Kam kráčí tuzemská Arriva. Do podcastu přijde Daniel Adamka, ptejte se
Jednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Dotazy můžete klást generálnímu řediteli Arrivy v diskusi až do pondělního večera.
Zajímalo by mně, proč byl zrušen vlakový spoj Nitra – Praha přes Slavičín, Uh.Brod ? Velmi nám chybí. Děkuji za odpověď. Stanislav Hlavička ze Slavičína
AEX do Nitry
Už to tam bylo zodpovězeno. Údajně se AEX nevejde na koridor kvůli rekonstrukcím. Obnovení se plánuje asi za 2 roky.
Zajímalo by mě, proč neustále běží reklamy s příslibem náborových příspěvků novým řidičům autobusů u Arriva, když tyto nejsou vypláceny s odůvodněním,že konkrétně u Arriva Morava byly zrušeny,přitom jinde (kupř. Arriva vych.čechy), to normálně funguje. Nezdá se vám nefér slibovat něco o čem již dopředu víte, že to nesplníte??Děkuji.
Ještě že tohle nejezdí na jižní Moravě stačí šroty od ČD.
Na jihovýchodní Moravě si Linty a GTW musím pochválit. Lepší než 810 (814), které by tu brázdily ještě dalších 5 let…
Mohu se zeptat, jaká souprava ARRIVY je horší než 810, 814 a podobné rachotiny?
Daniel Jablonecký tady dělá skvělého mluvčího pro Arrivu 😁
Díky za uznání 👍
Příspěvek smazán. delfinekirisbus@seznam.cz
83.240.61.13
Dobrý den, plánujete klimatizované rychlíky na lince R22 Rumburk – Kolín? Jinak chválím novou jízdenkovou aplikaci.
dobrej, kdy se konečně omluvíte cestujícím za vše nevyhovující a špatné služby?
Viděl bych to tak 30 let poté, co se jiný dopravce omluví za nevyhovující a špatné služby na R17, kde dodnes jezdí šroty typu B, BDs…
Tedy pokud jediným důvodem nebyla skutečnost, že vás Arr nevozí zadarmo.
Dobrej? Špatnej? 🙄
Dobrý den,
plánujete někdy v budoucnu větší integraci autobusové a vlakové dopravy?
Zatím je to většinou tragédie ať už co se týče uznávání jízdenek nebo návaznosti spojů.
Děkuji.
To je věc objednatelů nebo koordinátorů. Arriva je (jen) dopravce.
To je sice pěkný, ale třeba u RegioJetu to problém není.
Prostě koupíš jízdenku z místa A do místa B a to že jedeš v kombinaci dotovaný/komerční té nezajímá. Zkus si u Arrivy koupit jízdenku třeba z Holic do Liberce. Řekněme přes Parbubice.
Proč to někde jde a někde ne?
A to, že Arriva je moloch rozdělený do kupy malých společností co kolikrát dělají jako že se neznají a že to je úplně jiný dopravce o tom raději ani nemluvím.
Celkově informační systémy Arrivy mi připadají tak 10 let pozadu prostě.
Integrace a nákup jízdenky jsou dvě různé věci. Vyjadřujte se přesně.
A na nákup jízdenky pro více dopravců existuje one-ticket.
Který je momentálně absolutně k ničemu, když část cesty musíte absolvovat autobusem, jelikož autobusoví dopravci nejsou do systému oneticekt integrování.
To nejsou. Takže je to obecný problém, ne problém Arrivy.
Když to víte tak pak nechápu pro tím nesmyslně argumentujete?
Mám dojem, že tato diskuze nikam nevede. Jeden mluvíme a o voze a druhý o koze.
Ok. Tak to jsem zvědavej, jak vám pan Adamka (pokud vůbec) odpoví.
Druhý dotaz:
Podmínka k řízení HV je i mj. čistý trestní rejstřík. Proč ARR zaměstnala bývalého kontrolora vozby od ČD PJ Děčín, který měl opakované potíže s alkoholem, kdy to vygradovalo zrušením spoje z Bad Schandou, neboť strojvedoucí byl pod vlivem a tedy neschopný řídit. Celou událost samozřejmě řeší i Německá strana, neboť kromě hrubého porušení pracovní kázně, je zde i obecné ohrožení.
Děkuji.
je zde i obecné ohrožení.
byl pravomocně odsouzen? pokud ano, nebyl mu už trest zahlazen? v obou případech pak má čístý trestní rejstřík (z pohledu výpisu)
Oni berou vše
Tak jestli se to stalo v Německu, událost vyšetřují německé orgány a ne české, tedy čistý trestní rejstřík bude mít tak jako tak, protože se to zapíše do toho německého.
To nic nemění na faktu, že takového člověka by solidní firma nezaměstnala.
On je rozdíl v projetí návěstidla z důvodů nepozornosti nebo chvilkového pochybení a v tom, že někdo opakovaně nadýchal a celou kariéru u ČD završil tím, že ho sbírají na 642, kde je na mol.
Co je to solidní firma, proč nezaměstnala?
Pokud není nikdo lepší, a vochlasta si sežene zprávu z léčebny že už je čistý, dovedu si představit že ho vezmu a budu hlídat. Asi ne hned na trať, ale třeba na depáka a koukat buď vyhodit na hodinu za chlast nebo časem může postupovat.
Takže charita nebo odkladiště průserářů?
A já se zeptám také.
Jak byl potrestán strojvedoucí, jež u Doks narazil do betonového bloku a MU ohlásil až v žst Okna. Proč nebyla použita rychlobrzda, proč odjel z místa nehody, čímž znečistil i trať provozními kapalinami vozidla. Nejednal dle platných předpisů SŽ.
Není čás..
Protože nezná předpisy, jako většina řidičů vlaku v Arrive
No, mám obavu, že tyhle otázky asi položeny nebudou. U první třetiny příspěvku vidím jen negativa!
Bodejť by byly. Takové kraviny zajímají promile posluchačů.
Až dojde ke zranění cestujících, tak takové kraviny, kdy je hrubé porušení všech předpisů nebudou zajímat jen cestující, ale i soudy v ČR.
To je možný, ale jako otázka do podcastu je to ujetý.
Ano, ujetý to už bylo, ale od nehody. Pak se nabízí otázka, zdali si je dopravce vědom toho, že za neohlášení MU nebo ujetí od MU může být od DI udělena pokuta. Rozhodně tu nebudeme rozporovat platné zákony a předpisy. Proto se ptám zcela jasně.
tak vy se můžete ptát a oni můžou odpovídat 🙂
Však já se ptám…jen mám obavu, že bude veřejně opět řečeno, že se nic nestalo, byť předpisy a zákony hovoří jasně. Odpověď typu, že řidič chtěl cestující dovézt do první stanice, neberu. To je stejné, jako bych na silnici způsobil nehodu a jel domu se slovy, že jsem chtěl zaparkovat auto, aby nepřekáželo.
