K obnovení lokálky mezi Českem a Polskem nedojde. Memorandum ani jedna strana nepodepíše
Obnova tratě Gryfów Śląski – Mirsk – Swieradow Zdrój. Autor: Tomáš Kolařík
K odmítnutí memoranda došlo po prověření dat o počtu cestujících, nákladech a možného přínosu.
Když se chce tak to jde.
Trať se může využívat na nákladní dopravu a je možné udělat na vhodném místě nabídku pro podnikání. Trať je výhodná.
Jakou nákladní dopravu? Momentálně je nákladní dopravou takřka nevyužitá ani vedlejší trať přes Zawidow, která má úplně jiné parametry než tahle lokálka…
Na polském internetu je již záležitost vysvětlena trochu jinak,věc byla ne úplně správně pochopena.Memorandum nebude podepsáno teď,je v plánu nejdříve setkání zástupců samosprávy věc uvádí na pravou míru starosta Mirsku .Rozhodně to není tak že by najednou nebyl zájem.Rezervovaný přístup libereckého kraje je známý,stejně jako dřívější nezájem tehdy unitárních ČD když obnovu trati propagoval starosta Jindřichovic.Slýcháme,že narozdíl od Poláků neumíme využívat dotace EU tak proč to nezkusit..
To je breku!
„Po vzniku Československé republiky a zestátnění trati správou ČSD od 1. ledna 1925
zůstal zachován stejný rozsah provozované osobní dopravy jako v předchozím období. Zdejší
dráha se v té době těšila značné oblibě mezi turisty a lázeňskými hosty jezdícími do podhůří
Jizerských hor a blízkých léčebných zařízení.
“
Str.18 dole
https://is.muni.cz/th/365536/ff_b/Bakalarska_prace.pdf
„Tratˇ z Frýdlantu do Jindřichovic pod Smrkem /č. 039/ má délku 23,26 km, s 11 stanicemi a zastávkami je významným přínosem pro turistický ruch s nezanedbatelným vlivem na dopravní obslužnost rozvíjející se oblasti Frýdlantska.“
http://www.atrakcjetechniki.karr.pl/cz/pages/1151.html
Divím se, že ani poláci tu trať nechcou. Očividně jsou schopní získat dotace úplně na cokoliv.
Protože tahle trať vede odnikud nikam.
No momentálně odněkud nikam a to by se právě mohlo změnit.
Jedná se o poušť?
Ano, pokuď to nevede z/do Prahy tak je to z/do nikam ….to je myšlení obyvatel Prahy
A ty naše dotační akce „rozhledna na každém krtinci“ (nejlépe dřevěná, co se po 5 letech zavře, protože hnije) nebo cyklostezka podél nefrekventované silnice nejsou ‚cokoliv‘?
Kdyby to bylo alespoň na krtinci, ale my už stavíme rozhledny i na rovině. K tomu přidejme okolní vegetaci která rozhledu brání protože ji nikdo neudržuje a je to.
Potřebujeme tisíce kilometrů cyklostezek!
po ty cyklostezce by tam ale opravdu jezdilo vic lidi nez nejakou 810
V zimě, dešti, blátě. Tak jistě. Ale že by si ta kola nepřivezli auty, nýbrž třeba vlakem, a mohli na nich dále po okolí, to naše omezené myšlení ještě neprokouklo (viz někdejší bizarní nápad nechat část úzkokolejky Frýdlant – Dětřichov kolům a Dětřichov – Heřmanice možná tedy izolovaným vlakům, asi aby náhodou nejely odněkud…).
Přesně . Obyvatelé Prahy nechtějí aby jim tam lidé z venkova jezidli auty a nezabírali jim veřejný prostor. V tom případě by bylo správné aby i oni když v pátek vyjíždějí z Prahy na víkend ven nechali auto doma a jeli třeba vlakem. Kdyby to udělali jistě těch cestujících ve vlacích bude všude více než je nyní.
Atrakce pro turisty za státní peníze nikoliv? Že to byla krásná trať spojující Jizerské hory s Krkonošemi nikoho Nezajímá. Jediný zájem prachy a žádné dotace?
Předpokládám, že v rámci dotačního byznysu lidi co v tom chodí ucítili šanci touto akcí pumpnout a vydělat nějakou korunu.Z nějakých důvodů to nevyšlo, tak se memorandum nepodepsalo.
Však je to také velký nesmysl ! Jaký by trať měla vůbec význam ? Jen by to spolklo hromadu peněz s tím že návratnost by byla v nedohlednu !
