Infrastruktura Silnice

Kraj a vláda chystají novou silnici z Úval do Říčan, stát na ní pošle 212 milionů

Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy

Vláda se dnes chystá udělat významný krok ke stavbě nové silnice, která má ulevit čtyřem obcím mezi středočeskými městy Říčany a Úvaly na velmi frekventované silnici II/101. Středočeský kraj zde s podporou státních zdrojů chystá stavbu nové silnice, která se obcí vyhne.

Vláda má na dnešním zasedání schválit chystanou podporu ve výši 216 milionů korun formou dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Peníze mají sloužit na přípravu stavby, především pak na výkup pozemků. Samotná stavba pak vyjde na 762 milionů korun, které má zaplatit Středočeský kraj. Důvodem stavby nové silnice, která částečně nahrazuje neexistující část Pražského okruhu, je především přetížení stávajících komunikací.

Nedostatečná kapacita, technický stav a směrové a výškové vedení silnic nižších tříd, a to zejména pak silnice II/101, neumožňuje převedení osobní a nákladní tranzitní dopravy z a do území Středočeského kraje, aniž by docházelo k dopravním kongescím a významným lokálním zhoršení životního prostředí v průtahů obcemi a městy ve Středočeském kraji v oblasti Říčan a Úval. Současně budoucí připravovaná dostavba dálnice D0 popř. přeložka silnice I/12 při jejich realizaci významně zhorší stavebně technicky stav objízdných a návozních tras, zejména silnice II/101 a navazujících silnic III. Třídy,“ uvádí se v materiálu, který má redakce k dispozici.

V současné době slouží silnice jako spojnice mezi silnicemi I/12 a I/2 a dále mezi dálnicemi D11 a D1.

Nová silnice má měřit 6,9 kilometrů, bude postavena v šířce 9,5 metru. Bude současně obchvatem obcí Křenice, Sluštice, Zlatá a Škvorec. „Průtahy v intravilánech zmiňovaných obcí jsou nepřehledné a neúměrně zatěžují životní prostředí a pohodu obyvatel, a to díky zvyšující se intenzitě zejména těžké nákladní dopravy. V obcích není zajištěna potřebná bezpečnost pro pohyb obyvatel v obci,“ vysvětluje ministerstvo dopravy v materiálu. Vozovka navíc není v dobrém stavu.

Podle statistik ze sčítání dopravy z roku 2016 po silnici projede v průměru 4502 vozidel za den, pětina z nich jsou kamiony.
Materiál počítá s tím, že stavět se začne v březnu roku 2021, hotovo má být zhruba za rok. Aktuálně probíhají projektové práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí, plán už schválila centrální komise ministerstva dopravy.

Trasa chystané nové silnice II/101 z Říčan do Úval. Foto: VPÚ Deco
Trasa chystané nové silnice II/101 z Říčan do Úval. Foto: VPÚ Deco
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Zbyněk
Host
Zbyněk

Další silnice, která bude generovat další dopravu auty. Cyklověž v Úvalech, Říčanech nebo Kolovratech a pár km navazujících cyklostezek podél nejvytíženějších silnic to už by pro stč kraj bylo moc, tam jsou v zajetí smradlavých plechovek…

LKB
Host
LKB

Nechapu, proc to proste nenapoji na D1 a D11!

Takto budou obce uprostred na vrcholu blaha, protoze bez vetsi casti provozu. Ale uz nikdo nedomyslel, co na to Ricany a Uvaly.

Tranzitni doprava opravdu neni zvedava na projizdeni obci v 50 km/h.

LKB
Host
LKB

A trasovani II/101 skrze Uvaly ma od zdraveho rozumu velmi daleko.

FlyingJ
Host
FlyingJ

Napojení na dálnice příliš velký smysl nedává, neboť většina řidičů co využívají II/101 právě na dálnici nechtějí (třeba kvuli známce) a chtějí pokračovat bez poplatku. Ideální napojení by asi bylo obchvat Říčan i Úval, ostatně propojení D1 a D11 má hlavně zajistit pražský okruh.

petr koh
Host
petr koh

jenze „prazsky okruh“ nejde dostavet !protoze jedina mozna trasa,kudy mel vest,je zasvena domy.bohuzel loby developeru byla mocnejsi… .ztoho duvodu sredocesky kraj hleda jinou variantu.takze tak

Vladimír Bílý
Host
Vladimír Bílý

Takových přetížených dvojek v okolí největších měst jsou spousty a bohužel financování takových staveb není řešeno systémově tak, aby tohle kraje mohly dělat běžně, bez nutnosti prosit o peníze ze státního rozpočtu.

