Kam až může růst kamionová doprava. Ptejte se tajemníka ČESMAD Bohemia Vojtěcha Hromíře
V připravovaném rozhovoru také probereme vývoj kamionů v poslední době i tlak na jejich nízkoemisní provoz.
Připravujeme pro vás nový díl podcastu Cesty zdopravy.cz a tentokrát zabrousíme mezi kamiony. Naším hostem bude generální tajemník Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř. Ptát se ho můžete právě teď i vy.
Výnosy z mýtných poplatků vyšplhaly podle posledních statistik za letošní září na 1,47 miliardy. Meziročně to znamená růst o 16,7 %. Zaplacené mýtné za použití silnic a dálnic tak přesáhlo od začátku roku 12,8 miliardy. K vyššímu výběru přitom přispívá především nový poplatek za emise CO2, který hradí dopravci od letošního března. To se logicky zástupcům ČESMAD Bohemia, jejichž posláním je hájit zájmy svých členů, nelíbilo.
Jak moc roste kamionová přeprava v Česku? Jak ji ovlivní evropská regulace v dalších letech? Proč je pro řadu firem levnější mít z kamionů pojízdné sklady na silnicích? Kde budou brát dopravci řidiče v dalších letech? Není pro dopravce v době nedostatku odpočívek řešením jízda ve dvou řidičích? Proč budí téma zákazu předjíždění kamionů takové emoce? Co říkají kamionoví dopravci na ekologické námitky o zbytečných přepravách některého zboží přes půlku Evropy? A proč u nás ani náznakem nefunguje Evropou prosazovaná myšlenka přesunu zboží ze silnic na železnici?
V připravovaném rozhovoru také probereme vývoj kamionů v poslední době i tlak na jejich nízkoemisní provoz. Prosadí se elektrické tahače? Má šanci vodík? A kde by mohlo najít uplatnění autonomní řízení v nákladní dopravě v nejbližších letech?
Celý rozhovor přineseme v pátek 8. listopadu. Zatím si můžete připomenout starší rozhovor s kamioňačkou Radkou Balousovou. „Potřebuji někde udělat povinnou pauzu, ale nemám kde zaparkovat. Když nezaparkuju včas, dostanu od policajtů obrovskou pokutu a vůbec je nezajímá, že jsem neměla kde zastavit. To jsou všechno hřeby do rakve toho povolání,“ říká mimo jiné Balousová.