Jižní tangentu u Budějovic postaví Colas a Firesta-Fišer za 845 milionů. Hotovo má být za tři roky

Budoucí D3 Úsilné - Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí D3 Úsilné - Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Díky propojení hlavního tahu na Český Krumlov s dálnicí má obchvat výrazně ulevit krajskému městu

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martas

Tolik krajiny a lesů zase zničí, jenom aby ušetřili pár minut přesouváním sem a tam. Jihočeský kraj měl zachovalou krajinu a Budějovice byly pěkné město, co se z toho stává teď je hrůza, takové škody vznikaly snad jen za socialismu, když bourali centrum. Z klidného města budou kamiony a tůristy přecpané komunikace, jen proto aby se neurotici mohli těkavě přesouvat sem a tam.

Saljack

S prominutím ale co to kecáš? Klidné město byl jste tam vubec? Nyní ty kamiony projíždí přes město. ČB mají jednu z nejhorších doprav u nás. To měli kamiony pořád jezdit přes Borek? Fakt bych vám přál bydlet v tom klidném městě u těch komunikací. A to si jako myslíte, že tam ty kamiony nejezdí nebo že se tam zvýší doprava?

Marta

To město dobře znám a co se tam staví je hrůza fialová, jenom proto aby pitomci v kamionech mohli vozit krámy sem a tam. To si ty troubo neuvědomuješ nebo spíš jsi prostě nedoučený, že ať postavíš jakou chceš sinusoidu nebo tangentu, akorát přitáhne novou dopravu a za pět let jsi tam, kde jsi byl? Proč myslíš, že v Německu jsou kolony i když mají postavené vedle sebe paralelně dvě dálnice? Až ti bude frčet za barákem po dálnici půlka Německa cestou že serveru na jih, co budeš dělat pak? Zase další dálnici?

Cestující, teď ale doma

Budějovice nejsou žádné klidné město, je to více jak 100 tis metropole se svými pozitivy i negativy. A ty jistě spíš v jeskyni, nikam necestuješ, nevyužíváš nic, co bylo přepraveno kamiony.

Vlastimil Kocurek

Stavba žádný velký význam nemá, plně stačí křižovatka v Třeboníně. Ale krajští zastupitelé jsou posedlí stavbami, které lidé vůbec nechtějí, viz letiště. Toto je jen další pokračování. Tím ale nemyslím, že to dělají kvůli korupci. Jistě ne. Určitě ne. …… Ne.
Těším se na další zbytečnou akci, to potom jižní Čechy ve srovnání s kraji, kde se staví užitečné stavby, půjdou ke dnu.

Vlastimil Kocurek

Dobře, -19: beru to.
A/ v souvislosti s dálnicí stavba má jen malý význam, ale
B/ to řekl za mne pan 2084, má tato spojka místní význam, jak uvádí. Okolo Č. Budějovic totiž pokračuje za jejími adm. hranicemi cca 30 tisícový urban /= téměř plynule zastavěná plocha/, a dopravně je to složité. Tak to kraj řeší. Šlo mi hlavně o to, uvést pravý smysl této stavby. Ale celkově je to ještě složitější.

Emil

Co tam bude v rámci té zakázky financovat ten E.ON za 6 mil.? To budování inženýrských sítí? Nevím, kdo to tam na jihu Čech provozuje (asi ČEPS) anebo dodává elektřinu, tak mě, prosím, někdo znalý místních poměrů poučte, tady u nás je veškerá distribuce od ČEZu

bkv

Přeložky své distribuční sítě.

Vlastimil Kocurek

V Českých Budějovicích je sídlo E ON Česká republika a dodává elektřinu hlavně do jihočeského a jihomoravského kraje.

Tomáš Poledný

Může se vůbec D3 Hodějovice Třebonín bez Jižní tangenty otevřít? Můj předpoklad je, že tahle stavba bude velmi vytížená do doby než bude hotový tunel Pohůrka, což bude podle mě minimálně 2 roky (pohádku o 2023 ať si ŘSD nechá pro někoho jiného).

Paja

Pokud se ve velmi nedávné době nic nezměnilo tak obchvat ČB se má otevírat jako celek.

Saljack

Což je ale podle mě nereálné, protože Pohůrka ještě nebude a dálnice bude v Kaplici a s tangentou dává smysl ten jižní úsek otevřít. Jinak ta dálnice bude dva roky hotová. Tlak na otevření jižní části bude enormní. A jak to vypadá nyní tak jižní část může být dodělána v předstihu.

LKB

Kez by obdobnou stavbu jako severni obchvat Brna stavel Jihomoravsky kraj. Aneb zkuste nekdy jet z Obran na Lesnou nebo do Reckovic… Tedy obchvat zcela jiste podporuji.

Cestující, teď ale doma

Snad tato stavba bude odsejpat narozdíl o jiných krajských staveb, které se neskutečně táhnou. Aktuálně např. stavba silnice v Táboře, v minulosti dálniční přivaděč do Plané.

libcha

Zdá se mi to, nebo napojení Tangenty na I/3 bude kruháčem? Tam by spíš patřila MÚK, ne?

Jirka

Kruháč to zvládne. Tranzit bude na D3.

Paja

S kruháčema na I/3 už jsou zkušenosti o pár km dál 🙂 A nebojím se říct že značně negativní 🙂
Nicméně vize je, že od jihu toho už moc jezdit nebude a půjde o křížení víceméně rovnocenných komunikací.

Cestující, teď ale doma

MÚK na křižovatce dvou silnic II třídy?

Vlastimil Kocurek

přesně MÚK je v Třeboníně.