Jste určitě velký kritik nenávratných projektů. Mám pro vás tip Každý parkovací dům je nenávratná investice. Měl byste se na to zaměřit.
https://zdopravy.cz/jedno-parkovaci-misto-za-milion-praha-zacina-stavet-parkovaci-dum-na-dedine-186215/
Parkovací dům není nenávratná investice. Parkovací dům je služba občanům čili daňovým poplatníkům.
…za kterou se platí.
Zatímco ve vlaku se jízdné, pokrývající taktéž jen část nákladů, neplatí…
Jasně, že se ve vlaku platí. I za použití cyklostezky se platí. Rozdíl jse v tom, že ve vlaku se platí něco a v případě cyklostezky nic.
I lokálka může být služba občanům. Jen reaguji na kritika, co hlasitě vyřvává, jak není možné dotovat kdeco, ale masívní umělé výhody autodopravy mu už nevadí. Mě to tedy vadí, jsou to miliardy vyhozené z okna.
Bylo by fajn, kdyby taková obnovená trať uměla převzít ideálně aspoň 50 % objemu té autodopravy.
K čemuž je ale těch nynějších 9 spojů za den https://kolejedolnoslaskie.pl/wp-content/uploads/2023/12/Z1-D6.2-H-Gorlitz-Luban-Gryfow-Slaski-Swieradow-Zdroj-Gryfow-Slaski-Jelenia-Gora.pdf docela nedostačujících.
A nákladní dopravu tam nepřevezme asi žádnou – manipulační kolej tam stejně ani obnovena nebyla.
A pročpak ne, toť otázka. My prostě tu dopravu na kolejích nechceme, to je to. Jinak by to tu s ní nevypadalo tak, jak to vypadá. Ovšem, je otázkou, kolik je v tomto koutě vůbec té autodopravy, když je to po silnici podobně krkolomné. 🙂
Tak napřed by se museli najít občané, kteří tuto lokálku v pustině budou využívat.
Frýdlantský výběžek rozhodně není pustina. To si ani s něčím pletete.
Pustina (nikoli jako název obce):
obecně pusté místo neobývané lidmi
pustá krajina (například poušť, vysoké pohoří, polární oblast apod.)
Nuže nezbývá než spočítat obsloužené občany u „nějakého“ parkovacího domu a na dané trati (tam asi jen propočty).
Já Vám rozumím a rovněž by se mi líbila jakási vyváženost a proto jsem zmínil ony cyklostezky. Ty, které použijí hlavně mladí nebo lidé v produktivním věku. Až se ozve stáří a zdraví přestane sloužit kolo nebude to pravé ořechové. Pak přijdou na řadu ony, lokálky. Jenže to si spousta lidí neuvědomuje. Jako by si lidé snad mysleli, že stáří se nikdy nedostaví.
Nejen stáří. Stačí malý deštík někdy…
bohužel, to se staví u nás je spíše parodie. Malé, často kvůli pozemku = nezajímavé, rychle plné. Zkuste si představit takové obchodní centrum ve Zličíně, kdyby mělo nad sebou 2-3 parkovací patra a ideálně 2-3 pod sebou, to co venku mohlo být jeho zvětšení + vlastní připojení z pokračování D5. Kapacita by pak mohla být i 10 tis. Metro v dosahu, další služby v místě. Podobně to mohlo být v Galerii Butovice, která stále spíše krachuje, ale dokud nebude radiála tak je dost daleko od zástavby. A nové by mohlo být klidně mezi průmyslovým polookruhem a metrem Letňany. Tak nějak… Číst vice »
Parkovací dům využije 100 nasobně víc lidí než lokálku v pohraničí.
A chceme nahnat lidi do aut, nebo je nasměrovat do vlaků? Za stávající politiky tomu tak, jak píšete, možná je, ale…
V Liberci vaše slova očividně nepotvrdí, viz dnešní článek.
A za jak dlouho se tak vrátí investice do cyklostezky za kterou uživatelé (cyklisté) neplatí? Narážím na HalaD který hovoří o parkovacích domech jenže v těch se obvykle poplatek za využití platí. Tedy jak u železnice tak i parkovacího domu ta návratnost bude alespoň nějaká kdežtt u cyklostezky naprosto žádná. Jediné o čem by se dalo v některých případech uvažovat (kde je zřízena z důvodu bezpečnosti provozu) jsou nižší náklady na zdravotní péči. Tím chci říci, že existují projekty u kterých návratnost je ještě pomalejší nebo naprosto žádná.
Cyklostezky fajn, ale nebudeme je přece stavět místo strategických železničních tratí. Mnohem prozíravější je v těchto oblastech vybudovat nějaký průmysl.
Tahle trať určitě není strategická.
A co je na ní strategickýho ? Jedině že by tam po ní pojížděla MUVka a zákeřně a bez varování likvidovala plevel.
