Jízda mrazem bez topení. RegioJet čelí kritice za nefunkční topení na lince z ukrajinské hranice

Noční vlak RegioJetu z Košic do Prahy. Lehátkový vůz označen jako spací. Foto: Aleš PetrovskýNoční vlak RegioJetu z Košic do Prahy. Lehátkový vůz označen jako spací. Foto: Aleš Petrovský

Dopravce problémy s topením přiznává.

184 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lsstratus

RegioJet má nejhorší vozový park, ty vylhané lůžkové vozy, které jsou ve skutečnosti lehátkové z éry 70 let je jedna velká tragédie, proti konkurency, jim nesahají ani tlačítka u dveří. Můžou tak konkurovat Indickým nebo Egyptský železničním vozům.

Kamil Maršálek

Já vidím také jednu velkou tragédii. Někdo má nejhorší vozový park a někdo gramatiku.

Z éry 70.let, proti konkurenci a dál ta věta ani nedává smysl. Mohou tak konkurovat indickým a egyptským železničním vozům.

Filip N.

Tak taky prispeji svou troskou do mlyna. TL;DR: RegioJet a jejich zakaznicke sluzby stoji za starou backoru(velmi mirne receno) a kazdej kdo je tady obhajuje tim, ze “aspon nelzou jako CD” apod. s nima nejspis za posledni 2 mesice vic jak jednou nejel. Nam zrusili za posledni 2 mesice 3 z 5 jizd, kde jsme meli koupenou mistenku alespon 2 tydny predem. V kazdem tomto pripade nam to bylo oznameno den pred odjezdem. Infolinka uplne na p***. Nikdy jsem tam neziskal zadnou uzitecnou informaci ohledne nejake nahrady za storno. Naposledy, jsme meli koupene mista v 1.tride z Prahy do Brna… Číst vice »

Elb

Kvalita šla dolů už před více než dvěmi roky, co se týče personálu nebo i technického stavu.

SYN

Tak mě napadá – nešlo náhodou třeba o záškodnickou akci ruských sabotérů?? 🙂

Jarda

„RegioJet potvrdil, že k problémům s vozy došlo.“ – jestlipak by čd někdy přiznali, že měli nějaký problém? Vždy lhali jak když tiskne, zažil jsem v pavoukovi, že jim blblo topení v půlce vlaku a ve druhem voze nešli světla a tvrdili, že vlakům nic není, vše je v pořádku a žádná kompenzace nebude. Regiojet aspon má koule na to přiznat že se něco stalo. „Vůz s nefunkčním topením je poté ihned vyřazen z provozu a poslán na údržbu“ – to bych chtěl vidět čd, jak okamžitě takový vůz stahují a okamžitě jej opravují, to se ještě nestalo. „kompenzuje cestujícím… Číst vice »

Elb

Vám taky někdo musel nasrat do hlavy, ten vlak v těch mrazech jezdil komplet bez topení několik dnů po sobě, než se to začalo medializovat a konečně s tím něco dělat. Nefunkční záchody, klimatizace, všude bordel, to je klasika mnohem více pro RJ, než ČD, protože tam žádná údržbová kapacita není…

Jarda

doporučuju se vlakem čd projet 😀 at už pavoukem liberec-tanvald nebo rychlíkem děčín-praha či spěšňákem ústí-teplice. 😉 Myslím, že kdybych vzal teploměr a změřil kolik je venku a uvnitř a jak to netopí a nesvítí + skrytou kameru jak čd tvrdí že jsou vlaky v pořádku a o kompenzacích nechtějí ani slyšet a pak to poslal do televize, to by bylo haló. Asi si budu muset sehnat přenosný teploměr a měřit teplotu ve vlacích čd jak jim to tam v zimě mrazí a v letě žhne a výsledky posílat asi někam do televize. To je jak když jim tam v… Číst vice »

Karl vB,

Asi tak šest příspěvků na jedno brdo o „Pavoucích“.
Snad to nebude nebude mít něco společného s arachnofóbií.

Vlakvedúci

Vážený pán Sůra, vďaka za tento článok, ľady sa pohli pozitívnym smerom, ani nie do 24 hodín od zverejnenia sa zmenili prepravné podmienky tejto linky a z kompenzácie 25% za nefunkčné topení sa stalo 100% (SPP platné ex post od 4.12.2023)… predpokladám, že keby ste to neriešil a nepublikoval v článku tento dlhotrvajúci problém tak cestujúcim naďalej firma bude kompenzovať nedôstojnú časť z ich cestovného (25% čo platilo do včera od 21.9.2022)… pri mínusových teplotách sa jednoducho bez topení nedá cestovať …

Elb

Holt o třídu lepší dopravce…

Jarda

alespon nelže jako čd, zažil jsem vlak, kde byla zima, půlka vlaku netopila a tvrdili že vlak je v perfektním stavu, lhali jak když tiskne, zažil jsem to v „pavoukovi“ a to opakovaně.

XP3

A proč u problémů RJ poukazujete na jiného dopravce? Jste tou nenávistí k ČD úplně posedlý…

SYN

Může být, ono se vyskytovalo i dost těch co byli/jsou posedlí nenávistí ke žlutým, to se pak snadno vytvoří reakce…

Matt

Ono tam vždy byla nějaká závada,tam topení nefunkční,furt sa někdo stěžoval a firma na to i tak kašle,protože pro ně je zisk důležitější jak pohodlí lidí

Elb

Když jsou lidi hloupí a pořád s nimi někdo jezdí..

Jarda

to jestli dělníci zfušovali opravu je jiný problém, vlak vyjel v pořádku, pak se „rozsypal“.
Dopravce měl koule přiznat chybu a dát 100% kompenzaci.
No když nešlo topení v pavoucích od čd, tak tvrdili že tomu nic není a vše je v pořádku a to se dělo opakovaně.

