Kam až může růst kamionová doprava. Ptejte se tajemníka ČESMAD Bohemia Vojtěcha Hromíře

Kamion na silnici I/20. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamion na silnici I/20. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V připravovaném rozhovoru také probereme vývoj kamionů v poslední době i tlak na jejich nízkoemisní provoz.

Odebírat
Upozornit na
guest
105 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
superhero

Neuvažuje se o progresivním zdanění/mýtném kamionové dopravy podle ujetých km? Tzn. vzdálenost do 200km (vesměs vnitrostátní přeprava) by měla koeficient 1, větší vzdálenost (transitní doprava) by měla koeficient vyšší než 1. Liší se nějak mýtné podle obsahu přepravovaného zboží? Jiná sazba pro potraviny a základní potřeby a jiná sazba pro elektroniku (blbosti z Wishe), alkohol, cigarety atd.?

Hofi

Dobrý den, neuvažujete do budoucna o příp.transitu kamionu pomocí vlaku…???Na stávajících dálnicích už je to neúnosné…..Naložit na hranici na vlak přejet republiku a kamion vyložit….cena obdobná jako za myto….to by se nám ulevilo😏

Pan Odborník

Za tento „kacířský“ názor budete potrestán. Blaho občanů je to poslední o co kamiondopravcům jde. Nezapomínejte na dotování silniční infrastruktury z kapes nás občanů. Jejich „starost“, že by vlaky a vyšší mýtné občanům zdražily zboží v obchodech je stejně pokrytecké, jako když v supermarketu čtete: Jde nám o to, abyste platili méně. 😀 😀

Zrzek

Hm, ještě mít kapacitu na těch příslušných tratich.

Viktor Nárožný

Dobrý den, zajímalo by mne, kolik se profesí profesionální řidiče dnes živí lidí. Kolik z nich jsou řidiči osobní a nákladní přepravy. Dále by mne zajímalo, zda se chybějící české řidiče za volanty českých kamionů daří nahrazovat cizinci. A zda díky nedostatku řidičů nehrozí kolaps celého odvětví, potažmo i kolaps celé ekonomiky.

Mech

Ekonomika už s kamiony kolabuje 30let. To máte ČKD, Zbrojovka, Avia, Poldi, Jawa, TOS, teď naposledy Liberta, Zetor, ČKD Blansko, Kovosvit, automobilky v Německu a dřív či pozďěji i u nás.

Hafan

Ad typy vozidel k preprave: Jake nejvetsi vyhody a rizika vidite v masivnejsim nasazovani „kloubovych“ navesu? Co brani nejakemu vetsimu rozsireni na nasi siti? A je to v nasich podminkach vubec dobry napad? Ad pohony: Ciste elektropohonu na dlouhe trasy neverim, az na vybrane relace mluvi data hodne proti, ale co hybridy a dostatecne silne mild-hybridy? I pri dalnicni jizde je spousta situaci, kdy ridic jede dlouho s aktivovanym retarderem, v intravilanu by ridic na brzdu mel idealne sahat jen nouzove nebo na dobrzdeni do nuly, to je ohromna spousta kineticke energie k zachyceni a pomoci dieselovemu motoru k opetovnemu… Číst vice »

Pan Odborník

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/mytne-od-ledna-vzroste-resort-chce-motivovat-k-ekologictejsi-doprave-354967
Spoustu zajímavých témat do diskuze. Výše mýtného u nás a v okolních zemích. Procento poškození mostů kamiony, počet nehod v nichž figurují kamiony. A také o tom, že elektrická ekologická vozidla v tomto segmentu téměř neexistují a ještě dlouho figurovat nebudou. A tak je určitá naděje, že emisní povolenky rozsekají tento smradlavý a hlučný byznys na hadry. Kamiony jsou proti lidem i přírodě a v našem zájmu bychom měli využívat elektrickou železnici co nejvíce.

Vendelín

Co by se stalo, kdyby se kamionům zvýšila rychlost třeba na 110 km/h?

