LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Kam kráčí tuzemská Arriva. Do podcastu přijde Daniel Adamka, ptejte se

Jednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dotazy můžete klást generálnímu řediteli Arrivy v diskusi až do pondělního večera.

Hostem Ondřeje Kubaly v podcastu Cesty Zdopravy.cz bude generální ředitel skupiny Arriva Transport Česká republika Daniel Adamka. Skupina v tuzemsku provozuje 2 200 autobusů, 38 trolejbusů a zhruba 65 vlaků. Zaměstnává více než 3 700 lidí. Celkový roční obrat převyšuje 4 miliardy korun.

Když se řekne na dráze Arriva, stále to někdy budí emoce. Dominantně autobusový dopravce ze skupiny Deutsche Bahn vzbudil před lety v tuzemsku velkou pozornost, když vstoupil do segmentu pravidelného provozu motorových vlaků. V něm do té doby měly výsadní postavení České dráhy.

Před pěti lety zavedla Arriva spěšné vlaky z Prahy do Benešova a dálkovou linku z Prahy do Trenčína, později prodlouženou do Nitry. Následně uspěla v takzvaných rozstřelech ministerstva dopravy a převzala od Českých drah provoz na několika rychlíkových linkách.

Úspěšná byla i v krajích. K rychlíkům je potřeba dnes přičíst část regionální dopravy ve Zlínském kraji, osobní vlaky na Liberecku nebo městskou linku v Praze.

Drtivou většinu její železniční flotily dnes tvoří starší dovezené motorové vlaky z Německa, které v Česku prošly rekonstrukcí a získaly označení 845. Stejný původ mají také motorové vlaky RegioJetu a několik jich provozuje i GW Train Regio.

Jak jsou jednotky 845 spolehlivé a výkonné? Proč opustil dopravce komerční linku do Trenčína a Nitry? Jak využívá Arriva dvě elektrické Bobiny, které si pořídila? Jaké jsou její další plány na železnici a v autobusové dopravě? Je skutečnou výhodou pro podnikání v Česku zázemí mateřských Deutsche Bahn? Jaké jsou zkušenosti s vodíkovým vlakem, který společnost provozuje v Nizozemsku? Jak investuje Arriva do obnovy svého autobusového parku? Chystá další rozvoj dálkových autobusových spojů pod značkou Arriva Express? Jak vypadá situace na trhu strojvedoucích a řidičů autobusů? A co říká šéf Arrivy na to, že si kraje umí (a v některých případech i chtějí) zakládat vlastní dopravce?

Tyto a další otázky otevřeme s Danielem Adamkou při natáčení dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz. Dojde i na to, proč se sám stal strojvedoucím a kolik času tráví na trati.

Otázky Danielu Adamkovi můžete klást i vy. Pište je do diskuse k tomuto článku až do pondělního večera.

Tagy Arriva Daniel Adamka podcast Cesty Zdopravy.cz seznam
261 komentářů