X 1

Podobné problémy se stávají i v lepších “rodinách”.
Minulý týden jsem jel Praha – Dresden – Hannover.
Jídelní vůz v EC Berliner po změně systému na hranicích přestal topit a do Drážďan to nerozdejchal a netopil.
Z Drážďan dvojpodlažní push-pull souprava IC2 od výrobce Bombardier.
Vyjeli jsme v příjemně vytopené soupravě. Po úvrati v Lipsku taky přestala topit. V Halle (Saale) Hbf vypadl i informační systém. Po další úvrati v Magdeburgu zase vše naskočilo.

Michal Bartoníček

Ano, stávají se. Je to koneckonců jen technika, která může selhat a selhává. Ale u Jančury selhává ten lidský kontrolní faktor, který má selhávající techniku kontrolovat. Němcům se to nestává tak často.

X 1

U Regiojetu selhává hlavně údržba. A to neustále.

Jarda

liberec-tanvald, v pavoucích jim taky nešlo topení minulý rok, ve vlaku jsme mrzli i při cestě zpět. Škoda že jsem neměl sebou teploměr a nezdokumentoval to, třeba kdybych to pak pak poslal do televize, tak by možná dali nějakou tu kompenzaci taky, no aspon by nemohli opět tvrdit že vlaky jsou v naprostém pořádku.

vlachjan

Nebylo by od věci požádat o komentář rovněž Ukrajinské železnice, jenž s Regiojetem spolupracují na nabídce spojů s garantovaným přestupem?

Petr

Ukrajinské dráhy měli vše v pořádku. Tady je chyba čistě u RegioJetu.

Petr

Je možné že vlaky RJ vyčerpávají obsah záchodů na vlakovém seřadišti v Praze Dolních Měcholupech? Alespoň směrem ze seřadiště se často táhne nesnesitelný zápach. Je vůbec možné tento odpad přečerpávat volně na kolejích bez nějakého ekologického zabezpečení?

Vlakvedúci

Robíme to v RJ občas aj na stanici ako Praha hlavní nádraží priamo na nástupištiach, myslím, že to nie je nijako zakázané nakoľko sa jedná o uzavretý systém odčerpávania fekálií z nádrže do nádrže. Možno občas niečo kvapne bokom ale čo sa dá robiť… 😀

martin

S RJ jsou špatné zkušenosti i s barem. Samé kecy o kávě a vodě a zadarmo :o) , ale kávovar je skoro vždy rozbitý. Lidi co jezdí třeba do DE makat tak se RJ vyhýbá a jezdí dražšími ČD. tam nad ani nejde o to zda je to kafe v ceně nebo voda v ceně ale že vůbec je… !! když jsou to nýmandi, potom je třeba se na cestu nabalit petkama s vodou nebo plechem s pivem aby byl pohled na realitu o něco příjemnější.

SYN

To je těžké, když to neplatím tak těžko budu vybírat podle ceny…
Mě by teda nefunkční kávovar nijak nevadil 🙂

Jan

Jan

Pája

Radime!

Jaaa

Proč? Firma má zisk 20 % z obratu, proč cokoli měnit?

Y.K.

Zisk 95 %? To je nějaké divné. To nemá ani Apple… 🙂

Já vidím obrat 4 miliardy, výsledek hospodaření po zdanění (zisk) 95 milionů Kč. Což je mírně přes 1 %.

fpul

V neděli jsem s nimi měl jet vnitrostátně spojem jedoucím z Košic. Den předem mi v noci poslali zprávu že ve voze nejde elektřina a že doporučují storno jízdenky. Ale že to z toho plyne že se ve voze netopí se dalo zjistit, až po telefonátu na info linku.

Jarda

alespon měli koule to přiznat a dát vědět před nástupem, že mají technické problémy. To u čd klepete kosu v „pavoukovi“ a průvodčí tvrdí, že je všechno v pořádku…

Michal Bartoníček

A můžete se s námi podělit o nějaké zkušenosti?

Insider

Takže: – za posledních několik dní se tato situace opakovala minimálně 3x – stejně netopící vozy jezdili i loni – 100% není v RJ na lůžkových spojích běžná mají speciálně pro tuto linku nastaveno 75% jako maximum – v rámci provozních pořád se řeší drobky v kuchyni a možnosti přípravy kávy – posádky mají o situaci (s čím pojedou a v jakém stavu) zhruba stejné informace jako cestující – o zásobování potravinami v Holešovicích které probíhá v rámci odsávání WC radši neříkám nic – stejně jako loni i letos má vedení jednoduchou odpověď „jsou to přece Ukrajinci “ Když probíhala… Číst vice »

PeDazOl

Proč by to řešil, když jsou jeho vlaky plné? 🙂

vlachjan

Byl by k dispozici text toho dopisu? Děkuji.

Jan T.

Hlavně že je na koho to svést (ti Ukrajinci). Na konci léta jsme spoj z Přemyšle taky využili pro cestu z Polska do Prahy, protože jiný vhodný noční vlak se nedal stihnout (cesta z Vilniusu). Nevyužívají to jen Ukrajinci, i když jich tam je většina.

lsstratus

Jančuru to nezajímá on si lyžuje ve svých zimních letoviscích v A.

Ray Baseley

Zdravím dal byste mi na sebe kontakt?

FrantaM

Tohle je pro mě je tohle nepochopitelná ostuda. A netýká se to pouze RJ, ale zažil jsem to párkrát i u jiných dopravců. Ale článek je o RJ, tak se bavme o RJ. A to předesílám, že RJ a SA mám rád od samého vzniku za to co udělali pro kultivaci autobusové a vlakové dopravy. No a teď to skoro vypadá, že jdou opačným směrem. Co opravdu nechápu je to, že proč musí mermomocí nabízet ve vlaku jídlo za pakatel a přitom akceptovat neustálé výtky na kvalitu a čistotu vozů, které ztěžují cestujícím život a poškozují jejich pověst. Proč sakra… Číst vice »

Patrik

Na to je přeci jednoduchá odpověď. Lidi přeci na koláč za 10 korun slyší mnohem lépe, než na funkční topení. Asi tak, jako třeba na koblihy zadarmo….

