Jsme připraveni Smartwings v Praze nahradit, oznámil šéf Ryanairu

Letadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště PrahaLetadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha

Druhý největší letecký dopravce v Praze je připraven v případě pádu letecké společnosti Smartwings nahradit jejich kapacitu. V rozhovoru pro

193 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otakar

Smartwings by zkrachovat neměli. Není to nejlepší letecká společnost na světě ani nejhorší.

Nekdo

Tak srovnavat se s Air Koryo nebo domacimi aerolinkami v Kongu neni zrovna vizitka uspechu… A horsi nez letat puze na jeden motor je pak uz jenom letat bez motoru.

MartinS.

Mně fascinuje ta mantra „létání na jeden motor“. Jako ano, není to správné. Dokonce ano, je to špatné. Ale pokud počítám, tak letadla SW mohla loni uskutečnit kolem 60 – 80 tisíc letů a na jeden motor nelétala několikrát denně, na jeden motor letělo jedno letadlo, v jednom dni na jedné lince s jednou specifickou posádkou. To je asi 0,0014 %. Je možné, že jiné i významnější aerolinky někde na světě možná také udělaly nějaký porobný průšvih nebo jim dokonce letadlo spadlo, ale to se nepočítá, protože my přece v Česku víme, že Smartwings létá na jeden motor 🙁 Jak… Číst vice »

Dalibor

Nejde o onen incident. Mi jde spíše o systém.
První je, že to pilot připustí.
Druhé je, že pak aerolinky zapírají a mlží.
Třetí je, že onen pilot byl docela vysokým bafuňářem, tj nešlo o začátečníkaa nějakou začátečnickou chybu.

MartinS.

Tak to první znamená, že to bylo osobní rozhodnutí pilota, který je v tomto směru pánem. To třetí s prvním souvisí, protože mu možná přišlo, že mu to může projít a že si to může dovolit. A to druhé, je logická reakce skoro každé firmy… přece nepřizná chybu… mlžit a zapírat je prací většiny píáristů… Ale furt nevidím ten systém. Když nebudu mít řidičák a rozhodnu se sednout do služebního auta a řídit, není to chyba systému, ten mi to zakazuje, ale protože mám přístup ke klíčům a mám kartu, která mi otevře garáž, tak to prostě udělat můžu, ale… Číst vice »

Dalibor

chybou systému je, když vám bez řidičáku někdo svěří auto. Služební auto poskztnout zaměstnanci bez papírů je právě chyba systému. Poskytnout zbraň zaměstnanci, který nemá zbroják je chyba systému. Pokud nemáte řidičák, nemáte mít umožněno zneužití služebního vozidla.

MartinS.

V tom případě říkáte, že chybou systému je, aby někdo v nějaké manažerské pozici v aerolince zároveň pilotoval letadlo na komerčním letu, protože jeho osobní přístup může být ovlivněn zájmy společnosti na úkor dodržování předpisů. V analogii k tomu autu, on mi ho nikdo nesvěří, já si ho teoreticky můžu vzít, protože na to mám nárok. Ale jak říkám, pokud bych to udělal bez platného řidičáku, o čemž zaměstnavatel ani nemusí vědět, byla by to moje osobní chyba, moje rozhodnutí. A musel bych za to nést důsledky, kdyby se na to přišlo. Pak je ovšem otázkou v kolika aerolinkách na… Číst vice »

Filip

Přestaňte blábolit, člověče. Pokoušíte se tvrdošíjně obhájit neobhajitelné. Provoz civilní letecké dopravy se řídí předpisy, Veselý je porušil, ukradl z letadla palubní deník, SW se dodnes nedokázaly k tomu postavit čelem (jmenovaný dále létá), takže ta firma MÁ zásadní systémové chyby ve své DNA.

Jiri

Z jednoho cinu, ke kteremu notabene nebyl jeste vysloven úřady závěr jestli opravdu slo o porušení předpisů, apriory soudite ze se se ve SWG zadne předpisy nedodržují? sWG působí na vice trzích nez jen na ceskem. I vsude jinde je jejich činnost kontrolována místními úřady. A nikde jim, jak vy rikate, systémové v DNA neodhalily.
Nebudu tady hodnotit to co udelal pan Veselý. Snad jen že osobně to take nepovažuji za bezpečné a správné rozhodnutí ale jestli bylo i nezákonné rozhodnou jiní. Navic pan Veselý v současné dobe nelétá a šéfpilotem jiz neni.

Ivo

Pilot vyhodnotí dva rizikové faktory. Rozhodl se pro jedno řešení. Tečka. Je to na jeho zodpovědnost.

amey

…ovšem aby můj život ohrozil takový nesvědomitý blb co se pouští do maximálních hazardů, tak to je , bohužel hoooooodně špatné. Kdyby to řachlo dolů, tak, bohužel i s nevinnými….a co na to kapitán Veselý? Doufám, že již nelétá a nemá oprávnění, hazardér!!!!

Emi.mart

Bohuzel létá…

Ivo

Já myslím, že jen kecate abyste byl zajímavý. Protože kdybych byl v tom letadle a znal pilota, kolik má nalítáno, tak bych byl v klidu. Mnohem víc, než když nechaly aerolinie nebo IATA nechat lítat letadla nad bojovou zónou nad Kubánském. To je systémová chyba!

amey

Je naprosto jedno kde létal, předpisy jednoznačně porušil- vědomně!!!! Takže od kniplu a nazdar hazardére, nemáš na palubě co dělat!

Vlastimil Kocurek

MartineS: Ty dva vaše příspěvky, to je to nejhorší, co tady kdo kdy dal, je v tom plno apologetiky, mlžení, primitivního překrucování, bagatelizace, cybí v tom nějaký morální postoj, etc.
Vpadá to, že vy jste ten pilot, co letěl na jeden motor, celé to žvanění by tomu odpovídalo, tak mnoho štěstí.

petrp

Nezlobte se na MartinaS. To je takova letistni figurka. Bere si z letadel safety cards a pak je prodava na internetu

MartinS.

Fakt? Jsem rad, ze se o sobe dozvim neco noveho 🙂

MartinS.

Ne, jen mám jiný úhel pohledu než Vy. To se stává. V tom co píšu, pouze konstatuji, že sebelepší systém jakékoliv firmy (nebo i státu), který je navázán na rozhodování lidí není a nemůže být imunní vůči chybám, které lidi občas dělají. Chybné rozhodnutí lidí, kteří mají možnost rozhodnout, zavinilo mnoho tragédií, od dopravních nehod po válečné konflikty. Prostě vždy, když existuje možnost, že o něčem rozhoduje člověk, existuje také riziko, že to rozhodnutí bude chybné. A není možné tomu zabránit. Na druhou stranu, nemyslím si, že to, že jistý pilot udělal na jednom z mnoha letů chybu, má jakouliv… Číst vice »

amey

tohle byla fatální a naprosto vědomně udělaná chyba, co to omlouváte..??? To je chyba za kterou by vyletěl od zkoušek jakýkoliv začátečník. Ovšem pan Veselý prý létal dál- naštěstí jsem snad s ním neletěl.

beija

Má to výpovědní hodnotu vzhledem k specifičnosti Smartwings. Nebylo to oznámeno kvůli ničemu jinému než prachům. Vyššímu zisku společnosti. Kvůli zisku byla ohrožena bezpečnost lidí ve vzduchu i na zemi. Nic míň, nic víc. Kdyby to neudělal šéfpilot, mohlo by to být z důvodu obav kapitána, že ho vedení společnosti bude postihovat. Každopádně ten člověk prý ještě u firmy pracuje! Kdyby se to provalilo na normálního pilota, tak už je na dlažbě!