A proč mají jezdit zrovna 80, co tu rychlost určilo?

coolio

Technicky by to sneslo, koneckonců autobusy jsou rychlejší, ovšem také rámové konstrukce.
Je to kvůli spotřebě, kdy hlavně dřív měla rychlost velký vliv. Dnes se říká, že 5kmh rozdíl sníží spotřebu až o 2 litry na 100km. I to je jeden z důvodů, proč jsou různě nastavené omezovače.
A to u nás nemáme, jako např. v Německu předepsanou 60kmh rychlost na okreskách.

mimochodem

60 km/h pro LKW na nemeckych okreskach? Tak to koukam jak puk, ze tu jezdi samej pirat.
Jezdi tu normalne tech cca 80; pri 60 by z toho na nemecke strane Sumavy byl totalni kolaps. A ze tu tech kladaku a vseho moznyho dalsiho jezdi, kdyz tu je v kazde druhe dedine nejaky Metalbau.

Petr Šimral

A kolik jste tam najezdil? Já kamióny na „okreskách“ jedoucích rychlostí 60 – 65 km/h dojíždím zcela běžně…

mimochodem

Ale jo, neco tam najezdeno mam, nakolik ziju par kilometru od cary.
Mist vhodnych k predjeti treba na B11 moc neni a nejaky vyrazne pomale vlacky za nakladakem proste nepotkavam. Vetsinou to tech 80 jede.

Samo vyjimka je tady v okoli treba cesta pres Bretterschachten, tam kladaky jedou s kopce dolu fakt pomalu, je to docela strmy a klikaty, tam bych se bal to nechat nejak hodne rozjet. No a do kopce by jim to rychlejs nejelo, ani kdyby hodne chteli.

M19

Je to kvůli bezpečnosti, spotřeba tvůrce dopravních předpisů v době vzniku vůbec nezajímala. Brzdná dráha atd.

Tonda Sehnal

V USA jezdí trucky na dálnici úplně stejně rychle, jako osobáky 75m/h, stejně jako u nas130.

jindrich.sadil

Dobrý den, v jakou denní nebo noční dobu jsou vlastně dálniční odpočívky nejplnější? Liší se významně vytížení během dne pro konkrétní odpočívky? Děkuji za odpověď.

Mech

Správná odpověď bude pořád.

superhero

Extenzivní rozvoj dopravy způsobil, že spotřeba energie pro dopravu (včetně přepravy osob) jíž v ČR překonala spotřebu energie v průmyslu. Silniční doprava a odpadové hospodářství jsou jediná odvětví, ve kterém emise pořád každoročně narůstají. Jelikož je ČR velmi průmyslová země, co si o tom p. Hromíř myslí? Nemotáme se v bludném kruhu?

Lysimachia

Zvedne František hozenou rukavici?

Pan Odborník

Tak na tenhle rozhovor se těším. Pan Hromíř si bude polovinu času stěžovat jak jsou všichni proti kamionům, jak se chudáci trápí, pak přejde k vyhrožování, že veškerá omezení automobilů (emise, elektrokamiony) zdraží zákazníkům jídlo, pití a snad i ten vzduch co dýcháme. Při dotazu na vyšší mýtné se bude kroutit jako had, osočovat domnělé viníky. Snad se vůbec dostane pan moderátor ke slovu a dojde i na otázky čtenářů. Zcela jistě vím, že nepříjemné dotazy zůstanou nezodpovězeny. Tato organizace bohužel jede podle hesla kapitalizace zisku a socialismus u nákladů.

David Peca

Dobrý den, zvažují silniční dopravci kombinovanou dopravu (silnice /železnice) vzhledem k očekávaným poplatkům za uhlíkovou daň, která se má postupně zvyšovat?

martin749

Česmad bude určitě proti této rovné dani která „pokřiví trh“ bojovat co to půjde.

coolio

Myslím, že BohemiaCargo provozuje kombinovanou dopravu.
Určitě se sama prosadí, pokud bude výhodnější. O to netřeba mít strach.

Viktor Nárožný

Je třeba si uvědomit, že nějakému markantnějšímu rozšiřování železniční nákladní dopravy patří nedostatečná propustnost infrastruktury.

Pan Odborník

Bych spíše řekl, že záměrně neřešená nedostatečná propustnost infrastruktury brání nějakému markantnějšímu rozšiřování železniční nákladní dopravy. Zato infra pro kamiony se rozšiřuje celkem běžně.

Mech

Dobrý den pane redaktore.Měl bych dotaz, kdy se začne do kamionů zavádět Evropský Centrální Kamionový Zabezpečovač, zda se řeší nějaká technologie, která by zabránila kamionúm vjet na koleje na červenou. Dále jestli by nepomohlo státnímu schodku, kdyby dopravci odváděli poplatek za použití asfaltu na území ČR a hradili si výstavbu odpočívek ze svých zisků, což by vyřešilo jejich nedostatek. A ještě zda existuje diagnostika, která by přímo v kabině ukazovala aktuální hmotnost soupravy. Děkuji.