Cestující, teď ale doma

Tak v Třeboníně je dálniční MÚK, zde je řeč o komunikacích nižších tříd.

Vlastimil Kocurek

MÚK je v Třeboníně.

Jirka

Kdo tam bude jezdit? Přijde mi, že jsou potřebnější stavby než tato. Argument přivaděče k letišti kam nic nelétá a k nějakému plánovanému servisu kamionů je mimo. Od Linze do ČB lze sjet u Krasejovky na současnou I/3, kde bude kapacity dost, je to kratší a pravděpdodobně to bude i rychlejší. Od Prahy bude také rychlejší jet přes ČB než se vracet někde od Včelné.

Václav

Auta od Prahy do Krumlova a dále na Lipno nebudou muset přes Budějovice.

Kubrt

Úsek D3 do Třebonína už se staví…

myrha

Tomu někdo věří? Není lepší sjet/najet u Dolního Třebonína (i bez výhledové I/39)?

thegrid

nevěří, ale napadá mě užití jako část obchvatu Budějovic.

myrha

Tohle už mi jako argument přijde 🙂 Aktuální reálie dopravy v ČB neznám, nicméně k dalšímu budovanému exitu směrem na sever mi to přijde jako území nikoho, leda že by to fakt primárně sloužilo pro nákladní dopravu.

Vlastimil Kocurek

Samozřejmě tam je ten problém již řešen

Olda

To také nedává smysl, ty najedou už v Třeboníně. Jediné logické užití mne při cestě z Lince na Písek, což autor asi nezamýšlí.

Paja

Tenhle tranzit má jezdit po budoucí severní spojce o které je řeč níže.

Olda

napadá

Vlastimil Kocurek

To nebudou muset ani bez té komunikace. 🙂

2084

Jaká krajská dopravní investice Jihočeského kraje vám přijde důležitější? Mě nenapadá jiná důležitější dopravní stavba financovaná Jihočeským krajem na pořadu dne. Ohledně důležitosti, tak se napojí na dálnici Boršov a Včelná, kde cca žije 4 000 lidí + oblast okolo II/143 v Blanském lese, kde může žít dalších 5 000 lidí.

David

Co třeba severní obchvat silnice (spojka silnic I/20 a I/34 ulicemi okružní, nemanická a novým mostem přes Vltavu)

2084

Ano, tato stavba je důležitější, ale investorem je stát. Bylo to myšleno jako dopravní stavba, jejímž investorem je Jihočeský kraj.

noerf

Naopak to bude velmi důležitá komunikace při průjezdu Českých Budějovic, až se bude jezdit po dálnici dostanete od Nažidel (Dolniho Dvoriste) do Tábora a dal na Prahu.😉
Protože tunel pod potokem na mokrých pískach je dlouhodobá záležitost.

Jirka

Tunel pod potokem se jednou postaví a bude v pořádku.

Rob

A do doby, než se „jednou postaví“, ho zastane jizni-tangenta (při zprovoznění D3, která se staví).

Paja

A není tam třeba k tomu, aby MÚK Roudné k něčemu bylo? Bez tangenty by to byl jen sjezd do Roudného, takhle bude obsluhovat jižní část ČB a přilehlou aglomeraci.

Jan

Privadec byl podminkou Roudneho k souhlasu s dodatecnou MUK.

Paja

Což chápu, k té MÚK se bez jižní tangenty nebude dát nijak normálně dostat.

Pavel

Napojení silnice od Kremže na dálnici, sjezd pro auta mířící z D3 od jihu na levý břeh Vltavy ?

Gejza

To je také otázka, jak bude využívat D3 místní doprava. Ona může D3 klidně sloužit nejen pro tangenciální, ale i transverzální dopravu v rámci budějovické aglomerace. Tedy že když někdo pojede z jižních okrajů ČB na východní nebo severní okraj, vezme to po jižní tangentě a D3, kudy to bude nejrychlejší. Tak nějak to už funguje třeba v Mladé Boleslavi, kde je dálnice vůči městu a jeho silniční síti situovaná podobně. Další smysl vidím v tom, že se zejména v jižním a východním zázemí Budějovic masivně a nekoordinovaně rozlézá zástavba a tato a jiné plánované novostavby jsou snahou o vyvedení… Číst vice »

Tomáš Poledný

Podle mě to bude mít smysl až od Plané na jih (což už je od ČB celkem daleko) pro zbytek to bude zajížďka vyplatí se jet přes město. A ten nynější severní sjezd je taky od města celkem vzdálený.

Tomáš Poledný

Třeba do Litvínovic (tam kde je teď ten pidi kruháč) se bude muset projíždět stejně přes celé město, protože tohle je už velká zajíždka. Celkově mi příjde, že 90% lidí z Budějovic bude sjíždět tím prvním sjezdem a pojede přes město. Je škoda, že nevznikne Jižní spojkam která by tohle řešila a zatížení Budějovic by se rozdělilo mezi ty dva sjezdy. Sjezd Pohůrka mi příjde celkem nedomyšlený právě bez Jižní spojky.

Paja

Na to si počkám. Myslím že na Strkonické i Dlouhé louce budou kolony i po dostavbě D3 a nevím pro koho by bylo rychlejší prostát půlku Budějc než si zajet 3 km po dálnici.

Jiří Kocurek

Každý, kdo bude chtít od západu na dálnici. Současné možnosti rozhodně nejsou ideální.
Buď stredem města nebo okreskou. Ať vybere za cíl kteroukoliv MÚK na D3, tako vždycky dopadne blbě: https://mapy.cz/s/dadatufene