***** Petr

Svého času jsi platil ranec, poslouchal blbý kecy a díval se na kyselé ksichty. Myslíš , že to bylo lepší? Není to jen o dortíku. Funkční topení či klima má být standart, o tom žádná.

Ondra L.

Co to zase meles?

FrantaM

Já si to nemyslím. Podle mě i kdyby stál 20Kč, tak je to pořád dost levné.

Jarda

Hlavní pro RJ je, že má plný vagon. Počítají s tím, že ty naštvané obratem nahradí další cestující, co skočí po nižší ceně a slibech kávičky. A jak vidno, pořád jim tento model na komerčních spojích funguje.

SYN

Tak se jim tedy zřejmě povedlo „objevit Klondike“? Co že se tam teda nehrne někdo jiný, s lepším technickým stavem (ne, nemyslím ani moc ČD)…

firexxx

Předtim šlo o to nalákat cestující i když ten provoz nebyl výdělečný, teď aby byl tak to musí někde odrbat a u RJ je to na údržbě.

Petr Zdobinský

Regiojet – kvalita jako obvykle. Třeba, když jdete ze Slovenska, tak ve Štrbě zastaví vlak na hodinu. Informace od firmy jedno velké nic – takový můj zážitek.

David

Vlakem už jezdí jen rezijkari a kolenovrti, kteří si neváží svého času

Jaaa

Kolenovrti jezdí busem…

O třídu lepší dopravce

Otázka je zda vubec to topení mají
V regiojetu se berou náhradní dily i z vozu co jezdí, a minimálně přes léto některé lehátka mají vytrahané topné trubky a umí proto jen klimatizovat)

***** Petr

Když se berou náhradní díly i z vozu co jezdí to nakonec nejedou dva nebo po investici času a úsilí jede zase jenom jeden vůz, ale jiný? Pozitivní je, že se dle Tvého už v parném létě připravují na zimu 🙂

Péťa

Taky jsem tam byl, levá ruka neví co dělá pravá, dispečeři znají vlak jenom z obrázku na zdi, bordel ve výplatách, osádkám strhávají OH za každou blbost, atp.
A když něco po vedení chcete tak Jahelka dělá, že o ničem neví, a že za problém může někdo jiný (kdo za něj samozřejmě nemůže).

Kopretina

No české dráhy nefunkčnost topení taky zrovna netrápí… jela jsem v sobotu ze Slovenska do ČR a málem jsem ten čudlík na topení v kupé ukroutila a stejně to pořád foukalo ledový vzduch… nešlo to ani vypnout, že by třeba mrzlo alespoň trochu míň. V pátek cestou tam pro změnu nefungovaly záchody, takže se člověk musel protlačit skrz studenty přes dva vagony, aby se vyčůral.

JendaVenda

Akorát tento článek není o ČD, že ? Ale co bychom si nekopli, když můžem.

Xapadlo

Ten příspěvek je rozhodně k věci. Tyto problémy nemá zdaleka jen Regiojet.

libor

je to tak, zažil jsem nefunkční topení i jinde než v RJ…

SYN

Jakože se v diskuzi smí kopat jen „k věci“?? Takovou diskuzi jsem snad ještě neviděl…
Viz diskuze někde kdekoliv „ČD prohrálo výběrové řízení s XXX (kýmkoliv)“ a polovina příspěvků je na téma „a hlavně by si měl Janžura dát do pořádku vlaky“…

Honza

Stane se i jinde než u RJ, jen ti s tím mají asi větší problémy

Epix

To samý říkají lidi, co makali v tom jeho hotelu v Rakousku. Nikdy víc.

Gregyros

A v létě se udělá rebrand na saunavůz

JendaVenda

Bacha, aby to Jančura nevzal vážně. Nepamatujete jeho nápad, když stevardky měly chodit v havajských sukýnkách ? Sice to nedopadlo, ale bláznivým nápadům se Jančura nebrání. „Pojeďte s námi do Prahy na výlet. Jako bonus budete o 2 kila lehčí po vystoupení v Praze . Váhy u stevardů v každém vagóně „

Sanytol

České dráhy, RegioJet, Leo express, Arriva, KŽC je všechno stejná pakáž

Sanytol

Ne, já teď zakládám nového dopravce, pracovní název ČESKÝ REGIONÁLNÍ EXPRESS a slibuji si do roku 2025 80% podíl na trhnu. Počítam s tím, že mi budou komunisti na úřadech házet klacky pod nohy, ale mě nezničí.

MHD

A s čím budeš jezdit? H0, TT, nebo N?

Václav M.

Zapomněl jste na on-line dopravně-obchodní strategie jako OpenTTD, Simutrans, atd.

Ale v druhé zmiňované (alespoň pokud člověk nehraje on-line, což jsem nehrál nikdy – ani u OpenTTD) není možnost zvolit si název společnosti (pokud se to nrezměnilo za dobu, kdy jsem ji hrál naposledy).

PeDazOl

Holým zadkem po Jekoru. 🙂

Granja

Bude jezdit s těmi dřevěnými. Dá se to také koupit po částech.

