K novým nástupištím v železniční stanici autobusové nádraží. V Semilech začne další dopravní stavba
Železniční stanice Semily po rekonstrukci. Vlevo prostor pro budoucí autobusový terminál. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Stavba má být hotová ještě letos.
„Stavba si vyžádá úplnou uzavírku Nádražní ulice. „Dělá se tam velká část sítí, takže předpokládáme, že bude dva, tři měsíce Nádražní ulice úplně zavřená. Tím, že je ale plně průjezdná Družstevní ulice, která je paralelní, tak by to neměl být problém. Na nádraží se lidé dostanou pěšky podchodem z Družstevní ulice, a z druhé strany se k nádražní budově také dostanou,“ doplnila Mlejnková.“ Na nádraží se lidé sice dostanou, ale ani plně průjezdná Družstevní nevyřeší to, že se lidé nedostanou do této oblasti když jediná možnost příjezdu je za značku Zákaz vjezdu doplněné dodatkovou Mimo stavby. https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9i3MGx-tu8gRxSFSGf1JfgdHSI8g-N&x=15.3234380&y=50.6023568&z=18 Pokud se ve… Číst vice »
No jo, ulice Nádražní je již částečně uzavřena a tedy neprůjezdná a nějaké snadno dostupné info o tom nikde žádné. Pro každého koho byto zajímalo nebo by mu to třeba pomohlo:
https://www.semily.cz/stanoveni%2Dprechodne%2Dupravy%2Dprovozu%2Dna%2Dpozemnich%2Dkomunikacich/d-19049/p1=14196
Ovšem nechápu jednu věc a sice, že je tam zákaz vjezdu s dodatkovou tabulkou „Mimo stavby“ na straně jedné a „Mimo vozidel stavby“ na straně druhé a v dokumentu se píše toto:
„Bude umožněn průjezd směrem k areálu ZŠ speciální“.
Zajímalo by mě na jakém základě to bude umožněno když instalované dopravní značení hovoří jasně a vjezd žádných vozidel mimo vozidel stavby neumožňuje.
Terminál je jedna věc, jeho dostupnost/přístupnost věc druhá – pro téměř všechny autobusové spoje bude přístupný pouze přes jeden nebo druhý železniční přejezd. Takže když pojede vlak, jsou všechny autobusy před příjezdem k terminálu nebo na odjezdu z terminálu blokovány. Jedno zpoždění rozbourá všechny přestupy.
Přitom se mohl celkem snadno vybudovat podjezd v Nádražní nebo Družstevní ulici, když už jednou bylo to kolejiště celé vybagrované a stavěl se nový podchod.
Ono na nějaký podjezd tam není místo.
Mezi dnešním přejezdem v Nádražní a novým podchodem jsou desítky metrů, kde by bývalo šlo podjezd vybudovat. Pro ten nový podchod se beztak bagrovala díra široká skoro deset metrů, takže při troše dobré vůle ze strany zadavatele a projektanta tam mohla rovnou vzniknout mostní konstrukce.
Jedna věc je projít pod tratí z ulice Družstevní v takové hloubce, aby mohl projet třeba autobus a druhá věc je jak by onen podjezd zase vylezl na úroveň ulice Nádražní aby nebyla nutná ostrá zatáčka nebo velké stoupání. Myslím si, že by to bylo dosti komplikované a navíc by to sežralo místo pro onen autobusák.
Všechno dělat na 10x už aby ten terminál stal, konečně normální přestup mezi bus/vlak.
Super, tak to má být.