Jihomoravský kraj zdraží jízdné až o 19 %
Autobus MAN Lion´s City A21 společnosti BDS-Bus pro provoz v Jihomoravském kraji. Foto: FB IDS JMK
Vyšší zdražení se týká jednorázových jízdenek.
Vyšší zdražení se týká jednorázových jízdenek.
Rozumím tomu správně, že venkov, kde jezdí pár spojů denně, a dostat se kamkoliv mimo páteřní trasy, je utrpení, bude sponzorovat Brňáky? Jsme se inspirovali v PIDu, nebo co? Krátký výpočet pro trasu Blansko-Boskovice: autem 15-20 minut podle provozu autobus 35 minut Cena za jízdenku nyní 34 Kč, po novu 41-42 Kč. Cena za naftu při ceně 40 Kč/l a spotřebě 5 l/100 km: 34 Kč. Teď nastoupíte s amortizací, jenže na autě je nejdražší jeho samotné vlastnictví (časový pokles hodnoty, pojištění, STK, pravidelná údržba /při nájezdu do 25000 km ročně podle času, ne podle km/, přezouvání apod.), které se… Číst vice »
A moc by mě zajímalo, za co jsou ty mínusy, když mám pravdu -_-
No, kdybyste věděl co je amortizace, tak by asi ty mínusy nebyly.
Když si nekoupím auto za půl milionu tak si můžu koupit např. 10 x IN 100 a můžu deset let jezdit vlakem jak chci (uznávám, že teď je to trochu jiný, když jsou všude soukromníci, ale….) a pořád mi ještě zbyde 450 000 Kč třeba na jízdy busama nebo se soukromníkama vlakem.
A to zdržení pokud nežijete americkým způsobem života (se kterým stejně umřete v 50 letech na zkolabování organismu) auto oproti vlaku a busům zase tak veliké není.
pár spojů denně? zrovna JMK je v tomto pošahaný a i do těch největší ři*í jezdí „plnotučné“ autobusy po celý den
Tomu se neříká „pošahaný“, ale „základní dopravní obslužnost ve 21. století“.
Menší busy už se do toho pokoušel nacpat leckdo, ale komplikuje to plánování, a toho řidiče potřebujete úplně stejného.
Na některých linkách a spojích jezdí menší busy, soutěži se to přímo s nimi.
Myslíte třeba Úsuší?
Někde jezdí na zavolání. Chápu že někoho irituje, zajištění dopravní obslužnosti i do malých obcí, ale závist opravdu není hezká vlastnost.
Nekontroloval jsem, zda máte pravdu, a je to v JMK tak ideální, ale i největší zadky by měly mít zajištěnou dopravní obslužnost.
Linky někde 1 x denně
19 procent je dost… Ještě že v tom kraji nebydlím
Stále zůstane JMK proti ostatním IDS velmi levný.
Zlínský kraj je asi ještě levnější, ale taky kvalita odpovídá.. .
19 procent je méně než skutečná inflace za jediný poslední rok.
Máte nějaké informace o tom jak se zdraží celodenní jízdenka, která aktuálně vychází na 190 Kč ?
Ještě důležitější, než její cena, je, zda u ní zůstane možnost cestování více osob v nepracovní dny.
To zás bude ve statlu aut navíc. Plnou hubu kecu o podpoře MHD a pak
Přesně tak, Brno není přecpané auty brňáků, ale přespolních. A trvá to od doby, kdy Kordis začal prasit veřejnou dopravu systémem barevných fleků (zón) bez souvislosti s najetými kilometry. A bude hůř…
Preference auta před VHD většinou není vázána na cenu té VHD (za našich stávajících podmínek je cestování VHD pořád podstatně levnější, než použití auta, a bude tomu tak i pozdražení), ale na úsporu času. A s tím zóny nemají co do činění.
Ať počítám jak počítám, tak se nemůžu dopočítat, za jakých podmínek by mě vyšlo auto levněji než veřejná doprava.