Honza

Nezlob se ale tohle jsou kecy. Udělal to právě proto ze to byl šéfpilot. “Řadová” posádka by tohle nikdy neudělala. Souhlasím s MartinemS.

Emi.mart

Presne tak!

Adam

Někdy se podívejte na letecké katastrofy, tohle uvažování je tam 1 00000000000 x…to všechno platí do chvíle, než v takovém letadle sedíte vy a nebo vaše děti,do té chvíle jde o peníze,poté až teprve,když se to týká vás,cítíte to jinak

amey

Kdyby jsi seděl zrovna v tom letadle co 3 hodiny letí na jeden motor, tak by jsi svoji filosofickou úvahu asi nepsal…Jasně, co to je ohrozit a to dokonce účelově a vědomě okolo 180 lidí na palubě, že???? V tvé statistice v podstatě nic….Tomu kapitánovi měli okamžitě sebrat oprávnění, porušil nejzákladnější předpisy, které se učí každý začátečník!!

Milan

Tak chci videt, jak 180ti lidem vysvetlujes ze nikam nepoleti, protoze letadlo ma funkcni jen jeden motor. Uvedomujes si ze jsou i jednomotorova letadla?

Ota Z.

a zase ten motor :-DDD

Axel

Pro Otakar – Jak Váš názor souvisí s nynějším pokusem o vytažení několika (desítek) miliard z našich kapes? Přece by mělo jít o úplně odlišné otázky. Například firma Sazka fungovala z pohledu zákazníků vcelku dobře, ovšem obrovské zadlužení Sazky neumožnilo se vyhnout insolvenci Sazky. To jestli neúspěšná firma xyz zkrachuje, by nemělo být předmětem názorových debat, ale mělo by rozhodnout ekonomické hledisko … měl by rozhodnout názor věřitelů jestli firmě v insolvenci dovolí reorganizacii (=věřitelé přijdou o velkou část svých dlužných peněz, ovšem neúspěšná firma přežije) nebo jestli firma v insolvenci skončí v konkurzu (=neúspěšná firma zanikne a věřitelé dostanou… Číst vice »

Martas

Naopak! SW jsou nyní pouze černá díra a tunel na státní peníze, penězovod pro odklonění na úkor věřitelů a brzy i daňových poplatníků. Šimáně, Vik a další kumpáni se budou jen tlemit, jak se všemi vyjebali – věřiteli ministry i daňovými poplatníky.

František

Já pevně věřím, že ten současný spolek SWG vláda nepodpoří a budou rozprášeni jak vojenské fabriky nejmenovaným prasidentem.

Jan

Ano, a všechny vydělané penízky a daně poputují do Irska a český státní schodek se může každoročně navýšit o +1 miliardu…

Dalibor

zatím co nyní jdou, ty zmiňované peníze, peníze kam?

beija

Třeba do některého s.r.óčka oligarchy Šimáněho.. Jedno z těch s.r.óček už vlastní bizjety Cessny, které provozuje Smartwings.
Ta s.r.óčka jsou například tato: UG Jet 2, s.r.o., UG Jet, s.r.o.

Jiri

Co je prosim divného na tom ze General aviation byl převeden do jine firmy v ramci Group? Pripravy na tohle zacali s urady v roce 2018. Opravdu si myslíte ze jsou takový vizionáři ze uz v tom roce vedeli ze prijde krize a ze pres to pak vyvedou penize ven?

Jiří Kocurek

Myslíte ukončení výtoby T72 v Trnavě? Tak to se dohodlo v roce 1987 za Husáka. Už v roce 1988 nastal útlum výroby, neboť na vývoj nového tanku nebyly peníze. A peníze nebyly, protože zákazníci nejen, že neobjednávali nové tanky, ale ani neplatili za dodané tanky plnou cenu. Jako 70 tun tanku kupovat za 70 tun ocele je dost nanic kurz.

Axel

Pro Jiří Kocurek – naprosto přesné vyvrácení zažitého omylu. Holt těžko může firma přežít, když zákazníci skoro nekupují, protože zánovních tanků z některých armád bylo na prodej plné sklady. A těch pár zbývajících zákazníků mělo zvláštní zvyk, že za některé dodávky platili a někdy vůbec.

Proto se v socialistické ČSSR objevily auta Daewoo Racer. Šlo o barter, částečnou úhradu dluhu za dodávky z Lybie… odhaduje se, že z našich daní jsme platili asi 60-65% dodávek do Lybie na konci 80.-tých let (zbytek byl zaplacen trochou peněz a zboží ve formě třístranného barterového obchodu: ČSSR-Lybie-Jižní Korea-…).

Vlastimil Kocurek

Slováci si stěžují, kolik jsme jim tam dali těžkého průmyslu, ale vše se dělo s jejich souhlasem, na tyto programy navíc dostali tisíce bytů, podstatně větších a dražších než se stavěly v Česku. Pokud chtěli tyto programy utlumit, měli na to rozhodovací nástroje, ale nevyužili toho, prostě místo ek. úvah a řešení se politikařilo.

František

To jsou slova, která mají nějakou váhu a ne brekot Šimáněho.

maďar

Tohle je pouze zbozne prani pana O Leary. ( jenom dalsi kampan) Ryanair nemuze nikdy pokrejt vsechny lety Smartwings a ani se tak nikdy nestane 🙂

Honza

Máte to jak podpořit? Nějaká čísla, anebo je to jen pocit? Flotilu mají nasobne velkou takže nevím proč by to neměli byt schopni zvládnout

Nekdo

Pocit, duševní nemoc nebo befel na intranetu QS. Není to jedno?

Ivo

Řekl, že nejen oni, ale i další… EasyJet, Lufthansa, Air France, Wizard…

Tomas

Mají velkou flotilu, spoustu dalších mašin objednaných. Může těch pár SW letů pokrýt a ještě přidat něco navrch, tomu věřte. Ostatně, takhle dravě vzal útokem už několik bází.

maďar

Tech “par” 62 tisic letu rocne 😀 tak to vite ze jo 🙂

Tomas

A vy chcete tvrdit, že je SW něco nenahraditelného ? 😀 😀 Část linek si rozeberou codeshare aerolinky, které jen navýší frekvence (KLM, AF ap.). Ryanair nepokryje 100%, ale velmi rychle ty linky nahradí i jiné společnosti. Nevím co se vám na tom nelíbí. Je to nahraditelná společnost, neříkám, že ze dne na den, ale je.

