Jižní obchvat Českých Budějovic se otevře koncem června
Napojení Jižní tangenty na dnešní silnici I/3 jižně od Budějovic. Pramen: Jihočeský kraj
V přípravě je 5,5 kilometru dlouhý východní úsek Jižní tangenty (II. etapa). Stavět se má v letech 2026 až 2029.
Jestli tomu dobře rozumím, bude slavnostně otevřena přípojka k dálnici, která zatím neexistuje.
Ono už to bylo vždy na chvíli otevřené, když byla zase uzavřená část navazující komunikace pod Včelnou. Takže je to několik měsíců v podstatě hotové, jen tudy zase odvážejí ty haldy zeminy ze stavby. Tady se tak nějak nechvátá, stejně jako se stavbou D3. Kdyby to zdržení bylo jen kvůli tunelu Pohůrka, byl by už na navazujících úsecích finální ASB povrch. A to ještě zdaaaaleka není. Prostě takové pohodové tempo. A na stávající I/3 pořád kolony.
Tak vzhledem k tomu že město i kraj požadují otevření D3 pouze jako komplet i s tunelem tak není důvod aby se nějak rychle pracovalo i jinde. Jinak za Roudným je zpoždění také díky sesuvům půdy.
Nejde jen o D3 jako celek, tedy jako obchvat Budějovic.
Dost dobrým důvodem by snad mělo být i samotné otevření těch různých uzavírek a omezení, které jsou s tím spojené. Kdyby se pokračovalo všude okolo, zlepšila by se aktuální dopravní situace v Budějovicích i bez obchvatu.
Osobně mi stačí i taková maličkost, že pěší a cyklisté z Dobré Vody od dnešního rána mají do Suchého Vrbného cestu po Dobrovodské. Fakt potěší i těch pár dní navíc, ta slavná stezka poslední týden nebyla nic moc.
Přesněji díky projektové chybě – nesprávné trasování ve svahu. Svah by následně „upraven“ způsobem, který se nedá nazvat jinak, než totální ekologická devastace. Přitom stačilo vést D3 až za Lišovským prahem.
Úsek D3 310/II Hodějovice – Třebonín by měl být hotov letos, díky komplikacím na předcházejícím úseku Úsilné – Hodějovice, kde je i Pohůrka není možné zprovoznit pouze část. Respektive myšlenky ŘSD na zprovoznění po tunel Pohůrka a provizorní napojení na Zanádražní komunikaci neprojde skrze JČ kraj a magistrát ČB, což je však správně.
A kdyby tam asfalt už ležel, tak by to něco změnilo, když by nikam nevedl?
Změnilo by to to, že ty veškeré uzavírky Dobrovodské, silnice na Dubičné atd. by mohly být už teď funkční a neblokovaly by zbytečně dopravu v ČB.
Dobrovodská se, tuším, 26. nebo 27.6. otevírá
Neměl by článek mít nadpis – Znovuotevřená část Jižní tangenty ? Otevřený to bylo chvíli, potom zas to zavřeli. A město má opět pravidelné kolony………
Jaké bude mít číslo? Nabízelo by se 143…
Ano 143
V ČB se staví dálnice a x spojek… tak si říkám, proč se v Praze nic podobného nestaví. Zejména v okrajových částech by se hodilo x podobných tangent a výpadovek. V částech připojených v 70.letech se prakticky nic nezměnilo a v tomhle století se to asi ani neplánuje…
Však se takové stavby připravují. Radlická / Břevnovská / Vysočanská radiála toho budiž příkladem. Zatím je však pro město prioritní vnitřní okruh. Venku se pak připravuje přažský okruh a silnice I/2 a D3. Ano, nestaví se tu tolik co třeba na Moravě nebo v okolí Budějovic, ale příprava běží.
Neuvěřitelný optimismus
Vysočanská radiála dokončena nejspíš nikdy nebude, aktuální územní dokumentace její zbylou trasu definuje pouze jako „územní rezervu“ a je velký tlak na její vypuštění
Stejný stav je u Břevnovské, platný územní plán sice počítá s výstavbou až na Dlabačov, novější Matropolitní plán má zakreslenu radiálu už jen na Vypich a byl by zázrak kdyby se postavil alespoň tenhle úsek protože je opět tlak nestavět nic
Takže doufejme, že bude dokončena Radlická když už se do přípravných či průzkumných prací na tunelu docela dost investovalo, ale i tady začínám osobně být hodně skeptický
Pro město je vnitřní okruh tak prioritní, že za 10 let na něm nehlo prstem…
Bohuzel musim souhlasit. Kdejake mesto ma nebo stavi obchvat ci okruh a Praha nema dokonceny ani jeden, a ze by se v brzke dobe zacalo delat na nejake radiale – to si take nemyslim.
Což ovšem nebrání celé řadě pomatenců hulákat, že se všechno dělá jen pro auta.
A tady jen tak mimochodem narovnali jeden železniční oblouk.
