Jízdní řád čeká opět přečíslování tratí. Na žádost Královéhradeckého kraje
Stanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra Pardubice
Podle kraje bude přečíslování tratí logičtější vzhledem k trasám vlaků.
Od dob, co byl vynalezen Idos a Můj vlak, jsem na papírový JŘ nesáhnul.
Toto není jen o papírovém JŘ, ale třeba v PDF. Můj vlak či idos taky nenajde úplně všechny kombinace.
Připojuji se a podepisuji v plném rozsahu.
A vesměs k tomu jsou dobré důvody. (Nenajít kombinaci, kde vlak na prahlavní přijíždí minutu před odjezdem vlaku B, ale může být poslán k jinému nástupišti)..
Jistě, pak to je mé riziko, navíc i v Mým vlaku lze upravit (zkrátit, prodloužit) přestupní dobu, takže to umí najít. Tady jde spíš o alternativní přestupy. Prostě, když chci z města A do bodu C, tak mi to najde třeba Os – R, s tím, že už mi neukáže, že mohu popojet jiným vlakem, blíž k cíli, abych nemusel v bodě B čekat tak dlouho (či tím daným Os jet o pár stanic dál). Nebo naopak, při zpoždění, kdy nebudu stíhat daný vlak, se kouknu do tabulky a zjistím, že když vystoupím o 2 stanice dřív, a jet spojem,… Číst vice »
Mám taky radši tabulky (PDF nebo papír).
Idos co ho teď upravily jinou vizáží tak ho v sekci odjezdy z mého pohledu zmršily, nejde zadat „kam“. Ten starej chapsáckej byl lepší.
Myslím,že vvývoj postupně spěje k tomu,že čísla tratí se stanou jen něčím pro služební potřebu a cestujcí budou jezdit podle čísel linek,jak tu píše už i mnoho lidí přede mnou.Na stranu druhou ovšem tím méně chápu,proč Královéhradecký kraj na těch číslech tolik lpí.To až vedení kraje třeba za rok přehodnotí trasy vlaků,tak se to zase bude přečíslovávat?? Samozřejmě souhlasím s tím,aby čísla tratí(dokud budou),s přepravními směry z podstatné části souhlasila.Z dávnější minulosti si jistě nejen já pamatuji na nelogičnost do očí bijící-trať 3,později 030 byla v KJŘ jako Pardubice-Turnov,ačkoliv drtivá většina vlaků pokračovala z Turnova do Liberce.Naopak trať 7,později 070… Číst vice »
SŽ používá tohle číslování pro veřejnost, aby se s ní domluvila, interně má vlastní jiná čísla. Samozřejmě by se domluvila i s interním číslováním, ale tam je jiná logika.
Jinak za celou dobu historie železnice se přečíslovávalo několikrát (z různých důvodů), tak nic nového pod sluncem.
Linky a ni náhodou. Kdo by se to učil a je to navíc naprosto nepraktické. Dráha není městská doprava.
Kdy já jsem naposled použil papírový jízdní řád, aby mě trápilo číslování tratí……..
Papírový jízdní řád už poměrně dlouho nepoužívám, ale to pro mě není jediná alternativa k idosu. Poměrně často koukám na PDF tabulky jízdního řádu pro celkový přehled o možnostech spojení nebo o organizaci dopravy.
„přizpůsobení tabulkových jízdních řádů skutečnému trasování vlaků“
Vzdycky jsem zil v domeni ze jizdni rady se delaji kvuli lidem (nadrazakum) a ne kvuli vlakum.
Co tak delat trasovani podle dopravnich proudu aby vetsina lidi nasla vsechny spoje na jedne strance?
To by byla sakra velká stránka.
Tak se to někdy nedělalo
Nově to tak bude. Větší „dopravní proud“ do Hradce je z oblasti Rychnova a Častolovic, ten bude nově v jedné tabulce. Naproti tomu od Borohrádku jezdí skrz Týniště míň lidí. Přímé vlaky z Hk do Chocně jsou spíš dány tím že to je „po drátech“ než že by tam jezdilo mraky lidí.
Taky tady asi bude hrát i minimalizace bílého místa v KJŘ, když se podle posledních správ SŽ ho chystá zase znova vydávat.
Domnívám se, že třeba tohle konkrétní dělení tomu i pomůže (minimalizaci bílého místa).
Ono je těch změn víc. Třeba 177 je Plzeň – Bezdružice
Tak jsem zvědav, jestli nasměrování 021 z Hradce do Letohradu místo do Chocně bude znamenat i to, že se do toho Letohradu taky protáhnou dráty – aby mělo smysl vypravovat vlak z Hradce do Letohradu s jednou elektrickou lokomotivou. Jestli někdo máte nějaké nové zprávy o této elektrifikaci, prosím uveďte.
Celkem jistá je elektrizace Týniště – Solnice
A JPP tamtamy duněly něco i o zbytku.
Nikoliv, bude to znamenat, že se na trať 020, nově 026 natahají pod dráty regionovy :))
mezi Týništěm a Chocní kapacitně postačí, navíc nízkopodlažní… na co tam tahat bymáky – jen kvůli drátům?
Bymák je jediná tramvaj?
Generální řiditel SŽ prý naznačil při otvírání nového Letohradu, že se prověří elektrifikace z Častolovic.