Jiří Kocurek

Smarwings: 6 miliónů cestujících ročně
Ryanair: 146 miliónů cestujících ročně

Když na to budou dva (+ EasyJet), tak by to mohli zvládnout, nemyslíte?

Viki

maďar: Ryan má svejch letadel dost a kdyz nebudou tak si pronejme nebo koupi treba ty co SW nebo někdo jiný vráti. Je vidět, že dopravě a letecké kor, vůbec nerozumíte.

maďar

Viki : Ryanair ma uplne jinou cilovou skupinu cestujicich a uplne jiny obchodni zamer. Pro Ryanair by bylo zajimavych tak cca 20-25% toho co odlita SW. Rozhodne by se zadny boom nekonal 🙂 juuu? 😀

Honza

Máte čísla? To jsou jen všechno pocity. Ryanair je nasobne větší, má zkušenosti i z charterové přepravy. Není důvod, pokud by došlo k nejhorším, se obávat že by nedošlo k nahrazení smartwings. Tedy co tak specifického je na smartwings a ryanair to neumí? Pravidelka? Chartery? Oboje dělá. Jestli ale mate čísla a podklady, tak se podělte, aspoň se dozvím něco nového.

Tomas

To jsou kecy. Pokud narazite na charterové linky, pak Ryanair má bohatou zkušenost na Polskem trhu. A opět zopakuji, nebavíme se jen o FR ale o tom, ze podstatnou část linek by rozebrali jiné aerolinky. Chartery se daji lehce nasmlouvat i z destinaci (napr. Firo tour měl pro letos objednán na chartery Do Turecka Corendon Airlines z Antalye a Bodrumu)…. opět to zopakuji – SW není nenahraditelny. Ju?

beija

Co se týká charterů, tak třeba 2 největší české CK patří skupině REWE, co vlastní i nějaké aerolinky..Zatím snad jen jedny..
A Ryanair má zkušenosti s chartery z Polska, jak už to bylo zmíněno. Neví někdo, jak je na tom Wizzair s chartery?

Tomas

Wizz Air z Budapešti chartery normálně lítá.

Nekdo

No tak na rozdil od QS on Ryanair i skutečně nějaké letadla vlastní 😉

Kulhán

A hned několik set jich přímo vlastní… SW žádné.

Milan

Snazte sa pochopit jednu skutocnost, Smartwings Group plati dane a socialne a zdravotne odvody v Ceskej republike a v krajinach kde zamestnava svojich zamestnancov. Ryanair vacsina svojich ceskych zamestnancov zamestnal cez Buzz Polska ako SZCO. Takze vacsina zamestnancov v lepsim pripade plati zdravotne a socialne odvody v CR, ale dan z prijmy je platena v Polsku alebo inde. Ryanair pri medzinarodnych letoch nie je platcom DPH, na kazdu novu destinaciu zvycajne prvy rok ziada 90% a viac zlavu z letistnych poplatkov a handlingu a po roku zvacsa prehodnoti ci linka sa oplaca komercne alebo nie. Takze berte do uvahy, ze… Číst vice »

Nekdo

jistě. proto QS posílá letušky na zimní sezónu na pracovní úřad a platíme je my všichni z daní. jakými dalšími nesmysly Vás vybavila paní Dufková?

Tomas

na pracáku je jich menšina. resp. není to tak úplně jako třeba ve školství, kdy se na pracák posíla na letní prázdniny.

je to tak, že na léto bere spoustu lidí na „dohodu“ a na smlouvy na dobu určitou. což je ale naprosto v pořádku. co má s nima dělat, když v zimě odlétá minimum toho, co v létě.

tady se dneska fakt sešel výkvět.

Bobo

No a Smartwings Group snad platí DPH při mezinárodních letech?

Milan

Nie neplati, tak ako ziadny prepravca neplati pri cezhranicnej operacii. Ano palubny personal zvacsa pracuje na dohodu, cize po sezone skoncia. Ale verte mi, aj piloti a cc mozu lietat len 900 hodin, takze vo FR nas jeden mesiac poslu na neplatene volno, kontrakt mam cez Crewlink v IRL co je este vyhoda oproti inym kolegom vo vychodnej Europe.

Axel

Pro Milan: Ve vaší ekonomické kalkulaci bohužel vypadl důležitý fakt – neznáme skutečnou výši dluhů firmy Smartwings. Vzhledem k zahraničnímu sídlu pronajímatelů letadel pro SW je dost možné, že pokud z našich daní darujeme dotaci pro Smartwings, tak obratem „jak pára nad hrcem“ se tyto miliardy ztratí v zahraničí za dlužné nájemné za letadla. Zopakuji – bez údajů o aktuální situaci Smartwings nelze udělat racionální rozhodnutí. Bude to „černá díra“ na naše peníze. Ano, kdyby pan ministr Havlíček byl profesionál, tak už týdny by probíhaly jednání s věřiteli Smartwings o tom jak velká část dluhů Smartwings tito věřitelé odpustí, pokud… Číst vice »

Milan

Pan Axel ano mate pravdu ze nepozname skutocnu financnu situaciu Smartwings Group. Ja som reagoval na to, ze Smartwings vacsina lietajuceho personalu je v nejakej forme zamestnaneckeho pomeru a plati dane a odvody v CR. Ryanair podla mojich informacii vacsinu kolegov v CR zamestnava ako SZCO alebo cez Buzz Polska. Lietadla su na leasing rovnako aj u FR. FR si vacsinu lietadiel prenajima od svojich sesterskych firiem a uctovne si to zapocitava.

Axel

Pro Milan … mě jenom přijde hloupé, aby z našich kapsech bylo placeno 100% dřívějších dluhů SmartWings. Přece my jsme ty dluhy nezpůsobili, tak ať většinu dluhů firmy Smartwings prominou její věřitelé firmy Smartwings. A se zbývající části dluhů by firmě Smartwings možná mohl pomoct dar z našich daní.

Ted

To že se to nevytrubuje do TV, neznamená že už to dávno neprobíhá. Ostatně i HN min. týden napsali že na ministerstvu probíhají třístranné jednání a audit v SW.

Axel

Pro Ted – akorát zapomínáte, že na webu lze dohledat i starší zprávy. Takže když si člověk pročte zprávy v průběhu dubna, tak už z tehdejších formulací ministrů (Havlíček, Schillerová) vyplývá, že se rozhodli utratit peníze ve Smartwings a(nebo) v ČSA.

Čili když už před několika týdny bylo rozhodnuto, tak k čemu nyní, v květnu, provádět přípravná jednání a audit čehosi? Jestli Vám nepřipadá jako nelogický/obrácený postup (=rozhodnout se a pak hledat odůvodnění rozhodnutí), tak už nevím jak to vysvětlit.

beija

Je otázka, jak hluboký ten audit bude..Na to by se měli všichni ptát kvůli transparentnosti.

Ted

No moc ne,, protože dřív než by skončil hloubkový audit SW krachne.

František

Ten ani neplatí pořádně zaměstnance.