„strategických železničních tratí“ Nevšiml jsem si, že by byla zařazena do sítě TEN-T.
u železnice tak i parkovacího domu ta návratnost bude alespoň nějaká kdežto u cyklostezky naprosto žádná
„u železnice tak i parkovacího domu ta návratnost bude alespoň nějaká kdežto u cyklostezky naprosto žádná“
Přímo z cyklostezky ne, ale od ní ano. Přibudou na ní různé občerstvovny, které vydělají a zaplatí daně. Bez ní by nebyly.
A někdy se k ní dopraví lidé i vlakem, což také zlepší návratnost žel.provozu.
Zatímco kdyby přijeli vlakem po té trati, tak žádné občerstvovny nevyužijí, natož aby na kole dojeli někam dále a využili nějaké služby tam, že… Naopak, zaplní cestou tam silnice a parkoviště, aby dojeli i do okolí (když je zrovna v tom úseku – jak tu někteří vyzdvihují – pustina a v dalším zase koleje) 🙂 A ta cyklostezka tam bude proto, aby ten, kdo jede jen skrz, mohl nerušeně drandit autem, když nelze jinak.
Většina těchto tratí byla primárně vybudována pro nějaký průmysl, který už tam dávno není. Nestavělo se to moc s ohledem na přepravu lidí (nevím jak konkrétně tato trať). Pokud by došlo k přetrasování, aby trať byla pro přepravu lidí konkurence schopná, pak by to mohlo dávat smysl. Myslím si ale, že jsou jiná místa, kde by se mohlo takto investovat. Podívejte se třeba na trať z Chrudimi do Heřmanova Městce, tady by byly nějaká ta zkrácení více než vhodná a jsou reálná a díky nim by trať mohla být provozována a byla by konkurence schopná. První význámné zkrácení by mělo… Číst vice »
Ale vždyť tam Vám/vám koleje vedou jen provoz na té trati někdo zastavil (zrušil) a pokud si dobře pamatuji byla tady v minulosti diskuze o tom, že obce z okolí chtějí cyklostezku a ta trať jim vtom záměru brání či co . Ale na likvidaci trati zase nechtěla přistpupit armáda což je zcela logické.
https://zdopravy.cz/misto-nepouzivane-trati-hermanuv-mestec-chrudim-by-mohla-byt-cyklostezka-52516/
https://www.okoliliberce.cz/l/jindrichovice-a-zanikla-trat/
Priorita je postavit VRT a více kolejových přechodů do Německa. Takže bych skoro řekl, že tato lokálka nikoho netrápí. Zase bych z toho nedělal závěry, změní se zastupitelstvo, a bude to zase jinak. Nebo to koupí nějaký spolek, obce a bude. Jako v případě trati do Uhřic. Ale: Nechápu fanatickou radost antiželezničních maniaků, pro které jsou lokálky nepřítel č. 1. Jak může někomu pít krev dvojice rezatých kusů železa, kdesi v horách? Není potřeba, tak se zruší. Kdyby v oblasti byl nějaký průmysl, nebo tam lidi jezdili na hory, tak naopak bude mít využití, no ne? Trochu používat zdravý rozum.… Číst vice »
Takže selský rozum. Auto v nějaké míře používá minimálně 80% obyvatel Česka. Přesto se tady furt dokola objevují kecy, jak někdo řidičům dotuje silnice. Můžete mi prosím selským rozumem vysvětlit, kdo to tedy je? Těch 20%, z většiny tvořenýxh důchodci a sociálně velmi slabými?
V Praze máte Hřiba ten vám na tuto otázku odpoví. Dokonce dnes o tom vyšel článek. O tom, proč by měla Praha dotovat řidičům odstavení majetku na veřejném prostoru.
Jelikož tady cosi o neustále opravovaných silnicích plácáte vy, tak se ptám vás. A neschovávejte se za Hřiba.
Souhlasím jen ten konec si zaslouží poznámku. Spotřeba paliv= nemalá spotřební daň. Nebude li spotřeba paliv, nebudou penízky do státní pokladničky. Jak prosté.
Ano, ty kecy se objevují a dokonce z nejvyšších pater. A do té skupiny důchodci + sociálně slabí ještě připočítejte zdravotně postižené. Těch se třeba platba za použití dálnice netýká. Proč asi ?
Auto v nějaké podobě používá 100% obyvatel ČR i když někteří nepřímo. I ti co autem nejezdí tak využívají silniční dopravu když jdou třeba nakoupit protože bez nákladního auta které ten obchod zásobuje by si nekoupili vůbec nic.
Kdyby byly v p….i ryby, nepotřebovali bychom rybníky.
