Jízda mrazem bez topení. RegioJet čelí kritice za nefunkční topení na lince z ukrajinské hranice

Noční vlak RegioJetu z Košic do Prahy. Lehátkový vůz označen jako spací. Foto: Aleš PetrovskýNoční vlak RegioJetu z Košic do Prahy. Lehátkový vůz označen jako spací. Foto: Aleš Petrovský

Dopravce problémy s topením přiznává.

Společnost Regiojet nasadila na linku z ukrajinsko-polské hranice z Přemyšlu do Prahy vozy, které netopily. Problémy nastaly v době, kdy v oblasti panuje mrazivé počasí. RegioJet problémy přiznal a slibuje jejich nápravu.

Na problémy upozornili lidé na sociálních sítích, například novinář Ray Baseley nebo Petr Lukáč. Ten cestoval na vlastní kůži dnes v noci. „S pěti dekami se spát dalo,“ říká Lukáč.

O problémech vozu se dozvěděl náhodou cestou z Kyjeva od jiné spolucestující, SMS o nefunkčním topení mu přišla po výměně SIM karty. „Čekal bych, že dostanu zprávu přes aplikaci, přes kterou jízdenky kupuji a rezervuji,“ dodal Lukáč. Cestujícím posádka nabídla nejprve stornování jízdenky nebo jízdu autobusem v šest hodin ráno.

Na vlastní kůži: Nastoupit, vyspat, neotravovat a vypadnout aneb nočním vlakem RegioJetu z Košic do Prahy

 

Problémem ale je, že lidé k tomuto vlaku cestují často už více než deset hodin přes celou Ukrajinu a v Přemyšlu nemají jak přečkat noc. „Většinou jezdí tímto vlakem ženy, jsou už unavené a zmrzlé, některé brečí,“ říká Lukáč, který na této trase jezdí pravidelně. Podivuje se proto nad kvalitou souprav RegioJetu. „Když člověk přesedne z ukrajinského vlaku, tak si říká, zda není na hranicích s Moldavskem. V létě byla nefunkční většina záchodů, vagony páchnou,“ říká Lukáč.

Kompenzace 100 %

RegioJet potvrdil, že k problémům s vozy došlo. „Tyto problémy, způsobené extrémními klimatickými podmínkami, se bohužel projevily až po odjezdu vozů z výchozí stanice,“ tvrdí mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová. Firma se podle ní při takových situacích snaží cestující přestěhovat do jiných vozů, pokud je místo. „Vůz s nefunkčním topením je poté ihned vyřazen z provozu a poslán na údržbu, kde probíhá nezbytná oprava topných systémů, aby byla zajištěna jejich spolehlivost i v těchto náročných podmínkách,“ dodala. Firma podle ní za tyto nepříjemnosti kompenzuje cestujícím až 100 % jízdného.

Zprávy o problémech linky RegioJetu na ukrajinské hranice přicházejí jen pár týdnů před tím, než dopravce spustí druhé spojení, tentokrát již přímo z Prahy do ukrajinského Čopu.

RegioJet ve spolupráci s Ukrzaliznycja spustí na přelomu roku nové spojení do Čopu

Tagy RegioJet spojení Česko - Ukrajina
184 komentářů