Libor

Šotouš jak poleno. To nemáte zítra brzo ráno nějakou šotojizdu ? Že tu máte takové dotazy…

A. Mikulka

To je jeden z nicků militantního hyperšotouše pana Dominika Haláska ze Šalingradu, který pak sebe sama z jiných nicků i podporuje.

Petr David

Opět. Nálepka místo argumentu. V tomto případě dokonce dvojnálepka.

PvvS

Njn Hala_D se nezapře …

Pan Odborník

Proč? Pan předřečník má docela logické dotazy? Je třeba zvýšit bezpečnost kamiondopravců a monitorovat parametry jejich vozidel. Nebo se panu autodopravci nesmí klást nepříjemné otázky? ČESMAD může být jen zvýhodňován a nemít žádné povinnosti? Bohužel některá vyjádření pánů z této organizace jsou jak od nezodpovědného rozmazleného děcka. A to neříkám jako nějaký kamionový odpůrce.

M19

Víte co je digitální tachometr? Autodopravci mají povinností docela dost a vymáhají se napříč Evropou. Jak rozmazlené děcka se vyjadřují někteří šotouši. 😉

SYN

Tomu říkáte rozumné dotazy? To jsou dotazy buď nějakého většího dítěte, anebo přiblble provokační… vtipné to není a logické taky ne.

Viktor Nárožný

ČESMAD jako sdružení právnických osob, působících v autodopravě není nijak zvýhodňován, ani nemá vůči nikomu jinému, než jsou jeho členové žádné povinnosti.

A. Mikulka

Pan Odborník (samozvaný) = Mech = Hala D. Podporuje sám sebe.

El Barto

Plus ještě Patolízal, má aspoň 4 pseudonymy.

Jan Sůra

už ani jeden:-)

Karl vB.

Mně se zdá, že Pavilon_E tady má ještě jeden klon.

PvvS

Minimálně Odborník..

Karl vB.

Bingo!

A. Mikulka

Spíše několik.

David

Dobrý den, dopravci do rozpočtu vkládají nemalé peníze. Pokud budete chtit po dopravcích další peníze oni to budou chtít po firmách neboli lidech dostat zase zpátky. Je to začarovaný kruh. Jen tak mě zajímá proč by měli platit odpočivky ze svého? Kolik odpočívek zaplatily řidiči ostatních aut přes dodávky,karavany autobusy? Za mě osobně by tohle mělo být na státu aby apeloval na firmy do kterých ty kamiony jezdí. Projeďte si nějaké ty industriální zóny. Skoro nikde není postavené parkoviště. Proč? Ty kamiony tam nejezdí jen tak pro nic za nic. U nás před firmou nechal majítel teď vybudovat stání pro… Číst vice »

Petr David

„Jen tak mě zajímá proč by měli platit odpočivky ze svého?“

Protože se jedná o čistě komerční činnost (vyjma humanitárních přeprav). Navíc činnost, která brutálně zatěžuje životní prostředí. Pokud zákazník chce zboží z daleka musí si připlatit, to je spravedlivé.

coolio

Ale nikdy to není čistě komerční činnost, tak že by z toho profitoval jen dopravce. Ten sice poskytuje vozidlo s řidičem, ale je jen posledním článkem v celém systému. Není v jeho moci donutit firmy, ŘSD nebo developery, aby v průmyslových zónách a jinde u silnic postavili dostatek odpočívek, i když jeho jízdu brutálně zdaníte. U nás, když hodně zdražíte, stejně se nic moc nepostaví, kvůli nimbysmu obcí, a byrokracii a úplatkářství ve všech stupních samosprávy. Pořád si myslíte, že když hodíte písek do soukolí jediného funkčního oboru dopravy u nás, že se něco zlepší. Nezlepší, po nefunkční železniční dopravě… Číst vice »

Petr David

„A navrch všechno zdraží, a přestane být dostupné.“
Dostupnost všeho je nějaký cíl? Vyhazování čtvrtiny potravin, kupování krámů na jedno použití udělá někoho šťastným? Spotřeba společnosti je obrovská a tady se ještě volá po podpoře dovážení. Kde máte domácí producenty?