Většina lokálek je pozůstatek minulosti kdy konkurencí vlaku byl povoz tažený koněm nebo párem volů. Dnes by je nikdo nepostavil a často přežívají jenom ze setrvačnosti právě kvůli myšlení „když už je máme tak tam ten vlak objednáme“ i když nedávají smysl.
A mimochodem 810 s motorem Euro 0 (vzhledem ke stáří a stavu spíš -2) a spotřebou jak tank je opravdu vzor ekologie.
Co je to lokálka? Tenhle dotaz tady dokola dávám a dodnes jsem to nezjistil.
Jinak, jsou tratě, které mají využití, jsou i takové, které zaslouží rozvoj, a takové, které by se měly postavit. Některé se i zruši. Nechal bych to na místních.
K té 810, tady operujete možná malou přítomností, ale hlavně minulostí, právě dochází k brutální výměně vozidel. Navíc 810 opravdu neměla spotřebu jako tank, motoráček jezdí po kolejích, z čehož vyplývá nízký valivý odpor.
To je takový problém si to najít?
„Regionální dráha, lokální dráha, místní dráha, drobná dráha, malodráha, vicinální dráha, sekundární dráha, podružná dráha, vedlejší dráha jsou názvy, jimiž v různých obdobích a zemích byly či jsou označovány kolejové dráhy nižší kategorie, tedy zpravidla vedlejší dráhy a dráhy nezapojené do celostátní sítě. “
Ale věřím, že to moc dobře víte. Soudím tak podle druhého odstavce
Opravdu nevím, protože návrhu je-li někdo něco zrušit, což je vážný krok, tAk musí jasně definovat co. V druhém odstavci se věnuji vozidlu, jeho vlastnostem, reaguji na konkrétní věc.
810 má i dnes spotřebu srovnatelnou s autobusy. Proto dosud jezdí.
Mohl bych prosím porovnání spotřeby M 810 vs 845 (DB 628 ). Děkuji
A víte, že jste vedle jak ta jedle? Ano, byly stavěné v době kdy hlavním dopravním prostředkem byl nějaký povoz tažený koňmi nebo podobným živočichem, ale že by tyto prostředky byly pro železnici konkurencí je nesmysl. Bylo to právě naopak když železnice začala konkurovat jim a šlo jí to velice dobře. Kdo by se harcoval celý den dostavníkem když si mohl cestu významně zkrátit parovozem. Jasně, že byly stavěné nejprve v režii průmyslníků kteří potřebovali přepravovat snáze větší množství nákladu a proto se také na výstavbě těch tratí podíleli. A ano, i tehdy některé společnosti dospěli do stadia kdy museli… Číst vice »
Jsou snad stížnosti na tanky, že mají velkou spotřebu a nejsou ekologické? ¨
Naopak, vyrábí se ve velkém.
: – )
Hurá, úředníci co umi pocitat ještě nevymreli.
Podívejte se prosím na mapu. Do Jindřichovic p. Smrkem trať vede a vlak jezdí. A z Jindřichovic to jsou na hranici CZ/PL přibližně 2,5 Km. Tak o co Vám jde?
No právě. Pokud jste se díval skutečně na tu mapu, tak víte, že to smysl nemá. Už z Nového Města pod Smrkem.
A proč by nemělo mít? Protože tam vede do Polska silnice? V článku se píše, že cesta autobusem je výrazně rychlejší než vlakem. No jo, jenže vlak jede po kolejích a pokud budou závěje nebo náledí může být naopak vlak rychlejší než autobus. A pro autobus se musí udržovat silnice ve smyslu oprav a i co se týče sjízdnosti v zimním období což u železnice odpadá.
A první zamrzlá výhybka, nebo zanesenej přejezd tu jízdu ukončí…
Máte pravdu, ale to zase závisí na tom kolik je na té trati výhybek a přejezdů.
Nemáme na železnicích vyhřívané vyhýbky a vzduchové fukary?
Nemá to smysl proto, že sní těmi autobusy tam téměř nikdo nejezdí.
O schodek rozpočtu a halíře dělají talíře.
Tak to jo. Schodek rozpočtu je jaký je a raději se ne nebudu vyjadřovat k tomu kdo za to může a proč. A pokud je to s námi tak špatné, že nemáme na výstavbu dvou kilometrů trati měli bychom se nad tím vážně zamyslet a říci si jestli je nutné stavět třeba 4 kilometry cyklostezky pokud 1km vyjde na 60 milionů Kč. Nebo jinde kde 300m stálo 25 milionů Kč.
Jenže počítají počty cestujících na trati která neexistuje. Tak jen aby se nepřepočítali. Je jasné, že na konečné nebude takový počet cestujících jako ve stanici kterou trať prochází a pokračuje dál. Navíc mezi dvěma státy.
