Jižní spojka v Hradci Králové má souhlas EIA, čeká se na ni už 20 let
Pohled od pardubické tratě ve směru budoucí jižní spojky. Pramen: ŘSD, dokumentace EIA
Ředitelství silnic a dálnic uspělo se svým záměrem stavby jižní spojky v Hradci Králové. Královéhradecký krajský úřad vydal v procesu
Ta jizni spojka nejspis bude mit oznaceni I/11 a I/37 kvuli spojitosti znaceni silnicni site. Je dobre ze bude, ale kdyz se uz planuje, mela by se stavet s vyhledem na budouci zkapacitneni – tak aby nebyl problem nadsadit nad jejimi kruhovymi objezdy mosty a zvysit rychlost na 110km/h, idealne vedenim po naspu a kruhove objezdy „v ďolíku“ s dostatečně odsazenými větvemi vozovky od osy tělesa. Měla by se rovněž připravovat s výhledem na pokračování do Podzámčí – pod Zámečkem.
V článku je dost zásadní chyba. Jde o D11 nikoliv o silnici číslo 11…
Ne, navazuje to na silnici I/11. Stačí se podívat na přiloženou mapku.
Zbytečná stavba, již existuje „spojka“ na úseku D35 Opatovice-Sedlice. Až bude kolem HK dostavěna D11 i D35 (první polovina roku 2022), bude už tahle městská spojka prakticky k ničemu. Ty peníze by se daly využít mnohem lépe.
Já si myslim, že jedinou dopravu, kterou to odkloní je od severu na jih, tj. od kruháku na Plotišti na Pardubice. Zatím je „spojka“ mezi D11 a hradubickou bez dálniční známky, což se může s výstavbou této spojky změnit.
Nechci ji hájit, taky mi nepřijde nezbytně nutná, jen se snažim o nějaký úhel pohledu, kdy by měla smysl.
Ta OK Hradubická je ale pitomost, nyní byla silnice Hradec – Pardubice 4 pruh a MÚK a nyní se tam bude dělat kruhák.
Osobně mi tahle posedlost kruhákama přijde šílená. Cpou se všude a spíš mi přijde že to dopravu zdržuje, než že by ji nějak usnadnilo. V tomhle mi světelná křižovatka přijde lepší, když už. A tady určitě měla být mimoúrovňová křižovatka.
A není to málo Antone Ivanoviči?
Upřímně řečeno, pokud se bude stavba držet aktuálního plánu, což nejspíš ano, když na něj získala EIA, tak nejenom že v době dokončení ničemu reálně nepomůže, ale právě naopak. Kruhák na hradubické úplně pohřbí poslední směr, kudy se ještě dá z Hradce rozumně dostat. Především obyvatelé paneláků na Rašínově třídě budou mít jistě radost… Už teď je směrem z Hradce obšťastňují kolony kvůli nesmyslně nenavazujícím semaforům, naopak ve směru do města zelená vlna navazuje a tak pustí souvislou kolonu až ke křížení s okruhem, která tak opět stojí lidem pod okny. Přitom by stačilo návaznost otočit, auta jedoucí z města… Číst vice »
Dobrý zpráva pro Hradec Králové. Škoda jen, že všechny křižovatky nejsou mimoúrovňové, přispělo by to ke zrychlení a k větší bezpečnosti dopravy. Škoda jen, že to tak dlouho trvalo. Doufám, že stát teď nasadí všechny páky, aby se urychlilo vydávání stavebních povolení. Klidně i za cenu nějakých mimořádných opatření a z toho vyplývajících přehmatů. Lepší nějaká dálnice či rychlostní komunikace než žádná.
Tenhle přístup lze akceptovat jedině u staveb nadregionálního významu. Ne u takovéhle spojky, která nikomu výrazně neuleví.
Pokud je tomu tak, a většina lidí považuje tu stavbu za zbytečnou (soudě dle této diskuse) tak není nic jednoduššího než zvolit takové vedení obce, kraje, které se postará o to, aby se postavilo něco podstatně užitečnějšího. Mě osobně na té spojce vadí, ty kruháče, které dopravu budou spíše brzdit.
Tak pokud se něco řeší dvacet let, vliv voleb bych nakonec moc nepřeceňoval… Pro tranzit by mi připadala důležitější severní tangenta, protože směr na Třebechovice bude z těch hlavních zanedlouho jediný, který nepůjde pořešit jinak než průjezdem městem. Tohle přinese opravdu jen směs drobných úlev v různých směrech a podle mě to ani není pro tranzit myšlené, viz ty parametry (rychlost, kruháče) – už sám o sobě OK Temešvár napovídá, že to je i součást výhledového zastavění prostoru „mezi tratěmi“ a jeho dostupnosti. A dál pak má přímo navázat spojka na Zborovskou (Třebeš), což podle mě dnes v HK chybí… Číst vice »
U všech svatejch, to je tmap. To bylo starý už když jsem byl malej. Fuj.
jo no, bohužel stále vyweben jako aktuální, když ten nový je už několik let ve stádiu „snad za rok, za dva“….
