Jižní Moravu zasáhlo tornádo. Vítr zastavil provoz na koridoru i dálnici D2
Poškozená železniční trať po silném větru. Foto: Správa železnic
Správa železnic zkoumá rozsah poškození tratí, předpokládá opravy až v řádu týdnů.
Je zajímavé, že k tomu došlo na den přesně 12 let poté, co přišly bleskové povodně na řadě míst u nás, které také poškodily vícero tratí včetně tratě do Nového Jičína horního nádraží, která již opravena nebyla; krom toho na více než měsíc vyřadila povodeň z provozu i úsek Volyně – Čkyně.
A mezitím přišla hromada jiných bleskových povodní. Vlastně stačí jenom hýbat s počtem roků a něco na den přesně už se najde.
Například se v ten den narodil Jan Kubiš nebo Jeff Beck a datum je zasvěceno Janu Křtiteli.
Jo, a taky toho dne (25. 6. 2009) zemřel Michael Jackson. 😀
a to nemůže být náhoda!
A hromada jiných bleskových povodní přijde, když se ta voda nevsákne do půdy a zteče dolů…
Vybavuju si cisterny v Lužici. Na jedné byl chlap, obsluhovat plničku. Pár hodin před tím vichrem. Vypadalo to všechno tak mírumilovně….
Ten moderní předpovědní super PC čím se chlubil čhmú je na draka
My se tudy včera dopoledne vraceli vlakem z dovolené. Tudíž i s dětmi. Večer, když jsem se to dozvěděl, nechtěl jsem tomu vůbec věřit. Ve vlaku má člověk pocit bezpečí. Pak jsem volal známým z Hodonínska – jim se to vyhnulo a dnes někteří jedou pomáhat. Z těch vesnic jsem měl spolužáky. Někteří u dopravy zůstali dodnes.
A já si ani nepředstavuju, jak dnes ráno vypadala 171…
Tak na překážku na trati se dnes SŽ vymlouvala i mezi Přerovem a Olomoucí, ačkoliv tam bylo „čisto“…. Co mají pak říkat na jižní Moravě, kde to skutečně udeřilo nekompromisně a není pochyb že na trati překážka opravdu je….
A když se podíváte na radar, tak zjistíte, že v 1 v noci byla stěna vody v Brně a za hodinu už ten lijavec zaléval Olomouc.
A on ten lijavec neprotekl mezi pražcema nebo jak to souvisí s tím, že SŽ odkazuje na mimořádku na trati i tam kde není?
Spolu s tím lijavcem šel taky vichr rychlejší než rychlík. Polámané větve by nebyly nic divného.
A jestli je pravda, co psal rpet, tak se musí čekat až ty větve odklidí drážní hasiči. https://pbs.twimg.com/media/ErYe_uKXAAAHKnk?format=jpg&name=small
Stačí, že někam nateče voda, třeba do přestavníků výhybek a jiných skřínék od zab. zař.
Ex 456 nightjet měl smůlu dokonce 2x. Nejdříve ho odklonili hned z Břeclavi na Brno a z Brna směrem na Přerov a a když dojel do Šlapanic tak se musel opět otočit, protože tam mezitím zastavili provoz také. A tak jel zpět do Brna a na ČT. Teď se s více než 350 minutami pomalu blíží do Ostravy.
Operativní odklon přes Miedzylesie – Wroclaw by nedával smysl? Przemysl připojují myslím, až tam a nějaká ta Warszawa „v klasice“, tj. kromě EIP a IC s Dart/Stadler, snad ještě jezdí i odtamtud. Předpokládám, že vzhledem ke zpoždění by cestující z neobsloužených stanic odvezly stejně včasně i následující spoje, ale asi bych chtěl už až moc velké sci-fi, že…
Dával, v roce 1997 při povodních (žst. Přerov mimo provoz) jezdil odklonem CHOPIN (BV – Brno – HB – KH – VO – HK – Týniště – Náchod – Meziměstí), a aby to mělo šťávu, tak se z Vídně jezdilo odklonem přes Mistelbach – Hohenau protože u Dürnkurtu byla ferdinandka nesjízdná …
EC Sobieski byl zrušen bez náhrady ….
No…v roce 2008 jezdily některé vlaky přes Krnov…
To jsou starosti. Lidí přišli o střechu nad hlavou, majetek , možná i blízké a tady ti co mají místo hlavy kolejnici budou řešit kudy a s čím pojede jaký plechový krám po kolejich.
Víte vy čím to bude? Toto je DOPRAVNÍ deník, kde se řeší a píše právě o dopravních dopadech nastalé situace. Na ekonomickém deníku by se zase řešily ekonomické následky. Neberu vám že se jedná o smutnou událost, ale jestliže chcete řešit o co kdo přišel, tak jděte například na novinky, kde se o těchto příbězích bude určitě psát.
Existuje na to nějaký krizový plán? Předem dohodnutá kooperace se ŽSR ohledně odklonů, nebo podobně?
Na co plán? Plán na to, že během několika minut přijdete o možnost provozu na náhodné a předem nepredikovatelné třetině tratí v určité oblasti?
Mno „plán“ pro takové události je jediný: Napřed si zjisti, co funguje. Až to budeš vědět, můžeš přemýšlet.