Jsem v zásadě za vlaky, protože je to efektivnější a ekologičtější než autobusy, ale bohužel česká síť lokálek v dnešní době povětšinou moc smysl nedává. A to ani pro těch pár místních, kterých je typicky dnes v odlehlých končinách jako např. právě Frýdlantsko míň než před sto lety, kdy se to stavělo. Většina lidí jezdí svým autem, protože (bohužel) výhody zdaleka převažují nad použitím takovéhoto vlaku a přiznávám, na vesnici auto většinou prostě mít musíte a když už ho máte, tak ho používáte. Vítězí ale i autobus, neboť jednak zastávky jsou blíže lidem, ne někde na okraji vesnice nebo třeba… Číst vice »
Kdyby se do lokálek investovalo tolik co do IAD, a do silnic 2 a 3 třídy, tak by lokálky mnohde smysl dávaly. Nemusely by se dnešní tankodromy furt záplatovat.
Kolik jsou výdaje státního rozpočtu na IAD a v které výdajové kapitole je najdu?
Kde postavili parkovací dům, který byl hrazen výhradně penězi řidičů a jaká je ekonomická návratnost? Kde řidiči ze svého hradili zničenou kamennou dlažbu? Kde řidiči dotují lapače emisí ze vzduchu?
Tak namátkou: Koupě automobilu soukromníkem – platba DPH. Nové auto pod 500.000 Kč už moc nepořídíte, takže hned na začátku dostane stát několik desítek tisíc Kč. Z každého litru paliva daň cca 40-50%. Při spotřebě 5l/100km a ceně 38 Kč/l zadotuji každých ujetých 100km stát osmdesáti korunami. Když jedu v autě sám. Není to moc, pravda, ale je to pořád o 80 Kč více než cyklista nebo cestující VHD.
Vám někdo s autem přebral manželku nebo proč ta auta tak nenávidíte.?
Spotřeba 7-8L při aktuální ceně 41.90Kč
Z čeho se platí opravy a budování silnic? Z čeho se platí budování obchvatů a mostů? Kdo přispívá na parkování ve veřejném prostoru?
Hala D: jsou obce, kam koleje nevedou, takže silnice potřebujete stejně!…. Aneb koleje do každého obce, každé hospody, každé pošty, každého obchodu, každé nemocnice, každé stanice hasičů i policie. všude budou jen koleje a všichni budou jezdit vlakem a vše se bude vozit vlakem…. a teď se v klidu vrátíme do reality… 😀
Takže Švýcarsko ze 75% tranzitu na kolejích a 40% veškeré dopravy na kolejích je mimo realitu? Rakušáci co staví tratě jsou taktéž mimo realitu? I Poláci? Spíš bych tipoval, že jste se svým bezmezným obdivem k posvátné silniční dopravě vy mimo realitu. Kolony a bouračky na silnicích nikdy nebyly a nejsou?
Švýcarsko se 75% alpského tranzitu na kolejích (tzn. od Německa do Itálie). Nejsem si zdaleka jist, jak je to do/z Francie? Zejména na ostatních přechodech než Basilej, případně Ženeva.
P. S. I švýcarská lokální nákladní doprava prochází „optimalizací“ – viz např. čokoládovny Broc (již před přerozchodováním byly koleje vlečky orezlé, přerozchodování se vlečky netýkalo = tato odstřižena od sítě) nebo se dají najít články o konci nákladní dopravy v dolním úseku úzkokolejky z Yverdonu do St. Croix (nakládka přeložena do normálněrozchodného terminálu u obce Onnens).
Takhle to určitě nikdy nebude, že povedou koleje všude, ale bylo by dobré zamyslet se nad tím jestli tam, kde koleje vést mohou a třeba i vedly (odpadá nutnost teréních prací) by nebylo dobré je opět zřídit.
Ani vaše tolik vyzdvihované silnice nemáte na zahrádce v obyváku, k záchodové míse. Máte trochu argumentaci jako zapšklý puberťák, nebo problémový důchodce.
