JLV oslaví letos 66 let. Ptejte se Bohumíra Bárty na trendy v gastronomii nejen na kolejích
Zkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Otázky můžete pokládat do nedělního večera.
Dobrý den, zajímá mě, zda se JLV zaměří také na zlepšení komunikace vůči cestujícím v případě, kdy z provozních důvodů nelze realizovat prodej prostřednictvím pojízdného minibaru?
Moje zkušenost ze srpnové cesty Praha-Berlín s EC 178: za celou dobu jízdy z Prahy nebyl servis minibaru ve 2.tř. nabízen a neproběhlo ani hlášení vlakovým rozhlasem o nedostupnosti služby.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den, je v tržbách velký rozdíl mezi bistro vozem a klasickým jídelním vozem? Děkuji
Obrovský. V klasickém jídelním voze bylo 30 míst plus bar, tady je jen 18, tudíž v zásadě polovina, je velmi osekán i sortiment, v bistru není ani plotýnka, ani mrazáček, všechno pouze mikrovlnka plus konvektomat… A neuvěřitelná spousta Němců se ptá, proč už není klasická velká hospoda a říkají, že to bylo nejlepší v Evropě… Včil mudrujte…
Bavím se o bistru v ComfortJetech, ty zpackané předělávky s půlkou jedničky radši nekomentuju
Dobrý den, v uplynulých letech je u ČD vidět odklon od klasických jídelních vozů a na mnoha spojích musíte pracovat s výrazně omezenějším bistrem, často navíc velmi nevhodně vybaveným. Vedli jste už úvahy ve stylu „co pak?“, tedy jak upravit menu a provozní koncept?
Ve světě je vidět příklon železničních dopravců ke cateringu leteckého stylu, což výrazně zjednodušuje i donášku na místo. Umíte si něco podobného představit i ve vlacích s vaším servisem?
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jakým způsobem máte zajištěné vzdělávání posádek v oblasti cizích jazyků, tedy hlavně angličtiny. Nejednou se mi stalo, že jsem byl svědkem pro cizince nepřijemné situace, kdy posádka nezvládla ani základní interakci při objednávce s cizincem v AJ a mluvila raději česky, což je cizinci k ničemu.