K Baltu jen na sedačkách. Sezónní rychlíky z Bohumína budou bez spacích vozů
Pobřeží Baltského moře v Sopotech. Foto: Suesun/Pixabay.com
Přímé vlaky vyjedou letos poprvé 22. června, jízdní doba bude delší.
Přímé vlaky vyjedou letos poprvé 22. června, jízdní doba bude delší.
Poľsko nie je malá krajina, ale od piatej večera do siedmej rána? Tento jazdný čas by som ešte ako tak prijal z Prahy, ale nie z Bohumina… Nebol by to problém, keby lôzko bolo, ale presedieť to v kupé…
Potáži se autora článku. Je tato zpráva ověřená ? Aktuálně na webu PKP IC lze lůžko na 23.6. na TLK Wydmy nomálně zakoupit …
Dneska šla nakonec lůžka do prodeje. PKP vyhrabala vozy.
Jde o oficiální vyjádření PKP Intercity na můj dotaz, klidně vám ho mohu přeposlat mailem.
Dobrý den, děkuji, zkuste se optat na aktualizaci této zprávy, možná již není aktuálně platná.
mohu tedy poprosit ? Děkuji
Kdyby se někomu hodilo z Wroclawi budou jezdit Koleje Dolnoslaskie: https://kolejedolnoslaskie.pl/koleje-dolnoslaskie-znow-pojada-nad-morze/
Tak nakonec se snad lůžko podařilo zajistit.
Dobrý den, z jakého zdroje je tato informace ? Děkuji.
Už je prodává i ČD online 😉
Vzpomínám rok 80 když jsme s rodiči chytali místa v Berlíně do vlaku směr Praha z dovolené od Baltu. Progress? Warnow? Už nevím, na nástupišti davy lidí se cpali aby chytli místo, jeden vlak Varšava druhý Praha, chodbička na ručníku, 🙂 pašované marmelády.🙂 spodní prádlo co já vim co ještě. Přeplněná kupé. Berlín Ost nebo Lichtenberg. Balt byl taky slaný. 😅
Mám pocit že väčšine ľudí tu uniká pointa toho vlaku. Celé je to o tom z ČR navoziť vozne ktoré PKP IC potrebuje. Ak to z Česka dovezie nejaké gaštany, super, ale kvôli tomu to neexistuje. Ak PKP IC toto leto potrebuje prenajať len sedačky tak tam holt budú len sedačky.
Pokud je to tak, tak se to nemá prezentovat jako použitelné spojení k Baltu.
Pokud to někdo prezentuje jako použitelné spojení, tak se nemůže divit, že mu to ostatní kritizují jako nepoužitelné spojení.
Docela sranda to tady číst. Na sedačku Baltu to je fujty fujty, ale když se jezdilo do Chorvatska na sedačku to nebyl problem za par korun. Pivo a řízek to zachránil..:)
Chápem: „řízky a paštéty“ ako SKCZ cestovateľský folklór 🙂 len porovnanie v tom , že moznosť vyberu bola na Jadran zachovaná, kto chcel, zaplatil si „luxus“ cestovania v horizontalnej polohe. Kdezto v pripade Baltu a s pomerne dlhou cestovnou dobou…si nevyberiete a tie rezne si budete musieť zabezpečiť 🙂 Teda vychadzam z povodnej informacie tohto clánku, kedze uz sa tu objavili pozitivne ledabe prispevky o moznosti cestovania s lozkom / lezadlom.
chtěl jsem jet letos k baltu,ale ležet.NA SEDAČKÁCH SI VY CHYTRÁCI JEŤTE SAMY.
Rychlík Wydmy jsem se ženou z Bohumína využíval každý rok od jeho zavedení, tam i zpět double lůžkem, parádní soukromí. Letos jedeme úplně stejně, tak jako každý rok. Protože z Krakówa a Katowic nadále k Baltu lůžka jezdí a není nejmenší problém se do těchto měst pohodlně dostat. A s podstatně kratší jízdní dobou, než rychlík Wydmy. To je překvapeníčko, že? Mimochodem, věta začíná velkým písmenem, Balt se píše s velkým B a „JEŤTE SAMY se správně píše JEĎTE SAMI. Je super, že letos bude u Baltu alespoň o jednoho Čecha méně, který by tam dělal akorát ostudu. Poroučím se.
