Jižní obchvat Říčan má první razítko. Tehovská spojka ale nesmí předběhnout okruh

Zpomalovací pryžové prahy v Říčanech. Foto: ricany.czZpomalovací pryžové prahy v Říčanech. Foto: ricany.cz

Problém projektu je v tom, že kvůli chybějícímu úseku 511 na Pražském okruhu se může přeložka stát až příliš atraktivní.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kadlec

Ta trasa skrz les mi přijde jako dost masakr. V článku úplně chybí jakákoliv zmínka o přechodech pro zvěř a pro lidi. Jestli na všech potřebných místech budou, tak se to snad dá přežít, ale jestli ne, tak je to velmi škodlivý zásah do přírody a krajiny.

milan

Ta spojka nemá logiku. Začátek na I/2 dobrý, ale míří špatným směrem. Měla by končit na křižovatce D1 – II/101 nebo být napojena tam přímo do kolektoru.

Jom

Jenom bych chtěl upozornit, že úvodní fotka není z Říčan, ale z Prahy. Jedná se o přechod pro chodce u autobusové zastávky Slivenecká na Barrandově.

Jan

Ona už dost populární je po stávajících silnicích…

Stavme co jde hned

Zítra začít stavět je pozdě, klidně můžou hned a otevře se to v den otevření 511. Tedy tak by se to řešilo kdybychom nebyli taková díra co jsme

Osamělý Vlk

A není lepší snížit rychlost na 30? Samozřejmě s bariérním řešením.

Frantisek

A přivést autobusy k nádraží. Jenže to tam právě zoufale nechtějí. Hlavně, že tyjí ze sídlišť naplocho.

Sebastian

Nechtějí přivést autobusy k nádraží? Kde? Kdo?

ABC

V Říčanech. To je asi nejspíš i pravda, protože tam to vzhledem k poloze nádřaži prostě moc dobře nejde.

David

Co kdyby nějaký uliční výbor rovnou dával jen nějaké povolenky na cestování?

Jiří Kocurek

A řešil rovnou i dopravu zboží. To je kolejová tramvajt? Tak jedině kolejovým jeřábem!

https://hanacka.drbna.cz/zpravy/doprava/9220-foto-video-olomoucka-tramvaj-zdobi-strechu-garaze-u-rodinneho-domu-v-jihlave.html

David

Ano,kde ještě nejsou koleje, tak tam by se mohlo jezdit tramvají/vlakem na podvalníku.

MHD

Já si naopak myslím, že na silnice, kde jezdí veřejná doprava, žádná barierní opatření nemají co dělat.

Osamělý Vlk

Nevím, ale je třeba nějak dosáhnout omezení na 30 fyzicky. A bariérní opatření může být relativně jednoduché, tak, že třeba jedním směrem bude povolen vjezd jen nemotorové dopravě a Bus.

Zbynek

Další silnice další auta.

Má ty svatá prostoto.

Tomas

Takze radeji ta auta nechate smrdet lidem v ricanech?

Roman

Radši zničme další kus krásné přírody a Olivově dětské léčebně to určitě taky prospěje

Zbynek

Zda v Říčanech provoz opadne je otázka. Každopádně naroste v Mukařove a Strasine. O další liniove stavbě v krajině nemluvě.

ABC

indukceeee!!!!

Frantisek

Raději ta auta omezím a tranzit odkloním po již existujících, k tomu lépe uzpůsobených cestách. A ne nutně asfaltových.

ABC

po kolejích to kapku drncá, kromě toho žádaným směrem stejně žádné nevedou

PvvS

Ale fuj, cpát provoz na polňačky..

Jiří Kocurek

„po již existujících, k tomu lépe uzpůsobených cestách“

Takové si ten tranzit najde sám, to se ale nestalo, nenašel. Zřejmě ty stávající okresky polaňačky nesplňují podmínku „lépe uzpůsobené“ a František opět netuší o čem píše: https://mapy.cz/s/reborujupe

ABC

Tak ono je to těžký – sotva si tranzit nějakou cestu najde sám, hned ho tam někdo začne zakazovat!

TomášM

Jako člověk žijící v Říčanech jsem rád, že lidi jako vy o ničem nerozhodují

Frantisek

Takže teď za miliardu postavíte další spojku dálnice s černokosteleckou silnicí, a ta „chybějící“ část dálničního okruhu (navíc posunutá od Prahy také k Říčanům) pak bude vůbec k čemu? Odpovím si sám – další nadále nepotřebný zaasfaltovaný pruh v krajině, v lepším případě zase k likvidaci. Anebo se něčím naplní, když už je… A jsme u toho kolegy jménem ABC řvaní „indukcé“, že.

MHD

Obecně Františku… Když je premisa chybná, závěr je logicky zcestný.
PS: o nevyužití silnice bych strach neměl. V nejhorším to bude spojka pro cyklisty.

ABC

„chybějící“ část dálničního okruhu pak bude vůbec k čemu?

že by pro nákladní dopravu, která má v této celé oblasti zákaz tranzitu už dnes?

Tomas

doporucil bych vam, pred vyslovovanim dalsich nazoru, venovat cas studiu mapy.

Jiří Kocurek

Že by tohle nahradilo D0 511 pro směr Morava-Sasko? Ne asi.

TomášM

V čem pomůže okruh autům, co jedou přes Říčany dál na Mukařov nebo Kostelec? Toto odvede velkou část provozu z Říčan. Možná by bylo lepší, kdyby se nový úsek na Černokosteleckou napojoval až za Mukařovem, ale to by bylo nejspíš nereálné

Avoda

Nevážený pane, plocha tzv. vysoce ekologických FVE v ČR je nyní cca 4.000 hektarů. Pokud budeme brát průměrnou šířku dálnice včetně náspu nějakých 50 metrů, tak 1 km dálnice zabírá plochu 5 ha. Prostým dělením zjistíte, že ten nikým nezpochybňovaný „ekologický zdroj nevyčerpatelné energie“ již zabetonoval Česko jako 800 kilometrů dálnic! Navíc díky tomu, že naprostá většina v současnosti budovaných dálnic je pouze zkapacitnění nynějších silnic 1. třídy, tak plocha FVE roste rychleji, než plocha budovamých komunikací.. A to vše jen proto, aby tyto stavby přinášely zisky JEN A POUZE jejích majitelům, kdežto dálnice (nebo silnice, o které je tento… Číst vice »

Tom

Místní přispěl k diskuzi 😁

David

Platí to i u vlaků?

P_V

Tam se indukce uplatňuje jen u soustavy 25 kV, a sice uvnitř transformátoru.

milan

Samozřejmě že platí. Podívejte se jak po výstavbě Nového spojení pražští radní zasekali osobními intervalovými vlaky Pražský železniční uzel, že už se tam nákladní doprava nevejde. Tak se bude stavět druhá kolej v úseku most Inteligence – Praha Krč; třetí kolej Smíchov – Vyšehrad; Nové Spojení II pod Karlovým náměstí atd.