Není lokálka jako lokálka. Pokud máte příměsto, tak tam se to docela využije. Nebo lokálky, které by naopak potřebovaly rekonstrukci jako prase drbání, viz Brandýs nad Labem. Atd atd
ano, vše se vztahuje na přepravované množství. pokud je toho hodně, pak se vyplatí vlak. pokud je to kusová záležitost – pak silnice . je jedno jestli osoby či náklad…
„Jsem v zásadě za vlaky, protože je to efektivnější a ekologičtější než autobusy, ale bohužel česká síť lokálek v dnešní době povětšinou moc smysl nedává. A to ani pro těch pár místních, kterých je typicky dnes v odlehlých končinách jako např. právě Frýdlantsko míň než před sto lety, kdy se to stavělo. “ A proč? Proč to jsou dnes odlehlé končiny kde žije jen pár místních? Není to náhodou proto, že mladí lidé houfně odcházejí do velkých měst jakými jsou třeba Praha? Je to jejich vina, že se venkov vylidňuje tak ať se pak nerozčilují a nechají si řeči o… Číst vice »
Tak zrovna tady může za nízký počet obyvatel zejména Postupimská dohoda. Jindřichovice bývaly městem s více než 2 tisíci obyvatel a několika továrnami.
Nj, do roku 1938 šlo o spojení z Německa do německy hovořící části ČSR, dalšího 6,5 roku pohnuté doby šlo o „vnitroněmecké“ spojení. Tzn. tehdy byla docela jiná situace (nad rámec souběžně nižší úrovně automobilizace osobní i nákladní).
Všiml jsem si, že jezdí bus-linka Liberec – Swieradow, ale vidím tam jen jeden spoj denně. Snad by „pro začátek“ dávalo smysl posílit bus-spojení v relaci Swieradow – Nové Město pod Smrkem.
A ještě bych dodal, že podepsané memorandum se ani tak nerovná obnova provozu.
Blahé paměti na jaře 2009 podepsala řada obcí na obou stranách hranice memorandum za obnovení tratě Hevlín – Laa. A k obnovení nedošlo, ba naopak rok poté byla (dle dlouhodobějšího plánu) zastavena osobní doprava do Hevlína.
A přitom Hevlín – Laa bylo kdysi součástí hlavní tratě Vídeň – Děčín. Činnost a mínění lidí je pomíjivé.
Dá se zkombinovat vlak a autobus z Liberce přes Raspenavu do Świeradówa-Zdróje, kde je více spojení, i přímé autobusem s Arrivou nebo ČSAD Liberec. Je tu linka mezi Zitau a Świeradow-Zdrój přes Frýdlantský výběžek. Určitě tato spojení jsou rychlejší než závlek přes Jindřichovice a Mirsk. Kromě toho autobus jede kolem lanovek. Proto to momentálně nedává smysl. Smysl by mělo mít prodloužení železniční linky z Černous do Görlitz, což dává možnost spojení na Berlín.
Nemůže být příčinou odmítnutí memoranda například aktivita násosky Berounského, který čím dál tím více vytáčí zainteresované?
Nejsem si jist, že by jej kdokoliv bral natolik vážně, aby mu to udělal natruc. 🙂
Já si naopak myslím, že dnes už nikomu nevadí, proč by měl? Jindra je součástí českého železničního folklóru, přičemž se odvážím tvrdit, že je tak i vnímán kdekým. Jsou horší kusy, daleko horší a mnohem výše.
Kdopak to memorandum vlastně vytvořil, když se k němu teď nikdo nezná?
Nějaký šotospolek.
https://zdopravy.cz/polaci-chteji-vzkrisit-trat-do-ceska-chysta-se-podpis-memoranda-194888/
To je dobrá zpráva. Je nutno zamezit vyhazování peněz za železniční nesmysly.
A za neželezniční nesmysly je vyhazování peněz OK?
O tom diskutující před vámi nic nepsal, ta otázka je mimo mísu.
Není mimo mísu. Nad penězi investované do železnice se rozčiluje každý antiželezničář, ale že se mnohonásobně více peněz rozhazuje za jiné, neželezniční nesmysly, to už dotyčného netrápí. To skutečně není o tom chtít šetřit, ale o zaujatosti vůči železné dráze, nic jiného.
V diskuzi o železničním nesmyslu na serveru zdopravy je to vcelku logické, to že se tu nikdo nerozčiluje denně nad tím, jak si úsporná vláda objednala Michellina za 51 míčů. ještě neznamená, že to schvaluje.
Já vím že nepsal. On jen napsal, že je nutno zamezit vyhazování peněz za železniční nesmysly a proto se ho ptám, zda je vyhazování peněz za neželezniční podle něj OK. Nic víc a nic méně.
Které nesmysly máte na mysli?
Nesmyslů je spousta např. hurá akce typu cyklostezky odnikud nikam nebo D3 Jesenice – Václavice
Napsal, že se nemají peníze vyhazovat za železniční nesmysly, protože článek je o železnici. Až bude článek o stopnutí peněz na třeba výstavbu rozhleden v rovné krajině, tak to tak třeba někdo pochválí, že je nutno zamezit vyhazování peněz za turistické nesmysly. Jak řekl kdysi jeden srandovní politik: „Konstatování něčeho nebrání konstatování něčeho úplně jiného.“
Správně je dost jiných nesmyslů, Na ty by pak nezbylo.
