Obrazem: Jižní křídlo českobudějovického nádraží se otevřelo cestujícím

Zrekonstruovaná příjezdová hala nádraží České Budějovice v den otevření (1. březen 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZrekonstruovaná příjezdová hala nádraží České Budějovice v den otevření (1. březen 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Všechny prostory pro veřejnost by se měly otevřít do konce letošního roku.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dolfi

Dneska sem se tam byl podívat mně se to libý. A doufám že až se dodělá ten zbytek tak tam bude třeba i nějaká kavárnička.

Observer

Moderní nádraží, odpovídající požadavkům 21. století, se nedá vytvořit rekonstrukcí 100 let staré budovy, která vycházela z úplně jiných požadavků. Ale za takové rekonstrukce je možno utratit neskutečné bambiliony peněz.

kopr

Prijde mi, ze si prostor naproti dverim, kde josu automaty na osklivou kavu, primo rika o nejaky stanek s croissanty, kavou atd. Kavovar by halu hezky provonel a nejaky lokalni espresso bar typu kafekolej by se snad v CB take nasel

medvěd

Pěkné, jen to chce upravit ten binec před nádražím.

Dan

Na podlaze je dlažba, lino nebo teraco?

Vlastimil Kocurek

Jekor.

Doctor

Gratuluji budějčákům ke krásné první půli zrekontruovaného nádraží. Už se těším na návštěvu, vypadá to hezky. Zároveň zde vidím rozdíl,
v manažerském přístupu plzeňského ředitelství SŽ.
To v takové Praze hlavním nádraží, ani v třeba v polovic rekonstruovaném Berouně, nemají a nebudou mít automaty na kávu a občerstvení místo … Zřejmě jiný tým ?!

I.P.

Slouží, prosím, severní podchod k přechodu mezi nástupišti?

Vasek

Měl by sloužit i pro bezbariérový přístup na nástupiště s průchodem do jižní haly.

I.P.

Děkuji.

zlá sůl

extrémně neútulné. fuj

Vlastimil Kocurek

Nádraží nemusí působit útulným dojmem (pokud se nejedná o malé nádražíčko s muškátovou výzdobou v bedýnkách). Ale máte částečně pravdu. Fotografie to ale zkreslují, uprostřed výšky je velmi výrazná římsa, která opticky drží pohled cestujících v dolní polovině haly, vyšší půlku sotva vnímají.
Výhodou tohoto nádraží po architektonické stránce je velmi čistý klasicistní (neorenesanční) styl, pokud ne úplně nejčistčí v ČR.
A pak toto nádraží je velmi krásné z exteriéru, který podstatně převyšuje strohý interiér.

rejpal

Konečně lavičky na kterých se dá i sedět a nenamrzne člověku zadek. Vypadá to pěkně, tak jen to uhlídat před vandaly a také důkladně uklízet a to všude (mít okna, utírat parapety, apod.). Aby to nedopadlo stylem „zrekonstruuj a zapomeň“, jak je mnohde u SŽ bohužel běžné.

Václav

Okna tam mít nemusejí, protože je už mají. Stačí je pravidelně mýt. ;⁠-⁠)

Daniel

Pěkná rekonstrukce, chválím ty bezrámečkové pragotrony, vypadají moderněji, když si vemu, co se instalovalo před 5-10 lety, je to značný pokrok. Akorát bych uvítal na druhém příjezdy místo odjezdů, nevím, proč vypisovat vlaky, které jedou za 4 hodiny notabene, když se jedná o příjezdovou halu.

Tom

Příjezdy vidím jako docela zbytečné. Písmo je malé. Když si zapomenu brýle jsem ztracený.

Kernteriér

A když neumím číst, tak také. A když jsem slepý, nepotřebuju, aby se svítilo.
Co tam máš dál?

Umbridge

Kokos

Kernteriér

Kešu.

Karel Mio

Vypada to fajn! SZ si zaslouzi pochvalu.
Jen otazka – koukam, ze zde jsou ty bezramove odjezdove tabule. Videl jsem je i v nedavno zrekonstruovanem Brandyse n/O. Kdo to vyrabi?

Profesor

Národní podnik Katoda Olomouc 🙂

Jiří Melich

To ale byla Katoda Olomóc 🙂

Karel

Pravděpodobně elektrocas

Dopravní manik

Na internetu je to nějaká společnost Moba time. Ano, tyto infotabule se nyní rozšiřují po ČR a vypadají docela slušně a elegantně. Možná by stálo napsat o tom, a i o těch nových hodinách co teď Správa Železnic postupně instaluje, článek.

Filias

Nejsou to jen velké televize z Číny? Napojené na software SŽ?

Tom

Tabule dodává nějaký subdodavatel. Ono tyto panely jsou univerzální a můžou pocházet s Činy. Tam jde hlavně o software aby to fungovalo. Já jsem takové tabule již viděl ve fabrikách vedle výrobní lince.