Kalifornie věří vodíku na železnici. Stadler získal v USA objednávku na další vlaky
Stadler FLIRT H2 na vodík pro Kalifornii. Foto: Stadler Rail
Pro Stadler jde o druhou zakázku v USA na vodíkové vlaky.
Pro Stadler jde o druhou zakázku v USA na vodíkové vlaky.
No, otázka je jestli se spíš vyplatí budovat výrobu (zelenou, tedy elektrolýzu, případně SNAD „modrou“ tedy za použití coal capture, cokoliv jiného je nazeleno natřený trik) a distribuci vodíku, nebo jestli by nebylo jednodušší natáhnout dráty…
Samozřejmě, POKUD by vodíková infrastruktura už existovala, „přihodit“ k tomu i vlaky by asi bylo dost zajímavé… ale ona teprve horko těžko vzniká.
Zajimavé. Akorát na titulce nejde o jednotku s vodíkovým pohonem, ale jde o nové elektrické jednotky pro Caltrain (nově elektrifikovaná trať procházející Silicon Valley do San Francisca).
Ilustrační obrázek.
Každopádně ta hlavní motivace není ani tak „snížení emisí z dopravy“ ve smyslu nahrazení dieselových lokomotiv, ale spíš povýšení železnice na akceptovaný a konkurenceschopný druh dopravy. U toho Caltrainu se to jakž-takž daří, takže je to dobrá vlajková loď, byť v kontextu Kalifornie je to kapka v moři.