Dopravci Infrastruktura Železnice Zprávy

Jindřichohradecké místní dráhy už čtyři měsíce neplatí SŽDC za řízení provozu

JHMD Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
JHMD Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost Jindřichohradecké místní dráhy má potíž. Správa železniční dopravní cesty potvrdila, že dopravce je letos čtyři měsíce ve skluzu s platbami za řízení provozu. To SŽDC zajišťuje na obou větvích úzkokolejky na základě smlouvy od poloviny loňského října.

„Záležitost řeší právníci SŽDC v souladu s uzavřenou smlouvou s JHMD,“ sdělil mluvčí správy železnic Marek Illiaš. Podle statutárního ředitele JHMD Borise Čajánka je problém součástí tahanic s kraji o placení či neplacení poplatku za dopravní cestu. Platby za použití dopravní cesty jindřichohradecký dopravce dlouhodobě po krajích žádá. Firma rovněž pět měsíců neměla smluvní dodatek s Jihočeským krajem pro letošní rok, rada kraje jej schválila koncem května.

„O úhradě poplatku za použití dopravní cesty s objednateli jednáme již několik let. Dodatkem smlouvy se Jihočeský kraj zavázal akceptovat stanovisko Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře. V okamžiku, kdy proběhnou platby za plnění závazku veřejné služby na základě uzavřeného dodatku, uhradíme SŽDC náklady spojené s řízením provozu,“ uvedl Čajánek.

Kraj ale s případnou úhradou za dopravní cestu čeká právě na verdikt Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře, který provádí kontrolu JHMD. Květnový dodatek nicméně zaručuje firmě i bez poplatku za dopravní cestu od kraje téměř 80 korun za vlakový kilometr.

SŽDC řídí provoz na tratích JHMD z Jindřichova Hradce podle předpisu D3 pro zjednodušené řízení, které se používá zejména na regionálních tratích. Podle smlouvy má platit JHMD správě železnic 125 tisíc korun měsíčně, další peníze pak například za tvorbu jízdního řádu nebo školení zaměstnanců.

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Si spíše říkám, jestli je SŽDC odmítne pustit na trať, dokud neuhradí. A bylo by.

  • Asi Čajánek vychází z úvahy, že když JHMD skoro žádnou dopravu neprovozují, tak není co řídit, a tedy ani za co platit …

    • Spíš počítá, že až se situace pořádně vyostří, tak vyměknou na KU a zacálují to.

Newsletter

Partneři


Výběr editora