Dost se tady brečí v jakým je stavu zubačka, tak když si to potřebuješ představit konkrétně, tak si představ jí.
Cituji z 5plus2 (Jablonecko, Semilsko, Turnovsko) číslo 8. ročník XIII 23.2.2024
„Záchrana pro zubačku . Spása přispěchá z Evropské unie.
Obnova ozubnicové tratě je největší investiční akcí česko-polského programu Interreg a vyjde v přepočtu na 583 milionů korun, z čehož je 470 milionů podíl SŽ.“
Sice mi to dalo trochu práce , ale povedlo se
https://www.5plus2.cz/?e=ID-SEMILY&d=23.02.2024#strana=2
Přesně, teď jen najít dostatek peněz na udržování trojek, které už jsou teď tak podfinancované, že by trvalo 10 let a stálo miliardy dát vše do pořádku. Chtělo by to nějaký poplateček, pro všechny řidiče za využití každého metru silnice, aby se nevyhazovaly zbytečně peníze na silniční nesmysly.
Ten poplateček se jmenuje spotřební daň z paliv a platí ji každý motorista – a čím žíznivější auto má, tím vyšší poplateček platí. U běžného osobního auta se sedmilitrovou spotřebou to je cca 0,85 Kč/km.
A pokryje ten poplateček veškeré náklady na údržbu? Ano? Tak proč jsou trojky děravé jako švýcarskej sýr?
Až bude platit vedle poplatku za použití dálnic i poplatek za použití silnic nižší kategorie bude na opravy zase o něco více 🙂
A proč tedy dopravci v osobní dopravě neplatí plnou cenu za použití koleji SŽ.
Trojky jsou děravé, protože stát ty vybrané peníze používá na něco jiného?
Jenže tohle je právě nespravedlivé pokud se platí podle spotřeby. To ti bohatí co mají nová a úsporná auta neplatí téměř nic a ti, kteří mají auta stará s vyšší spotřebou zaplatí více. Ve výsledku ti chudší dotují ty bohatší, ale není to tak, že by stát dotoval IAD natož aby to bylo bez rozdílu.
Ale na to je jednoduchý recept. Opět zavést silniční daň jak bývala tedy nechť každý kdo využívá silnic platí silniční daň která bude použita na opravy. Nu a ten kdo používá i dálnice si ještě připlatí za použití dálnice. Jak prosté a každý přispěje.
Zajímavý, poplatek za dopravní cestu je na železnici léta a na stavu tratí se to vůbec neprojevilo.
A těch 20 let stavění a opravy řady lokálek za stovky milionů je co?
A rozpadající se koridory..
Vy asi moc velký přehled o daních nemáte, že Halo?
Konečně někdo pochopil, že obnova bezvýznamných lokálek je odčerpání peněz patřících do páteřních tratí? …
Nesmysl. Peníze za lokálky jsou jen malý zlomek z potřebných peněz pro páteřní tratě a rozhodně se tím nezaplatí.
Tohle jsou ovšem peníze naprosto vyhozené z okna a budou užitečnější kdekoli jinde.
Ne, nejsou. Ale některým to nedává smysl vysvětlovat.
Jelene, Jelene… Byl by to učebnicový příklad peněz vyhozených oknem! Ale Vám to nemá smysl vysvětlovat.
Kdo tou lokálkou bude jezdit? Šotosexuální maniaci? No to bude vejvar… 🙂
Třeba tací, kteří se chtějí dostat do Polska? Proč je každý, kdo chce cestovat vlakem, hned nazýván šotoušem nebo i horšími výrazy, viz ten váš?
Jak do toho Polska cestují doteď? Máte na dopravu bohužel těžce prvorepublikové názory, kdy dráha měla na venkově smysl… Probuďte se jste o 100 let jinde….
Jen jestli nejste jinde Vy. Pak si ovšem nezapomeňte jinde stěžovat, že některé rodiny potřebují vlastnit auto a ideálně hned několik. To už snad i A. M. kdysi řekla, že si je vědoma toho, že lidé na venkově jsou na auta odkázáni. A nebo tohle: „Je to velmi silné téma naší kampaně. Mám trochu jiný přístup než Zelení, ale zároveň dost věcí sdílíme. Například, pokud si dobře pamatuji, Zelení chtějí zvednout cenu emisích povolenek rychleji, než se zvedá teď. My jako SPD říkáme, že se máme držet původního plánu. Ne proto, že nechceme zastavit klimatickou změnu, ale kvůli mnoha lidem… Číst vice »
Vás se někdo na něco ptal?