Lenka

Milane, máte pravdu ale bohužel to tady nikdo nechce slyšet protože to není populární.

Jiří Kocurek

Ale platí aspoň ty zaměnstnance. Chápu, socialista by nejradši, aby ty peníze na mzdy šly napřed státu, který teprve po zdravém zvážení pošle zaměstannci určenou dávku a zbytek si nechá, klidně 90 % výdělku zaměstnance. Aby bylo na zdravotní sestřičky (hahaha, na dotace Babišovi).

Petr Noworyta

Tak kde jsou ty posmevacci co rikali ze Ryanair tady v zadnem pripade neudela bazi pro desitky svych letadel? Kde jste vy samozvani odbornici na leteckou dopravu?

Ted uz si snad vsichni pochybovaci uvedomi, ze velmi brzo nastane rapidni zkvalitneni cestovani z Prahy nejen k mori, ale po cele Evrope. A navic za velmi nizke ceny a s lety nacas

pzag

Chápete, že na to, aby tam měl RY přepravní kapacitu, že tu nemusí mít všechno bázované?

Petr Noworyta

To je samozrejme Vas nazor. Ale vemte na to jed ze zde udela bazi cca 30 letadel. V zavislosti na to kolik tady ostatni letecke spolecnosti nabazuji letadel

pzag

Takže se z Prahy stane jedna z největších bází Ryanairu a to jenom díky pádu SW?

Petr Noworyta

Tak nahradit vypadek cca 30% provozu tam kde soucasne neni funkcni nahrada (viz Wizzair v BUD po padu Malevu) asi bude stat za to zde udelat bazi, nemyslite?

Marťas

A kde pan O’Leary říká, že z Prahy bude létat „nejen k mori, ale po cele Evrope“? On říká, že by byl schopen navýšit kapacitu, ale vůbec neříká, kam by z Prahy létal. Takže možná jen do nějakého jiného hubu Ryanairu, ale zato velmi často.

MartinS.

To, že O’Leary řekne: „… Ryanair a další společnosti jistě budou ochotné tu kapacitu v Praze zaplnit…“ ještě neznamená, že jí zaplní. Až se tak stane, bude to jiné, ale zatím je to jen nezávazné stanovisko. A s těmi nízkými cenami bych si také nebyl jist. Předpokládal bych, že náklady na konkrétní let B737-800 budou u Ryanairu i Smartwings velmi podobné (cena letadla, cena paliva, poplatky, personál) a že si na to musí vydělat prodejem letenek a jiných služeb a ještě utržit nějaký zisk. Když je v letadle 189 míst, tak se jen těžko dá předpokládat, že 189 lidí poletí… Číst vice »

Petr Noworyta

Trosku jste v te Vasi uvaze zapomnel na charterovy trh kde si cestovky objednavani de facto celou kapacitu letadla za stanovenou cenu. Zkuste si o tom nejdriv neco nastudovat nez se budete poustet do diskuze. Dekuji

kocka65

V leteckem businessu se pohybuju uz par let a rozhodne byste si mel nejdrive zjistit neco vy nez se zacnete poustet do diskuze.
MartinS ma velice dobrou pripominku… to ze zijete v domeni ze vas letecke spolecnosti okradaji nic nemeni na faktu ze spousta z nich lita na hrane ziskovosti a nektere (vami zminovany RYR) napr. i hluboko pod ni.

Aleš

Když Ryanair léta pod hranicí ziskovosti, tak proč má tak velké zisky? Nebavím se o příjmu, ale o zisku.

kocka65

To je jednoduchy, podivejte se jaky dotace na letistich kam lita ma, co si vyzada za podminky (pohyby temer zadarmo) handling se smlouvu kdy pri zpozdeni nemusi nic platit apod. Platy a podminky zamestnancu. Ryanair nevydala na lidech, ale na tom jakej je to moloch… Uplne stejne jako hejtujete jine firmy za statni podporu obchodni model RYR je z velke casti podporovan statnimi dotacemi pripadne podporou mensich letist, ktery se k sobe snazi dostat provoz. A mimo jine… Taky tim ze pokud mate u RYR zavazadlo nad rozmery, bez slitovani vam napali poplatky jako prase, pokud mate nadvahu, pokud se… Číst vice »

beija

Ale ČSA/Smartwings i Smartwings mají zavazadla také zpoplatněna..A ČSA ještě vyšší částkou než Ryanair..

MartinS.

Tak se podívejte, kolik čistě charterových letů dokážou české cestovky zaplnit? Velká část letů SW i do koupáckých destinací se provozuje jako linka, kdy si cestovka zakoupí část kapacity letadla a zbytek se prodává jako běžná linka. Aby mohlo být víc klasických charterů, muselo by se na nich podílet více cestovek najednou a ty se ne vždy dohodnou. Navíc riziko nezaplnění letadla se přenáší u charteru z aerolinky na cestovku a ty jsou celkem opatrné, aby si objednaly něco, co potom nebudou mít z čeho zaplatit, protože do toho letadla nebudou mít koupáky nebo by ty letenky musely prodávat neúměrně… Číst vice »

beija

Ale no tak.. Netahejte nás tak moc za fusekli..Co asi tak hlavně lítá v letní sezoně o víkendech?

Petr766

No zatímco u SW letí draze všichni.

Petr

Marně vzpomínám, jestli jsem u Ryanairu někdy viděl one way letenku za 5 tisíc, což je u Smrtwings standardní cena, i když jsem kupoval den dopředu. Možná tak kolem Vánoc a Silvestra. Spíš si svůj výrok poopravte na „někdo poletí o hodně levněji a někdo jen o trochu“.

No Ryanair

Rapídne zkvalitnenie cestovania z Prahy? To dufam nemyslíš Ryanair. Táto spoločnosť zdevastovala celý letecký priemysel a priniesla ho na úroveň cestovania vlakom v Indii…

Jiří Kocurek

India’s 1st High-speed corridor between Mumbai and Ahmedabad started construction in 2017 and is expected to be completed by 2022.
Na google Earth je ta stavba vidět. Ale jo, zlaté České dráhy, v béčku si můžete stáhnout okénko, pokud vlak nejede příliš rychle.

beija

I u Ryainair záleží do jaké destinace se letí. I oni dokážou létat naprosto profesionálně, v letadlech, kde je dost místa pro nohy i pro člověka měřícího 195cm, CC milí, usměvaví, příjemní. Jediná chybička se vloudila během „demošky“, jedna CC tam doběhla až v půlce.
Ten vlak v Indii je tak o 100levelů níže, vím z vlastní zkušenosti.

beija

Je míněn běžný vlak, žádný High speed 😉

Tomas

Nesmíš všemu věřit…. Ryanair toho napovídá tolik a tolik … a realizace? nulová.

Takže ano – v Ruzyni nikdy žádná báze desítek letadel ryanairu fakt nebude .)

kocka65

je to velice jednoduchy a lidi se rychle proberou a s RYR nekdy poleti.
To vami zminovane „zkvalitneni“ cestovani se bude tykat hlavne toho, ze az pujdou lidi vycurane s nekolika bagly na palubu tak za ne zaplati nemale penize a dalsi pulka lidi se zblazni az jim to hodi pro nic za nic do carga…

Kdo nekdy RYR letel vi o cem je rec, letadlo plne reklam, poplatky za cokoliv bokem.
Hadam ze jste RYR nikdy neletel. Ale bude to fajn se bavit.

