Kalifornie věří vodíku na železnici. Stadler získal v USA objednávku na další vlaky

Stadler FLIRT H2 na vodík pro Kalifornii. Foto: Stadler RailStadler FLIRT H2 na vodík pro Kalifornii. Foto: Stadler Rail

Pro Stadler jde o druhou zakázku v USA na vodíkové vlaky.

3 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

No, otázka je jestli se spíš vyplatí budovat výrobu (zelenou, tedy elektrolýzu, případně SNAD „modrou“ tedy za použití coal capture, cokoliv jiného je nazeleno natřený trik) a distribuci vodíku, nebo jestli by nebylo jednodušší natáhnout dráty…

Samozřejmě, POKUD by vodíková infrastruktura už existovala, „přihodit“ k tomu i vlaky by asi bylo dost zajímavé… ale ona teprve horko těžko vzniká.

Danny

Zajimavé. Akorát na titulce nejde o jednotku s vodíkovým pohonem, ale jde o nové elektrické jednotky pro Caltrain (nově elektrifikovaná trať procházející Silicon Valley do San Francisca).

Juraj

Ilustrační obrázek.

Každopádně ta hlavní motivace není ani tak „snížení emisí z dopravy“ ve smyslu nahrazení dieselových lokomotiv, ale spíš povýšení železnice na akceptovaný a konkurenceschopný druh dopravy. U toho Caltrainu se to jakž-takž daří, takže je to dobrá vlajková loď, byť v kontextu Kalifornie je to kapka v moři.