Jízdenku na neomezené cestování po Německu si koupilo už přes 750 tisíc lidí

Souprava Bombardier Twindex Vario v Mnichově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSouprava Bombardier Twindex Vario v Mnichově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Hlavním přínosem bude zjednodušení tarifní džungle.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

Důležitý detail je, že BahnCard 100 bude od 1.5. zahrnovat i Deutschland-Ticket, takže nebídne zcela neomezené cestování jako Klimaticket v Rakousku. Akorát její cena je už vyšší…

Bartol

Mnohé stále děsí měsíční jízdenka za 9 eur, kdy byly vlaky plné, a raději vyčkávají, jak se situace vyvine. Měsíční jízdenka za 9 eur byla zbytečně levná. U DB si můžete koupit jízdenku D-Ticket i v aktuálním měsíci. U ostatních dopravních společností je to třeba udělat v předchozím měsíci. Děti do 5 let včetně jízdenku nepotřebují. Je jich asi 4,5 milionu v N. a s doprovodem (od 15 let) mohou bezplatně cestovat i 14 leté děti. To je dalších 6+ milionů. Kromě toho budou údaje o údajných kupujících vyšší, protože mnohé dopravní podniky vykazují údaje s velkým zpožděním. Veřejnou dopravu… Číst vice »

rhol

Přijde mně to rozumné a přiměřené. I název Deutschlandticket zní mnohem stravitelněji, než jeho aktivistický protějšek KlimaTicket v Ostmark. Palec nahoru a to znamená O. K. 👍

VojtaDrevik

Nevěděl by někdo jak si koupit papírovou verzi?

Bartol

Papírová verze je časové omezena. Od léta budou DP začínat s vydáváním čipových karet, jinak papírová verze se musí pořizovat u DP ve fyzické přítomnosti cestujícího. Nejjednodušší je stále stáhnutí aplikace DB Navigator a koupit jízdenku a hned zde na další měsíc se z odběru odhlásít. U jiných dopravců to je často dost složité (podání písemné a nebo v přítomnosti cestujícího)

Jakub Moučka

Já mám v PDF a nikam jsem nejezdil.

Bartol

Ano, existuje řada výjimek. Chybí jednotnost. U několika dopravních společností si můžete jízdenku koupit i u řidiče autobusu před jízdou a nemáte předplacené jízdné, protože řidič autobusu si nevezme žádné údaje z bankovního účtu. Všechny tyto výjimky budou v průběhu roku postupně zrušeny.

jarda V.

Taky mám koupeno, po boji to dopadlo, akorát 2x, naštěstí ten druhý ještě nemám přidělen k účtu tak snad se ho někdo ujme. Pověry že to jde jen z německé banky a účtu odkud se „platí daně“ je nesmysl, normální SEPA platba z čech a hotovo.

MKK

Kupoval jste přes DB nebo přes jiný dopravní podnik?

Jarda

Koupeny dvě jízdenky. Jedna z běžného účtu Unicredit a druhý z běžného účtu Komerční banky. Oba trvalé bydliště v ČR. Žádné omezení pro „neněmce“.

Michal Štěpán

Unicreditbank CZ, FIO Bank ani ČSOB nelze použít pro Lastschrift u DB a ani u Eurowings. Prostě to neprojde a transakce je zamítnuta. Upozorňuji, že i přesto, že se jedná o transakci vůči EUR a nikoliv CZK účtu. Řešením je použít nějakou banku ze státu, který je členem Eurozony.

Jarda V.

Db.de

Zdeněk

I pro případ, že můj příspěvek bude jako obvykle smazán, opakuji, že D-ticket jsem koupil dnes přes platebni kartu přes MV V App. Tj.mnichovskeho DP. Žádná SEPA, BIC pod.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nojo, vloni tu internetoví všeználci zase tvrdili, že to bude platit jen pro Němce. Nojo, ale když oni většinou ani netuší, co je to SEPA, že jo…

Bartol

“Jen pro Němce”
To by bylo v rozporu se zákonem (EU), stejně jako v Německu plánované zpoplatnění dálnic pouze pro cizince.

Jan

S těma dálnicema to ale bylo trochu složitější. Diskriminace na základě občanství v rámci EU je protiprávní. Jenže oni tu platbu za dálnice chtěli kompenzovat slevou na dani pro místní obyvatelstvo. To by pak byla diskriminace ma základě bydliště resp. registrace vozidla. A to v EU možné je. (Takže český občan trvale žijící v Německu by za auto s německou SPZ neplatil, naopak Němci trvale žijící jinde zase jo.)

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No mě to nevysvětlujte… Naštěstí ten mudrc, co se tu se mnou hádal, se tu již nevyskytuje.

Vlakem s kolem

Tag tag

Vlakem s kolem

Asi nikdy nedělali s bitcoinem, nebo se ho boji jak čert kříže. To by je pojem SEPA naučilo znát rychle. (ale nebudu machrovat, fakt to není pojem co zná každý, když jsem kdysi kupoval za necele 2000 první bitcoin, tak tehdy bylo v případě SEPY moje poprvé a kdo neposila love do ciziny, nemusi se s tím fakt celý život setkat)

Vlakem s kolem

Díky za tip, jak to koupit. Taky plánuji, na srpen.

Zdeněk

Koupil jsem to dnes normálně přes kartu a MVV app.