Petr Noworyta

Jasne Ryanair ma tak strasne sluzby a tak priserne drahe letenky ze ma neustale LF kolem 95%. A to ze ma v letadle reklamy je duvod ze dela neco spatne? Opravdu by me zajimalo v jake oblasti leteckeho businessu se pohybujete. Ale asi v nem nebudete moc uspesny (nic proti Vam)
Vy si proste nechcete priznat ze s masivnim vstupem Ryanairu na cesky trh rapidne stoupne kvalita poskytovanych sluzeb, vcetne letu nacas

Tomas

Lidi jsou tak blbí, že věří tomu, že je ryanair strašně levný …. a pak v diskusích lemtaj, jak jsou ostatní drazí.

ale jo, pokud si na cestu berete igelitku, kterou si dáte do kabátu, tak je levný. v jakémkoli jiném případě jsou cenově velmi často výhodnější klasické aerolinky.

kocka65

Ja jsem v tom businessu uspesny vic nez dost a verte ze si vydelavam tak aby me tohle moc netrapilo 🙂 Ja s RYR mel parkrat tu cest letet a moc dobre znam lidi kteri s nimi v mem okoli leteli, ano pokud splnite jejich podminky je to v poradku. Vysoky LF ma ten duvod ze dava letenky pod cenou provozu samotneho. Pro vasi informaci zamestnanecne letenky jakekoliv spolecnosti vyjdou porad draz nez letenky ryanairu – a to jsou tyto letenky slozeny jen z poplatku bez jakehokoliv zisku. To co tu pisete je akorat dukaz toho jak malo do toho… Číst vice »

Petr Noworyta

Uz jen to ze se v uvodu neopomenete pochlubit jak jste ve svem oboru uspesny a kolik vydelavate o Vas napovida mnohe. Zbytek prispevku je jen semanticka mlha zalozena na Vasich pocitech. Pekne jste se odkopal

kocka65

To bylo zmineno z toho duvodu, ze jste zminoval ze v nem uspesnej nejsem… tak vam tim rikam, ze to tak neni.
Nemam s vasim nazorem problem muzete si myslet co chcete, nakonec diskuterum jde od PC vzdycky vsechno nejlip. 🙂

beija

I letadla ČSA měla reklamy.. A i s Ryanairem se dá létat kvalitně , viz můj příspěvek výše..

Roiman4

FR toho už napovídalo… Loni na podzim tu mělo být 10 letadel… přidali pouze jedno… letos jich mělo být 8 celkem a asi zůstaneme u pěti a budeme za to rádi pokud to nesníží. To ze nahradí SW je pěkný, ale stačí se podívat na ceny za jaké napálil Řecko. Pořad se vyplatí z PRG jet do SXF/VIE a ušetřím několik tisíc ( hledáno letos v Lednu ).
A kvalitní služby ? No nevím, možná to jídlo na palubě je lepší, jinak stejný letadlo, počet sedadel, jen doplácíš za vše…

Aleš

Při základním tarifu SW doplacite všechno, stejně jako u FR? Nebo ne? Poučte mě.

MartinS.

Ne. V základním tarifu SW máte kabinové zavazadlo do 8 kg. U FR je to jen kabinové zavazadlo 40x25x20 pod sedadlo. Zavazadlo do 10 kg už je za příplatek 625,50. Za 650 je u SW už kufr do 23 kg.

Petr

Co že to? 😀 Velké (tedy standardní) kabinové zavazadlo je od 225 Kč (což stále nechává propastný rozdíl ve výsledné ceně FR a QS), odbavené 10 kg zavazadlo je od 270 Kč.

MartinS.

Když je něco „od 225“, neznamená to, že je to „za 225“. Těch 625,60 je z webu Ryanair.com, stejná cena na 3 náhodně vybraných letech z PRG v červenci 2020.

František

Ten už tu má bázi minimálně 3 roky a dělá pro něj cca 10 techniků od TVS, kterých si tam nový vojenský managment nevážil, protože nechtěli plnit jejich naprosto nekvalifikované požadavky..

Karel

Delaj jich tam od TVS sedm. Všichni odesli sami s tim ze nasli zlatou zilu. Dva uz se vrátili k tvs.

František

Karle k TVS se nikdo nevrátil kromě S.Kučery, ale to je jiná kapitola.

Bardotka

To zkvalitnění má být jako RY, jo?

prodejce z fóra

Tak tohle přesně nechci, aby všechny peníze vyssáté z českého trhu letenek skončily v irském daňovém ráji. To už raději podpořit českého miliardáře, než vše odevzdat zadarmo do Irska.

Pe.tr

Tak to já to vidím právě naopak. Raději si dám na dovolené místo drahé letenky výtet , večeři nebo děti na zábavu. Cokoli zažít má pro mě větší význam než drahou letenkou sponzorovat vyžírky a šikmoviry . A zaměstnanci platí daně u nás a o přeplácení daní SW , ČSA nebo majitelů nepochybuji .

prodejce z fóra

„Lowcost“ zahraničních zaměstnavatelů v různých oblastech ekonomiky už je v ČR dost a je to strašná bída. To už radšlěji profláknutého českého miliardáře než zahraniční vyžírky, které si tu pak vůči zaměstnancům i zákazníkům dovolují to, co by si u sebe v domovských zemích nikdy nemohly dovolit…

Axel

Pro „prodejce z fóra“ … klidně podpořte „profláknutého českého miliardáře“. Ale podporujte výhradně z Vaší kapsy = tedy bez peněz z mých daní, prosím. Když není jasné, jestli jde o např. 5 nebo 20 nebo 50 miliard pro SmartWings, tak nelze udělat dobré rozhodnutí jestli i SmartWings bude patřit k firmách kterým bude darováno z našich daní, aby přežily.

Jiří Kocurek

Já myslím, že vám to prodejce z fóra zakáže, takhle vyvážet zisk z republiky. Peníze, které si vydělal někdo jiný, než „prodejce z fóra“ přece musí zůstat v ČR. Jen „prodejce z fóra“ přece může svoje vydělané peníze utratit v cizině.

Nekdo

Vám někdo brání mu posílat peníze na účet? Ale, prosím, nechtějte to ostatních…

Pavel

No, jelikož je Smartwings ve ztrátě, tak z té letenky taky v ČR neodvádí žádnou daň, takže to výsledku vyjde nastejno:-)

beija

Tam ty peníze skončí tak jako tak. Většinu letadel ČSA a Smartwings( kromě Cessen) vlastní irské firmy. 😉
Jen tam nemusí skončit peníze nás, daňových poplatníků , pokud oligarcha Šimáně nedostane nějakou spešl státní podporu.

Xapadlo

Dobrá zpráva. Raději Ryanair než mafiánsko-čínského prominenta české vlády.