Dva roky zpátky jsem jel, chtěl bych znovu, ale očekával jsem zlepšení. Sedět tolik hodin v kupečku se smradlavými spolucestujícími (vedro udělá svoje) , batohy a kufry všude, mačkat se v béčku, není super. Zpoždění tam asi půl hodiny, zpátky několik hodin, protože výluky, dlouhé stání na vjezdu do stanic a stanice prázdné, vlaky nikde apod. Letos to vidím, i přes fipku, na auto.
Pan fipkař to má zdarma /nic proti tomu, když tu možnost máte/ a ještě si stěžuje. Neuvěřitelné. O vzkaz výš píšu, jak se nadále k Baltu bez problémů lůžkem dostat a to jsem jen častý cestující. Nádražák neví nic a místo toho, aby si to zjistil, tak tady bude plakat že sám smrdí, ale u ostatních mu to vadí.
Zdarma to rozhodně není. Když už tady hodláte všechny plísnit a poučovat..
Snad se to příští rok zase obnoví a doplní lůžkové/lehátkové vozy. Využili jsme 2x a i přes drobné technické komplikace spokojenost.
Autem na dovolenou už ani omylem. Člověk si má na dovolené odpočinout a ne zažívat všudypřítomný dopravní stres.
Letos po zralém uvážení zahraniční dovolenou vynecháme.
Je otázkou jestli by se tam s PKP nedalo dojet v lůžkové variantě přes výlet do Krakowa nebo Wroclawia. Prozatím se to tak ale nevypadá, že by to bylo možné.
Do Krakowa nebo Wroclawi to je lepší. Případně sedět v EC do gdyně, kdy to časově vyjde mnohem lépe a pak Os nebo jinou dopravou až na Hel.
Vzhledem k tomu, že z Bohumína vede až do Gdyně dálnice a je to tak šest hodin maximálně, tak to musí být spojení pro rizí masochisty :-O
No v sezóně pak ten kousek Gdyně – Hel je narvany auty k prasknutí a tvoří se kolony. Pokud někdo cestuje na Helskou kosu v sezóně, je vlak docela spolehlivá forma, zvlášť když má místenku.
Ovšem absolvovat cestu v Bčku s dalšíma sedmi lidma celou noc, to je pro gurmány.
Tak pokud nejedu přímo na Hel do hotelu (s parkovištěm), tak nechám auto u příhodného nádraží a vlakem dojedu až ten nezbytný kousek.
Však to nerozporuju 😉
Když ono i tím vlakem je to brutální. A to jich tam jezdí docela dost.
Já jsem nikdy v životě nezažil víc narvaný vlak, než Osobák z Helu do Gdyně. (v neděli večer). Jsem nevěřil, že něco takového je možné. Staál jsem na jedné noze, ničeho se nedržel, ale ze všech starn se na mě tlačili lidi, to snad ani v indii nejezdí lidi takhle.
Místenkový rychlík na hel je jinak samoyřejmě v pohodě.
Zažil jsem podobné i ve všední den v září.
No já jel z Helu tuším ve středu večer a dalo se to, lidi stáli, ale průvodčí zvládla projít. A my jsme seděli.
Jinak osobně moc nechápu, co s tím Helem všichni mají. Na jednodenní výlet super, ale strávit tam dovolenou? Raději hotel někde v civilizaci (pláže v Trojměstí) a na výlety vyjíždět (nejen na Hel)
Taky bych takhle nejel, ale Polsko je velké a lidnaté, turistické cíle jsou při jeho okrajích, takových vlaků (nebo busů přes den nebo noc) jezdí spousta a naplní se. Často to jsou skupinky lidí, co k večeru přímo z pláže nastoupí do vlaku, v něm se ještě chvíli pobaví, nějak přežijí tu noc a jsou doma – místo toho aby se odpoledne naskládali do aut a 6 hodin koukali na dálnici.