V ČB a okolí se alespoň něco děje. Jde to sice pomalu, ale i ta snaha se cení. To v ČK zas budou jen kasírovat rychlíkový příplatek a v dopravě se za několik desítek nezměnilo nic, co by přispělo k rychlejšímu průjezdu Č. Krumlovem. Projíždíte – li ČK od Kájova na ČB v době prázdnin , tak bývá kolona už od zahradnictví v N. Dobrkovicích. Dle mého laického názoru je to z důvodu blbě nastaveného intervalu zelené šipky ve směru od Větřní/ nemocnice. Kulaťák Pod Kamenem nestíhá a silnice je ucpaná. Naskočí – li zelená od Kájova, tak dle předpisů… Číst vice »
Škoda, že taky západní obchvat od Globusu na D3 se už taky nestaví. Ale snad aspoň začne. Horší je to s I/20 z ČB na Písek a Plzeň(obchvat Daného a Češnovic) se zastavují práce a příští rok se tedy stavět nezačne 😥
Z jakého důvodu se práce na I/20 zastavují?
Nejsou peníze, nebo pozemky?
Stát šetří, projekt je zastavený. Prioritu má dálnice D3.
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/obchvat-dasny-stat-setri-stopnul-dalnice-prednost-penize.A230615_181807_budejovice-zpravy_khr
Tohle je velká škoda, škoda že to nešlo do financování jako D4, počet lidí zasažených dopravou tady je velký. Nemůžou si na to půjčit obce a pak to státu prodat? ( Nebo si to rovnou nechat a kasírovat mýtné?)
Plus by konečně měla být otevřena Dobrovodská mezi DV a ČB minimálně tedy pro MHD
Ano 28.6.
Už se to blíží, světová rarita. Krajské město s hlavním městem, dvě dálnice, ani jedna nebude x let kompletní.
D4 resp. R4 bude kompletní už příští rok. Končí totiž před Pískem a s pokračováním do ČB se nepočítá.
A to je právě velká škoda, protože D4 by zasloužila i z Písku do Budějovic. Spojnice ČB-Plzeň plus alternativa do Prahy. Bude to dilema, kudy z Rakouska jezdit. Jelikož ale bude D3 obchvatem, tak to bude jednodušší kolem projet a zvládnout špunt u Benešova.
Ono jakmile se postaví severní spojka (snad se začne příští rok) tak bude obchvat i od Písku.
Když pojedu od Plzně do ČK, nevidím jedinej rozumnej důvod, proč bych u Globusu měl odbočit doleva, dojet do Nemanic, pak ještě „složitě“ najet na dálnici, ze který v Prostředních Svincích sjedu, budu se 3 km „prdelit“ po úzké dvojce, na Harazímu dávat přednost na dost nebezpečné křižovatce a zajet si u toho odhadem 15km. A pokud pojedu kamionem, tak by mě (možná) hnali až do Kaplice nádraží, tedy ještě o min 5 km víc… Ono i kdybych jel od Plzně do Lince, tak mi přijde lepší dojet po stávající I/3 až na Bukovec, případně jižní tangentou. Ale ano, severní… Číst vice »
D4 nevede do ČB, neboť vede na hranice s Německem. Ona nevede ani do toho Písku, úzkoprse vzato.
D4 nikdy nebyla projektována z Písku do ČB, ale na Strakonice- Strážný a Pasov.
Já mám takový pocit, že měla vždy končit ve Strakonicích a na hranice se s ní nikdy nepočítalo, ale možná se mýlím.
Pri pohlade na mapu to posobi akokeby zacali stavat dialnicu od Prahy a od Budejovic, ale niekde na urovni hranice stredoceskeho a juhoceskeho kraja sa proste o nejakych 50 km netrafili 🙂
😀
D4/R4 kopíruje silnici I/4 a nikdy tedy neměla vést do ČB, ale na Strakonice, Vimperk, Strážný, Pasov.(bohužel ani dál než se teď staví se neplánuje). To že vyjde lepší cesta z CB do Prahy přes D4 je chyba spíš D3 a Středočeského kraje.
Já vím, že na D4 navazuje I4… Nehrajme si na číslování. R4 resp D4 nikdy nebyla v plánu až do Strakonic. To, že na Písek vznikla silnice pro mot.vozidla, je důkazem, že na čísla silnic se nehraje. Rozhodují intenzity.
Je to přesně jak píše James, i já výše, D4 měla vést do Pasova, tedy přes Strakonice. Všechny naše dálnice byly plánovány jako tranzitní v rámci EU.
Stezujte si u ekomagoru, kteri pruchod D3 Posazavim roky blokovali…
…plus NIMBY chataři.
Ten úsek od I/3 po Lidickou třídu je ve skutečnosti už dlouho znovu uzavřen – zákaz vjezdu mimo vozidla stavby.
Za týden jedu do Lince a doufal jsem že se svezu, ale tohle se mě zatím netýká…