Ten_z_Biliny

Už to má celých 0,9% obyvatel. Wow

EC104

Zato ta naše tarifní džungle jenom houstne…

David

Tak třeba v plzeňském kraji se podařilo tarifní džungli docela sjednotit. Prostě v celém kraji platí jeden tarif.

Jan F.

+ 24h turistická jízdenka za 130 Kč

xyz

Nemáte pravdu. Viz jednotlivé IDS. Na rozdíl od svého času tarifu každého bus-dopravce zvlášť.

Mimochodem de-iure zhoustne i v Německu – všechny dosavadní tarify zůstávají v platnosti a NAD JEJICH RÁMEC vznikne Deutchlandticket.

Jiří Kocurek

Přitom dřív byl jeden tarif TR10 a všude jinde se platil lístek při nástupu. Takže byly tarify jenom dva. Jenže pak se nějakým lenochům zachtělo mít měsíční i mimo železnici.

Libcha

Před dvěma týdny tu vyšel článek, že se ticketů prodalo 250k. Teď 750k. Za další dva týdny se bude psát, že se prodalo 1,5M. Předpoklad je 6M, takže se dá čekat, že několik prakticky identických článků ještě vyjde 🙂

Tuňák

Dobrý počin v Německu. Mně by stačilo, aby český roční OneTicket (stojí myslím 28 tisíc – nějakých 2350 Kč měsíčně) platil ve vší závazkové dopravě, od MHD po rychlíky. To věřím že by i u nás bylo schopné vytáhnout lidi z aut. Jako ten rakouský KlimaTicket. Dokud je to ale jen a pouze na vlaky, tak je to pro většinu lidí o ničem.

David

Ono by stačilo zavést takovou blbost jako je jednotný prodejní kanál pro veškerou hromadnou dopravu. Resp. to aby se dal lístek odkudkoli kamkoli (včetně MHD) koupit v aplikaci / webové stránce / automatu / pokladně libovolného dopravce. Když by se to pak ještě doplnilo třeba systémem FartiQ tak by se ta doprava stala celkově atraktivnější jen s minimální investicí.

Jirka

Jenomze to by se na tom nekrmilo spousty zainteresovanych kamaradicku…

Laborec425

Přesně tak, měli bychom se smířit (my obyčejní smrtelníci), že nežijeme ve střední Evropě, ale chováním lidí a politiků žijeme na „dálném“ Balkáně. A způsobujeme si to jenom my sami.

highway

Nemyslím, že by to bylo v tom. I v Německu je spousta regionálních dopravních společností, které pracují na svém písečku, je to dáno vývojem. Dokud nebyl nákup jízdenky možný elektronicky, tak to ničemu nevadilo, stejně bylo nutno si někde opatřit papírovou jízdenku. A protože to byl vopruz, tak lidi radši jeli autem. Nyní doba pokročila, chceme dostat lidi do veřejné dopravy, tak je dobré nabídnout jednoduchý a levný způsob jak na to.

Frantisek

A také použitelný, dostupný a spolehlivý – což bohužel mnohde pořádně není, zatímco autům se komplikují zatím leda možnosti ve vnitřních městech, pročež je voláno po odstavných kapacitách na jejich okrajích, nikoli zlepšení veřejné dopravy, a k nim dalších silnicích.

highway

Deutschlandticket v Německu je pokrok právě pro úžasné zjednodušení. Nemusíte při cestě mezi různými regiony/dopravními společnostmi hledat jízdenku pro část cesty, zjišťovat platnost atd. Malý příklad u nás: Jedete z Brna na Vysočinu (např. na Blatiny). Integrované systémy JM a VY se někde překrývají (Bystřice n.P., Nedvědice) a někde zeje mezi nimi díra (rychlík Tišnov – Křižanov) a aby to nebylo jednoduché, tak IDOS nabídne i cestu přes Svitavy, což už je Pardubický kraj (spojení přes Svitavy může být i rychlejší). A teď si zkuste koupit jízdenku. Aplikace Poseidon pro IDSJMK má své mouchy, ale účel plní. VDV Vysočina má… Číst vice »

xyz

Ještě o něco důležitější je, aby na ty Blatiny vůbec jezdil dostatek autobusů.

Což žádná „jednotná“ jízdenka nevyřeší.

Frantisek

A kolik je v případě takových Blatin onen „dostatek“, toť další otázka.

xyz

Zejména platí, že takový konkrétní spoj směr Sněžné (či jiná lokalita ve Žďárských vrších) odjede ze Žďáru buď coby návaznost na R od Brna, nebo na R od Prahy, ale ne obojí zaráz.

Viz pouze 2h takt rychlíků, nezměněný ani po 12/2026 (ba naopak – mírně poklesne počet přímých R ze ZR směr Praha).

Jméno.m

A kolik lidí by bylo ochotno, natož schopno dát zfleku 28 tisíc?

Geralt

Potíž je že by to stálo hromadu dalších peněz, a na to náš stát v současné situaci prostě nemá. Holt nejsme bohaté Německo nebo Rakousko.

Frantisek

Dokud bude vylepšována infrastruktura pro auta (a to většinou hlavně dálková) a zanedbávána ta pro vlaky plus místní silnice, bude to „o ničem“ tak jako tak – než hrkající autobus v koloně…