Thisway

Ryanair kvůli COVIDu státní pomoc dostal. Nechť ji tedy dostanou i Smartwings a oba se férově utkají. Ale aby byly SW nahrazeny dotovanou konkurencí, to nemůže připadat v pořádku opravdu nikomu.

Honza

Dostali půjčku z programu pro všechny firmy, není ti nic VIP. U nás smartwings taky čerpá podporu z programu antivirus. Jenomže ten ryanair má bohužel obrovskou zásobu hotovosti, takže jestli se utkají tak je bohužel prevalcuje. Protože ohromná hotovost ryanair vs dluhy smartwings je pěkně nerovný souboj

Thisway

Utkavaji se v PRG několik let a zatím se žádné válcování nekonalo. Program jaký čerpal Ryan v UK v ČR chybí.

Axel

Pro „Thisway“ … vzhledem k tomu, že SmartWings utajuje důležité informace o aktuální ekonomické kondici firmy, tak nelze rozhodnout jestli dotace např. 5 miliard umožní přežít firmě SmartWings. Vzhledem k tomu, že neznáme aktuální zadlužení SmartWings, tak je možné, že ve skutečnosti tato firma potřebuje např. 50 miliard Kč.

Tedy jestli Vy osobně chcete naslepo někomu dávat peníze, tak klidně. Z Vaší kapsy přímo obdarovanému. Tedy prosím vynechte peníze z mých daní. Ano?

Thisway

Že si něco neumíte najít, při vší účtě neznamená, že někdo něco tají…

Axel

Pro Thisway. Nejnovější údaje které jsem našel jsou z roku 2018 – z předloňska. Tj. jde o údaje, které nezahrnují loňský malér s 737MAX. A ni není zahrnut loňský malér, že se změnil spoluvlastník (akcionářem Smartwings se stal čínská státní firma, která se asi chová jako kazisvět)

Jiří

a kde berete jistotu že tyto údaje tají i před těmi co o tom mají rozhodovat? Vy taky v hospodě neřvete kolik jste vydělal.

Axel

Pro Jiří – Tak vzhledem k tomu, že člen vlády (ministryně za hnutí Akce Nespokojených Občanů 2011) si myslí – nyní v květnu 2020, že spoluvlastníkem Smartwings je firma z Koreje, tak z toho je vidět úroveň podkladů na jejichž základě padlo dubnové rozhodnutí že se naslepo budou strkat peníze do Smartwings.

Peníze z našich daní!!!!! Jestli jsou fanoušci firmy xyz kteří chtějí naslepo té firmě strkat SVOJE peníze, tak klidně. Ale prosím pěkně – peníze z mých daní bych si přál utratil s rozumem!!!!!

Jiří Kocurek

Program jaký čerpal Ryan v UK v ČR chybí.

Ale může za to Rayn, že čerpal. Nikoliv Babiš, že žádný takový program nemá. A když ano, tak v neděli večer a v sobotu ráno. Ale jen v sudý týden a pro mimopražské firmy. Pro pražské firmy se připravuje, ještě totiž musí vystoupit v televizi na náměstí v Uničově.

beija

Já radím Smartwings udělat další kampaň. Kromě Neberte nám křídla mohou sbírat podporu finanční na daruj.cz nebo hithit. Třeba to dají do kupy z kapes lidí, kteří je rádi podpoří. Tady na fóru už je vidět pár možných dárců. 🙂 Když to rozjedou stejným stylem, pár miliónů se určitě sejde.
Jen by ty milióny byly lépe zhodnoceny ve zdravotnictví nebo ve školství, v obcích, v infrastruktuře. O miliardách a jejich smysluplnějším využití v jiných sektorech ani nemluvě.

Milan

Mně jako plátci daní v ČR je naprosto ukradené jestli a jakou podporu dostane Ryanair v UK. Mě zajímá to, kam tečou moje daně tady v ČR.

Axel

Přesně!!!!

atat

Přesně tak … bohužel u nas takový program není, což je chyba, ale třeba se připravuje neco podobného a Smartwings a i jine velké firmy se do toho vejdou …. hlavně aby to bylo transparentní a firma Smartwings nadále fungovala a zároveň platila všechny své závazky.

Honza

Vždyť je u nás antivirus, kurzarbeit, ty programy pro všechny tu jsou a jestli jsou smartwings řízený hospodarne, tak je využívají.

Petr

Úvěr max. 15 milionů to zrovna velká pomoc není.

Axel

pro „atat“ – jestli Vy považujete za správné rozdávat peníze naslepo (=Smartwings utajuje informace o své aktuální ekonomické situaci), tak jak jste to dokázal, že Vy konkrétně – ve svém životě – jste dosud se vyhnul insolvenci? Přece ten Váš postoj je typické „turecké hospodářství“. Podle mého názoru lze z našich daní podpořit pouze některé firmy, protože nejsme tak bohatí jak v některých jiných zemích. Čili jsem pro, aby dotaci na přežití dostali ty firmy, u kterých je největší šance že přežijí. Vzhledem ke spoustě problémů firmy SmartWings z minulosti a vzhledem k jejímu utajování informací, myslím nikdo nedokáže kvalifikovaně… Číst vice »

Nekdo

to vůbec nemá cenu na ataty, Petrsy, maďary, laďky a další „diskutující“ reagovat s racionálními argumenty. oni si prostě přečetli na intranetu QS, že sem mají přijít, že tady děláme Vikoj, Šimáněmu a vůbec zle, a že z toho mají bebí, a že nám to mají vysvětlit, že když jim nedáme miliardy z našich daní, tak celý stát zajde hlady a už nikdo nikdy nikam nepoletí bez jejich „aerolinky“, která vlastnila jedno jediná letadlo, které je ovšem již taky v zástavě… no a ovšem ještě je tady zájem Máry Prchala, aby jeho šéf mohl ty peníze dát svým kámošům z… Číst vice »

atat

Priste me vynech ze svých demagogií …. tvé názory jsou silně bolševické, ale s tím nic neudělám … Spis mi přijde, ze ty si porad meleš jednu písničku a nic okolo te nezajímá. Já rozhodně nechci rozdávat naslepu a a netransparentně …. tak si přečti co jsem psal, ok? Tak ještě jednou, pomoc musí byt jasná, průhledná a transparentní, nic se nesmí tajit a pokud to tak bude, tak chci zachovat české letectví. Okolní státy EU i mimo pomáhají, tak by stálo za to, aby pomohl i Cesky stat. A zdůrazňuji, ze jakákoliv pomoc či dotace je nemravná a zločin… Číst vice »

atat

Ne, rozhodně naslepo, jak jsem již psal, to za správné nepovažuji. Raději nijak než naslepo!