Ve Vsetíně došlo už nejméně dvakrát k vykolejení HDV, v depu! Doposud o tom DÚ neví.
Smutné je, že tam no kdo zná předpisy, zjemena to, jak se v kde jakých situacích má zachovat…..
Přehled motorů u jednotlivých typů:
50ks DH1 resp. DH2(Wadloper =1×210 kW resp. DH2 2×210 kW
150 ks Typ 628.2 = 1×410 kW modernizovány v ČR jako typ 845
100 ks DSB MR = 2×237 kW
309ks Typ 628.4 = 1x 485 kW
5ks 628.9 = 2×485 kW
Krom ČR (Arriva, GWTR, RGJ…) jezdí také u spousty dopravců v Polsku (např. polská Arriva používá 2 různé typy)
Axel, nechápu smysl vaši otázky
Opakovaně v tomto vláknu zazněly „nářky“ nad slabým motorem.
Ono by řešením mohlo být koupit 628.4, který má výkonnější motor. Anebo 628.2 české Arrivy si různě povyměňovat za 628.4 popř. DSB MR polské Arrivy …
viz přehled techniky používané polskou Arrivou
https://pl.wikipedia.org/wiki/Arriva_RP
Dánská Arriva také užívala DSB MR, které jsou nyní bez využití. Ale nenašel jsem info, zda-li si je najala od DSB nebo jestli je odkoupila.
RJ má i 628.3
Dobrý den.
Proč je Arriva Morava ve ztrátě 40 mil. Kč, kdo za to může? A proč se snaží firma ztrátu dorovnat zvýšením hodinového úvazku a snížením hodinové sazby pro řidiče autobusu?
Dobrý den,
je si vaše firma vědoma nesnesitelného smradu od záchodů v některých jednotkách 845 a hodláte s tím něco dělat?
Děkuju.
Smrad v soutěži zohledněn nebyl. Obávám se, že smluvní podmínky jej taky moc neřeší.
Smluvní podmínky zavazují dopravce zajistit čistotu interiéru. Můžeme se ale dohadovat, zda interiér, do kterého se line smrad fekálií, lze označit za čistý.
Právě dohadovat se můžeme třeba 3 roky. A pak 4 instance.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8128307
Dobrý den.
Kdy budete řádně platit za dopravní cestu ,za naftu a za elektřinu spotřebovanou při statickém dobíjení těch vašich motorových jednotek?
Proč se vaše problémy na pojížděných tratích tají a je zakázáno o nich mluvit?
Proč zaměstnáváte lidi,kteří nejsou zárukou bezpečnosti vlakové dopravy?
Děkuji za uspokojivé odpovědi
Jake lidi mate namysli? Díky
Co je slovo „namysli“? to neznám
Například Slováky na Moravě, kteří z větší části neznají české předpisy. Je tam strojvedouci, který na hlavní kolejí u návěstidla s návěstí výstraha zastavil a ptal se, proč mu tam nesvítí dolní žluté světlo, dvě projetí návěstí stůj v Bylnici, téměř po sobě, první strojvedouci dokonce prekrocil rychlost z 70 na 80, druhý co přijel stůj byl na přezkoušení a protože nic neuměl tak měsíc jezdil vsetinskem depu. Podotýkám, že jezidm nejméně rok, bez znalosti předpisů!
Jaké problémy se „na pojížděných tratích“ tají? Copak tady se dá něco utajit? Nedělejte tajemného a vysypte, na co konkrétně se ptáte.
Dobrý den, neuvažujete o tom, že by oběhy vozidel byly pravidelné, aby provozní personál jak Arrivy , tak SŽ věděl dopředu, co se bude dít. Stávající chaos nikomu nesvědčí. Ostatně i já jako cestující bych ocenil, kdyby věděl, kolik jednotek by mělo na vlaku jet, takže případně bych upravil svůj cestovní plán. Proč jsou vozy u jednotky 845 označeny A a B, když místenky do obou vozů mají označení A-číslo. V případě více jednotek na vlaku, kam je vlastně vydána místenka? Ví to aspoň někdo u Arrivy? Všechny jednotky v soupravě mají označení jednoho vozu A a druhého B. S… Číst vice »
oprava:
Neuvažuje po vzoru ČD, aby v případě výluk na trati Děčín – Č.Lípa došlo k úpravám výlukového jízdního řadu v úseku Ústí n.L – Děčín, tj dřívější odjezd ze stanice Ústí n.L., tak vlak v úseku Č. Lípa – LBC jel na čas a tudíž nerozházel dopravu na obou linkách R14A, R14B na celý den?
Obědy jednotek se řeší podle technických a provozních možností a potřeb, to jsou i posilové jednotky, apod…
Pokud je řazeno více jednotek na vlaku, místenka je vydána do jednotky „A“…
Pokud na jedné jednotce bylo označení „A“ i „B“, jednalo se o chybu.
Ano, pracuji u Arrivy, takže někdo to ví…
Dobrý den,
Proč jsou ve Starém Městě ve vedení takové osoby, která vedením kolektivu a firmám nerozumí? Proč je nadřízený na průvodčími odpadlík z ČD, který je nevylecenym opilcem? Proč se v Arrive na Moravě dávají funkce neschopným, lstivým a falešným lidem? Proč, když ukončíte s někým pracovní poměr, proč toho oveka dále poškozujete? Proč na Valašsku jezdí motorové vozy, které mají spotřebu 100 na 100? A ještě k tomu jsou nespolehlivé! Děkuji za odpovědi.
Tak vašeho kolegu alkáče vzali a vás ne? To mne mrzí. Motorové vozy s takovou spotřebou bych rád viděl. To by muselo jinak čadit z komína. Jediné, co je nespolehlivé je ta vaše pohádka. Potřeboval jste si postěžovat a rodina/kamarádi už ty vaše blitky neberou.. 😀
Vážený, o tě firmě vím svého a mám dost důkazů proti firmě. To za prvé. Stadler jak bylo zjištěno, má při výkonu spotřebu 100 na 100. Což lze zjistit a porovnat si jetymi kilometry a objemem nádrže na pohonné hmoty. Nehledě na to, že na Valachach jsou všechny střely dub jen do kopce nebo z kopce 😉 podotýkám, že to není pohádka ale praktické zjištění 😉 ověřené a pravdivé. Nepotřebuju si stěžovat. Vidím kam ta firma s vedením spěje 😉 😁😁😁 ale jsem rád, že vás lidé berou. Možná je to tím, že jste jedním z nich, že?