M19

Fajn, odkud kam budete jezdit, jaké máte vozy a jaká bude cena? Služby cestujícím?
Tak to jsem zvědav… 😁

Sanytol

Základ je kvalitní marketing. 1. Budu používat hesla jako “Nejsme špinavá Arriva”, “Komunisti z Českých drah do polí a továren”. 2. Ceny budou prvních 5 let nízké. Relace Praha-Brno budu jezdit v rozmezí 50 – 100 Kč a po letech se zvýší. Také budu mít příplatky za nadstandardní služby (150 za spoluzavazadlo nebo psa, 200 za jízdenku do druhého dne). Kdo bude chtít jet levně, pojede, za nadstandard se připlatí. Za stání po celé trase budu naopak účtovat slevu 5 %. 3. Vozidla budu půjčovat od malých dopravců, popř. z Ukrajiny, kde budou teď vlaky na odprodej levné. 4. Dávání… Číst vice »

Michal Bartoníček

Jako komický výstup mentálně retardovaného pubertálního šotouše to není špatné. Ale tady na to není prostor.

Doctor

No tvl, máme tady další reinkarnaci Axela. Vítej brachu zpět i se svými pasažerskými vláčky !
Pro ostatní : NEKRMIT !

M19

Odradíte mne již tím prvním heslem, zbytek už je jen třešnička na zdůvodnění proč nikdy s vámi.

lsstratus

Za První republiky byly vozy i třetí třídy, vidím to jasně

Karl vB.

Dne 29.11. tady vyšel článek o tom, že České dráhy budou na jihu Čech, na novou desetiletou smlouvu, provozovat elektrické vlaky objednávané krajem. Důvod byl, že ČD dodají na Jih dalších 5 nových Panterů za ceny roku 2019 a kraj tak bude, za dobrý peníz, mít všechny elektrické vlaky, které objednává (kromě problémové Bechyňky), osazené moderními vozidly, což zvýší zajem cestujících. V diskusi bylo docela dost plamenných příspěvků, které vedení kraje, nebo ČD spílaly různými výrazy o mafiích, kmotrech ap. a uváděly, že kdyby byla soutěž, tak lze očekávat, že Jančura by byl pravděpodobně levnější a kraj by ušetřil. Možné… Číst vice »

Tomáš R.

Já si dovolím s vámi souhlasit a zcela upřímně přiznávám, že z expanze RJ v oblasti závazkové dopravy radost vůbec nemám. Obávám se, že velkohubost majitelových vyjádření je nepřímo úměrná kvalitě služeb jeho firmy a že není daleko doba, kdy svou kvalitou „dožene“ ČD z roku 1995.

mgr.pavel

Njn, pustťe dravého bezskrupulozního podnikatele do závazkové služby, kterou objednává kraj či stát, co si neumí ohlídat kvalitu služby.

Jak to asi může dopadnout..?

PeDazOl

ČD nejsou podnikatelským subjektem? .)))

***** Petr

Spíš spotřebitelským družstvem. Podnikatelský subjekt tvoří zisk jehož část vrací majiteli, jiní spotřebovávají daňové příspěvky ostatních a stále mají málo 🙂

PeDazOl

Sic to pravda jest, ale o tom už živnostenský zákon ničehož nepraví. 🙂

Tomáš R.

Pane Sůro, to myslíte vážně? Cestující pojedou následným rychlíkem R706, který odjíždí z ČB o 8 minut později, než Sp 1738, do VnL dojedou o 5 minut později, než je pravidelný příjezd Sp, tam přestoupí do kmenové soupravy a pojedou dál směr JH.

Takže jeden přestup navíc a možná zpoždění do 10 minut. To bych rozhodně nenazval tím, že cestující „prostě nepojedou“.

Tomáš R.

Pane Sůro, velký obdiv za to, že děláte tenhle web (zcela vážně).

Ovšem váš způsob argumentace v této věci je z hlediska prosté logiky naprosto mimo. Napsat, že odřeknutí vlaku v části trati a jeho nahrazení vlakem o pár minut později znamená, že „cestující prostě nepojedou“ a že to je výsledek „přístupu Jihočeského kraje v praxi,“ to je objektivně naprostý nesmysl.

Že nemáte rád ČD, to je Vaše svaté právo, ale pokud chcete mít zároveň image nezávislého novináře a experta na dopravu, zvažte, zda byste někdy neměl více krotit svoje emoce.

Ať se daří!

Tomáš R.

Příspěvek pana Karla smysl celkem dává, můžete s ním souhlasit nebo ne, ale není v něm žádná logická chyba. Ve Vašich komentářích jsou logické chyby zcela zásadní, což, mimo jiné, naznačuje i hodnocení, která Vaše komentáře získaly.

Je to samozřejmě Váš web, psát si tu můžete, co chcete, jen takovýmito reakcemi, které působí jako od lidí z poněkud jiné části gaussovy křivky, poněkud eroduje Vaše image nezávislého odborníka na dopravu.

Karl vB.

Zdá se, že pokud bych tady psal příspěvky stejného ražení, jako např. pan „SANYTOL“, tak bych zřejmě byl naprosto bezproblémovým diskutujícím, protože u nich jsem na žádný emotivní komentář pana Sůry nenarazil.

Samo

Extrémne klimatické podmienky? Kde prosím? Nikde poblíž trasy tej linky v ostatných týždňoch nebolo ani pod -10>

JendaVenda

Taky mě toto vyjádření zarazilo. Pokud vozu RJ nezvládají -10°C, pak by neměly vůbec vyjet na dálkovou trasu.

Luboš

Landerbahn na trati Rakovník – Most netopí prakticky denně od doby co před někdy 5 lety tu trať převzal. V létě klimatizace věčně nejede, okna otevřít nejde. A v zimě je to jako na motorce. A nikoho z kraje, který na to přispívá, to nezajímá

VlaKor

A na trase Louny-Most už několik zastávek před Mostem nemohl do ranního školního spoje nikdo přistoupit. Školáci zůstávali stát na nádraží. Kluk už naštěstí jezdí autem se spolužáky.