Řídit šest hodin auto je pro ryzí masochisty. Na dovolené zejména.
Kludne. Ja sa chystam tento rok znovu do Gdanska. Cesta tak na 10 hodin vratane zastavok, ale soferuje aj manzelka, takze pohoda. Kazde 2 hodiny vymena a ide sa.
Cestou mozeme odbocit na Malbork, ked si syn zase nieco zmysli a nemusime sa drzat jednej cesty.
Takze jste masochista a šest hodin stejně neřídíte. A ještě si ten masochismus omlouváte zastávkami. Tak si to tedy užijte.
Ja si to uzijem.Este vacsi masochizmus z vaseho pohladu by som chcel urobit tak za 3 roky. 2 tyzdnova tour po Francuzsku. Spodom Nemecka cez Mety az do Normandie a udolie Lory. Chvilu sa pomotat v tom Francuzsku a zase naspet cez Belgicko, Holandsko a sever Nemecka zase domov. Kilometre bude na odometry len tak naskakovat. Niekoho bavi sadnut do lietadla, 3 hodiny byt nasackovany v turistickej triede, potom sa vyvalit pri hotelovom bazene a tyzden, 10 dni sa od neho nepohnut. Ja by som sa po 2 dnoch takejto dovolenky zblaznil.
Souhlas. I půl dne u hotelového bazénu je nepředstavitelné peklo. To už snad raději chvíli řídit auto.
To je velice individulání a záleží i na vozidle.
Tohle nemůžete myslet vážně. V klasické rodině (2+2) řídí zpravidla oba dospělí. Prohodit se během cesty při čůrací zastávce není problém, pokud by řidiče náhodou „bolely“ oči. Z vlastní zkušenosti však píšu, že není problém odřídit to v klidu celé, aniž bych se bál nějakého duševního zhroucení. Testováno na sobě naposledy loni v létě.
Btw. U nás je spíš problém se k volantu vůbec probojovat, pro zvýšený zájem ostatních.
Mám železnici rád, ale tyhle masochisty nechápu. Letecky z Ostravy do Gdaňsku s navazujícím prestupem za 1,5 hodiny za 1 400 Kč a to několikrát denně.
… přestupem ve Varšavě….
Ono ani nejde o to prosedět tu noc. S tím bych osobně až tak problém neměl. Ale tady v tom případě už bych měl nepřekonatelnej problém a tím na čem bych jí proseděl. Na takovou cestu je to naprosto nepoužitelný a i 10€ by bylo vív než dost za takovou „kvalitu“
Jestli náhodou nejde o „neoficiální lehátka“…
Záleží na naplněnosti. Když jedeš uprostřed týdnu ve dvou, takj máš velkou šanci, že pojedeš celou cestu sám, ale zažil jsem už i plné kupé, a to není zrovna pohoda..
Do lietadla ma nikto nedostane 🙂
Totéž za totéž zpáteční z Prahy. A bez přestupu. Ale ne vícekrát denně, uznávám.
To jezdi po magistrale weglowe?
Částečně ano, najede na ní za Częstochowou, zastaví na ní ve stanici Zduńska Wola Karsznice a z Inowrocławi pak už jede klasickou trasou (trasa EC/IC z měst Wrocław/Poznań do Gdańsku) přes Bydgoszcz, Laskowice Pomorskie a Tczew.
A ještě smutnější je, že žádné lůžko nebo lehátko nebudou mít ani nově v prosinci zavedené Baltic expresy, přitom ta časová poloha toho nočního by k tomu přímo vybízela. Škoda.
Je už někde návrh JŘ?
Díky za zprávu. Čekal jsem dlouho, až to lůžko půjde koupit. Alespoň mám jasno. Jen je zvláštní, že to zjistili až teď. PKP apka stále ukazuje, že tam to lůžko bude (Můj vlak už ne).
PKP je poněkud jiný svět:-)
Tady je mimochodem krásně vidět, že investice do infrastruktury jsou jedno a provoz je něco jiné. A že závidět Polsku mohutnost obnovy železniční sítě by nemělo znamenat zavírat oči před provozem, který zamrzl někde na úrovni devadesátek.