Zajímavý komentář. Já tam píšu něco o tom, že toho alkáče vzali a mě ne? Asi tuším, kdo jsi 😉 nehledě na to, že on můj kolega nikdy nebyly. Když jsem slyšel od lidí a i jejich nahrávky, jak se k nim chová….takže to jsou blízký více lidí, milý pane 🙂
Dobrý den,
je něco konkrétního co brání aby se Arriva Vlaky připojila k nabídce Interrail Global? Např. ve Zlínském kraji?
Pro srovnání – LEO Ex. Tenders v Pardubickém kraji se zapojil do Interrail/Eurail (viz bod 3.3 podmínek: https://www.leoexpress.com/assets/c8286d4d-bff3-4363-913b-3483d8372a70/811eee99-8f21-49a0-afb0-6c79a1860be2/555_Tarif_Leo_Express_Tenders_platne_od_21.6.2021.pdf)
Děkuji.
Já jenom držím palce ať se zase zkusíte dostat na nedotovanou osobku, jestli třeba někdy pomine covid a roušky v hromadné dopravě… Bylo to za dobrou cenu a ze začátku i se slušným gastrem, takových služeb je vždycky málo. 🙂
„Jak jsou jednotky 845 spolehlivé a výkonné?“
Na to se nemusíte ptát generálního ředitele arrivy, stačí nejbližší kopeček a trochu vyšší teploty 🙂
Dobrý den, nejen v ČR panuje všeobecný nedostatek řidičů autobusů, proč by měl jít řidič pracovat právě do Arrivy?
Mám dotaz kdy se hodláte vzdát linky R22 Kolín-Mlada Boleslav-Česká Lípa- Rumburk
Proč? Nejsem od tamtud tak fakt nevim co se tam deje. Diky za info
Já odsud jsem a neděje se vůbec nic zvláštního, jezdí to úplně normálně. A je mi líto redaktorů, kteří se tu musí probírat podobně zbytečnými nebo hloupými dotazy.
Vzdát se? Jako v bitvě, jo? Co tam máte dál?
Moje žena s dcerkou jezdí často rychlíkem Arrivy na trase Praha – Železný Brod (-tanvald). Kultura cestování vypadá tak, že v zimě jejich vlaky často skoro netopí, takže je ve vlacích zima jako v … V létě (kvůli nefunkční nebo chybějící klimatizaci) je tam naopak vedro k zalknutí, věčně tam nefungují toalety a ani v pátek či v neděli není Arriva schopna na takto vytížené lince posílit soupravy o další jednotku. O neustálých dvou a vícehodinových zpožděních kvůli poruše vozidel ani nemluvím. Chtěl bych se pana generálního ředitele zeptat, jestli je toto ona slibovaná kultura cestování 21.století????????
Mají smlouvu. Na mnoho roků. Mají. Mají dotaci mají.. Mohou cestující jezdit s někým jiným.. Asi ne.. Takže tak na lampárnu.
A teď ta dobrá zpráva.. Pokud se nepletu – roce 2027 proběhne další soutěž. Takže si této jednotky možná užijete ještě do sytosti. Třeba vyhraje někdo jiný. A nebo taky ne 🙂
Tak to jsem rád, že do Tanvaldu jezdím úplně jinou Arrivou… V zimě není přetopeno, ale normální teplota, záchod vždycky aspoň jeden funguje, zpoždění se občas zadaří ale nic mimo normál – rozhodně ne s kvantifikátory „neustálý“, „často“ a „věčně“.
Nečtete náhodou nějaký sequel od Lewise Carrolla jr. „Arriva Through the Looking-Glass“? 🙂
Ženský hrozně přeháněj. Stačí, aby občas bylo ve vlaku 18° místo 22 a ženská vám na to řekne: V tom vlaku je furt zima jako v… A Tomáš to pak napíše sem. Přitom to není furt a ani to není zima, jenom prostě není přetopeno.
Doporučuji vaší ženě a dcerce využít autobusovou dopravu. Vozy moderní, klimatizace standardem, zpoždění 10 minut max, místenka v ceně.
Bože idiot.
Mám dotaz ohledně budoucnosti vlakového spojení přes Vlárský průsmyk na Slovensko. Tedy v minulosti provozovanou linku Praha – Nitra, mnohými navrhovanou linku Brno – Trenčín – Nitra, nebo třeba možnou linku Brno – Žilina. Což se přímo nabízí za situace kdy Brno nemá, kromě Bratislavy a Podunají, se Slovenskem pořádné spojení (jeden spoj RegoJetu přes Bratislavu do Žiliny to nevyhne). Spojení přes Vlárský průsmyk by mohlo být využitelné i pro dopravu studentů ze Slovenska do Zlína (přestup na autobus v Uherském Brodě). S tím souvisí i otázka, jak vidíte reálnou možnost prodloužení místních vlaků na trati 341 na Slovensko (např… Číst vice »
Měl jsem dotaz podobného rázu. Vím, že dělali zkušební jízdy s jednotkou GTW při příležitosti parního festivalu v TT.
Něco se plánuje, otázkou je, zda jsou na to kapacity a hlavně přístup slovenské strany..
co to je „slovenska strana“? zsr?
Ministerstvo dopravy.
Provedli jste nějaká opatření pro zvýšení provozní spolehlivosti jednotek 845 zejména v letních měsících na kopcovitých tratích?
Ano provedli…Ve spolupráci s kovosrotem Tlumačov.
Tam to odmítnou. Čeká tam na reinkarnaci fronta šukafonu , hyder , koženek a podobných parodií až do MuNu 🙂
🙂 Enjoy..
A to je v podstatě první? Nebo druhý rok? Provozu? Co teprv, až se bude blížit konec smlouvy.. A možná i konec těchto vozidel..
Svezl jste se někdy autobusy Vaší firmy v Pražské integrované dopravě, třeba linka 204? Máte z nich dobrý pocit? Některé se rozpadají, ač formálně celkem nové, někteří řidiči nerespektují pravidla zastávek na znamení, někteří dokonce schválně jedou z konečné pozdě a pak to dohání jízdou jako prase.
Pocity jsou o ničem. Pro řízení firmy potřebujete jasné kvantitativní a kvalitativní data.
Mezi ta data u běžných firem patří i spokojenost zákazníků, a plnění standardů kvality (které ale v případě PID neudeřily zrovna hřebíček na hlavičku). Ale ano, problém v objednané dopravě je, že tím zákazníkem nejsou cestující (kteří nikoho nezajímají), ale organizátor, který sleduje především snadno kontrolovatelné parametry, jako formální stáří autobusu, odjeté kilometry a cenu, ale ne dostatečně to, jestli se ten nový autobus nerozpadá, nebo jestli řidič zastavuje v zastávkách.
Ano, to souhlasím, ale i tu spokojenost zákazníků musíte měřit, abyste mohl sledovat, jak se v čase vyvíjí (zlepšuje, zhoršuje, nemění se). Mít dobrý pocit nebo mít špatný pocit je o ničem. Nepoužitelné. To pouze vyjadřujete emoci. A ta je neměřitelná.