Jižní spojka se nikdy nepostaví.
Tahle komunikace je naprosto zbytečná. Bohužel na ni dost tlačí magistrát protože prý odvede „zbytečnou“ dopravu z Pražské ulici v Kuklenách a uleví se debilně navrženému kruhovém objezdu na křižovatce Koruna…. Přitom kdo jede do jižní a východní části HK, používá kombinaci D35 a I/37 přes Opatovice a vyhýbá se Kuklenám protože to je rychlejší…. A navíc KO na křížení dvou 4-pruhových komunikací mohl vymyslet opravdu a jen „architekt“ – vlastně proč ne, může být členem sdružení AutoMat….
Neměla by větší smysl spojka mezi silnicí I/35 a Opatovicema?
Tak úsek Opatovice – exit Rokytno + nova silnice z exitu Rokytno na I/35 ti nestačí ?
Bude, už je v mapě. Z holického obchvatu přímo na západ, jako přeložka 1/36. To pro dálkovou dopravu.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/272/infoletak_s36-casy-holice.pdf
No a pro místní otevřít silnici Hrachoviště – Vysoká nad Labem pro jednostopá vozidla. Může tam lesácká Tatra, může tam „lakatoš“, ale na Babetě je to za pokutu.
By mě zajímalo, jestli by u této stavby vyšla ekonomická studie. Dle všeho není zas až tak potřebná, maximálně dvoupruh.
Trochu s křížkem po funusu. Smysl měla v době kdy pár km pod ní neexistovala D 35, k Hradci nebyla dotažena D11 a hlavně po otevření nových 27 km D35 zcela beze smyslu. Ještě tak trochu možná pokud by existovalo protažení až na I/35 za Hradec směr Holice.
Dost by mě zajímal účel křižovatky Temešvár. Co tam je/bude potřeba přímo napojit čtyřproudově, jak je naznačeno.
viz mezitím muj příspěvek výše – praticky celý ten trojuhleník mezi tratěmi a touto spojkou by se měl výhledově zastavět, vidim tam v územním plánu i záměr vícepodlažní zástavby. To by jednak generovalo poměrně silný provoz a hlavně to vidim jako jeden z hlavních motivů pro tuhle spojku samotnou..
Tak nějaký smysl ta komunikace dává, ale rozhodně ne v takto zbytečně megalomanském provedení, které odpovídá stavu neexistence D11 a D35. Ikdyž je její tranzitní význam malý, hodí se dobře jako obsluha budoucího rozvojového území či jako zkratka pro místní na cestě mezi obchoďáky. Z tohoto hlediska je to pro ŘSD už „absolutně nezajímavé“. A pokud se to má postavit, pak to musí udělat kraj či město.
Pak se nemusí stavět nový kruháč na čtyřpruhu, ale dá se to vytáhnout z MÚK u Tesco k Panelárně do Kuklen. A II/324 uhnout na západ od kostela pryč a napojit ji na do kruháče z druhé strany Hasičárny. A celé to udělat jenom jako dvojpruh.
Kdo chce z Pardubic na sever může najet na dálnici už u Opatovic a kdo nechce jet po dálnici, tak pojede po II/333. Taktéž nevidím význam pro tranzit.
Čtyřpruh s maximálkou 70km/h? Tak tam budou mít cajti žně!
A když to budou všichni dodržovat, tak se tam dá 50 km/h.
Já myslím, že na tuto tavbu zase tak moc v Hradci nespěcháme, až se otevře D35 tak většina tranzitu z Hradce zmizí.
Co my v Pardubicích bysme za jižní spojku dali.
tam sem zvědav jak na město dopadne stavba I/36 Pardubice, Trnová – Fáblovka – Dubina
A mozna jeste vic by se dalo za zmenu ve vedeni v hojejovem klubu, nebo navratu casu pred Smidberským.
Marně si lámu hlavu pro jaké relace by tato spojka měla mít smysl. Specielně ve čtyřpruhu. Asi kdyby celý okres Jičín, Trutnov a Náchod měl potřebu si najednou nakoupit v Ikee, tak aby si ušetřili pár minut cesty přes město nebo D35…
Jo, pojede to přes Borohrádek. Což teda není žádná výhra.
2030 otevření = takže reálně kdy ? 2050+ ??
Nebuďte takový pesimista, 2045 se stihne 🙂
Snad nikdy. Vyhozené peníze. Hradec potřebuje úplně jiné stavby (a nejen HK).