní doba cca 13 minut (beru podle linky 40 od Nemocnice Bohunice na Křídlovickou jako stejnou vzdálenost na velmi podobné trase). Přes Lískovec je to vlakem 6 min (podle návrhu GVD ve studii proveditelnosti) a 6 min trolejbusem (jízdní doba Nemocnice Bohunice-Humenná busem 50), dohromady 12 minut. Pokud by přestup v Lískovci trval 3 minuty (plánovaný přestup v Sokolnicích z vlaku na busy 610, 611,… Číst vice »
Kdyby jen Kampus a Bastr – také celé čtvrti podél linky 4 – Masarykova čtvrť, Obřany, Majlont, Husovice
Proč DP stále brečí že nemá řidiče, ale na druhou stranu když se někdo přihlásí a zjistí že je v odborech, tak se rozesílá email že se za žádnou cenu nesmí vzít, a musí se udělat maximum pro to aby nebyl přijat.
Protože odboráři jsou netáhla.
Máte v plánu rozšíření linky 62 na Červený kopec? Řidič má po 12 minutové lince 30 minut pauzu, do které by se vešla ještě jedna frekvence. Ráno (kurz 06502) dokonce 3. Lidé přitom nejčastěji vyrážejí do práce po 6:45 (zdroj: Bývalá linka 82) Děkuji
…on ten autobus jezdí i na dalších linkách, nejezdí to jeden autobus, vždy sem přejíždí vůz z Pisárek z linky 65 a někde pauzu udělat musí.
To ovšem není pravda. Ráno od 5 do 7.26 jezdí kurz 06502, který v tu dobu jezdí pouze linku 62. Po zbytek dne jezdí autobusy z linky 68, které jedou z Myslivny na Šumavskou a do Pisárek. Cesta trvá myslím 40 minut s malou pauzou na Šumavské. V pisárkách mají 15 minut pauzu, odjedou 62 a dalších 30 minut pauzy. Byla by škoda tam nedat ještě jednu frekvenci. I tak by řidič měl 18 minut pauz dohromady (po 62 ve 20 z Mendlaku)
Nemáte pravdu. Uvedený kurz ve Vámi vypsané ranní době přejíždí na linku 68.
Dříve byl interval 120 minut, nyní 60, docela zlepšení, nemyslíte?
Ano, přejíždí, ale až po spoji v 7.26 z Červeného kopce. Celková frekvence spojů a dostupnost se výrazně zhoršila. Předtím mohl člověk dolů i na Celní kde lidé přestupovali na šaliny či jeli dál. Možnost zlepšení tu stále je. Ve špičce kdy jezdí více lidí přidat spoj ve 46 z Červeného kopce. Pauza bude stále dobrá a zlepší se dostupnost.
Pauza by byla nedostatečná. Na linku 68 uvedený kurz přejíždí i kolem šesté ranní
Na ten kurz se teda ještě podívam (i když se mi nechce věřit, že by se to stihlo). A teď pauzy: 22 minut jízdy – 2 minuty pauza – 16 minut jízdy – 12 minut pauza – 14 minut jízdy – 30 minut pauza.
Myslím, že ve špičce (6, 7, 14, 15, 16, 18) by to tolik nevadilo.
Ani nezmiňuji chybějící víkendový provoz jak pro důchodce tak pro rodiny, které sem (na Červený kopec a do Kamenky) pravidelně jezdí. Např. dnes když jsem se šel podívat viděl jsem na ulici o cca 20 aut více než večer v pracovní den.
Kdy se vrátí ty „dočasně“ zrušené spoje a natáhnuté intervaly z posledních let ?
Jak DP bude řešit problém CNG autoubusů a jejich nestíhání JŘ ?
Nevrátí, kde bylo prezentováno že jde o dočasné omezení?
Od omezení něktrých linek za Covidu a i později. Omezení na jeden FURT..
Jak to, prosím Vás, vypadá s obnovou tramvajové tratě ze Stránské skály do staré Líšně? V jaké je to fázi a kdy bude možné vidět nějaký posun od minulého nechtěného fiaska?
Dobrý den, autoškola dpmb nabízí kvalitní služby, uvažujete o možnosti rozšířit nabídku kurzů i o skupiny A a E? Myslím, že by to mohlo mít dobrý komerční potenciál.
Jsem s MHD v Brně velmi spokojen, držím palce do budoucna.
Co plánujete do budoucna s vozy KT8? Mezi řidiči jsou velmi oblíbené a dle mých informací jsou i velmi spolehlivé.
Mezi řidiči možná, ale mezi cestujícími jsou proklínané z důvodu nekomfornosti – v zimě mráz, v létě skleník / pařeniště
Naprostý souhlas, přidávám ještě argument nesnesitelné hlučnosti, otřesů a „házení“ vozů i na relativně rovných, modernizovaných úsecích tratí. Díky bohu za 45T i přes všechny jejich neduhy – snad se povede nakonec opci využít doplna.
Oblíbenost u řidičů fakt nelze brát v potaz – analogicky k tomu já třeba rád řídím Felicie, ale pokud bych se rozhodl taxikařit, s tímto vozem ekonomicky pohořím, jelikož zákazníka tato moje libůstka nezajímá a vůz je pro něj nepohodlná stará šunka.
Řidiči v tom sedí 8+ hodin, cestující 15 minut. Rozhodně se overall jedná o jeden z nejlepších typů vozů v Brně (ano, konkurence není velká).
Touto optikou snad ale na vozidla MHD nahlížet nemůžete, člověče…
Pohodlí řidiče je samozřejmě také podstatné – a myslím, že 45T jako náhrada KT8 nejsou v tomto ohledu nijak špatné. Pohodlí cestujícího je však klíčové, aby neutíkal do auta a DP měl tržby – v tomto ohledu KT8 „overall“ žalostně prohrávají i v konkurenci téměř všeho ostatního, co po Brně jezdí. Nehledě na to, že se kachny tak jako tak dost rychle rozpadají a větší rekonstrukce na ze 4/5 vysokopodlažní šalině snad (pevně doufám) není politicky průchozí.
,,Máme kapacity, znalosti, dovednosti a kvalitní pracovníky.“
Jak se vám je podařilo sehnat? Většina DP má naopak nedostatek vlastních kapacit a kvalitních pracovníků! Daří se vám nabírat na kvalifikované pozice i mladé lidi?