Ano, z hlediska čistě podnikatelského, vydělat s co nejnižšími náklady, si Arriva vede asi dobře. Jen se pak nelze divit, že jsou cestující s jejími službami nespokojeni, a dřív nebo později budou tlačit na objednatele, aby u podobných firem neobjednávali. (A nebo nebudou tlačit, ale budou hlasovat nohama, a objednavatel neobjedná, protože tím nikdo nebude jezdit)
hlavně kvalitní vedení a ne hromadu falesnych ulisnych rozvracečů
Zdravím, nechtěli by jste posílit vlaky na R14? Přijde mi že vlaky jsou o víkendech nebo v státní svátky dost přeplněné.
Odpověděl bych. Spíš skrze postoje MD.. Tak si jezděte jindy. Mimo špičku. Třeba v pondělí.. Si vemte dovolenou.
Nebo na večer s čelovkou.
Kupujete si místenku? Tak si ji kupujte. Jsou v aplikaci zdarma.
Co nám řeknete ke dnešnímu startu Arrivy na autobusových linkách v Bratislavském kraji? Aktuální zprávy mluví o 30% nevypravených spojů. Nezlobte se, ale v posledních letech mám pocit, že kam Arriva vstoupí, tam začnou problémy…
Kam kráčí tuzemská Arriva. To je přímo v nadpise. Slovensko není součástí ČR asi přes 30 let..
Osobně si myslím, že z pohledu Arrivy by bylo logické využít příležitosti = konec smlouvy v JMK asi v 2023. V budoucnu JMK, zdá se, nechce jednu VELKOU smlouvu, nýbrž víc MENŠÍCH. Tj. uměl bych si představit, že např. Arriva rozšíří síť svých vláčků jezdící do Veselí n. Moravou a ve Zlínském kraji. IMHO by Arriva mohla zabodovat, kdyby Ministerstvu Dopravy Slovenska a Jihomoravskému kraji nabídlo linku Nové Mesto n. Váhom-Vrbovce-Veselí n. Moravou – Brno. (v Novém Meste je možnost přestupu na rychlíkové vláčky Pováží – Blava)… A uvolněné vagonky ZSSK (typu 813) by mohly být použity jako náhrada typu… Číst vice »
Trať přes Vrbovce je hezká, ale 341 si s ní co do krásy nezadá, tedy minimálně v úseku z Bojkovic do Horního Srní. Bohužel oproti silnému úseku UH – UB – Bojkovice prochází „Horňácká“ pustinou. Odklony AEX po ní zkraje jezdily, myslel jsem si, že bude chtít AEX jezdit některými spoji i tudy, ale čas ukázal a jezdilo odklonem spíše přes Bylnici a Vsetín či NAD.
To už je problém úřadů. Ono totiž jak mikroregion Myjava a mikroregion Velká n. Veličkou jsou dvojí pohraničím. Jednak hranice státní a v druhé řadě hranice krajská.
V kombinace s relativní odhlehlostí od regionálních center by si oba mikroregiony zasloužily rychlíkové spojení (maximální kapacity typ 845) na aglomerace.
Logickým řešením by byl bus. Ale příirodní podmínky (a infrastruktura) nahrávají železniční dopravě
Slovensko součástí ČR nebylo nikdy. Jenom snad ta jedna osada na hranici, jak se o ní vedly v 90. letech spory.
Nebudu hájit Arrivu, ale je to obecný problém když se přebírá větší provozní soubor, za pár dní se překlopí personál od původního dopravce k novému a vše bude v pořádku. Dopadlo to tak vždy a všude.
Obecný problém soukromníků.
Arriva a DB Company
Deutsche Bahn AG
Hodláte někdy prelakovany kovosrot na linkách Rumburk Kolin a Tanvald Praha nahradit klimatizovanymi nízkopodlažními soupravami.
to je dotaz na ministerstvo dopravy, ne?
854 ani 843 tak přece už nejezdí…
Ty ale šli alespoň vyvětrat stahovacími okny. 845 bez klimy je na tom ještě hůř jak šukafon.
Ano, až to bude objednatel požadovat a zaplatí to.
No to by asi musel vyhlásit novou soutěž ne.. A smlouvá má zase už někdo.. Asi ne..
Bingo! 👍
Dobrý den pane Adamka, chci se jen zeptat jestli když Arriva Morava přechází pod Arrivu Východní Čechy mění se něco pro řidiče a cestující Zlínského kraje?Děkuji Pavla
Dobrý den, zajímalo by mě, zdali nějak chcete řešit označení rezervovaných míst ve vlacích. U ČD nebo i v širokém zahraničí je běžné, že rezervovaná místa jsou označena lístečky, nebo elektronickým informačním systémem. Případně je možno volná/rezervovaná místa vidět v nějaké aplikaci. U vás nejsou rezervovaná místa nijak označena, cestující nikdy nemá jistotu, že ho někdo s místenkou v příští stanici nevyhodí. Možná poradíte kupovat si jízdenky na vašem webu s místenkou, ale to není vhodné pro cestující přestupující na jiné druhy dopravy a využívající tím pádem výhodnější jízdné IDS. Děkuji za odpověď.
Je pravdou že Arriva chce „vzdát“ provoz vlaků na lince Liberec-Ústí? A na lince Praha – Tanvald? Obojí se šíří drážními tam-tamy. Děkuji.
A není v těch tam-tamech i důvod? díky
Šíří Jindřich Berounský nebo kdo ještě?
V angličtině se tyto tam-tamy nazývají „wishful thinking“ 🙂
Drážní tam-tam? A to je co? Obskurní periodikum Obzor?
Jakou koncepci máte pro přilákání žáků 6. -9. ročníků ZŠ pro práci u Vaší firmy ?
No to by tak chybělo
bude znovu obnoveno spojení Nitra/Trenčín – Praha přes Vlárský Průsmyk ? a kdy ?
Loni jste přišli o dvě soupravy – 845.113 (při střetu v Písku s kamionem) a 845.314 (při požáru v Chřibské). Plánuje se jejich oprava, nebo půjdou rovnou do šrotu? A nebo ze dvou poškozených souprav sestavíte aspoň jednu jednotku?
Minimálně v prvním případě by měla jít oprava na pojišťovnu – povinné ručení/pojistka z důvodu zavinění řidiče. Děkuji za reakci.
Rád bych se zeptal zda nebudete moci rozšířit osobní mezinárodní dopravu na lokálních tratích? Pořád chybí doprava třeba Rumburk – Ebersbach nebo Frýdlant v Čechách – Zhořelec. To mě napadlo jen tak namátkově . Jsou místa kam DB,ČD, PKP prostě jezdit nechce a přitom to brzdí hybnost obyvatelstva i rozvoj turizmu.
