dkv_obrazok

JLV oslaví letos 66 let. Ptejte se Bohumíra Bárty na trendy v gastronomii nejen na kolejích

Zkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Otázky můžete pokládat do nedělního večera.

Připravujeme pro vás nový díl podcatsu Cesty Zdopravy.cz,  jehož hostem bude muž, který je doslova legendou v železniční gastronomii. Letitý šéf společnosti JLV Bohumír Bárta. Společnost JLV (dříve Jídelní a lůžkové vozy) vznikla koncem roku 1959, letos tak bude na trhu už 66 let. A Bohumír Bárta je s ní spojen neuvěřitelné půl století.

JLV je pro řadu cestujících spojeno hlavně se servisem ve vlacích Českých drah, ale do jejich skupiny patří i prodejny Pont, Minit (dříve Fornetti), některé prodejny rychlého občerstvení Burger King nebo prestižní restaurace Vikárka na Pražském hradě, kterou JLV provozuje. Do loňského roku bylo JLV dodavatelem sendvičů pro Starbucks, dnes je vyrábí například pro Tchibo.

Celá skupina JLV má obrat převyšující jednu miliardu korun a podle informací ze staršího rozhovoru s Bohumírem Bártou tvoří zakázky pro ČD přibližně 60 procent.

Zbývajících 40 procent obratu připadá na zákazníky mimo skupinu Českých drah. Ve srovnání s minulostí, kdy bylo JLV výhradním dodavatelem služeb pro ČSD a později ČD, je to velká změna. JLV obsluhují po gastronomické stránce kolem 150 vlakových spojů denně a rostou v segmentu dodávaného cateringu na speciální akce. Kompletní zázemí má JLV na pražském Odstavném nádraží jih, kde také připravuje svá jídla.

Novinkou je pod hlavičkou JLV nasazení salónního jídelního vozu z pražské vagonky Ringhoffer z roku 1906, který představili minulý týden  a chystají s ním na příští rok gurmánské zážitkové jízdy po Pražském Semmeringu.

Český Orient express vyrazil na zkušební jízdu. Gastro zážitky bude nabízet i na Pražském Semmeringu

„Svíčková? To je šlágr, dominantní položka v našich prodejích. Odhadoval bych to na 30 procent vydaných jídel,“ řekl před šesti lety Bohumír Bárta v rozhovoru pro Zdopravy.cz. Od té doby se však mohlo hodně změnit. Jaké menu je dnes ve vlacích nejpoptávanější? Kdo rozhoduje o podobě sezonní nabídky? Jak se mění způsob servírování s ústupem klasických jídelních vozů a nástupem ComfortJetů? Jaká je budoucnost minibarů? Jak těžké je dnes sehnat personál do gastronomického zázemí a na palubu vlaků? A jakou má JLV strategii pro další roky?

Ptejte se i vy. Bohumíru Bártovi můžete klást otázky zde v diskusi až do nedělního podvečera. Samotný podcast vám pak přineseme v pátek 10. října.

Tagy Bohumír Bárta JLV podcast Cesty Zdopravy.cz
1 komentář