coolio

Dostupná doprava není jen pro dovoz, je i pro vývoz. V EU nemůžete, zatím naštěstí, někoho zvýhodnit na základě toho, jestli je z ČR nebo z Estonska, byť třeba u rezidentského parkování to tak už je. Uvědomte si, že malé podniky v malých městech, jako jsou lisovny plastů, kovodílny, zemědělská družstva a další, i když jim zdražíte dopravu 3x, pořád ten kamion pro zboží a granulát objednají, protože musí. A vy jim jen uděláte život dražší, a budou v tu ránu méně konkurenceschopní proti lisovně někde v Chorvatsku, protože tam takové poplatky nebudou mít. Ale ty zvýšené poplatky skončí v… Číst vice »

Petr David

ˇA nebo je to přesně obráceně, řada místních producentů to balí díky levnému dovozu např. jinde mnohem více dotovaných potravin.

Pan Odborník

Vy jste fakt jako zaseknutý gramofon. Dnes jde průmysl do kelu, přitom se vše vozí levnými kamiony. Za Rakouska a mezi válkami jsme byli mezi největšími ekonomikami svět a světe div se vozilo se primárně vlakem. Jak toto logicky vysvětlíte?

Karl vB.

Pane Odborníku, úplně jednoduše! Podívejte se prosím na historické obrázky, jak v době c.k monarchie a mezi válkami vypadaly železnice a silnice (a vozidla na nich) a porovnejte si to s dnešním stavem. Tenkrát parní železnice rychlostí a kapacitou vítězila nad koňskými a volskými potahy na prašných cestách. Navíc se tehdy mnoho věcí vyrábělo v místě spotřeby. Tehdy nikdo netahal jahody a jablka ze severní Afriky, česnek a brambory ze Španělska. Dneska kamion vítězí nad železnicí rychlostí, cenou a především legislativní průchodností. Stačí jenom podrobně se seznámit s takovou drobností, jako je schvalovací tyátr pro nová kolejová vozidla v rámci… Číst vice »

Petr David

Opomenul jste jednu klíčovou věc, která se kterou by se dalo pohnout. Tou věcí je lidská nenasytnost, díky které se brutálně rozvinula doprava.

Karl vB.

Souhlas. Pekárny, jatka, pivovar, mlékárna byly skoro v každém městě a suroviny/ finální produkty se přepravovaly pouze místně. Samozřejmě byly podniky, které měly významný export, jako např. Plzeňský Prazdroj, Budějovický Budvar, nebo třeba Rufolf Jelinek.

Petr David

Nepíšu o síti výrobců, ale o nadspotřebě nejen jídla. Dnes se i díky levně nastavené dopravě nevyplatí téměř nic opravovat, Opravna je dražší, než řetěz: těžba suroviny-doprava-výroba-doprava-spotřebitel-doprava-skládka.

Karl vB.

Z čeho by všichni výrobci žili, pokud by vyráběli trvanlivé, nebo opravitelné zboží, že? Zato si na jejich stránkách můžete přečíst kydy v rubrice společenská odpovdnost.

Petr David

Pelíšky: „A skláři nebudou mít co žrát.“

Karl vB.

Např. výrobce mobilu po 4 letech končí s podporou.

Petr David

Mobilů se vejde do kamionu málem 1000x více, než ledniček, praček, myček, kotlů…

A. Mikulka

Koukám, že vy jste ze stejné množírny jako Mech_D.

Petr David

A já koukám, že nemáte koule na oponenturu.

Petr Šimral

Bylo by rozumné se seznámit se stavem komunikací a možnostmi nákladních automobilů za první republiky…

A. Mikulka

Nechceš se snažit o racionální diskusi s Halou_D, viď?

coolio

A jaká že myslíte je souvislost mezi úpadkem průmyslu, a rostoucí dopravou?
Průmysl musí překonávat překážky mnohdy byrokratické, typu emisních povolenek, pracovních regulací, a dost často je řeší převážením polotovarů z místa na místo, aby nemuseli zaměstnanci dojíždět ke zboží. Veškeré spotřební zboží jde po silnici, určitě poslední míle.
Průmysl ještě jakžtakž funguje, protože doprava funguje.
Pokud si myslíte, že vyřešíte neefektivity umělým zdražením, tak se mýlíte.
To pak tímto stylem budete jednou silniční dopravu dotovat, aby přivezli granulát do firmy v průmyslové zóně u vás za vesnicí.