Arriva je dceřinná (vnučkovská) společnost od DB
Předpokládám, že management Arrivy má v paměti „memento mori:
„https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/arriva-se-zbavila-sefa-sve-vlakove-divize.A131211_132954_eko-doprava_suj
… Takže jste si odpověděl sám.
Zeptejte se krajů, jestli a kdy chtějí něco takového zavést. Proč by to měl vymýšlet dopravce?
Dobrý den, rád bych se zeptal na jak dlouho budeme mít ve vašem vozovém parku motorové jednotky 845, co by je mělo do budocna nahradit a uvažujete o nákupu elektrických jednotek pro linku S49 Praha Hostivař-Roztoky u Prahy, upřímně, já bych vám tu linku pro diesel v plně elektrifikovaném úseku nedal
Tak smlouvu mají ne.. Na nějakou dobu..
Tak na provoz S49 je již snad vypsáno výběrové řízení (s požadavkem na nové elektrické jednotky). Takže já bych Vaši otázku drobet přeformuloval, zda-li se tam Arriva přihlásí, a případně s čím. (na ty zbylé dva roky současné smlouvy budeme rádi, když tam budou aspoň ta Desira)
Když vidím na S49 Desiro, tak mám druhé vánoce.
Jaká jsou odezvy a hodnocení DB pro Arrivu v rámci železniční dopravy?
Proč se nevěnujete kolektivnímu vyjednávání na ČD ?Kde to vře lidé chtějí stávkovat …..
Jo, jo. 11 z 10 konkurentů pasažérské firmy ČD drží palce, ať stávka klapne. Zejména v Jihomoravském kraji, kde nás cestující neskutečně rozzuřili ti odborářští nádražáci, kteří plánovali stávku proti zákazníkům (tj. cestujícím) . Nikoliv stávku proti svému zaměstnavateli, nýbrž opravdu stávku protii zákazníkům svého zaměstnavatele.
A to samé o soutěžích v nejbližších letech na dálkové vláčky … např. z Prahy do Wroclav jezdil LEO a tutéž linku (ale až do Gdyně) zvažuje i RGJ.
https://zdopravy.cz/stat-chysta-nove-souteze-na-rychliky-a-expresy-zvazuje-i-rozsireni-nekterych-tras-77399/
Kolik cestujících v JMK vůbec tuší že se plánovala nějaká stávka? Natož aby byli rozzuřeni jak píšete.
Moment, proti čemu měla být ta stávka? Napadá mě, že proti novým jednotkám v majektu JMK, ikdyž v tom rozum nevidím. Ale jsou to odbory…
Nádražáci chtěli, aby zákazníci=cestující „cosi“ splnili. Tj. nesplnitelný požadavek. Chápal bych, kdyby to „cosi“ chtěli nádražáci vystávkovat od svého zaměstnavatele (sice by se mě stávka dotkla, ale bral bych to jako součást vyjednávání mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem). To „cosi“ bylo, jak v hypotetickém příkladu, že člověk zajede na benzínku, protože na stojanu je 35 Kč/litr. Řidič tedy natankuje za všechny peníze co má u sebe. Dorazí na pokladnu. Zaplatí všechno co je na účtence (v kapse mu zbyde pár mincí), ale obsluha u pokladny mu řekne panu řidiči: NESMÍTE ODJET, protože sice jste zaplatil majiteli benzínky, ale nyní ještě musíte… Číst vice »
Pořád je řeč o železniční dopravě?
Jako vždy nezklamal😊. Vagoně, lokotka a teď zas ještě placení u pumpy.
Dobrý Mimoň, ale zas pobaví.
Vagonek
Petr Štástka … já nejsem bez chyby. Ale na rozdíl od Vás jsem schopen porozumět psanému textu.
Neboť já nepsal o placení, ale o „křiváckém“ charakteru lidí kteří chtěli ošidit zákazníky svého zaměstnavatele = jako srozumitelné vysvětlení nádražáckého snahy loni stávkovat proti cestujícím.
Dodnes se ti „gaunerští“ nádražáci (šéfodboráři) neomluvili cestujícím, kterým zlomyslně a bezdůvodně chtěli ublížit.
To se musite zeptat pana Axela. Ja uz fakt nevím.
Proč se do modernizovaných jednotek 845 montují sedadla Borcad Regio určené pro regionální dopravu, a né něco pohodlnějšího třeba Borcad Genio?
Proč když nemají jednotky 845 oteviratelná okna tak nebyla dosazena klimatizace? Málo peněz nebo nedostatečný výkon motoru? Jednotka s klimatizací by měla příloš malý výkon ve stoupání.
Spíš když už není klimatizace, proč nejsou (nebudou?) aspoň ta otvírací okna…
Protože to asi stojí peníze. A soutěž o tom není.
Protože se zadávaly výkony na pár let (původně, kvůli obecné neschopnosti ministerstva z toho bude desetiletí) a každá investice se musí vrátit za uvedenou dobu.
Možná proto, že jezdí na regionálních spojích typu REx, u nás poněkud nelogicky označovaných „rychlík“.
Dobrý den pane Adamko, mám hned několik dotazů. 1)AEx Praha-Nitra už je minulostí, ale co např. Brno – Nitra s návazností na připoj do Prahy? Nebo šlo opravdu jen o „předváděcí jízdy pro ZLK“? 2)Z vedení Zlínského kraje zaznělo, že chtějí protáhnout spoje na Slovensko. Jednali jste už s krajem o prodloužení linek na tratích 341 (event. 280)? 3) Na pár 845 se sice namontovaly klimatizace, ale stejně nejsou nízkopodlažní a jen těžko do nich půjde ETCS – plánujete i koupi náhrad za tyto řady? 4) Nedávno jste chtěli feedback od cestujících. Máte její výsledky? Pokud ano, můžete říci pár… Číst vice »
já osobně pevně doufám, že AEx Praha – Nitra bude zase jezdit
Uvidíme. Neboť podmínkou (nutnou nikoliv dostačující) je úřední rozhodnutí ÚPDI, zejm. „test hospodářské vyváženosti“.
Plán na nové vláčky RGJ (z Vídně resp. z Prahy do Polska) se s tím popasoval např. tak, že z Vídně jede přes Bratislavu (na rozdíl od NightJetu). Podobně v Polsku, kdy vláček RGJ zčásti nepojede stejnou trasou jako EN 443.
Necháme se příjemně překvapit co vymyslí Arriva. Jsou šikovní, tak určitě nás cestující překvapí
Dobrý den pane Adamka, minulý rok jsem dostala od Arrivy odpověď, že se chystáte doplnit soupravy řada 845/945 o klimatizaci. Budete doplňovat klimatizaci a případně kdy? Nebo nadále cestující budou při vyšších venkovních teplotách koupat ve vlastním potu?