Ano. Snad právě na krize mají krizové plány existovat?? tedy pokud vůbec mají existovat, ale tak nějak si myslím, že by mohly pomoci, kdyby nějaké byly.
nekoukejte tolik na americke filmy
A hlavně na americké detektivky…
Tam si tvůrci realizují své sny…
https://www.google.cz/search?q=autopsy+room&tbm=isch&sxsrf=ALeKk02Up3sXQ9dtxwZp441U3x0v_huU-g%3A1624632094854&source=hp&biw=1366&bih=657&ei=HuvVYJqPMYCPjLsPoZ6L4AU&oq=autopsy+room&gs_lcp=CgNpbWcQAzIECAAQEzIECAAQEzIECAAQEzIECAAQEzIECAAQEzIECAAQEzIICAAQBRAeEBMyCAgAEAUQHhATMggIABAFEB4QEzIICAAQBRAeEBM6BAgjECc6BQgAELEDOgIIADoECAAQAzoECAAQHjoECAAQGFC6BFieE2DUFGgAcAB4AIABYIgByQeSAQIxMpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1n&sclient=img&ved=0ahUKEwialpuXgrPxAhWAB2MBHSHPAlwQ4dUDCAc&uact=5
Pokud jde o IZS, tak existují plány pro typické události: https://www.hzscr.cz/clanek/dokumentace-izs-587832.aspx
Tenhle je asi nejblíž nastalé situaci: STČ 09/IZS Zásah složek IZS u mimořádné události s velkým počtem zraněných osob
K tomu navíc mají komunikační plány. Interní, neveřejné. V nich jsou např. osobní čísla na vedoucího (dobrovolných) hasičů a tak podobně.
PS: Můj předchozí komentář (Napřed zjisti, co funguje) směřoval na pozice dispečera, výpravčího. Když by se IZS ptal, tak aspoň bude mít pro ně odpovědi.
Krizový plán je organizační opatření – kdo má co dělat, koho je třeba povolat, kde jsou „pomocné“ prostředky, ale nikoli o tom, jak TO budete na místě provádět … ve zdravotnictví TRAUMAPLÁN .. To je asi tak, jako když se naplánuje plán útoku na frontě – na základě – zpráv rozvědky nebo „krtka“ ve štábu nepřítele, ale skutečnost je jiná. Znáte / viděl jste film „Vzdálený most“ o zbabrané operaci Market Garden ? Montgomeryho štáb TO měl taky skvěle naplánované, ale stačilo, aby nefungovaly vysílačky, nepříznivé počasí znemožnilo výsadek, nepřítel byl „silnější“ než se plánovalo … Skutečností je, že za… Číst vice »
Jak „lépe“, co dneska brání expresu Linz – Praha jet po Pacifiku? Nedostatek těžkých dieselů (provoz přes Vrané v regionovách) není vina dělení.
Odklony… napřed je potřeba postarat se o zraněné. Rakušané poslali na pomoc 20 sanitek. To pro ilustraci, jak zlé to tam je.
Podle Grappu je trať Břeclav – Brno sjízdná, Ex 456 z Vídně má v Modřicích 58 minut zpoždění. Zpoždění vzal čert, hlavně jestli projel bez úhony a bez úhony ať taky dojede. Z Grappu je taky jasné, jak s odklony. Z Břeclavi do Přerova přes Brno, přinejmenším do neděle. Pevné nervy všem.
Odhaduju, že vlaky R13 s dieslem přes Vláru.
Odhaduju, že oblast bude uzavřená, aby se zabránilo rabování.
Zkušenost z povodní 97, Kroměříž. Na vjezdu do města vojáci s OTčkem. Tehdy to tam bylo „jenom“ zatopené.
Na stopro se oblast uzavře. Zkušenost z Troubek 1997 a 2010.
Chtěl bych Vás upozornit na drobný rozdíl mezi povodní a tornádem. Povodně znamenají dlouhodobou evakuaci, tornádo krátkodobou a navíc v relativně úzkém pásu. Podle všeho se tak uzavřela jenom oblast kde došlo k výraznému poškození budov.
domaci. ihned. cz/c1-66944770-bdquo-vypada-to-ze-kus-hrusek-je-pryc-ldquo-svitani-odhalilo-rozsah-skod
Krátkodoubou evakuaci? Komu to sebralo střechu, ten si pár týdnů evakuace „užije“, bohužel. Komu to sebralo dům… nechci domýšlet.
Nemusíte tu oblast držet totálně vyklizenou týden, ty míň poškozené domy začali lidi už opravovat.
Snad mne domů pustí.
Pokud tam máte trvalý pobyt, tak určitě ano.
Jestli najdu svůj dům tak ano.
Budeme držet palec.
Mě se třeba líbí systém v Německu na jejich dálnicích. Tam už mají dopředu vyznačené objízdné trasy (modrý obdélník s velkým U jako Umleitung a číslem a šipkou). Je průšvih, tak se dá befe(h)l: jede se po U54 a je to.
To je hezké, objížďka po jiné dálnici. V ČR neproveditelné.
Říká vám něco pojem „operativní řízení provozní práce“ ? I 28 let po rozdělení společného státu a společného železničního podniku není problém v komunikaci se slovenským „Národním dopravcem“ a správcem infrastruktury ŽSR …
Provozní problémy se neřeší na úrovni ministra nebo generálního ředitele, ale na úrovni dispečerských aparátů zúčastněných stran (týká se i Polska, Německa, Rakouska).
V roce 1997 zůstala sjízdná mezi ČR a SR trať přes „most Moravy“ mezi Lanžhotem a Brodským (Kúty). Odklonem jezdil noční autovlak Hornád, tehdy existující Dukla … Ostatní „na východ Slovenska“ bez náhrady (pokud si pamatuji) zrušeno. Jedině přes Bratislavu s přestupem ….
Jo – v případě mimořádností se přeshraniční doprava ruší…
To i pochopí…