Petr David

„Pokud si myslíte, že vyřešíte neefektivity umělým zdražením, tak se mýlíte.“

Vyzkoušeno. Funguje ve Švýcarsku.

Hlavně se nejedná o žádné umělé zdražení, ale o zpoplatnění komerční činnosti. Zpoplatnění s ohledem k externalitám.

coolio

Až u nás bude fungovat železniční doprava tak jako ve Švýcarsku, tak přijďte. Stejně tak to množství průmyslu, které tam mají. Víte, že třeba ve Švýcarsku je objednatel/příjemce zboží povinen nechat kamion zaparkovat u sebe na firmě?
To je jako když se argumentuje Holandskem a Dánskem, že funguje masová cyklodoprava. Zkuste ten koncept přenést do Švýcarska nebo Austrálie.

Pan Odborník

Ve Švýcarsku je proti ČR jeden velký rozdíl. Schválili si výhradní železniční povinnost a do těch železnic investují. U nás podporujeme a dotujeme kamiony, stavíme jim z daní silnice, zatímco železnici trápíme nesmyslným byrokratismem.

Petr David

Až u nás bude fungovat železniční doprava tak jako ve Švýcarsku, tak přijďte.“

Ona ta fungující železnice ani Švýcarům nespadla z nebe, tam obyvatelé sami v referendech rozhodují o brutální podpoře kolejí, u nás poslední vlády mají na pořadu jen silnice.

A. Mikulka

Nevíte o Švýcarsku NIC ale ohánět se jím budete, že jo?

Petr David

Švýcarský systém zpoplatnění kamionové dopravy je vytvořen tak, že značná část výtěžku jde do podpory železniční infrastruktury. Tato záležitost vznikla na základš ě refr erenda.

Mech

Neustálé kolony, nehody,nedostatek parkovišť řidičů a zázemí pro řidiče mi nepřijde jako funkční dopravní systém.

Petr David

To asi každému, jde o to, jestli je málo betonu, nebo hodně aut.

coolio

Někde je to lepší, někde horší. Doporučuji porovnat se sousedním Německem, kde z hlediska provozu kamionu jsou lepší podmínky, i když intenzita a hustota jsou větší než u nás. Ve zkratce, mají víc silnic a dálnic, mají více odpočívadel, v průmyslových zónách je pravidlem, že podélné stání podél cest je pro všechny, ono se to doplňuje, auta zaměstnanců stojí přes den, náklaďáky v noci. U nás ze západu na východ vede jen nehotová D11 a D35, a přetížená D1, na odpočívadla se od komunismu skoro nešáhlo. Ostatní dálnice jsou vysoce pragocentrické, tangenciální tahy teprve teď dostávají obchvaty, ale ještě ne… Číst vice »

coolio

Nejsou kolony jako kolony. I v Německu a Holandsku mají kolony každý den ve špičkách v okolí měst, ale povětšinou jen přidají desítky minut na jízdě, pokud nejde o větší nehody.
To není jako u nás dálnice kolem Brna na 3 roky kolona neustále.
Porovnejte se spolehlivostí a flexibilitou železniční dopravy – hodiny a hodiny při mimořádnostech, zcela odřeknuté spoje, spoje obrácené napůli cesty zpět atd.

Pan Odborník

Mimořádnost na železnici se stává občas a ano, zavře koleje na půl dne. Nehody na silnici se stávají každý den několikrát, a obden zavře nehoda kamionu dálnice na půl dne. Z tohoto vyplývá, že silnice jsou neprůjezdné mnohem častěji, jsou nebezpečnější a méně spolehlivé než občas nějaký strom na kolejích. Tuto realitu ovšem vůbec neberete v potaz. A z toho vyplývá další dotaz na pana Hromíře. Zda je v pořádku, aby firmy navázané na ČESMAD blokovali hodiny ostatní účastníky dálničního provozu převrácenými kamiony. A zdali se plánují kompenzace, za zdržení a ušlý zisk.

Viktor Nárožný

A co třeba, když máte fabriku někde na regionální trati a Správa železnic rozhodne, že trať, která vede k vaší fabrice se na 2 měsíce z důvodu stavby nového mostu uzavře . A z druhé strany se k té vaší fabrice nedostanete. A vy jste závislý na železnici. Co uděláte ? Železnici škrtnete a nahradíte ji kamiony. Protože nákladním autem se nějak do fabriky dostanete.

