Jindřichův Hradec chystá soutěž na desetileté zajištění MHD

Jindřichův Hradec. Autor: Herbert Frank from Wien (Vienna), AT – Jindrichuv Hradec / Neuhaus, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69895324Jindřichův Hradec. Autor: Herbert Frank from Wien (Vienna), AT – Jindrichuv Hradec / Neuhaus, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69895324

Město Jindřichův Hradec chystá veřejnou soutěž na desetiletý provoz MHD. Předběžné oznámení město zveřejnilo ve věstníku veřejných zakázek. Vítěz by

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

Podle zaběhnuté tradice určitě do VŘ hodí vidle Toms Transport.

Tuzemák

Bude „sranda“ sledovat, jak se ne/dohodne ČSAD JH (ICOM) jako vlastník areálu autobusového nádr. s novým dopravcem dálkových linek Autobusy ČB. Jestli do toho příjdou i o MHD asi budem jezdit, no je otázka odkud? Tento spor tu už pár let zpět hrozil a nebylo moc ochoty pouštět případného nového provozovatele na současné stanoviště MHD. Žlutomodré autobusy MHD by mělo snad spoluvlastnit i město a řidiče z MHD by asi taky nemusel být takový problém přetáhnout. Horší bude stanoviště MHD. Pokud by se nedohodl případný nový provozovatel s ICOMem, tak to bude sranda. Jediné volnější místo by bylo tak možná… Číst vice »

Surio Mario

„Takhle to dopadá, když si město nenechá ve vlastnictví aspoň samotný areál se stanovišti.“ A mělo město někdy ten areál ve vlastnictví nebo aspoň dostalo nabídku ten areál získat? Průšvih starých autobusových nádraží je v tom, že v 90. letech privatizátoři tupě rozsekali krajská ČSAD do akciovek podle jednotlivých závodů a prodali je i s infrastrukturou. I když už v té době bylo jasné, že linková doprava bude velkým trhem s mnoha firmami a nádraží by měla být v vlastnictví obcí, ne jednoho vybraného dopravce. Na to ostatně právě nyní doplácejí Pardubice, kde dopravce vyčlenil místní autobusák do samostatné společnosti… Číst vice »

Bob

Měl jsem za to, že právě kvůli tomu existuje územní plánování. Pokud město připustí, aby místo autobusáku byly obytné domy, tak to tak asi chtělo.

Ondra

Myslím, že vlastník nádraží nemůže jen tak svévolně někoho pustit a někoho ne. Něco takového hrozilo před lety v Jihlavě, kde vlastní autobusáku (také ICOM) házel klacky pod nohy Regiojetu, ale pokud se nepletu, tak k omezení vjezdu nikdy nedošlo.

M19

Na autobusák v JH jezdí různí dálkový dopravci, dokud existoval JH bus, tak zajížděl i na autobusák s některými spoji a to byl přímý konkurent ČSAD Jindřichův Hradec. Chce to fakta, a ne domněnky na tři odstavce.

Tuzemák

Domyslete si co se stane po vyexpedování ICOMu ze všech linek. Nejsou žádne doměnky, ale fakta. Deset-jedenáct let zpět se to v Hradci právě řešlo i v několika novinových článcích. Reálně tu hrozilo, že MHD nebude mít prostě kam zajíždět na stanoviště. Nakonec vyřešeno zachováním ČSAD. Už tehdy se stavěli po případně změně provozovatele MHD na zadní. Teď se může situace opakovat. Nový dopravce bude muset řešit jak ony stanoviště, tak rovnou i garáže a celé zázemí. V dálkových linkách to budou muset teď vyřešit Autobusy ČB a městská ?? To se uvidí. Jako osobně si myslím, že jim ty… Číst vice »

M19

Nic si domýšlet nebudu, to jsou nepodložené spekulace, fakta žádná. Domýšlet lze na základě fakt, a ty zoufale postrádáte. Dálkové linky jezdí ČSAD Jindřichův Hradec, potažmo ICOM na vlastní riziko. A bude je jezdit dále. Co je dálková linka evidentně netušíte, těžko věřit, že tušíte více o jiných věcech. Firma Autobusy ČB neexistuje, existuje jen firma ČSAD Autobusy České Budějovice. Vůbec zjevně netušíte, jak probíhají výběrové řízení na dopravce. Varianta ČSAD Jindřichův Hradec bude jezdit jako subdodavatel vás evidentně nenapadla. A těch variant je více. Sehnat zázemí opravdu není v dnešní době problém. Problém je nedostatek řidičů. Provozujete-li něco jako… Číst vice »

Tuzemák

Cítím ukřivděnost? Sekl jsem do živého? Budějičáci ,(každý inteligentnější si pochopí, koho jsem myslel, jen byli napsáni zkráceně) , tak zase o nějaké provozní oblasti přišli. Byl tu článek zhruba měsíc zpět-vyhledejte. Minimálně jezdili prachaticko a od tam je zase vylili nějaký plzeňáci. A jestli nejezdili i pro budějovicko, kde má jezdit GW Bus? To je dost volných autobusů a ještě je čas na nákup techniky. Jo jak to bude z řidiči, nevím, netuším. Ale je asi jasné, že si je nový provozovatel jistě vyzkouší přetáhnout pod sebe. Je blbost, aby ten co jezdil někde u Prachatic, měl najednou jezdit… Číst vice »

M19

Osobní invektivy si nechte někam do suterénu špinavé špeluňky tak po pátém pivu, a nepodsouvejte druhým to, co se možná týká vás osobně. Jinak to vypadá, že chcete jen prudit a o věcnou diskuzi vám nejde. To je ovšem vizitka toho, kdo urážky a napadání používá, ne toho kdo je cílem takové zbabělé podlosti. Věcně nic nového nepřinášíte. Sám mezi řádky přiznáváte, že jste psal nesmysly, viz dálkové linky. O přístupu na autobusák již nepíšete, takže jste mé argumenty dle mého názoru uznal, tím to lze považovat za uzavřené. Jinde to funguje, proč by nemělo zrovna tam… Co se vám… Číst vice »

jize

Jsou nějaké požadavky na vozidla?

PetrB

Tendr na zajištění regionální autobusové dopravy v Jihočeském kraji žádná revoluce nebude. Vymění se jen dopravci, kvalita zůstane stejná jako dnes, když náš kraj nemá žádný koncept nelze čekat změny, natož ty pozitivní.

Bob

Tak by aspoň mohli vymyslet nějaký jednotný komický nátěr.