Kam až může růst kamionová doprava. Ptejte se tajemníka ČESMAD Bohemia Vojtěcha Hromíře

Kamion na silnici I/20. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamion na silnici I/20. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V připravovaném rozhovoru také probereme vývoj kamionů v poslední době i tlak na jejich nízkoemisní provoz.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David Peca

Dobrý den, zvažují silniční dopravci kombinovanou dopravu (silnice /železnice) vzhledem k očekávaným poplatkům za uhlíkovou daň, která se má postupně zvyšovat?

Mech

Dobrý den pane redaktore.Měl bych dotaz, kdy se začne do kamionů zavádět Evropský Centrální Kamionový Zabezpečovač, zda se řeší nějaká technologie, která by zabránila kamionúm vjet na koleje na červenou. Dále jestli by nepomohlo státnímu schodku, kdyby dopravci odváděli poplatek za použití asfaltu na území ČR a hradili si výstavbu odpočívek ze svých zisků, což by vyřešilo jejich nedostatek. A ještě zda existuje diagnostika, která by přímo v kabině ukazovala aktuální hmotnost soupravy. Děkuji.

Libor

Šotouš jak poleno. To nemáte zítra brzo ráno nějakou šotojizdu ? Že tu máte takové dotazy…

Petr Šimral

A ještě jedna otázka… V ČR je stanovená rychlost pro vozidla nad 3,5 tuny 80 km/h. Prakticky denně si užívám „elefantí“ závody, kdy jeden vůz jede rychlostí 89 km/h, druhý vůz jede rychlostí 87 km/h. Toto velice snižuje dostupnou kapacitu dálnice, kdy je na tom nejsmutnější, že oba „závodníci“ mají překročenou rychlost. Neměl by na tento „nešvar“ ČESMAD upozornit, nebo budete jen čekat, že si „voličstvo“ vyřve zákaz předjíždění i na třípruhových dálnicích? Pokud tedy vynechám v tomto ohledu dlouhá léta zcela nefunkční Policii ČR. Na „čyřpruhu“ u Všechrom směr Brno nevidím problém, aby kamión schopný udržet rychlost 80 km/h… Číst vice »

mimochodem

Verejne tajemstvi. Clovek obcas zahlidne uuuuzasne informacne hodnotne clanky, kterak nase policie polapila zleho pirata, ktery tam svou jizdou 190+ km/h po dalnici ohrozoval maminky s kocarky siroko daleko… Informacni hodnota techto clanku spociva v levem dolnim rohu zaznamu od policie, ktera obcas (omylem? umyslne?) zapomene zakryt nastaveni radaru. V tom rohu totiz byva uvedena rychlost maximalni a rychlost, od niz mereni povazuji za resenihodne. Nebudu tu rozebirat, jake byva typicke nastaveni pro PKW, nakolik je v mem zajmu, aby takto nastaveno zustavalo i nadale 🙂 Nicmene, ten hlavni for je, ze ta rychlostni tolerance nastavena pro LKW byva typicky… Číst vice »

Petr Šimral

To potvrzuji, už jsem párkrát zachytil kamión, který na klesání překračoval i 100 km/h a měl zpravidla značku RO, BG, TR.
Nicméně ptal jsem se na to a prý omezovač na kamiónech nebrzdí. Ale jak je možné, že ty CZ, SK, DE, AT kamióny na těch cca 90 km/h opravdu začnou brzdit? Na zcela přesnou uvědomělost řidičů tedy rozhodně nevěřím.

Petr Šimral

Jak vidíte možnosti zavádění „asistované jízdy“ v nákladní dopravě, hlavně na dálnicích? Skoro mi připadá, že tam nejčastější nehodou kamiónů je najetí do kolony bez brzdění, což tito asistenti dovedou již dnes bez problémů vyřešit. Já vím, že už se to dá koupit i pro kamión, ale spíše bych otázku směřoval k zavedení povinnosti takové zařízení mít a mít ho puštěné. V osobním autě, pokud zvolím kamiónovou rychlost, tak mi funguje velmi uspokojivě včetně samotného řízení auta v jízdním pruhu a to jezdím na přetíženém úseku D1 od Mirošovic po Průhonice. Kolony si užívám prakticky denně a to auto funguje… Číst vice »

noerf

Měl bych dotazy
1) jaký je poměr tržeb mezi dopravcem a logistikou u zakázek logistických společností?
2) proč nejezdí dva řidiči kamionu (možnost 16 hodin v provozu místo 8), tedy větší využití kamionu a rychlejší doprava?
3) jak vnímá rozšiřování dálniční sítě a tvorbu obchvatu obcí a zároveň významný nárůst kruhových křižovatek, kdy dochází ke zpomalení dopravy stejně jako v kolonách ve městech?