Velkou slabinou této soupravy je špatná ventilace vzduchu obzlášť ve stojícícím vlaku při vyšších teplotách venku.
první jednotka už klímu má, ale jestli to bude fungovat, případně jestli to s tím vyjede i do Křižan… https://www.railpage.net/fotografie/zkusebni-jizda-mj-845-318-945-318-arriva/
Ta klima je nezávislá, má svůj dieselagregát. Takže na výkon soupravy nemá vliv.
Dobrý den, pane jednateli. Kdy (zítra nebo za týden, popř. do Nového roku) zveřejnění firma Arriva Vlaky s.r.o., IČ 28955196 výroční zprávy za příslušné roky minulé roky včetně zprávy auditora? Možná se jako laik pletu, ale minimálně za rok 2019 ( a asi i za rok 2018) tuto povinnost Vaše firma asi musí splnit, neboť překročila kritéria. Přičemž termín pro zveřejnění Výročních zpráv za uvedené roky již vypršel… vzhledem k objemu péněz které dostává firma Arriva Vlaky s.r.o. z kapes nás daňových poplatníků, bych předpokládal dodržování Právního řádu ČR naprosto a úplně. Zvláště, když působíte na konkurenčním trhu, kde konkurenti… Číst vice »
Podle mého názoru by se vaše rychlíky aspoň jakž takž vyrovnaly autobusům aspoň v některých relacích, pokud by se jízdní doby stáhly na resp. těsně pod půl hodiny v jednotlivých úsecích Praha hl. n . – Neratovice – Mladá Boleslav hl. n. – Tanvald a Pardubice – Jaroměř – Stará Paka – Turnov – Liberec – Jablonné v Podještědí – Česká Lípa – Děčín, podmínkou by zřejmě bylo přenechání obsluhy řady mezilehlých stanic a zastávek zastávkovým vlakům, takovýmto urychlením by i vznikla v Tanvaldě návaznost krátce před půlou na další vlaky a umožnilo by se případné zkrácení intervalu na hodinu… Číst vice »
A co má na to pan Adamka odpovědět? Vy nevíte, co je to doprava v závazku? Měl jsem za to, že tenhle web sledujete pravidelně.
Dobrý den, Na trase Praha – Turnov (Tanvald) bývá často využita kapacita jedné jednotky na max v úseku Praha – Všetaty a dále v úseku Všetaty – Mladá Boleslav. Nebylo by lepší vypracovat nějakou analýzu a nasadit v hodinách s nejvyšším vytížením zdvojené soupravy, stejně jako o letních prázdninách? Jedna jednotka má menší kapacitu než předchozí běžná souprava společnosti ČD, ale když vidím, jaké problémy mají 2x soupravy s trasou (pomalá jízda, problémy s motorem, časté zpoždění z důvodu různé poruchy), mají vůbec na to jezdit dvě soupravy v daném úseku při maximálním využití kapacity ?? Děkuji předem za ochotu… Číst vice »
Na lince R21 jezdí při větším počtu i cestujících i 3 jednotky, nevím, proč by to 845 neměly zvládnout…
To je věc smlouvy s objednatelem, jímž je v tomto případě stát, zastupovaný Ministerstvem dopravy. To zadalo podmínky tendru, Arriva je splnila a zřejmě nabídla nejlepší cenu, když vyhrála. Smlouva mezi státem a Arrivou bude jistě dostupná online, takže pokud vás zajímají detaily, tak si ji vyhledejte.
Ušetřil jsem vám hledání: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8128307
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat zda se plánuje obnovení AEX Praha – Nitra.
Z osobní zkušenosti vím, že s tím jak si na něj postupně cestující navykli, byl vlak velmi slušně obsazený již ze Slovenska.
Na druhé straně je pravda na trase do Prahy má Arriva konkurenci v Ex2 a R18, proto bych raději uvítal spojení (Nitra) – Trenčín – Uh.Brod – Uh.Hradiště – Brno což je historické spojení, které nyní chybí. Tam by asi nemuselo být problémem zaintegrovat AEX do IDS ve Zlínském JM kraji.
Děkuji vám za odpověď
Historické spojení je i z Českých Budějovic do Mostu, z Prahy do Košic přes Banskou Bystricu nebo z Berlína do Kořenova. Takže to je jako argument nepoužitelné. Faktem ale je, že v tomto případě (Brno – Trenčín) by to smysl dávalo. Otázkou je, jestli to zaplní dostatek cestujících (a to i po očekávaném odbourání slev pro 26- a 65+).
Z dědin kolem Uherského Brodu (či kolem Luhačovic) pro naprostou většinu lidí nedává smysl do Trenčína vlakem, který jede 1x denně tam a zpět. Auto je mnohem logičtější volbou.
Naproti tomu z Prahy (do Trenčína resp. do Nitry) tato linka dávala mnohem větší smysl. Ovšem problémem znovuzavedení této linky asi bude vyhovět „testu hospodářské vyváženosti“. Bohužel.
Spojení největšího moravského města se ZK a se středním Slovenskem je katastrofální hlavně díky rozdělení republiky.
https://zpravyzmoravy.cz/moravsko-slovenske-pomezi-neni-dopravne-propojeno-kraje-problem-nevyresily/
Jak zvýšit zájem cestujících o cestování rychlíky Praha – Kladno – Rakovník?
To je asi spíš otázka na SŽ…
Čistotou vozidel a kvalitou nabízených služeb. Typ vozidel je daný a výše a platnost všech tří tarifů taky. Na to, že je to vnitrokrajský regionální spoj tak je vůbec zázrak, že to stát objednává a platí.
Tarif Arrivy si určuje sám dopravce. Bylo by tedy možné jezdit za 50 Kč a za ceny směšné, ovšem to by nebylo zrovna výdělečné…
Souhlasím.
Z pozice dopravce? V podstatě nijak. Možná nasadit něco nizkopodlažního a s klimatizací Z pozice infrastruktury? V podstatě čímkoli: – Zdvojkolejnit – velké zvýšení spolehlivosti a rychlosti + větší kapacita tratě – Elektrifikovat – konečně tam může jezdit něco moderního – Zjednodušit přestup metro vlak Vltavská – Praha Bubny (neexistující přestup). Zastávka Praha Bubny-Vltavská byla vzhledem k přestupu na metro geniální a navíc i jednodušší než přejezd z hlaváku na Masaryčku Hradčanská – Praha-Dejvice (neexistující přestup) Nádraží Veleslavín – Praha – Veleslavín (proč ten pahýl podchodu co tam je nevede až k vlakům + časové změny směrů eskalátorů) – Neexistující… Číst vice »
Nemůžu souhlasit s Vaším tvrzením: „Zrychlit – vlak musí být rychlejší než auto nebo autobus“
U dálkové dopravy rozhoduje mix:
– celkový čas strávený „od dveří ke dveřím“
– pohodlí během cesty+možnost produktivně trávit čas (např. vyřešit nějakou korespodenci, promyslet si nějaký problém = což platí zejména u chlapů neboť u nich obvykle platí že umí současně řešit jen jednu otázku… na rozdíl od žen které umí „multitasking“)
– flexibilita (víc spojů/denně)
– blbuvzdornost+spolehlivost
– služby typu možnost během cesty si koupit něco na pití, když člověk zapomene si přibalit pití na cestu.