Paardon vašnosto, už mlčím a příště si dám pozor abych náhodou nechtěl reagovat na nějaký Váš příspěvek, který byl určen jako reakce někomu jinému.
85% obcí nemá železnici.
On existuje nějaký plán na ovlivnění ceny povolenek? Pokud ano, tak se jedná o pletichu za účelem ovlivnění hospodářské soutěže. Pokud o nějakém takovém plánu víte, podejte trestní oznámení
Tak zrovna tyto obnovy přeshraničních úseků se nedělají kvůli obsluze venkova, tam nemá nikdo ambice na to, že se lidi zbaví aut. Takové obnovené Jakuszyce nebo Meziměstí také předtím „nikomu nechyběly“ a teď to jezdí velmi slušně vytížené, poptávku to vygenerovalo. Ovšem v případě Jindřichovic se asi shodneme, že by to za to nestálo.
Ale zrovna u toho Meziměstí, tedy u Adršpachu šlo o zbavení se aut. To, že obec Adršpch věc zmastila, to už je jiná záležitost.
„Jak do toho Polska cestují doteď?“
Neznáte mapu? Jediná možnost jak se nyní dostat do Polska vlakem je z Liberce přes Harrachov.
Určitě se všichni chtějí dostat do této části Slezska takhle pomalu a složitě.
Každý nemusí být hned jako Vy.
A on snad někdo tvrdí opak?
Naopak. Už i v Německu přišli na to, že rušení lokálních tartí byla chyba.
https://ekonomickydenik.cz/znovuoziveni-zeleznicnich-trati-se-podle-nemecke-studie-vyplati-ruseni-drah-ovlivnuje-vysidlovani-venkova/
Taky ale lokálka a lokálka. Ono oživovat něco s nulovým potenciálem fakt nemá smysl.
Tady naopak potenciál je.
Kolik cestujících ?
To nezjistíte dokud ty tratě nepropojíte.
Ty obce okolo mají jistě autobusovou dopravu. Jak často a v jakých počtech tam ti lidé cestují ?
Zjistíte. O modelování a analýzách dopravních proudů jste někdy něco četl, nebo slyšel? Pokud máte zájem, literaturu k prostudování Vám rád doporučím.
Sdělte, kam by lidé měli jezdit, aby to mělo smysl, vlakem. Do Świeradowa, oklikou a déle? Jo, kdyby součástí obnovy byl triangl u Mirsku, zrychlení celé tratě a vlak přímo do tur.střediska, to by bylo něco jiného.
To je ovšem něco jako rychlé vybudování VRT v ČR. : – )
Ne že bych v zásadě nesouhlasil, ale na takovém Slovensku se ani neobnovují lokálky, ani se nijak výrazně nemodernizují páteřní tratě.
Takže máme očekávat okamžité zvýšení financí na VRT, tedy nyní to již půjde rychleji? Když hlavní překážka padla, nebo jak tomu máme rozumět.
Tyky ksem si rikal, co ze to, zvlaste, kdyz ceska strana chce trat, alespon pokud si to dobre pamatuji, zrusit.
nemá potenciál?
#potenciál
Spíš moc nechápu, proč nejezdí vlaky Liberec – Görlitz přes Zawidów u nás to jezdí až na hranici, nevím jak v Polsku.
Takový záměr kraj má – jako dlouhodobý. Je to zmiňováno I v článcích zde na téma železniční spojení Liberecký kraj – Polsko. Předně úplně neznam ekonomický rozbor linky, i když bus Zgorzelec – Liberec už dnes jezdí vicekrát denně, tak nepředpokládám, že to je ekonomicky a důležitostí na pořadu dne – spojení Liberec – Görlitz (zda taková důležitost zde vůbec je?) přes Zíttau je zkrátka socioekonomicky výhodnější a zda Frýdlant takové spojení s Görlitz nebo Zgorzelec vyžaduje si netroufam odpovědět. Dále za současné smlouvy by byl problém s vozidly (nebylo by jich dostatek) a tradičně existují problémy s extrémně pomalými… Číst vice »
Trať Liberec – Černousy – Zhořelec/Görlitz má být zařazena v návaznosti na rychlé spojení Praha – Liberec do sítě TEN-T, tak snad potom nebude problém i trať v Polsku příslušně zmodernizovat a zelektrizovat.
Protože jezdí přes Žitavu, kde aspoň cestou potkají nějaká zajímavá sídla.
Chrastava, Hrádek nad Nisou, Porajów.
Jedno zajímavější než druhé. :-.D
No jo, copak Jindra Berounský… Dopravní expert 🤦♂️
Dopravní exot.