Jižní Čechy mají první dálniční odpočívku. ŘSD ji otevřelo severně od Budějovic
D3, odpočívka Chotýčany. Pramen: ŘSD
Při přípravě se mimo jiné dbalo na to, aby okolí neobtěžoval světelný smog.
Při přípravě se mimo jiné dbalo na to, aby okolí neobtěžoval světelný smog.
V Česku chybí u dálnic cca 1.500 parkovacích míst pro nákladní vozy.
X let se rozšiřovala D1 o cca 75 cm na každé straně. Kolik se současně přidalo prakovacích míst pro kamiony?
Je ve výstavbě D3. Kolik tam bude postaveno odpočívek?
Mohutně se projektuje D35. Kolik tam bude odpočívek?
Neměla by být odpočívka cca co 30 km? V Polsku u nových úseků dálnic či rychlostních komunikací odpočívky jsou – jednoduché, s toaletami, automaty na nápoje. Všude nemusí být benzinka…
Neudělali soudruzi z ŘSD někde chybu?
Vybetonujte celou zemi a jezděte podle kompasu. Ornou půdu nepotřebujeme, vše se dá dovážet.
Otázka je, zda-li potřebujeme mít vedle dálnice silnici první třídy, která se následně přeznačí na druhou třídu. A odpočivku obvykle zaplatí nájemce benzínové stanice v nájemném.
Otázka je, jestli potřebujeme česnek ze Španělska.
A ten počítač/mobil, ze kterého sem píšete vyrostl na místní jabloni ? Nebo sem docestoval z zdruhé strany zeměkoule ?
Dováželo se vždy, dováželo se i před staletími. Tady jde o míru, o zpoplatnění dopravy.
A kdopak bude určovat, kolik a kde se bude platit nebo dovážet ?
Zase strana a vláda ? Nebo nějaký spolek ekoteroristů ?
Regulace mýtným se používá ve Švýcarsku. Nevím, jestli je Švýcarsko spolek ekoteroristů, ale přírodu si chrání!
A jakýpak bude rozdíl v tom, jestli bude česnek ze Španělska, nebo třebas z Chebu ? Na mýtném to vyjde +- stejně..
Platit za každý ujetý kilometr na všech komunikací považuji za správné. Přebujelá doprava snižuje kvalitu života. Tak tedy chceš plné regály zboží z daleka, zaplať.
Takže i na železnici ? Tohle rozhodnutí by celou naši ekonomiku poslalo do háje.Ta je hlavně exportní . A podle dat jsou víc jak polovina exportu jen dopravní prostředky. Stačí se podívat kolik základních surovin a zdrojů se importuje, protože na našm území se nevyskytují. A bez importu není export. Nebo jste snad pro obnovení plné těžby uhlí na Ostravsku a Mostecku ? Znovu zavést těžbu uranu se všemi následky ? Ono Česko je bohatá země na chudá ložiska.
Ne, na železnici ne.
A najednou nevadí, že ten španělskej česnek dojede přes celou evropu ? Ty kecy o přebujelé dopravě jsou jen zástěrka pro propagování jednoho druhu dopravy ? A nevadí, že klidne může značnou část cesty jet na dieselovej pohon ?
Ne, tolik opravdu nevadí, protože tady vnímám jasné rozdíly. Auta se totiž vozí v ucelenkách a nezatěžují ŽP tolik, co silniční doprava. Přepravuje se nadpoloviční část.
Pouze finančně. Objemově se to polovině ani neblíží.
Citace: „Škodovka v Mladé Boleslavi a v Kvasinách denně vyrobí celkem přes 3 000 aut a všechna musí někam odvézt. 55 % jich putuje dál po železnici, 45 % po silnici.“
Podle mého názoru je úplně jedno, jestli 5 procent sem, nebo tam, ale je důležité, že to po kolejí jde, že ekonomiku nic do háje nepošle(tak možná ve vaší poplašné zprávě).
Auta nejsou celá ekonomika. I ta Škodovka by padla, kdyby se jí omezila silniční doprava. Nejen export, ale i import jede ze značné části po silnici. A to jak mezinárodní, tak místní. Dokud železnice nebude schopná plnit požadavky v rytmu JIT . Napříč republikou je to +- 600km. Což kamion může zvládnout za řekněme za 10 hodin. A to je max doba řízení na řidiče. Dráha za 10 hodin ten vagon ani nedostane z vlečky. A tam sebevětší zdražovanání nepomůže. Navíc je dráha podstatně dražší. I v tom Švýcarsku vede vnitrostátní dopravu silnice. železnice tam vnitrostátně má nějakých 37 %.