Dobrý den.
Hodně se hovoří o budoucnosti vaší společnosti na lince R26 Praha – Příbram – Písek – ČB. Bude se vaše společnost ucházet o provozování této linky od JŘ 2022/23, případně s jakými vozidly? A bylo by možné zveřejnit, jak si tato linka ekonomicky stojí od doby, kdy jste začali provozovat vlakovou dopravu na této lince?
Děkuji
Příští rok bude zas ČD
Právě proto se asi pan Maroušek ptá až na další rok.
A na co jsem mu asi odpověděl? Teď nastane 2021/22, on se ptá na 22/23… To je pro mě příští rok a příští rok bude na této trati opět ČD na rychlících.
A odkud máte tyto informace? V oficiálním JŘ na rok 21/22 je uveden jakp dopravce Arriva vlaky. Což by odpovídalo i tříletému kontraktu uzavřeného s MD.
Buďte tak laskav a nešiřte hlouposti…
ČD už ani R26 nechtějí, nemají personál a ani vozy, takže klid😉
Kde se o tom „hodně hovoří“? Rád bych se také přečetl nebo se do diskuse připojil.
Z článků regionálních novin v roce 2012 jsem se dočetl, že tehdy Arriva projevila zájem o provozovani vlakové dopravy na Kozí dráze a spojit ji s Moldavsko dráhou a zároveň začala vyjednávání. Pak se o tom žádne další informace už neobjevily. Jak to tehdy dopadlo?
Informace se objevily, dokonce i zde. Moldavskou dráhu bude jezdit RCAS na lince z Mostu a GWTR na lince z Ústí. Kozí dráhu bude jezdit KŽC.
Ja psal o roce 2012,takova informace zde neprošla.
Píše se o tom na iDnes.cz ze dne 24.4.2012
Dobrý den, nezvažujete nákup nových vlaků. Bohužel vlaky 845 mají špatné jízdní vlastnosti v horském terénu, jsou terčem kritiky a staré. Co takhle vlaky na vodík?
Vlaky na vodík rozhodně nikdo nebude kupovat jen tak, aniž by si je objednatel vyžádal, protože to ekonomicky nedává smysl. 845 jsou možná staré, ale po reko a nebýt chybějící klimatizace, jsou to na naše poměry docela v pohodě vlaky, byť uznávám, že na rychlíky to úplně ideální není. Ale pořád lepší než RegioNovy a podobné poklady.
Jen doplním. Vodíkové vlaky v Německu si vzhledem k jejich ceně dopravci nemohou dovolit ale pořizují je do svého majetku výhradně jednotlivé spolkové země. Prostřednictvím zainteresovaných dopravních svazů je poté pronajímají řádně vysoutěženým dopravcům.
vy jste ale expert….
„pořád lepší než RegioNovy“, máte auto?? zajisté wartburga, protože je lepší než trabant……
mmj. na krátké osobní vlaky je Regína lepší než 845, je nízkopodlažní
tak to ani nahodou.
co ani náhodou? jestli jde o Regínu, tak na tom musím trvat, nízkopodlažnost je opravdu výhoda, kterou německý původ, ani jakákoliv duševní (ne)náklonost nemůže vynahradit
Otázkou je, zda je nutné snížit průměrné stáří vozového parku 18 let pomocí ještě vyššího zdanění ojetin ze zahraničí starších 5 let. A zda to vyřeší situaci, kdy kupující nemá na nový elektromobil.
co to melete ??? o tom vůbec není řeč
RegioNova je aspoň částečně nízkopodlažní. Ale stejnak to je porovnání. Mám-li vybrat mezi RegioNovou a 845, vyberu auto, nebo aspoň autobus.
a není to náhodou tak, že vždy vyberete auto??
Vlaky na vodík musí někdo zaplatit.
Jak chceš ten vodík do hor dostat?
V tlakových lahvích. Problém je cena vozidla a z toho vyplývající cena za osobokilometr ve srovnání s … elektrobusem?
tak v tom je princip úspory ne..
Nedávno se společnost Arriva přihlásila do soutěže na linku S2 v Moravskoslezském kraji, podle mých informací jste podali nabídku s nejmenší cenou, zároveň je u této linky nutnost míti Elektrické jednotky, proto se ptám jaké jednotky by tam v případě vašeho vítězství jezdili?
Blížší info by nebylo ?
Aby se dostali na co nejnižší cenu, tak pořídí asi to nejlevnější co na trhu je.
Pesa Elf, Škoda Regiopanter nebo Stadler Flirt. Když bude požadavek na patrovou soupravu, tak nejspíše Stadler Kiss.
Nevím, co na těch vašich příkladech je levné…
Chraň pánbůh..
Takže místo perfektních Elephantů, státních. Pohodlných. Rychlých. S levným jízdným. Budeme pokusní králící nefungujících experimentů? EU + cz úředníků?
Na ostravsku jezdí hned několik jednotek 460. Ano, jsou státní…. ale už jsou to totální vraky.
Jsou ve výrobě pantery ..náhradou za 460ky.
zdenek… prosím o informaci jaké další vagonky, lokotky jsou v majetku České republiky, krom těch co jsou v NTM/Vojenském muzeu/SŽDC?
Já tedy nevím o žádných státních vagoncích, které by vozily cestující v ČR na pravidelných linkách na Ostravsku.
Cože?
Co s tím má EU?
Ta vymyslela tyhle kraviny. Od kterých Británie i odstoupila. Vidíme jak fungují třeba v kovidu. A jak funguje koncesní model lze vidět u italských dálnic, britských vlaků nebo monte mattatone lanovce.
Vy už tu SPD radši přestaňte sledovat.
Jízdné na S2 určuje kraj, nikoliv dopravce, jak se mu líbí a I kdyby, Arriva nabízí nižší jízdné 😏
A ještě tu o červené karkulce.
To přesně v čem?
Arriva jezdí za nižší jízdné, než ČD…
Pokud se linka S2 vyhraje, tak tipuji, že Arriva dostane od kraje zakoupené jednotky…
No tak to bude krása..
Někdo má mindrák, škoda
O jaké linky by jste měli zájem v budoucnu?
Plánujete nasazovat zdvojené soupravy na některé své linky?