Škoda, jel jsem tam 2 krát lůžkem a maximální spokojenost, Jít ráno 100 m z nádraží a být na pláži, to bylo excelentní. Sedačky rozhodně ne, ale polští cestující je využívali poměrně často, do Rybnika po Katowice jich dostupovalo poměrně dost.
Jájks, no tak nic, no.
To je skutečně VELKÁ změna k horšímu. Tak letos asi Balt letecky, možná do GDN nebo RIX nebo TLL. Uvidíme….
Ani jedním se nedá udělat chyba 👍
Dekuji. Vim 😉 v RIX jsem byl naposled pred tremi tydny, v TLL ve 2019, v HEL 2023 a v Polsku taky loni, akorat ve vnitrozemi…. za mne, pokud je dost casu, tak na Baltu jsou vubec nejlepsi ostrovy, at uz ty estonske, svedske, Aland nebo Bornholm…
No jako jet přes celé Polsko (jedno jestli z Bohumína nebo Katowic) k moři nočním rychlíkem v Béčku v kupé se sedmi spolucestujícími, to musí být zážitek za všechny prachy.
Tak zážitek je o to větší, že tímto luxusem oplývá pouze honorace s místenkami, póvl má zážitek na chodbičce, kde co minutu jde někdo vyzkoušet, jaký tah má okénko na hajzlu…
Jezdí i lepší vlaky/vozy a pkp už umí i výběr z plánku, ale chce to víc plánování a v exponované dny nákup měsíc v předstihu.
A platí pořád že dřív než měsíc dopředu ty rezervace přes web ani nekoupím? V pokladně šly o měsíc dříve, takže při plánování výletu to byl trochu stres. Jinak před pár lety mi volbu místa z plánku nabídli pro jednu osobu, ale pro skupinovou jízdenku pro dva to nešlo a automaticky nás strčili do vozu s osmimístnými kupé.
Ale nepokazí se tam klimatizace a záchod se nemůže ucpat. Komu vadilo lehátko do Chorvatska, může zkusit o třídu horší…
Ty vlaky jsou povinně místenkové.
Ono jde cestovat vlakem TLK bez místenky?
Ano, jde. Povinné místenky jsou jen u spojů s ucelenou jednotkou.
Ok, já měl za to že do TLK mi vždycky tu místenku nějak automaticky prodali i když jela klasika. Je fakt že jednou jsem své místo v TLK ani nehledal, stál jsem na představku se 6 lidmi a bernardýnem. Ucelené jednotky, pokud je myšlen Dart a Flirt, jsou ale spíš kategorie IC, ne?
Máte pravdu, nicméně i několik TLK s ucelenou (motorovou) jednotkou existuje – jsou to vlaky Krakov – Zagórz nebo Krakow – Jelení Hora přes Kladsko.
Ono v Polsku jde cestovat téměř ve všech vlacích bez místenky, průvodčí to většinou neřeší (a když ano, prostě vám ve vlaku prodá místenku za 1 zlotý). Jediná výjimka jsou Pendolina, tam opravdu dávají pokuty za cestování bez místenky.
Celá Helská kosa je v sezóně brutálně turisticky přelidněná. PKP jí asi chtěly svojí nabídkou trochu odlehčit…
Tak ono tam stejně jezdilo jedno jediné polské lůžko v soupravě mnoha béček, takže kapacita se výrazně neomezila. Ale je to škoda, že potřebné 4 vozy nikde nenašli.
Mě s dovolením přijde škoda celej ten vlak. Katastrofální vagony, katastrofální jízdní doba – todle rozhodně cílí maximálně tak na snížení zájmu o železnici.
Ona by ta jízdní doba nebyla takový problém, kdyby tam byly komfortní spací vozy. Párkrát jsem kdysi absolvoval v B Praha Poprad a jako s kamarády za mlada dobrý, ale jet tím ještě delší dobu, fakt už ne.
Jak to tady tak čtu, tak jí neodlehčí, naopak přibude více aut, možná nějaké to letadlo. Je třeba podpořit plýtvání a války…