Jen

Zase lži – maximální kompenzace u přeshraničního spoje, pokud vlak dojede do cíle, jen 50%.

gwann

Agentura JPP hlasila, ze dnesni ranni vlak z Brna (s hodinovym zpozdenim uz na odjezdu) taky netopil a to byla vyrazena cast vagonu

Tom

Domnívám se, že pan Jančura by měl zapomenout na to, že když někdo něco vytkne Regiojetu, že se jedná o útok na něj. Takto to cítí jeho bývalý kamarád pan Babiš a taky je to k ničemu. Regiojet by zasloužil trochu restartovat a trochu se vrátit ke kořenům svých začátků.
Zdůrazňuji, že mám Regiojet rád a vážím si toho, jak p. Jannčura změnil cestování nejen po ČR.

mgr.pavel

Jo, dřív jsem si RJ vážil, za nastavenou vysokou laťku v autobusové dopravě a poté za donucení ČD chovat se prozákaznicky.

Od té doby ale jeho laťka spíš jen klesá. A jak píšete, sebereflexe nulová.

JendaVenda

Protože teď už je to jenom byznys. Předtím to byla vize, jak by mohlo cestování v ČR vypadat.

Václav Šp

RJ slíbil, že zjedná nápravu. Já bych jim věřil. Až příjde léto, tak jejich cestující mrznout nebudou. Bohužel jim bude zase horko, protože pro změnu nepůjde klimatizace. Takto probíhá podnikání p. Jančury se starými vraky od DB.

Anonymní alkoholik

Vždycky když si člověk myslí, že už to nemůže být větší dno, tak se ukáže, že může. Být na místě mluvčí RJ, tak dám výpověď. Pod tuhle snůšku lží (extrémní podmínky, vyřazování vozů z vlaku a jejich údržba a 100 % kompenzace, přestože jejich systém reklamací a přístup k nim je všeobecně známý) musí být velmi nedůstojné se podepsat 😀 #prayforalexandra

Jakub

Treba povedat, ze RJ ma problemy s lozkovymi voznami kazdu zimu- v slabsie dni presunu ludi do inych voznov, ale ak maju plno tak vozen bud nejde alebo ludi odskodnia, ale ta cesta je bohuzial dobrodruzna- alternativa vsak neexistuje, kedze CD svoje nocne vlaky osekali na minimum.

Granja

…. „Tyto problémy, způsobené extrémními klimatickými podmínkami….“ Když začínali, byl jsem rád, protože pomohli odstranit aroganci zaměstnanců jakož i špatnou úroveň služeb u ČD. Koho by však napadlo, že za několik let skončí na někdejší úrovni toto, koho přiměli zlepšovat služby. Co je na současné zimě, a posledních zimách za 50 let, tak extrémního? Že padá sníh, anebo je 15 pod nulou? Vždyť to je naprosto běžný stav, že jsou zimy jednou mírně teplejší a jindy mírně chladnější. Je pikantní, že stejným způsobem se na počasí vymlouvaly tenkrát ČD. Zřejmě se bude muset Regiojet přestěhovat do teplých krajin, nebo začít… Číst vice »

Laborec425

Myslím, že vedení už dávno v teplých krajích žije. Zatímco zaměstnanci jsou jeho otroci.

MHDDPMP

No dle mých informací, to bylo daleko horší a žádné vyřazení se nedělo, lokomotiva nemohla zapnout topení protože byl na jednom vagóně zkrat a lidi od RJ jej nemohli identifikovat, tak se jelo bez topení z Prahy!
JanČuráku, vyser se na to, jiní to umí lépe než ty, jen kdyby ses všude nesral.

Tom

Prosím tohoto pána zablokovat, ať stále mohou na tento server „chodit“ i děti. Toto je ukázka, jak diskuze vypadat nemá.
ČD taky někdy nefunguje topení.

mgr.pavel

Psát sprostě se zde nemá, v tom souhlas. Ale argument „ČD taky někdy nefunguje topení“ je zase trochu mimo. Trufnu si tvrdit, že u ČD je to spíše výjimka, kterou se snaží opravit, zatímco Jančura má nějakou opravu na háku a raději donutí svou mluvčí evidentně lhát..

noerf

Jaké kroky udělal ředitel ČD, když během týdne nebo 14 dnů DB nepřevzala vlak od ČD? Předpokládám, že to řešili provozní zaměstnanci společnosti a nikoliv generální ředitel ČD.
Prostě Regiojet má problémy s čistotou vagonů, provozní údržbou. Je otázka, zda-li je problém dočasný, než se nastěhují do Malešic, kam by se měli touto dobou stěhovat anebo kapacitní ohledně zaměstnanců v údržbě a úklidu.

SYN

A že jich byly tehdy dva kopce (napsal bych to jinak ale…). Všeobecný sentiment na téhle diskuzi tehdy byl „ale tak to zas není taková hrůza, to měli pustit“ a „lepší takový vlak než žádný“…
Tak to je těžké.

noerf

Ta nenávist k Radimu Jančurovi je u Vás evidentní. Předhazovat chybu technika údržby a vlakvedoucího, pokud se závada vyskytla před odjezdem nebo provoznímu problému, pokud se to stalo na cestě, majiteli společnosti je velmi zvláštní.
Já chápu, že se vyskytují různé závady, které se řeší na základě času, možností rozhodnutím dispečera, vlakvedoucí, technika. Ale nadávat majiteli společnosti, která provozuje na tržní riziko vlaky, které jsou plné.

MHD

A ředitel za to má zodpovědnost. Pokud jsou plné, tak velikou zodpovědnost.

noerf

Statutární zástupce firmy ma velmi velkou odpovědnost že zákona. Ale provozní věci musí řešit provozní zaměstnanci. A pak záleží, jaké k tomu mají možnosti.