Nekdo

Tak ja bych slusnou ceskou firmu rad podporil. Jenze kdyz nejmenovany aeroklub leta na jeden motor, mlzi, lze, nevyplaci odskodneni za opozdeni, ma temer nejvetsi zpozdeni na PRG, bere letusky jenom jako brigadnice na letno sezonu a na zimu je posila pryc, tak fakt nedokazu sympatizovat s takovouhle firmou. To, jakou ma vlastnickou strukturu, a ze nevlastni ani jedine letadlo radeji nebudu rikat vubec…

atat

Ještě, že ten jeden motor mate …. kazdopadne se vsím co výše píšete téměř souhlasím a je mnoho věcí co se mi nelíbí, ale i přesto bych rád viděl, že české letectví pokračuje a to jak OK, tak i QS. Vždy ale bude hodně lidí proti a hodně pro a to je v naprostém pořádku

beija

Na http://www.daruj.cz bude sbírka na Smartwings velice transparentní.. 🙂

Tomas

Hmmm.. takze ryanair me z prahy doveze do amstru / cdg ci jine letiste s jednou letenkou na dalsi lety do sveta?

Tomas

Ne, tam vás doveze KLM nebo Air France s navýšením frekvenci, až smartwings padnou. Uvedl bych to na příkladu krachu Adria Airways, kdy si linky poměrně rychle do LJU navýšením frekvencí rozebrali ostatní členové Star Alliance.

Tomas

jenze za prislusne vyssi cenovku.

dekuji, nechci.

Milan

O jaké vyšší cenovce to mluvíte? Pokud poletíte na jedné letence přes CDG nebo AMS, kdy segment z Prahy zajišťuje ČSA/Smartwings, tak stejně dál pokračujete s KLM nebo Air France.

Tomas

No .. ono .. totiž pokles konkurence vždy znamená vyšší cenu. bez ohledu na to, že je to alianční partner.

i když to bude na jedné letence.

Marťas

Ceny letenek bývaly dost nelogické, je možné, že let někam z Prahy s přestupem v Paříži bude stát stejně jako let tam jenom z Paříže.

Tomas

to sice může. a nebo taky ne, a výpadek čsa, který hladinu na AMS/ CDG držel na docela nízké úrovni se může projevit i růstem.

Tomas

Za vyšší cenovku než SW? Bavíme se o te same společnosti? O te která prodává letenky do Splitu za 6 litru ?

MartinS.

A proč by neprodávala? Na té trase nemá žádnou přímou konkurenci. A když si to za 6 litrů někdo koupí, tak by byli hloupí, kdyby mu to neprodali.

Tomas

to, že sw prodává letenky do splitu za 6000 je věc jedna. a nesouvisející.

na linkách ČSA (a je jedno, kdo tam nakonec letel nebo ne) byl SW dlouhodobě jeden z těch levnějších. často pod AF/KLM/AZ apod.

Jirka

LJU je specifický případ. Letiště v Benátkách je 2 hodiny jízdy autem z Lublaně. Navíc Lublaň má méně obyvatel než Brno. V Praze by si linky rozebrali ostatní a na cenách letenek by to znát nebylo.

Axel

Pro Jirka – co má společného cena letenek pro zájemce o létání společného s tím co teď zkouší prosadit pan ministr Havlíček = z našich daní naslepo narvat miliardy, možná desítky miliard Kč, do firmy o jejíž konkrétní ekonomické situace není nic zveřejněno?

Tj. proč má 10 milionů lidí dotovat letenky pro párset tisíc chudších zájemců o létání?

Nekdo

proč? protože o „párset tisíc chudších zájemců o létání“ tady vůbec nejde. jde o tohle: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Byli-na-Babisove-svatbe-mezi-hrstkou-pozvanych-A-nemluvi-se-o-nich-Tady-jsou-498423

atat

Bože Ty to vidíš … to snad neeee! A ještě parlamentní listy :-), ted už tomu rozumím ….

Nekdo

Tu svatbu a hosty si parlamentni hlisty vymysleli?

atat

Určitě ne, jen čtení dezinformačních webů něco o člověku vypovídá a čtením se člověk učí ….. příště přijde aeronet nebo sputnik 🙂

beija

Tady máte neovlivnitelné s tímtéž:
https://neovlivni.cz/babisuv-hartenberg-investoval-do-opravaren-ktere-servisuji-csa/
A kdože dal na FB tu fotku? Nebyla to paní Babišová?

atat

To je v pořádku, jen je rozkošné, že někdo čte dezinformační weby a ještě se tím chlubí 🙂 Nicméně o těch opravnách to byl taky úlet a naprostá neznalost. Avia Prime není absolutně závislá na QS/OK a výpadek těchto firem by ani nezaznamenali …..

Já, kdo jiný

Sice je to z bláta do louže, ale takhle na ně. Ať se ukáže, který milijarda je lepší podnikatel. Dobrý tah od O’Learyho.

Mat

Tak to by byla skutečně výhra. S jejich nástupy autobusem, prodejem losů na palubě atd. Navíc by asi těžko Ryan létal chartery pro cestovky, to je úplně jiný model…

Honza

Ryanair léta pro cestovky, stačí kouknout k sousedům, třeba do Polska. Ono lítat pro cestovky je mnohem snazší než dělat pravidelku. Kapacitu pronajmete a komerční riziko nese cestovka. Peníze máte jisté a jestli chcete, tak si můžete přivydělat trvá prodejem losu nebo plyšových opic na letech.

Tomas

Ale 🙂 v Polsku to take dlouhou dobu fungovalo, pod značkou Ryanair Sun, nyní Buzz. Takže určitě jsou schopni se přizpůsobit i charterum.

Bobo

Proč by nezvládl chartery když má charterovou divizi? Opravdu by byl pro koupáka problém jet v Praze busem, když pak tím busem jede i někde v Burgasu, nebo na Kosu? No a někde jde dokonce pěšky? Tím neříkám že Ryanair by byl nějaká výhra, ale nahradit Smartwings v Praze by rozhodně problém nebyl.

Olda

Ryan normalne lieta chartre v Polsku pre cestovky, a funguje to. Je to len otazka dopytu…

V. K.

Hlavně Smartwings fungují úplně stejně. Autobusy k letadlu, na palubě na místo losů akorát oschlé bagety a odlety ve 2 v noci. Akorát, že u Ryana tomu narozdíl od Smartwings aspoň odpovídá ta cena.

beija

Na to se zapomíná. SW nechce platit za standadní služby, když nemusí.

Jirka

Nástup busem je úplně v pohodě. Nicméně aby se tak nedělo, tak stačí, aby letiště Ruzyně upravilo svoji politiku.

axel

Tady se ukazuje jak zhoubné bylo dosavadní amatérské jednání pana ministra Havlíčka. Kdyby byl co k čemu, tak už týdny odborníci prochází detaily o aktuální ekonomické situaci Smartwings a možná už by finalizovaly jednání o podmínkách případné dotace, aby byla reálná šance, že Smartwings dlouhodobě přežije. Bohužel namísto konkrétní práce náš zaměstnanec pan Havlíček promarnil čas obecným vykecáváním. Situaci nepomohlo ani směšná šaškárna majitelů Smartwings včetně najímání trollů a jiných přikyvovačů. Kdyby byli co k čemu, tak dneska už by existoval odhad jestli jsou Smartwings dlouhodobě životaschopné. A pokud jsou životaschopné po získání dotace xy miliard. A současně s finalizací… Číst vice »

Mata

Smartwings nebo Ryanair to je to samý, ale spíše bych tu měl oba dva než jen Ryana

axel

Z hlediska toho jak moc je ohrožena naše peněženka/naše daně, tak Ryanair je drsnější/profesionálnější vyjednavač, tj. nebál bych se Ryanairu, pokud by v naší vládě rozhodovali SKUTEČNÍ odborníci o případných dotacích pro Ryanair. Na druhé straně myslím, že neprovozují letání s nefunkčním motorem.