Karl vB.

Parafráze:
Neustálé čekání náladních vlaků na volnou kapacitu na hlavní trati, mimořádné události, nedostatek vleček, nákladišť a multimodálních terminálů (a navrch ještě neskutečná byrokracie), mi fakt nepřijde jako funkční dopravní systém. 🙂

Pan Odborník

Až na to, že se ty vlečky a odstavné koleje ruší záměrně a nové koleje se záměrně nestaví, stejně jako terminály. Zatímco dálnic a odpočívek se staví o 106 a stejně to nestačí. Rušit předky vybudovanou dopravní infrastrukturu a nahrazovat ji výstavbou infrastruktury pro jiný způsob dopravy mi přijde jako za komárů, uměle vytvořený problém.

David

Každá doprava zatěžuje životní prostředí. Jak jsem psal v minulém komentáři aď se staví parkoviště u industriálních zón jako podmínka pro výstavbu a bude místa dost. Jenomže to je ono nikdo to platit nechce a nikdo nad tím ani nepřemýšlí. A hlavně by odpadla starost napřiklad Řsd nebo majítelů čerpacích stanic kteří se nejspíš musí o ty odpočivky starat. A jak řikáte chce firma neboli zákazník něco přivést aď umožní pak řidiči kamionu papřipadě zastavit na povinou pauzu.

Petr David

„aď umožní pak řidiči kamionu papřipadě zastavit na povinou pauzu.“
To není starost zákazníka. Pokud ale odpočívání je součástí dopravy, jako že je, potom a si koncový spotřebitel připlatí.

Mech

Podívejte se. Součástí železniční dopravy byla vlastní infrastruktura, vlastní parkoviště (odstavné koleje a vlečky). Nádraží administrativní budovy rampy a všechno ve vlastnictví státu. Pak byly nezpevněné cesty. Silnice jsou vlastně takové lepší prašné cesty s asfaltovým povrchem ve vlasrnictví státu a krajů. Kamiondopravci jsou vesměs soukromníci co využívají státní a krajskou, či firemní infrastrukturu hrazenou daňovými poplatníky, tedy námi občany. Co vás jako občana, či zastupitele obce, či kraje motivuje ke stavbě parkovišť pro kamiony, když vám odměnou bude údržba těchto parkovišť, uklízení odpadu, hluk, prach a smrad z kamionů? A tady je jasně vidět jak blbě je kamiondoprava vymyšlená.… Číst vice »

Petr David

Přesné. Tak můžem sledovat mínusy.

MMXA

Točvolanti dostali za úkol mínusovat logické příspěvky.

David

Rozumim co říkáte. Ale v těch kamionech taky sedí občani co platí daně. Firma neboli majitel kamionů platí též daně. Pokud se nepletu platí i silniční daň, daň z phm. A hlavně mýtné.

Pan Odborník

Mýtné je na pár dálnicích, ne na všech silnicích. Navíc skoro nejnižší v Evropě.

David

https://mytocz.eu/cs/vymezene-useky-silnic/mapy

To že je dálnic jenom pár je smůla. Ale pokud se nepletu platí se takřka všechny i silnice první třidy. Můžete to sám vidět jsou u silnice cedulky s písmenem M ve žlutém kroužku. Za rok 2022 se vybralo na mýtném víc jak 14 miliard. Což není uplně málo. Takže jen můj strohý názor opravdu by dvě odpočivky ročně nešli postavit? Nemyslím benzinové stanice s parkováním. Jen plac dejme tomu rozloha fotbalového hřistě toelaety a sprchy.

coolio

To co popisujete ve vztazích mezi dopravci je pravda, nicméně je to o pravidlech nastavených státem. Kdyby každý článek převzal kus zátěže, všichni by se měli lépe. Obec může vyhradit plácek za obcí, kde má třeba skládku posypového materiálu na zimu, jako parkoviště pro kamiony, které budou ráno skládat v místních firmách. Když přihodí WC se sprchou zdarma, nebudou muset tolik řešit problém se špínou (jakože vždy se najde prase v tom množství). Pokud se o to bude trochu starat, nebudou muset řešit stížnosti, zákazy a hlídat to. Nebo pokud k tomu donutí developera průmyslové zóny, který to muže přifařit… Číst vice »

noerf

Zkuste si zjistit, jaký je příjem z pronájmů benzínových stanic.