Elb

..nebo jestli tam vůbec takoví zaměstnanci jsou…

JendaVenda

Pokud není posádka schopná najít vadný vagón, tak jsou to totální ******. Identifikace závady na 10 vozovém vlaku maximálně 10 minut. Rozpojím topení v polovině soupravy. Zapnu jede vadný vůz je v druhé půlce, „prásk“ vadný vůz je v přední půlce. Stejným způsobem dohledám vadný mezi zbývajícími vozy a odstavím. Práce na 60 minut. Nemohu odstavit. Přeřadím na konec soupravy. Práce na 90 minut. Co asi ocení cestující více ? 90 minut zpoždění, anebo hodiny jízdy v ledničce ?

M474003

Tak pokud budeš tímto způsobem uvažovak, k panu Jančurovi pracovat nechoď. Za takovýto způsob uvažování se vyhazuje. Pokud jsou do vozu prodané jízdenky, musí odjet.

SYN

No, to by se ještě nevylučovalo… může odjet netopící, na konci vlaku, se slevou, a pokud možno jedinž netopící…
Pro JendaVenda – klasický způsob, ovšem jsou nějaké vedlejší věci co do toho postupu můžou hodit vidle… třeba když mají závadu dva…

Vokurka

Nic ve zlém,ale děláte tu jakoby se to u ČD nestávalo…

XP3

Proč se do všech problémů RJ musí tahat, že ČD se to stává také?? Majitel RJ vždy tvrdil, že jsou o třídu lepší dopravce, tak by se jim to stávat přeci nemělo, nebo alespoň ne tak často, ne?

Tomáš R.

Tohle je fakt neuvěřitelná úchylka, že na jakoukoli zprávu o nějakém problému u jakéhokoli dopravce vždycky někdo musí reagovat tím, že u ČD se to děje (dělo) taky. Samozřejmě, že ano, nějaký technický problém má občas naprosto každý dopravce a to nejen na železnici. Smysluplná debata je ta, která se dívá na tuhle problematiku z hlediska toho, zda je to opravdu ojedinělý výskyt anebo jestli je ten problém/problémy způsoben nějakou chybou v systému, tedy v údržbě, případně koncepci či konstrukci toho kterého vozidla. A taky je důležité, jak na to ten který dopravce reaguje směrem k cestujícím. Ale tohle „…..ale… Číst vice »

Jaaa

To je jen inkarnace faulu “a v Americe zas bijou černoch”.

Jeník

To je blábol..

Mirek

Proč? Fůze všech dopravců v jednoho velkého by vše vyřešila, nebyl by takový problém s personálem a vozovým parkem, jediné co by se muselo zajistit by bylo zajištění stávajících cen v dopravě

Y.K.

Jistě, za dob „jenom ČD“ se nestávalo, že by nešlo topení. Kolikrát to jen já zažil a to mi ani nevrátili jízdné, protože jsem přeci jel.

Pro Regiojet ostuda, ale jinak nic nového, bohužel.

Granja

No a o tom to je. Stane se to i nejlepším zahraničním dopravcům. Rozdíl je v tom, zda je ochota s tím něco dělat, anebo se alespoň omluvit. Dříve jsem to u ČD řešil tak, že pokud oznámení průvodčí/mu o vypnutém topení nebyla ochota to řešit (po slovech, no asi je to rozbitý), zašel jsem po odchodu průvodčí/ho do rozvaděče a příslušný „spadený“ jistič si nahodil sám.

mgr.pavel

Chcete říct, že monopolní dopravce, co se nemusí bát odlivu zákazníků ke konkurenci, že ten by se choval k zákazníkům lépe?

Hele, nastudujte si základy ekonomie. Kapitola o charakteristikách monopolu bude stačit.

Zdrasa

Do jisté míry máte pravdu, ale zapomínáte, že i unifikovaná železnice čelí konkurenci – silniční dopravě. Podívejte se na vývoj na západě, kdy od 70. let většina západoevropských drah začala rychle zvyšovat svojí kvalitu, začaly projekty na VRT – právě protože čelily obrovské konkurenci dané auty a autobusy na nových dálnicích. A stačí jít do Česka – proč jízdenka z Teplic do Prahy stojí stejně nebo méně jako z Ústí stejným vlakem? Protože konkurence autobusů.

Y.K.

Dovolil bych si oponovat této teorii. Ač sice pravdivá v tom, že konkurence jsou i auta a autobusy, v době jediného dopravce to vedle jen k pádu počtu cestujících na železnici, dráha se tvářila uraženě a nevěděla co s tím. Kam lidi z těch béček zmizeli? Až železniční konkurence to rozhýbala a posunula ČD tam kde jsou dnes a posunulo je to i mentálně více si hledět klienta. Sice je stále co zlepšovat, ale proti devedasátkám, kdy se zdálo, že železnice bude do konce století bez cestujících je to dnes opravdu neuvěřitelné, kolik nový stav a nové nabídky přilákaly nových… Číst vice »

PeDazOl

Proč by to řešil, vlaky má stále vyprodané. 🙂 Vrátí jízdné a vyřešeno. Víte co udělají ti kterým to jízdné vrátil? Pojedou s ním znovu….proč? Protože kafe a levné žrádlo a dostali zpátky jízdné…. Byznys…

Janjaj

p Jančura – vyloučeno !!!
No a nebo to nebyla závada, ale zkouška klimatizace na letní období 👍

Gajda

Vidí, ale nazajímá ho to. Když měl pár Ayatsů a jezdil mezi Prahou a Brnem, tak dělal co šlo, aby to bylo spičkový. První náznaky, že kvalita by nemusela mít vždy hlavní prioritu přišel s linkou Brno, Grand – Praha, Roztyly – kde se dala citelně nižší cena, ale jezdilo tam co mohlo. Pak přišly vlaky – opět pár vlaků na začátek se 3 vagonama a s prioritou toho, aby bylo všechno top. Pak začal růst a náhle se kvalita odsunula někam, kam ani slunce nesvítí a začala se řešit jen kvantita. V zimě mrazák – v létě sauna, špína… Číst vice »

PeDazOl

Přesně tak, konkurenci nemá, vlaky jsou plné, není důvod něco měnit. Paradoxně ta změna bude generovat ztrátu… .-)

jva

Jestli to nebude tím, že když (podle mnohých) „vyzobával rozinky“ HAV-PHA, musel být v plusu (a lákat na lepší služby). Teď, když má ty skutečné rozinky doplácené kraji/státem (a za neplnění hrozí sankce), je už komerční linka kdesi daleko v pozadí…

Ondra L.

