Do Hradce Králové se možná vrátí elektrokoloběžky, město chce jasná pravidla

Elektrické koloběžky Lime v Praze. Foto: LimeElektrické koloběžky Lime v Praze. Foto: Lime

Pravidla má korigovat nejen vyhláška, ale i společná dohoda s provozovateli. Do některých míst bude zákaz vjezdu.

Po Hradci Králové se možná půjde opět dopravovat pomocí sdílených elektrokoloběžek. Naposledy to bylo možné v roce 2021. Město nyní jedná se dvěma potenciálními provozovateli, společnostmi Lime a TO-MI electro. Pokud se strany dohodnou, dojde v provozu prostředků na základě zkušeností z minulosti k výrazným úpravám.

Pravidla má korigovat nejen vyhláška, ale i společná dohoda. Počítá se s umístěním maximálně sta kusů elektrokoloběžek od jedné společnosti, přičemž nejvyšší povolená rychlost prostředků bude oproti minulosti snížena na 20 km/h, a ve vybraných zónách jen na 15 km/h.

Na určitá místa se pak elektrokoloběžky vůbec nedostanou. To se bude týkat například Jiráskových, Sukových či Žižkových sadů, podchodu Karla IV. nebo náplavky u Labe.

Pozitivní zkušenost se sdílenými koly

„Hradec Králové svým charakterem vybízí k využívání alternativních způsobů dopravy. Po celém městě se pohybuje řada cyklistů, bruslařů i chodců, pro které se snažíme neustále zlepšovat síť cyklostezek. Pozitivní zkušenost máme také se sdílením dopravních prostředků, především pak kol, kterých je nyní po městě 250. K nim by se v budoucnu mohly přidat elektrokoloběžky,“ uvedla primátorka Hradce Králové Pavlína Springerová.

Primátorka dodala, že se žádostí o spolupráci oslovili radnici sami provozovatelé elektrokoloběžek. Následovala řada jednání, výsledkem kterých je návrh dohody určující přísné parametry fungování, a to především v souladu s vyhláškou o místních poplatcích.

Stání pouze na určených místech

„Stanoviště, na kterých budou elektrokoloběžky parkovat, budou shodná s parkovací zónou pro sdílená kola Nextbike. Koloběžku tak nebude možné vrátit na žádném jiném místě, pouze na určených stanovištích. Ta budou podléhat místnímu poplatku za užívání veřejného prostranství, který je v tomto případě tři koruny za metr čtvereční za den,“ napsalo město v tiskové zprávě.

Návrh dohody budou finálně schvalovat hradečtí zastupitelé koncem dubna. Poté bude dokument odeslán k podpisu provozovatelům sdílených elektrokoloběžek a následně podepsán městem.

„Lze předpokládat, že první stroje by se mohly po Hradci rozmístit přibližně do měsíce po schválení“ dodalo město.

Tagy elektrické koloběžky elektrokoloběžky Hradec Králové sdílená mobilita sdílené elektrokoloběžky sdílené koloběžky
25 komentářů