Kam s nimi? Boeing musí nová letadla skladovat už i na parkovišti pro zaměstnance
Odstavené boeingy 737 MAX na parkovišti pro zaměstnance v Rentonu. Foto: King TV / Youtube.com
Více než tři měsíce po uzemnění letadel 737 MAX nepřestává jejich výroba. Boeing ale řeší kromě nového schvalování i další
Dělat letadla na sklad, se kterými nikdo nechce létat.. zajimavé..
Po vyčerpání stávajících kapacit k odstavení MAXů budou v zájmu vyššího využití odstavných ploch vyrábět letadla bez křídel. Ty budou na zvláštním vozíku a k jejich montáži dojde před předáním zákazníkovi. 🙂
Ostatně se divím, že k tomu už vyrobených letadel zatím nedošlo. 🙂
Akorát škoda, že to má hlavní podvozek na křídlech. Bez podvozku to není s parkováním ono.
Takové „MAXipuzzle“, aneb poskládej efektivně letadla. :o) … teoreticky variace na 3D ještěrku (puzzle dílek – model pro 3D tiskárnu), ale asi se toho ještě nikdo nechytnul. :o)
A teď vážněji: parkovací prostory nejsou nekonečné, šance pro (česká) regionální letiště vydělat nějakou „zlatku“ nabídnutím místa pro letadla určená pro evropské zákazníky, pokud by jim teda povolili technické přelety (přes Německo).
A když to bude muset zpátky do fabriky, tak znova zpátky. Kdepak, prázdných silnic je v Detroitu hodně, tam to mají mohem blíž.
Svízelná situace. Návrat do fabriky by byla „super extra“ komplikace navíc, když některá letadla již létala a vozila cestující. :o|
Tušíte, jak daleko je az Rentonu do Detroitu?
Vypadá to, že než těch pár mušek vychytají a MAXy vzlétnou, tak do nich stihnou dát nové motory s nižší spotřebou…
…dieselové s DPF, AdBlue a Euro18 😂
Vida, podložili podvozky, aby se tlak lépe roznesl a nezničili si parkoviště.
Také jsem si toho všiml. Zřejmě neočekávají, že tam budou stát jen pár dní. :o|
Asi takhle: I za jediný den by ten asfalt poklesl. Na takový tlak fakt není stavěný. Ona ta pneumatika nese o dost víc než u kamionu.
Je to možné, nedokáži posoudit případné prosednutí povrchu. Parkoviště pro osobáky by nemuselo být dimenzované na vyšší zatížení. „Odhadovýpočtem“ mi vyšlo zatížení při MZFW o 50% vyšší oproti nákladnímu autu (naloženému).
Hmotnost 45 t prázdná hmotnost, na 4 pneumatiky (příďák nese jen zlomeček), řekněmě cca 10 t na kolo hlavního podvozku. To by prostálo deformace v asfaltu velmi rychle. 🙂