Petr Šimral

A ještě jedna otázka… V ČR je stanovená rychlost pro vozidla nad 3,5 tuny 80 km/h. Prakticky denně si užívám „elefantí“ závody, kdy jeden vůz jede rychlostí 89 km/h, druhý vůz jede rychlostí 87 km/h. Toto velice snižuje dostupnou kapacitu dálnice, kdy je na tom nejsmutnější, že oba „závodníci“ mají překročenou rychlost. Neměl by na tento „nešvar“ ČESMAD upozornit, nebo budete jen čekat, že si „voličstvo“ vyřve zákaz předjíždění i na třípruhových dálnicích? Pokud tedy vynechám v tomto ohledu dlouhá léta zcela nefunkční Policii ČR. Na „čyřpruhu“ u Všechrom směr Brno nevidím problém, aby kamión schopný udržet rychlost 80 km/h… Číst vice »

mimochodem

Verejne tajemstvi. Clovek obcas zahlidne uuuuzasne informacne hodnotne clanky, kterak nase policie polapila zleho pirata, ktery tam svou jizdou 190+ km/h po dalnici ohrozoval maminky s kocarky siroko daleko… Informacni hodnota techto clanku spociva v levem dolnim rohu zaznamu od policie, ktera obcas (omylem? umyslne?) zapomene zakryt nastaveni radaru. V tom rohu totiz byva uvedena rychlost maximalni a rychlost, od niz mereni povazuji za resenihodne. Nebudu tu rozebirat, jake byva typicke nastaveni pro PKW, nakolik je v mem zajmu, aby takto nastaveno zustavalo i nadale 🙂 Nicmene, ten hlavni for je, ze ta rychlostni tolerance nastavena pro LKW byva typicky… Číst vice »

Petr Šimral

To potvrzuji, už jsem párkrát zachytil kamión, který na klesání překračoval i 100 km/h a měl zpravidla značku RO, BG, TR.
Nicméně ptal jsem se na to a prý omezovač na kamiónech nebrzdí. Ale jak je možné, že ty CZ, SK, DE, AT kamióny na těch cca 90 km/h opravdu začnou brzdit? Na zcela přesnou uvědomělost řidičů tedy rozhodně nevěřím.

Zrzek

NV začne při překonání rychlosti omezovače + 5km/h brzdit motorovou brzdou popř. retardérem a udržuje rychlost, na kterou stačí výkon motorový. Např. Volvo ve standardním režimu Eko+ ( plachtění vás bez omezeni pusto mnohem dál.

Josef Pešek

Na neutrál by to mělo jít.

jenki

…jsem myslel, ze tam byvaji nejaky omezovace?

Jo, jsou tam.

A taky tam někdy jsou různé podivuhodné krabičky nebo placičky, které signály pro omezení rychlosti více méně nepatrně deformují, případně dělají různé jiné podivuhodné věci.

Malý úvod do problematiky třeba zde:
https://youtu.be/XK9E7k0ZKiM?si=_NbeQP2XyLDEI1oZ&t=431

SYN

Fakt je že jsem se už párkrát divil když mě v tachometrové rychlosti 100kmh (tedy skutečné cca. 95) pronásledoval kamion a nijak se nevzdaloval…
Osobně bych byl docela rád kdyby se z toho nedělala moc věda a udělovaly se pokuty raději malé, ale zato co nejčastěji…
Myslíte že úseková měření leckde nějak zkoušejí odlišit osobáky od nákladů, nebo se spoléhá na to že vesměs bývají tam kde je maximálka pro všechny stejná?

mimochodem

Mam za to, ze rozlisovani PKW a LKW funguje by design na usekovych merenich. V tunelu (nebo v omezeni) je to tak nejak wurst a tolerance bude asi stejna, ale usekovky na Okruhu (kolem Jesenice) to rozlisuji. Clovek to pozna jednoduse, ono to rozlisovani totiz nefunguje uplne spolehlive a obcas to schyta nejakej osobak, o nemz si to mysli, ze je nakladak s limitem nizsim. A protoze se samozrejme vuuuubec nejedna o obecni kasicku a zijeme v liberalne demokratickem pravnim state, takze clovek z takove systemem zpusobene zameny nemusi mit zadnou obavu, peclivy urednik pracujici odnevidim donevidim samozrejme takove hlaseni… Číst vice »