Proboha 🤣 jezdí i 3 jednotky, když je to potřeba, takže nebojte, ty 2 už jezdí dlouho…
Akorát často se nevejdou ani k perónu SŽ …
Lituju ty lidi co musí jezdit ranním vlakem 23213 ..to tam nemůžete dát poradny vlak.ta kapacita je tam nedostatečná…+ Pálit naftu pod dráty.
To ovšem není chyba Arrivy, ale kraje. Nechápu že celý den tam pendluje 460 a na ranní spoj do školy jede dvouvozový motorák.
mají dotaci a smlouvu mají.. Stěžovat si může tak akorát na lampárně.
Co je lamparna?
Dobrý den, co byste nasadily, kdyby jste vyhráli linku R27? I dosavadní motorové vozy 843 u ČD zde mívají problémy ze stoupáním mezi Hrubou Vodou a Domašovem nad Bystřicí. A jak by to bylo s večerním a ranním přímým vlakem z Ostravy přes Krnov, Glucholazy, Mikulovice a Jeseník do Lipové-lázní? Děkuji.
845 tam byly v plánu
Hlavně to ne
Tak snad se MD pohne a bude tam požadovat něco nového a moderního.
Upřímnou soustrast.
Když s tím fira umí jezdit žádný problém s 843 není.
Pokud tam ČD mají problémy, tak Arriva tam bude mít ještě větší problémy, protože Arriva vlaky jsou velmi nekvalitní a nespolehlivé
Děkujeme za názor a posíláme klíčenku
Záleželo by samozřejmě na zadání ze strany Ministerstva dopravy. Pokud kvalitativní požadavky nebudou dostatečně konkrétní a ambiciozní, může se tam objevit v podstatě cokoliv, a to bez ohledu na dopravce.
Dobrý den, jak bude Arriva řešit ETCS, pokud bude jeho povinnost u vozidel 845? Bude požadovat další vícenáklady od objednavatele?
Budu hádat. Zaplatí to daňový poplatník? Formou dotace? Ačkoliv to nemá podle mě rentabilitu? Příliš?
Přesně v souladu se smlouvou s objednatelem.
Bude zvýšená spolehlivost železničních vozidel provozovnách ve Zlínském kraji? Jelikož velmi často se objevují jejich poruchy.
Asi jste si spletl dopravce. Ve Zlínském kraji chcípají šroty ČD. Arriva tam přinesla aspoň nějakou kvalitu, byť se ji start vůbec nevydařil. Ale aspoň šlo vidět, jak kraj ČD nadržuje.
Doporučuju si otevřít portál řízení provozu SŽ a sekci provozní situace. Mohu potvrdit, že tolik poruch, co zvládá ARRIVA na 2 tratích, nemají CD v celém PO Valašské Meziříčí.
Proč zrovna Valmez? Nechcete to porovnat s nějakou shitskou tratí v kraji?
Smůla no..
proc arriva neakceptuje rezijky zamestnancu spravy železnic
ČD zakázali jancurovi uznávat rezijky, takže tu to buď podobné
Já tu podobnost nevidím.
Kdyžtak ČD zakázaly (jsou neživotné – ale to Vám asi nic neříká) a nemohou nikomu nic zakazovat – režijní výhody jsou v gesci MD . Pokud se ARRIVA se SŽ dohodne a ta ji zaplatí , asi by to šlo. Podobně to funguje mezi ČD a SŽ.
ČD zakázali Jančurovi uznávat režijky? To je ale nesmysl! Z jaké pozice by to ČD asi udělaly a proč by se tomu měl RJ podřizovat?
Cože? To jako přišel zaměstnanec ČD do restaurace na náměstí a zakázal hospodskému obsluhovat zaměstance Správy Železnic? To by byla podobná situace z hlediska toho, co můžou ČD diktovat jiným firmám.
To není rozhodnutí Arrivy, ale věc toho, co a od koho SŽ pro své zaměstnance objedná.
Že by to byla jiná firma co platí za dopravní cestu? SŽ nic nebrání toto zakoupit a zaměstnanci jako benefit předat .
Protože toto je liberalizace. Soudruzi. Vás tak trochu rozhodit.. A ořezat.
Chystá se pražská arriva ( autobusy) dále obnovovat vozový park ? A jaké autobusy to budou ? Setra?
Co řikáte na snahy Krajů / Měst zakládat své vlastní podniky? Jistě máte přehled o celé Evropě, děje se to i v jiných státech?
Do ty den, měl bych na vás pár dotazů 1) Plánujete dovážet ještě nějaké 628 z Německa, nebo necháte doslouží už jen ty, které nyní provozujete 2) případně jakou cestou plánujete v ojetých motorových vozech potřebovat? Koupíš Desira/stadlery od DB, či si pronajímat od nějaké leasingové společnosti? 3) jak to vypadá s dalšími 8 stadlery, kdy vyjedou a kde je plánujete nasadit, původně měly jít všechny do zlínského kraje ale proslýcha se že najdete na Zlínsku a Vsetínsku využití jen pro 6 z nich a v tom případě by další šestice byla volná ? 4) jaký vozový park chcete nasadit… Číst vice »
1) jak se změnila pozice společnosti Arriva v autobusové dopravě v posledních letech (zisk Plzeňského kraje, ústup z Moravsko-slezského kraje, atd)
2) jak vidí pan Adamka železnici a její budoucnost v ČR – redukce některých regionální tratí, možné omezení některých rychliků (vliv TSI a ETCS)
3) kam bude Arriva směřovat ve vlacích do budoucna jen dieslové vlaky, eventuálně vodíkové nebo i elektrické vlaky? A co nákladní doprava?
Na úplně poslední otázku si troufnu odpovědět sám : DB Cargo Czechia. A jsou naším členem. 😉
Budete do budoucna nahrazovat motorové jednotky 845 jinými?
Samozřejmě. Otázkou jenom je, na jak vzdálenou budoucnost se ptáte.
Cca do 10-15 let
Pokud objednatel už nebude ř. 845 chtít, nebo pokud jiná řada bude úspornější v rámci stávajících smluv, tak ano.
Mají smlouvu. Objednavatel byl spokojen… S tím co chtěl. Takže si to užíjte.
Mindrák tady řešit nemusíš
Zvažujete účast v seriózní soutěži na elektrickou trakci, případně i patra pro Ropid? Díky
Ropid sám žádná patra soutěžit nebude. S49, S61 i S71 budou jednopodlažní. Ostatní linky se budou soutěžit společně s IDSK.
Myslím, že tu náhradu slonů v a okolo Prahy pochopí ale děkuji 🙂
Nemáte zač. PID je jediný IDS v ČR organizovaný a financovaný dvěma kraji. A každý kraj má svého organizátora. Oba organizátoři spolu úzce spolupracují.