Kdyby mu ministerstvo dopravy skutecne davalo citelne sankce za spinu a zavady na zavazkovych vlacich, tak uz davno dojezdil.

PeDazOl

A proč si ministerstvu nestěžujete když ve vlaku zjistíte nepořádek v rozporu se smlouvou, to má v každém vlaku sedět kontrolor z ministerstva? .-)

Ondra L.

Nebo bych si misto stezovani mohl vzit rovnou kybl a hadr a rovnou to uklidit. Proc delat za ministerstvo kontrolora, kdyz muzu delat uklizece, ze?

nadrazi

Dnes byl vůz pro otužilce a tučňáky řazen i na spoji ČD EC 176, jako druhý za lokomotivou.

jal

Z vedlejší diskuze
„libor
Reply to Kamui

přesně ČD prodat (privatizovat)! Dokud má ještě nějakou hodnotu“

Když by to pomohlo u ČD, u RJ určitě taky.

: – )

nadrazi

kdyby tam bylo teplo, tak byste ho neprocházel 😁 po přistavení na hlavním v něm bylo jako venku. Ani v jednom kupé nikdo při odjezdu neseděl. A za Holešovicema přišlo pár dalších lidí do prvního vagonu. Jen kolem Lovosic si tam hrálo na přechodu mezi vagony pár kinder šotoušů..

Ruprt

„Vůz s nefunkčním topením je poté ihned vyřazen z provozu a poslán na údržbu, kde probíhá nezbytná oprava topných systémů, aby byla zajištěna jejich spolehlivost i v těchto náročných podmínkách,“

Co jsem koukal na Twitter @RayBaseley tak tyto problémy už mají vcelku dlouho, takže toto mi přijde jako naprostá lež.

Martys

No, těžko Vám mluvčí řekne do oficiální zprávy něco ve smyslu: nic se neděje, lidi to vydrží, zima brzy přejde.

Adam

To vypadá, že to buď neuměj opravit, nemaj nikoho kdo by to opravil, a nebo jim je to prostě jedno.

Fsp

kdybych utíkal před válkou, asi bych už nevytopený vagón přežil….

Janjaj

kdybys utíkal tak běžíš a nejedeš vlakem Matlo

mgr.pavel

Kdybys utíkal před válkou, stěhoval se na neznámou dobu neznámo kam, byl už X hodin na cestě se všemi zavazadly a dětmi, cestoval i přes noc kdy děti nebo ty nedokážeš pořádně spát ze stresu a nezvyku tak cestovat, byl unavený, zmrzlý vystresovaný..

Pak bych tě posadil do zmrzlého vlaku co netopí.

Však bys to přežil, tak co..

Fsp

Však ano, kdybych utíkal před válkou měl bych tolik soudnosti že poslední nač bych si stěžoval je netopící vlak.
Otázka je tedy kdo jsou ti, co k němu jedou 10 hodin přes celou Ukrajinu. Nebudeme přece věřit tomu že jedou z dovolené, jak tvrdil Okamura, že.

Elb

Zajímavé, že Ukrajinské dráhy, co fungují ve válečném módu, takový problém nemají. 😀

Ten Ten Ten

Pan Lukáč zřejmě nepoužívá aplikaci Regiojetu příliš často, jinak by od ní nečekal nejen informace o zařazení mrazicích vozů, ale ani to, že v ní vždy na první pokus půjde koupit jízdenku.

Jindra CV

Tak máme od roku 2026 na co těšit v Ústeckém kraji na U1 a U51.

Mirek

Taky už nenávidíte zákon o zadávání veřejných zakázek? Můžeme nadávat a defenestrovat P. Kalouska a P. Topolánka, je ironie, že s těmito … mám stejné křestní jméno, protože tito pánové jsou autoři myšlenky na stávající zákon o zadávání veřejných zakázek

mgr.pavel

A že tento zákon umí v jiných krajích využívat dobře, toho jste si ráčil nevšimnout, že?

Kritika má jít na Jančuru, co pro ušetřenou korunu z údržby nechá vrtat zákazníkovi koleno. Nebo na vedení Ústeckého kraje, co ze svého IDS dělá low-cost holubník.

Jindra CV

Ono to má tak trochu politické pozadí. Jančura velký kamarád Babiše, hejtman kraje ANO, radní pro dopravu ANO. Co jiného čekat.

mcv.orion

Tohle ani neříkej to bude po zkušenostech se zaváděním Bílinek tragédie 😡

O třídu lepší dopravce

Nemyslim se že tam to bude až tak zlé, o nové jednotky se RJ stara lépe než o staré vozy, které tolikrát ani nesplňují podmínky pro provoz

Jan T.

S Regiojetem se dá jezdit akorát na jaře a na podzim, když je venku 20 stupňů a není potřeba ani chladit, ani topit. A lépe na kratší vzdálenost, abyste nemuseli ani na záchod.

PeDazOl

Ano a proto má pořád narvané vlaky. Proč? protože je v nich ve všech ročních obdobích kafe a levné žrádlo. )))

Laborec425

Ano, již jsem to zde v diskuzích zmiňoval. Znám kolegu, co s režijkou kvůli kafi zdarma jezdil z Prahy do Ostravy s Regiojetem.