No tak sem se skoro trefil když jsem řekl že zdražovat se bude systémem za stejný peníze o zónu míň. Otázka je jestli se ten poměr zachová nebo se s ním někam pohne. 12.12 se uvidí
Proč 12.12 zrovna?
to jsou zloději houššš
To zas někdo na kraji objevil pravidlo, který platí již dlouhá léta.
Smluvní přepravní podmínky IDSJMK, článek 3, bod 11.
(11) Pokud ve zpožděném spoji cestující předloží jízdenku s prošlou časovou platností, bude mu jízdenka uznána za platnou nejdále do zastávky (stanice), ve které by spoj při jízdě dle platného jízdního řádu naposledy zastavil před ukončením její časové a zónové platnosti. V zónách 100 + 101 v linkách s provozním označením 1 až 99 se toto ustanovení vztahuje výhradně na cesty bez přestupu.
https://content.idsjmk.cz/cenik/Spp.pdf
Dosavadní pravidlo řeší příjezd, nikoliv odjezd.
No vzhledem k tomu že platnost jizdenek je stanovena na dobu i 2x delší než je čas potřebný k dojezdu je to skoro pasé
No, bohužel aktuálně na lince xS2D to moc nevychází. Cesta má trva 50 minut, lístek máme na 90 minut, a já jednou jel hodinu a třičtvrtě. Takže jsem přijel s neplatným lístkem …
linka xS2D se od nového jízdního řádu zruší, jelikož vyjedou vlaky, a pokud jste nastoupil během platnosti jízdenky a zneplatnil se vám během jízdy a to díky provozním problémům ND což je z větší části zácpa na silnici, tak do cílové stanice by vás neměl nikdo konfrontovat
Škoda, že si nenechali poradit od ROPIDu, ten by jim vysvětlil, že jízdenka nemůže začít platit zavřením dveří a odjezdem vlaku, ale že si ji musí cestující aktivovat dvě minuty před pravidelným odjezdem a pak doufat, že vlak skutečně přijede, protože jinak by lidé určitě podváděli a kupovali by si ji až za jízdy (ano, nedává to smysl).
Stejně to funguje v Olomouci.
To je daň za využívání špatně funkčních moderních technologií namísto klasičtějších postupů …
…tak ona jízdenka za 25 Kč platí i nyní jednotně 60 minut…
ano, ale mimo Brno není prakticky používaná, protože existuje jízdenka na 2 zóny za 20 Kč která mimo Brno platí 45 minut (v Brně 15min). z toho vyplývá že se bude zdražovat pro cesty mimo Brno, zatímco v rámci města 100+101 se jízdné nezdraží…
Ona se používá spíš ze zóny 101 do první mimobrněnské, kam to nevyjde do 15 minut.
V podobě univerzálky platí 45 minut i po Brně, takže se jízdné dost pravděpodobně zdraží i po městě.
Nic proti ale tuhle jízdenku jsem za prakticky 5 let co jezdím jako řidič nikomu neprodal. Nikdo ji totiž nechtěl.
Všiml jsem si, že někteří řidiči prodají při kombinaci se zónou 100 či 101 jízdenku za 20 Kč i tam, kde je to nad 15 minut. Měli by sice za 25 Kč, ale protože vždy říkám, že jen kam a v kombinaci se šalinkartou, tak děkuji. Ušetřil jsem.
Pokud máte šalinkartu 100+101, tak výsledná platnost jízdenky není 15 minut, ale jako byste měl jízdenku na 4 zóny, takže 90 minut.
A poznámky jste také četl?
Chápete to zcela špatně. Doufám, že jste se nesnažil nikoho poučovat a mást tak cestující nebo řidiče.
„,,,b) Časová platnost kombinované jízdenky: je stejná jako časová platnost jednorázové jízdenky vydané na stejný počet zón, jako má jízdenka kombinovaná.
-Jízdenka s platností 15 (45) minut / 2 zóny nahrazuje chybějící 2 zóny“
https://content.idsjmk.cz/cenik/Kombinace.pdf