A jsme přesně u toho: „Dokud železnice nebude schopná plnit …“
Ona není schopna plnit, protože je nedostatečná kapacita.
“ I v tom Švýcarsku vede vnitrostátní dopravu silnice. železnice tam vnitrostátně má nějakých 37 %.“
37% je slušný výsledek, navíc je snaha ve věci pokračovat.
U nás se jde přesně opačným směrem, připravujeme se o půdu, ale co, vždyť vše se dá dovážet.
Takže v rámci soběstačnosti zaberem další pozemky na tratě, odstavná nádraží, skladovací haly a ve výsledku ještě zahustíme místní dopravu rozvozem ?
Tak v rámci soběstačnosti v první řadě kupuji místní zboží. Nejde to u všeho, ale u základních potravin ano, výhodou je kvalita. Bohužel v mnoha zemích je výroba potravin dotována více, než u nás a tak se i díky relativně levné dopravě vyplatí dovážet. Proto vítám jakékoli navýšení mýtného a jsem plně pro, ať si každý za zboží přivezené z dálky řádně připlatí. Fandím výkonovému mýtnému tak, jak je zavedené ve Švýcarsku. Doprava představuje obrovskou zátěž pro okolí, umírají lidé, silnice jsou přetížené. Obrovská daň za výběr v regále. K té železnici. Kapacita železnice se dá zvýšit rekonstrukcí zabezpečovacího zařízení,… Číst vice »
Tak o té „kvalitě“ místních potravin by mohli třebas v kostelci vyprávět. Kolik procent z celkových přeprav tvoří ucelenky ? Kromě těch aut, už toho až tolik není, co by se dalo lehce přenést na železnici. s vnitrostátní dopravou toho moc nebude, dost často jede kamion i na několik míst. Což vlakem bude problém, když to není alespoň vozová zásilka. To vaše mýtný ´je k ničemu, protože na území státu to pojede stejně draho, jako místní zboží. A dovoz/vývoz v EU j věcí volného pohybu. I kdyby se zavedlo „CLO“ na dovoz, tak to stejnou měrou postihne i vývoz a… Číst vice »
PvvS: „A vždy budou rozhodovat 2 parametry přepravy ČAS a CENA“
Naprostý souhlas. Toto si vedle vás uvědomili i Švýcaři, kteří omastili mýtné a jeho výtěžek poslali a dále posílají do kolejové infrastruktury. Švýcaři zavedli výkonové mýto na všech cestách. Váží si toho, co mají a nese to výsledky.
Otazka je, zda-li potrebujeme vedle dal ice stavene Jako dostavba pulprofilu nasledne stavet fungl novou dvojku (zdravime na D6 a D7).
No to snad ne, STOP odpočívkám na které se vejdou 3 kamiony a další už skoro blokují vjezd a výjezd.
Doprovodné komunikace asi nejsou všude potřeba, ale byla by potřeba změna legislativy. Musí být z A do B možná cesta bez mýta?
Musí být kilometry dálnic vyčarované změnou normy (D4 s krátkými bus zastávkami bez odbočováků/připojováků)
Cesta bez mýta ne, to by se naopak mělo rozšířit i na „okresky“, ale je dost hloupé, když rozšíříte původní „normální“ silnici na dálnici a tím v dané relaci znemožníte jízdu vozidlům, která na dálnici nesmějí. Jistě, ne vždy je to relevantní, jsou úseky dálnic, kde žádná paralelní místní doprava neexistuje, ale je i řada takových, kde tu trasu pro mopedy, traktory apod. prostě musíte zachovat.
V tomhle směru je úplně jedno (ve většině délky), jestli jde o R4 nebo D4.
A co takhle kdyby si ty kamiony ta parkovací místa platily? A nezkoušejte to na mě s mýtným, vždyť to pokrývá jen zlomek nákladů na dálnice.
To by jim pak svá parkoviště přes noc třeba nabídla třeba i obchodní centra v blízkosti dálnice a najednou by míst bylo dost. Proč máme betonovat mnohonásobek toho, co potřebujeme?
Budoucnost je satelitní mýtné na všech silnicích pro vozidla nad 3,5 tuny v celé EU.
Budoucnost je ve zpoplatnění i polních cest hlavně pro plechovkáře. Každý otočení kola.
Co kdybyste platil za používání chodníku nebo lavičky?
Proc?? Zatimco pěsky chodit musiš, kamionem jezdit nemusis… Navic chodec pečuje o sve zdravi chozenim, kdezto kamion zdarvi ostatnim ničí ostatnim ničí…
PS uz vidim jak vas za choyeni vecer y postele se vyčurat kasiruje urednik… konzervatvni svoboda hadr
Plánovaných odpočívej je na D3 dost viz: stránka řsd s mapou odpočívek.
V čem by měla být ta chyba v tuhle chvíli? Chyba se stala v minulosti. Že nejsou místa, je známo. Jaké odpočívadla se mají stavět, lze lehce dohledat na stránkách ŘSD. Přímo v článku je uvedeno, kde se staví na D3. Pokud jde třeba o D35, tak se současně s novým úsekem otevřelo odpočívadlo mezi Časy a Ostrovem. Myslím, že tento problém se řeší . Že to bude nějakou dobu trvat, než se to vyřeší, je jasné.
Dobře to vyřešili v Polsku. Vedle dálnice u sjezdu je postavenej PORT, kde je odstavný, benzinka, hotel, myčka.
To je báječné!!!
No konečne jste to pochopil 🙂 .
Vy bohuže ironii ne. Ale nic si z toho nedělejte.
To vy toho smajlíka taky ne. Blahoslavení chudí duchem..
pokud vím, planuje se každách cca 30 km nejaké odpocívadlo. nicméně jich sále bude logicky málo – viz Německo, kde je parkjovist mraky a stejne se večer nezaparkuje.
Nabíjecí stanice: 0 🙁
Skoro, na každé straně 2x22kW AC. Spíš provizorní řešení, rychlo dobijecka se nepodařila z důvodu vypršení dotačního titulu. Na odpočívce je ale příprava pro rychlo dobíjecí stanici, lze tedy doplnit bez zásahu do odpočívky samé.
22kW je pro nabíječku na dálnici velmi chabé. Lepší než drátem do oka, ale je to skoro jako drátem do nosu.
Rozhodne lepsi 22kW dratem do auta nez do oka.
22kW na dálnici je nesmysl, ubohost. Tím spíš, že zdaleka ne každé (nové) elektroauto těch 22kW AC pobere, většina max. 11. Takže je to dobré akorát k tomu, když ta sousední DC je nefunkční a Vy máte v baterii tak málo, že nedojedete ani k nejbližší další DC.
Ok, díky moc za info. A kdo tyto nabíječky provozuje? Nevidím je na MOL Plugee, ani v žádné jiné běžné síti. Nebo ještě nejsou spuštěné?
Mělo by být v režii MOLu, jak ty 22 KW, tak výhledově dy rychlodobíječky. Možná ještě nepřidali.
Ještě nepřidali, ale přidaj. Nicméně včera jsem tam nabíjel, pustili mi to přes jejich čip. Stačí se zeptat u pokladny.
S elektromobily natož elektrokamiony se totiž už nepočítá 😀
Z Prahy do Budějic to je 150 kiláků. to každé normální auto zvládne v pohodě.
A já myslel, že když děláte parkoviště tak musíte udělat místa na dobíjení elektroaut ….. Vyhláška č. 268/2009 Sb. § 48b Vybavení staveb dobíjecími stanicemi42) (1) Nová stavba a změna dokončené stavby, která má více než 10 parkovacích stání, vyjma stavby pro bydlení, musí být vybavena alespoň jednou dobíjecí stanicí a kabelovody pro pozdější instalaci dobíjecí stanice pro elektrická vozidla pro každé páté parkovací místo, jestliže parkoviště takové stavby a) je umístěno uvnitř budovy a u změny dokončené stavby se tato změna týká také parkoviště nebo elektrických rozvodů budovy, nebo b) s budovou fyzicky sousedí a u změny dokončené stavby… Číst vice »
Ano, proto jsou na každé odpočívce 2x22kW AC, právě z důvodu plnění předpisů. Bez nich by nebyla možná kolaudace, respektive provoz.
Jak již zmíněno, je tam alespoň AC a včera neměli ještě stanici v appce, tak mě nechali nabíjet zdarma :3