Granja

Tak, když už na to přijde je možnost s sebou vozit bažanta…

karolina

Ovšem jen za podmínek přepravy drobného zvířectva 😅

PeDazOl

Vy máte ráda drobné ptactvo? 🙂 Ptám se za kamaráda. .-)))

Pája

😆😆😆

PeDazOl

Když se nezeptáš, nic se nedozvíš…říkala maminka… 🙂

G S

Bohuzel RegioJet jiz neni tim co byval, ted je to v podstate soubor vozu, ktere nemaji pravidelny uklid a obavam se, ze hlavne i udrzbu. Osobne se spojum tohoto dopravce jiz delsi dobu vyhybam. Jsem zvedav kam az dokaze klesnout uroven…

MajsterN

Je to špatný, nemají se na nic vymlouvat.
Radši kdyby zrušili croissanty za deset korun (nebo kolik to tam stojí), zdražili jízdné a peníze vložili do čištění a údržby.
A mohla by to být velká paráda.
Jenže skrbličit a dělat minimum možného vydělává možná víc. :/

RadekR

Jak jsem dříve preferoval soukromé dopravce a zejména RJ, tak musím říct, že poslední dobou jezdím mnohem radši s ČD. RJ podle mě naprosto rezignoval na údržbu a úklid.

hugo

jednoznačně. stále se spoléhají na pověst, kterou nabrali v prvních letech, kdy to za něco stálo. dnes zlo

Laborec425

Ale běžná společnost pořád toto nezaregistrovala. To, že je RJ v háji víme jenom tady v diskuzi. Běžní lidé Vám pořád budou tvrdit, jak je Regiojet skvělá firma a jak dávají zadarmo skvělou kávu 😀

Radek

Jo, bylo by hodně zajímavé zjistit, jak dodržují ECM…

gwann

ECM si nastavujete sami. Jen kdyz ho nastavite blbe a neco se stane, tak jde nositel autorizace brucet

Pajoš

A kolik těch vozu netopilo? 1, 2, 5, nebo všechny?

Adam

No minimálně jeden měl závadu topných obvodů nebo CZE, a nejjednodušší bylo očividně vypnout topení celého vlaku.

Zabakovec

Tak vozy z Ruska bo Ukrajiny topit nepotřebují jen zapomněli podávat vodku zdarma

Permonik

… extremní klimatické podmínky…. vyjiždel z Vladivostoku? 😀

Gajda

To je u nich bohužel už delší dobu vše pod +10 a vše nad +20.

Ech

Tuší někdo proč na Ukrajinu nejezdí také jiný dopravce? Myslím např. linku do Čopu

Yosaria má několik desítek spinkacích vagonků, ale nemá lokotky, tak kdyby se domluvila např. s některým nákladním dopravcem v ČR jako IDS Cargo…

Yosaria má jedno- i dvoupatrové spinkací viz
https://www.youtube.com/watch?v=qV2bt95Dc3s

PeDazOl

Proč se s někým nedomluvíte vy když máte tak skvělý marketingový a byznysový plán? :-))

Ech

Protože RegioJetu se IMHO na těchto linkách konkurovat nedá, nejste-li miliardář, který by roky obě linky dotoval.

PeDazOl

Tak se domluvte s milardářem jiným a nebo zahajte provoz a podejte podnět ÚOHS když víte že to dotují… 🙂

Ech

Znáte nějakou seriozní, velmi bohatou, firmu, která expanduje na železnici do pasažérské přepravy? Já žádnou takovou neznám. A nikde jsem nepsal, že RegioJet dotuje či onu linku, neboť to nevím. Já psal, že případná konkurence RegioJetu by musela dotovat na těchto linkách, neboť RegioJet to dělá dobře a je velmi obtížné mu konkurovat. Vysvětlím – Jančura do značné míry nabízí spotřebitelům v dopravě jistou obdobu konceptu Baťovek. Což byly boty s poloviční kvalitou/životností (oproti koženým), ale za čtvrtinu cenu a nabízené kdykoliv k odběru, v širké škále lákavých/updatovaných barevných kombinacích, které odpovídaly modním trendům. Plus neustálé inovace kopyt včetně skvělého… Číst vice »

PeDazOl

Domluvte se s tím kdo na železnici nepodniká a chce růst do dopravy, zatím stále čtu jak je to složité a jak to mají dělat jiní. Proč to neuděláte vy když přesně víte jakt o mají jiní udělat? 🙂 Ale sám přesně víte proč to dělat nechete. 🙂

Ech

Ano, já nevěřím, že lze konkurovat Regiojetu na těchto linkách.

Napsal jsem Vám to již 3x.

Proto Vám přenechám diskuzní prostor s Vaším podnikatelským záměrem. Tj. již na Vás nebudu reagovat, abych Vám „nerušil Vaše kruhy“

PeDazOl

Porušené kruhy máte leda vy. 🙂

Ech

Aha, Vy netušíte o co jde.

Archimédes byl tak zabraný do studia kruhů, že na důležitou otázku odpověděl: „nerušte mé kruhy“.

Jinými slovy jde o popis, kdy někdo je tak zabraný do sebe, že nevnímá okolí.

Zdrasa

Pasažerská přeprava (??), spinkací vozy… (ne)vítám Axela zpátky.

Granja

A ty spinkací vagonky potáhne jedna lokotečka nebo rovnou dvě?

Václav M.

Tak pokud nejsou v Yosarii mágové na rekonstrukce, tak to dopadne strašně. Protože na těch vozech rozhodně nebyla špína, která by na nich uvízla za dobu jízdy z Německa (ano, na vozech je docela dobře viditelný znak DB).

A když jsem si (na jejich tránkách) přečetl o spolupráci s CNR Peking, tak potěš koště. Ne že by Číňané neuměli postavit dobrý vlak (to jistě umí), ale při problémech, které má LE s CRRC (které vyústily ve zrušení objednávky) to nevěstí nic dobrého.

A nebo měli štěstí a v CNR nejsou takoví břídilové jako v CRRC.