Nějak ale dotyčný článek, kde se to psalo nemůžu najít.
Cislovani trati povazuji za interni zalezitost, byt tomu tak uplne neni, pro me je logictejsi cislovani linek, jako jsou napr. S-linky, R-linky apod., pripadne nazvu vlaku…
Traťové (souhrnné) jízdní řády mají taky svůj smysl, v ČSAD a v MHD něco takového vždycky chybělo. ale jinak se opravdu zdá, že organizace železniční dopravě spěje k linkovému uspořádání, což je proces, kterým si tramvajová doprava prošla někdy před 110 lety.
Přesně, jako linky DÚK. Např. linka U12 Osek – Most – Louny – Rakovník jede po tratích 135, 123 a 126. Běžný cestující se bude spíše řídit číslem linky než číslem tratí. Navíc to tak prezentuje i Doprava Ústeckého kraje,je to prostě síť tratí jako u tramvají a na ně jsou nasazeny linky..
123 ne.
Však si taky SŽ interně čísluje tratě jinak, tohle je číslování pro veřejnost a to včetně krajů, aby se s veřejností dalo nějak domluvit. Povšimněte si i občas, že i nějaké zákony vztahující se ke tratím toto číslování používají (samozřejmě vždy k danému platnému roku, kdy byl zákon vyhlášen).
Klidně, když to bude sedět s mapkou, tak to můžou přečíslovávat každý rok dle potřeby. Zatím ale moc nemám názor a řešení na číslování kolejí ve stanicích pro potřeby veřejnosti, chápu, že pro cestující je zmatečné to stávající předpisové, a že pořadí od staniční budovy je nezasvěceným bližší, ale že bych zrovna souhlasil se zrušením číslování nástupiť a číslovat jen koleje, to se říct nedá. Já bych současný stav asi nechal.
Jo stereotyp je nejvetsi zabijak vykonnosti. V dalsi fazi budeme davat kliky na druhou stranu, premistovat kavovar a kadiboudy premistovat ruzne po nadraznim pozemku. To by bylo aby vlakovy cety presly na stereotyp. Pak vsechno delaj po pameti, nehledaj kde se co zmenilo a bouraj..
souhlas
Vzdyt je to jedno jak se budou cislovat pro kastany. My pouzivame cislovani stejne jine v SJR 😉 Ale byla by prdel pouzivat ho i pro verejnost 😂 A uplna prdel by byla pouzivat cislovani koleji dle D1 😂😂😂
V Hostivaři jsou koleje od staniční budovy 3,1,2,4(slepá),6 😀
Přičemž 3 a 1 jsou na prvním nástupišti, 2,4,6 na druhém.
Coz je v poradku. Nejlepsi je kdyz je nekde v kotehulkach kusa 7. (u budovy) a rozhlasu se ozve ze vlak prijede na ctvrtou kolej od stanicni budovy.
Na modernizovanych nadrazich se v drtive vetsine uz pouziva cislovani D1 i pro verejnost a nezda se ze by prvni kolej na ctvrtem nastupisti lidi hledali u nadrazni budovy. Je to dokonce lepsi kdyz clovek vi jestli pojede na 1/2 nebo ho bude neco predjizdet.
Asi jsem divnej, ale souhlasím
Má to logiku,celkem dobrý nápad.
Ideální by v dnešní době bylo, kdyby si kdokoliv mohl kdykoliv vygenerovat „traťovou“ tabulku pro libovolný úsek nebo relaci. S technicko-provozním vymezením tratí a jejich staničením to stejně nemá moc společného.
Souhlasím, něco podbného jako je na webu Pražské Integrované Dopravy pod položkou „Osobní souhrnný jízdní řád“ (http://pid.idos.cz/osj/).
Ano, souhlasím. Nestačilo by mnoho: JŘ ve strojově čitelném formátu.
Ale to by Bureš na doméně jizdnirady.idnes.cz nevydělával, kdyby mu každý dělal konkurenci.
Tak ono by se dalo jít ještě dál a úsek Velký Osek – Chlumec přesunout pod trať 040. Důvod stejný.
Akorát je škoda, že by se pak nevešla na jednu A5 tabulka Chlumec n/C – Letohrad + Solnice.
Tak rychlíků pokračujících do Hradce je určitě víc než spěšňáků do Trutnova.
Částečně návrat do časů ČSD; bývala tabulka (Praha)-VOsek-Hanušovice a Choceň-Meziměstí. Zajímalo by mě, kolik ne-šotoušů ty tabeláry dneska využívá 🙂
Trať Častolovice – Solnice je pod číslem 021 už minimálně třetí rok. Doufám, že na toto číslo nenalepí i trať do Rokytnice v OH…
Oprava – dokonce už je to čtvrtý rok
Ještě bych navrhoval dát samostatně úsek Častolovice – Solnice.
Proč?
Naprostá většina vlaků jezdí až z Týniště a po elektrifikaci budou jezdit až do HK.
Důležité je zmást nepřítele a nechávat ho stále ve střehu. 😁
Nikoliv! Nepřítele je potřeba ukolébat, aby usnul a probudil se, kde nechtěl vůbec být.
Já nevím. Normální lidé tabulkové jízdní řády dávno nepoužívají a šotoušům to akorát zkomplikuje práci (dělení tratě někde v půlce – Náchod).