Přemek
Host
Přemek

Hmm, slektivně nápad dobrý, ale severní návaznost je zcela nedořešena, a to i v souvislosti s obchvatem I-12. Takže vlevo částí Úval pade a pak úvalákem až ke křižovatce na Jirny? Zasloužilo by to navázat obchvatem Úval a Jiren i v severojižním směru… Jenže to by to museli místo svých egoistických kratochvílí financovat místní oligarchové…

FlyingJ
Host
FlyingJ

A obchvat Říčan (a Mukařova a Louňovic) silnice I/2 stále nic? Říčany jsou na tom dopravně katastrofálně a po postavení okruhu 511 to bude ještě horší. Místa je tam málo a prosadit územní rezervu bude skoro nemožné ale Říčany obchvat potřebují jako málokdo.

Přemek
Host
Přemek

Jistě, ale zrovna tam je docela problém s trasováním. Geomorfologie i vlastnící pozemků budou proti.

Anonym
Host
Anonym

Říčany jsou na tom dopravně ještě velmi dobře. Mají dost kapacitní vlak.

LWQ
Host
Frantisek
Host
Frantisek

Při současném trendu plánování silnic „čím více, tím lépe“ se to nevylučuje…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Karel IV i Marie Terezie byli blbci. Neměli stavět žádné silnice. A staří Římané taky. Proč? Zyvšovali kilometráž silnic.

...
Host
...

Jistě, už staří Římané tady přece způsobovali dopravní indukci 🙂

...
Host
...

A v Říčanech to skončí v ulici, ve které je celkem asi pět radarů, z toho ten hned první měří padesátku v úseku, kde je na jedné straně pole a na druhé hřbitov a pole. To se nasmějete, lidové vrstvy…

kolo mlýnský
Host
kolo mlýnský

No to jsou Říčany, pupek světa, už jsem tam taky platil.

Martin V.
Host
Martin V.

V Úvalech je ta přeložka napojená logicky (obzvlášť v souvislosti s chystanou I/12 a pokračováním II/101 k D11 exit Jirny, viz diskuse níže), ale na jihu mi to připadá dosti nešťastně píchnuté přímo do Říčan. Spíš to měli prodloužit až na silnici I/2 v místě křížení s D0 u Kolovrat. Tam to ale v letáku, co na něj odkázal Petr, „není ani načmárané“, což je škoda.

Přemek
Host
Přemek

Přesně tak. Poněkud nechápu, že se nevyužívá jinde běžná sedmdesátka od konce zástavby po ceduli hranice obce…

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Ona se nevyužívá záměrně, protože rejžung…

petr koh
Host
petr koh

ale oni si temi radary vydelavaji na obchvat smerem k dalnici.a danemi od skladu take… . Nebo ne?

Pišta
Host
Pišta

A co Úvaly – Jirny? Tam žádná nová silnice nebude?

Petr
Host
Petr

na ŘSD to načmárané ve výhledu mají, vzhledem k napojení počítám že se bude realizovat až s realizací čtyřpruhu I/12
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/142/infoletak_s12-bechovice-uvaly.pdf

Poudy
Host
Poudy

Silnice II/101 je ve správě kraje, nevím kde by to mělo mít ŘSD načmárané. V plánu to rozhodně je, použijte webovou adresu http://www.google.cz a najdete tam spoustu informací včetně nákresů.

Petr
Host
Petr

Tak to je jasný že jsou dvojky ve správě kraje, já tím jen chtěl říct že to je mj. „načmárané“ i v informačním letáku ŘSD ke stavbě I/12 viz. odkaz v mém předchozím příspěvku. Škoda že neumíte kliknout na odkaz 😀
Jelikož bude I/101 napojená na okružku na MUK s novým čtyřpruhem, tak se stavba bude muset s ŘSD asi koordinovat

Jarda
Host
Jarda

Minimálně v územních plánech obcí to je už letapáně. Hádám, že to půjde nějak ruku v ruce s touhle stavbou.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Vánoční Nalaďte se v metru

    12. prosince
  2. Zážitková turistika v pražském metru

    14. prosince
  3. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince