Jižní expres o víkendu dojede až na Šumavu, slaví se pád železné opony
Konečná v Novém Údolí v prosinci 2017, kdy sem ještě jezdily České dráhy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
České dráhy o tomto víkendu výjimečně spojí Prahu se šumavským Novým Údolím přímou linkou. Jižní expres s odjezdem z Prahy
Škoda, že ten článek nevyšel o týden dřív. Bylo by to užitečnější a člověk by si naplánoval super víkend 🙂 přesto fajn čtení..
A celý týden přemýšlím kam na víkend. Vědět to dříve tak Nové Údolí je jasná volba. V tom s vámi souhlasím.
Proč takhle ten vlak nejezdí alespoň přes prázdniny? Ve své podstatě asi v ČR neexistuje jediný sezónní vlak do hor apod. Prostě když vlakem na dovolenou (na Šumavu a od nového GVD i do Krkonoš) tak s přestupy a s rizikem ujetí přípoje
Určitě netvrdím, že by v sezóně tento vlak neměl smysl, ale pár vlaků do hor z Prahy přímo jezdí. Co si mě napadá, tak určitě Železná Ruda nebo Harrachov (již tedy čerstvá minulost).
U našich severních sousedů pochopili, že doba dovolených jsou pro dopravce žně, jen tomu musí uzpůsobit gragikon. Třeba u sezónního vlaku EIC Jantar stojí jízdenka pro jednoho a jenom tam cca 1000 CZK. Atd atd. Koneckonců R Wydmy je příklad. U nás? Nic.
Dokud nejezdí v zimní sezóně vlak s lůžkovými vozy na trase Praha – Sankt Johann im Pongau – Zell am See – Leogang – St. Johann in Tirol – Kitzbühel – Kitzbühel-Hahnenkamm – Brixen im Thale – Hopfgarten-Berglift – Jenbach – Innsbruck – Ötztal-Bahnhof, je to o ničem. Z Prahy někdy v sedm večer odjezd, příjezd do Ötztal mezi devátou a desátou dopoledne a už by mně nikdy nenapadlo jet v zimě do Alp autem.
Do Beskyd taky .
Kdo ten vlak objednává a platí?
Jde mi o to, že mezi krajem a GWTR je ve smlouvě uvedeno, že kraj nemůže na té trati objednávat jiné vlaky u jiného dopravce. Což znemožnilo provozování tohoto vlaku přes letní sezónu, jak tomu bylo dříve. Tak mě jen zajímá, jak je to ošetřeno v tomto případě.
No jak, neni objednan a dotovan krajem, …
Tohle snad nikdo neobjednává a jedou si to ns svoje riziko, jak ostatně mohli dělat celé léto.
Ráno v 7.48 vyjedu z Prahy, ve 12.23 přijedu do N. Údolí, ze dveří vlaku si poslechnu kutálku a víc nestihnu, poněvadž zpět mi to jede ve 12.40 a v Praze v 17.10.
Dráhy to možná myslely dobře, ale celodenní výlet vlakem k ničemu. Ano, vím, že tam nemusí jet jen pražáci, ale budějčácí mohou jet GWT a nemusí se na to dělat huráakce
Ten vlak jede zpatky i zitra, takze si staci najit nakej peknej penzionek a mas na akci 24h 17min.
Jak říkal starý Černomyrdin: „Měli jsme ty nejlepší úmysly, ale dopadlo to jako vždy“
Asi proto, aby cestující po příjezdu do Prahy stihl poklidit slepice a jiný hid dříve než se setmí. Přecijen než dojde domů od vlaku (a vlak opravdu nezastavuje na návsi). Jenže nebýt to Praha, ale pošumavská vesnice, tak by to dávalo smysl.
Takhle nevidím důvod, aby souprava nemohla vyjet z Nového Údolí až ve 14:40.
Něco mi sežralo kus text. Asi šotek, oprava:
Přeci jen to hodinu až dvě trvá, než dojde domů od vlaku (a vlak opravdu nezastavuje na návsi)
Tak problem je, ze jizdni doba je 4 1/2 hodiny, takze musi jet brzo rano, a to je ted komplikace v Uhrinevsi a reko ve Vrsovicich…
Opravdu skoda, ze se do zeleznice neinvestuje vice…
A jak vlak překoná mimořádnost u Uhříněvsi?
Provoz je obnoven po jedné koleji