A. Mikulka

Nemusíte do žádných Říčan ani Černošic.

mimochodem

Muzete to nejak vice rozebrat? Dosavadni zkusenosti s Ricany i Cernosicemi jsou takove, ze spis neradi zasilaji a budto tam clovek musi jet sam, nebo si musi zplnomocnit nahlizece.

coolio

Policii vynechat nesmíte, to je totiž pořád rozdíl proti východní Evropě a např. Německu.
U nás policie rezignovala na vymáhání čehokoli, pokud to nejde nějak automaticky.
Proto zde vidíte to, co v Německu (až tak moc) ne, a pak to uchopí politici, a sahají k laciným řešením typu plošné zákazy, místo aby spravili tu policii.

Petr Šimral

Jak vidíte možnosti zavádění „asistované jízdy“ v nákladní dopravě, hlavně na dálnicích? Skoro mi připadá, že tam nejčastější nehodou kamiónů je najetí do kolony bez brzdění, což tito asistenti dovedou již dnes bez problémů vyřešit. Já vím, že už se to dá koupit i pro kamión, ale spíše bych otázku směřoval k zavedení povinnosti takové zařízení mít a mít ho puštěné. V osobním autě, pokud zvolím kamiónovou rychlost, tak mi funguje velmi uspokojivě včetně samotného řízení auta v jízdním pruhu a to jezdím na přetíženém úseku D1 od Mirošovic po Průhonice. Kolony si užívám prakticky denně a to auto funguje… Číst vice »

SYN

Podotknu že kamion je výrazně dražší než osobák a tak by se asistent odstupu v jeho ceně „rozpustil“ snadněji… a měl by snad být motiv aby se zbytečně nepoškozoval? Žeby pojišťovny mohly dávat bonus vybaveným a malus nevybaveným??

Razum

Víc než ekonomickými důsledky bych viděl plus v lidech, kteří to přežijí. Ale je fakt, že pro zavedení budou hrát prim čísla. A ty věřím také musí vycházet hezky.

Milan

Ale to už kamiony maji povnně

A. Mikulka

Já mám pocit, že asistent odstupu je už nějakých pár let u nových kamionů povinný. Ale nevím, jak moc je vypínatelný a taky nevím, jak dlouho se dojíždějí vyžilé kamiony u různých „František Vomáčka – international transport and spedition“.

noerf

Měl bych dotazy
1) jaký je poměr tržeb mezi dopravcem a logistikou u zakázek logistických společností?
2) proč nejezdí dva řidiči kamionu (možnost 16 hodin v provozu místo 8), tedy větší využití kamionu a rychlejší doprava?
3) jak vnímá rozšiřování dálniční sítě a tvorbu obchvatu obcí a zároveň významný nárůst kruhových křižovatek, kdy dochází ke zpomalení dopravy stejně jako v kolonách ve městech?

Zrzek

K bodu 2 ne na každou práci jde nasadit dvojku, aby se to vyplatilo.
Ve dvojce v průběhu 30 hodin 9 hodin pauzy v kuse takže 21 výkonu a až 20 h. jízdy a začíná se to rozcházet s pracovní dobou nakládek a vykládek.
Skus sehnat 2 lidí, kteří spolu vydrží 24/7 na prostoru 4m2. 2 týdny a máš ultimátum buď a nebo.

noerf

Já to beru obecně, že jsou trasy, kde by se to vyplatilo a jinde zase nikoliv. Ale obvykle se o tom ani neuvažuje.

Razum

Zkusím aspoň častečně odpovědět: 1) záleží na hře čísel a co do toho chcete započítat. Chceš tam započítat práci HR, doktory, účetní, vedoucího pobočky, dispečera, průměrné opotřebení, leasing, pojištění, prostoje, pronájem kanceláře pro dispečery, běžné náklady jako je vybavení pobočky? osobně bych to viděl někde na 10 – 20%. Tedy u těch, kteří jsou v tom dobří. 2) dva lidi se musí spolu opravdu milovat: těch věcí na kterých se musí shodnout je spoustu. Ne každá zakázka je pro dva ideální. Musí to být opravdu velká vzdálenost, třeba Cz – Španělsko. Jinak to nedává smysl. Lépe to popsal kolega výše… Číst vice »