Letecké společnosti Letectví

Kam s nimi? Boeing musí nová letadla skladovat už i na parkovišti pro zaměstnance

Odstavené boeingy 737 MAX na parkovišti pro zaměstnance v Rentonu. Foto: King TV / Youtube.com
Odstavené boeingy 737 MAX na parkovišti pro zaměstnance v Rentonu. Foto: King TV / Youtube.com

Více než tři měsíce po uzemnění letadel 737 MAX nepřestává jejich výroba. Boeing ale řeší kromě nového schvalování i další problém: kam zaparkovat letadla, která jsou hotová, ale zákazníci si je nemohou odebrat.

Našel pro ně netradiční místo: parkoviště pro zaměstnance. Ukazují to záběry televize King TV z areálu Boeingu v Rentonu u Seattlu. Na nich je několik letadel pro aerolinky TUIfly odstaveno na ploše pro parkování zaměstnanců.

Boeing potvrdil, že kvůli zastavení dodávek firma využívá i jiná místa pro parkování letadel, než je obvyklé, například v Puget Sound, Moses Lake nebo San Antoniu.

Boeing neuvedl, jakým tempem výroba 737 MAX pokračuje, jisté ale je, že se dál vyrábí. Dokazují to i záběry na twitterovém účtu Woodys Aeroimages, který sleduje dění v závodě Boeingu v Rentonu. Na něm se pravidelně objevují i další letadla pro české Smartwings.

Pro Boeing nejde o první případ, kdy musel hledat další odstavné plochy. Loni v létě řešil podobné problémy kvůli tomu, že dodavatelé některých komponentů nestíhali. Podobné problémy řešil loni kvůli nedostatku motorů i Airbus s modelem A320neo.

13
Diskuze

avatar
5 Komentáře
8 Reakce na komentáře
5 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
7 Autoři komentářů
J.L.Y.K.janHonza D.R.L.m. Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jan
Host
jan

Dělat letadla na sklad, se kterými nikdo nechce létat.. zajimavé..

Honza D.
Host
Honza D.

Po vyčerpání stávajících kapacit k odstavení MAXů budou v zájmu vyššího využití odstavných ploch vyrábět letadla bez křídel. Ty budou na zvláštním vozíku a k jejich montáži dojde před předáním zákazníkovi. 🙂
Ostatně se divím, že k tomu už vyrobených letadel zatím nedošlo. 🙂

Y.K.
Host
Y.K.

Akorát škoda, že to má hlavní podvozek na křídlech. Bez podvozku to není s parkováním ono.

R.L.m.
Host
R.L.m.

Takové „MAXipuzzle“, aneb poskládej efektivně letadla. :o) … teoreticky variace na 3D ještěrku (puzzle dílek – model pro 3D tiskárnu), ale asi se toho ještě nikdo nechytnul. :o)
A teď vážněji: parkovací prostory nejsou nekonečné, šance pro (česká) regionální letiště vydělat nějakou „zlatku“ nabídnutím místa pro letadla určená pro evropské zákazníky, pokud by jim teda povolili technické přelety (přes Německo).

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A když to bude muset zpátky do fabriky, tak znova zpátky. Kdepak, prázdných silnic je v Detroitu hodně, tam to mají mohem blíž.

R.L.m.
Host
R.L.m.

Svízelná situace. Návrat do fabriky by byla „super extra“ komplikace navíc, když některá letadla již létala a vozila cestující. :o|

J.L.
Host
J.L.

Tušíte, jak daleko je az Rentonu do Detroitu?

Karel
Host
Karel

Vypadá to, že než těch pár mušek vychytají a MAXy vzlétnou, tak do nich stihnou dát nové motory s nižší spotřebou…
…dieselové s DPF, AdBlue a Euro18 😂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Vida, podložili podvozky, aby se tlak lépe roznesl a nezničili si parkoviště.

R.L.m.
Host
R.L.m.

Také jsem si toho všiml. Zřejmě neočekávají, že tam budou stát jen pár dní. :o|

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Asi takhle: I za jediný den by ten asfalt poklesl. Na takový tlak fakt není stavěný. Ona ta pneumatika nese o dost víc než u kamionu.

R.L.m.
Host
R.L.m.

Je to možné, nedokáži posoudit případné prosednutí povrchu. Parkoviště pro osobáky by nemuselo být dimenzované na vyšší zatížení. „Odhadovýpočtem“ mi vyšlo zatížení při MZFW o 50% vyšší oproti nákladnímu autu (naloženému).

Y.K.
Host
Y.K.

Hmotnost 45 t prázdná hmotnost, na 4 pneumatiky (příďák nese jen zlomeček), řekněmě cca 10 t na kolo hlavního podvozku. To by prostálo deformace v asfaltu velmi rychle. 🙂

Partneři



CSCARGO