Viktor

Kdyby smartwings padlo tak by asi si Ryanair založil dceřinou společnost v Česku jako Ryanair Sun(Buzz Air) což by znamenalo že může zaměstnat všechen personál pod českou smlouvou což se mu víc vyplatí než například německou či španělskou… otázkou je odkud by Ryanair vzal letadla? Byl přeci problém (jestli se nemýlim v Pardubicích) že nechtěli rozšířovat kvůli B737M… takže by to znamenalo že Ryanair by koupil letadla od smartwings? Nebo se mýlím…?

Tom

Mýlíte se. Letadel bude všude dost a není předpoklad, že by Ryan kupoval starší. Aby získal Ryan letadla po SW, to by musela být nějaká krkolomná náhoda.

Viktor

Tom- problém je že 737-800 co má Ryanair se už nevyrábí..ale je mi to jasné že nechce zkupovat „staré“ letadla po SW…ale jim moc nezbývá… buď začnou létat Maxy nebo to udělají stejně jako Laudamotion a zakoupí letadla po bývalých majitelů niki, Airberlin,(Lufthansa)

axel

Pro Viktor – napsal jste hloupost: SmartWings myslím nemá žádné letadla=nemůže žádné letadla prodat. Myslím, že snad všechny letadla si Smartwings najímá od pronajímatelů letadel.

Viktor

Tak proč například u Maxu požaduje smartwings odškodnění přímo od Boeing a ne přes tu firmu…a kdyby byla nějaké letadlo půjčené (nepočítám co si půjčují na léto a OK-heu) tak by například na stránkách planespotter nebo jiném weby bylo napsáno jaký vlastník to jako koupil a pak jako smartwings

Axel

Pro Viktor – a jste si jistý, že skutečně SmartWings žaluje přímo dodavatele/prodejce letadel 737MAX? Kde konkrétně jste se to dočetl?

Já vycházím z údajů v leteckém rejstříku (veřejně dostupný), kde jsou uvedeny konkrétní letadla – u žádného z nich není jako vlastník uvedena firma SmartWings. Jsou tam vesměs cizokrajně nazvané firmy (např. firma s právní formou Ltd.)

beija

A několik byznysjetů – cessen provozovaných jako aerotaxi pro miliardáře si Smartwings pronajímá dokonce přímo od Šimáněho a Šmejkala z jejich s.r.óčka. 🙂

pzag

A proč by to dělal? Aby musel RY vyřizovat všechny papíry, převádět posádky pod jiné, ale stejné OPS, platit jim simulátory, atd. Proboha proč? Jenom by se zvětšil Ryanair Sun a část by obsluhovaly lety z jiných bází do Prahy.

Kalendar

No zrovna RyanAir se svým častným vyděračným jednáním… To je z bláta do louže… :/

beija

To ano, ale vydělat na tom může český cestující.

Tswq1

Copak 😀 ? Obrali vas na kufru v gatu 😀 ?

beija

Tak Ryanair do malého českého leteckého rybníčku hodil vidle také. 🙂 Pokud to dopadne, tak to bude část Čechů koukat, za kolik se dá také lítat.

beija

Být CK tak využiji situaci (oligarcha Šimáně také nemá skurpule) a hned začnu vyjednávat podmínky a ceny letenek pro chartery.

Petr

A k čemu jim to bude, když má většina cestovek dlouhodobé smlouvy? Vypovědět smlouvu mezi firmami není formalita. Smartwings ještě nezkrachovali.

beija

Myšleno za jak nízkou cenu. A pokud tu budou mít bázi a české crew, tak by se ani dovolenkáři nemuseli obávat o to, že si nezvládnou říci o pivo v jiném jazyce.

Bobo

Vždyť už tu bázi má. A i kdyby některou destinaci lítal jako dvojboj odjinud tak pro plánovače určitě není problém naplánovat české crew kteří jsou třeba v Bergamu na takové lety….

Tomas

No .. říkát těm dvěma (třem) letadlům báze….. no .. ale tak proč ne.

Bobo

Ok tak budeme slovíčkařit a hádat se jestli těch pět letadel je už báze nebo ne….
Popřeme tím že tu kdy měl bázi WizzAir (max 3kusy), SkyEurope už báze byla nebo ještě ne, tam to bylo tuším nejvíc 7 kousků… Smartwings hrdě označuje za bázi i to když umístí jedno letadlo do Francie, nebo na Kanáry. Takže od kolika letadel, které v destinaci „spí“ využívají nějaký alespoň základní servis té dané destinace pro svůj chod a mají v destinaci domovské posádky budeme říkat že už jsou bázovaná?

Jiří Kocurek
Janina

Ryanair v Praze už nyní bázuje několik letadel. Pokud by SW odešel, tak Ryanair nebude mít žádnou konkurenci a výrazně zdraží letenky. Ale jo, lidi by se divili, za kolik se dá lítat.

beija

Přidali by se určitě i další, například Wizzair. A možná i Air Serbia, když chce expandovat, neb nemá příliš velké finanční ztráty. Zřejmě i díky Etihadu..

Marek

Air Serbia má velké problémy…

Honza

Můžou zkusit exim a Fischer, ty zrušili dovolené a se smartwings jednají o letech a dost možná i o ceně.
Vývoj situace je vskutku zajímavý a jestli se do toho opřou, tak smartwings pěkně zatopí, letenky na dovolenou zlevní a rozdíl si nechají cestovní kanceláře pro sebe.

Jenda

Mimo Wizzair by se na český trh vrhnulo mnohem více aerolinek. Pravděpodobně Air Baltic, možná také EasyJet a SkyUp je taky celkem ambiciózní.

Tomas

Vtrhlo? prosím, jak si to „vtrhnutí“ představujete? že si tady každý z nich udělá bázi s deseti letadly?

v podstatě by se nic nezměnilo … max by došlo k mírnému posílení kapacity na letech do jejich hubů, nic víc.

MartinS.

A ono jim dosud něco bránilo, aby se na český trh nevrhly? Podle zdejších diskusí je SW tak špatná aerolinka, že převálcovat jí nemůže nikomu dělat problém… Stačí nabízet lety do správných destinací a nižší ceny a všichni cestující i cestovky jim ještě budou líbat ruce… Když je to tak jednoduché, proč už se to dávno neděje? 🙂

Milan

„Pokud by SW odešel, tak Ryanair nebude mít žádnou konkurenci“ to jako, že z Prahy lítají jenom dvoje aerolinky – Smartwings a Rynair? To je zase blábol.