Jihomoravský kraj zdraží cestování na tištěné předplatní jízdenky, končí prodej na poštách
Nová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMK
Kraj se snaží lidi motivovat k nákupu elektronických jízdenek.
Přes apku nekoupím vlak a bus aspoň u nás, takže přejdu na auto super jen tak dále.
1. Zmena sa týka len predplatných lístkov, jednorazové majú naďalej jednotnú cenu bez ohľadu na odbavenie kartou alebo v hotovosti.
2. Predplatné lístky zakúpené online platia vo všetkých prostriedkoch IDS JMK. Rovnako lístky z aplikácie IDS JMK.
Tak ať mají pořádnou aplikaci kde se nemusím registrovat a posílat tam peníze předem…
Řeč je o papírových předplacených jízdenkách IDS JMK. Pořád je můžete mít. Jen je už nekoupíte na poště.
Zdražením papírových jízdenek chce motivovat cestující k přechodu na elektronické jízdné.
K čemuž nepotřebuješ aplikaci, jen registraci na webu. Jedná se totiž o časové jízdenky.
Resp. pro nákup elektronických jednorázových jízdenek nepotřebuješ ani tu registraci.
tak jak si tu jízdenku v té aplikaci Poseidon bez registrace koupím?
Z FAO Jak koupím jízdenku
Pro nákup jízdenky musíte být přihlášeni. Registrace a přihlášení do aplikace je snadné prostřednictvímFacebook nebo Google účtu.jízdenku je možnékoupitbuď levněji,pokud si předem nabijete účet nebo i přímou platbou bankovní kartou za standardní ceny.
Bez Poseidona. Na e-shopu IDSJMK. Nebude ovšem za cenu Poseidona.
Nemusí se tam posílat peníze předem.
No nic. Až zruší papírové jízdenky uplne tak přestanu DPMB využívat taky. Po tech alotriich co mě vyvedli při platbě v saline kartou a nikdy nevrátili ani po reklamaci, tak tenhle lidem už nikdy svoji kartu do systému nezadám.
Jmk chystá např. Take zastavení osobky do Velkých Opatovic.
Včera bylo pozdě.
A taky Kobylí – Hodonín v pracovní dny. Za mě asi dobře, přepravovat pár lidí drahou a zastaralou 810 v současné finanční krizi není správně. Ale trochu to zkomplikuje cesty z Čejče do Břeclavi, kdy prakticky nebude alternativa k cestě přes Hodonín, ale co se dá dělat. Šetřit se musí.
Naprostý souhlas.
Nicméně z Čejče do Břeclavě přes Kobylí, to je hodně masochistické řešení.
To je spíš jen turistická atrakce. Lepší lunapark.
Ano, za 27 Kč přes hodinu zábavy.😁
Pokud mluvíme o Čejč – Břeclav, pak je to 5 zón, tedy 42 Kč jak přes Zaječí, tak přes Hodonín a jízdní doba okolo té hodiny v obou směrech. Otázka je, jestli tou 810 na tu Břeclav opravdu někdo reálně jezdí, když přes Hodonín má moderní autobus jedoucí přímo z náměstí 😉
Zajímalí by mně, jaké mají pro kraj papírové předplatní jízdenky náklady navíc. Stejně ta prodejní místa budou existovat dál kvůli jednorázovým jízdenkám.
Končí předprodej na poštách. Které to nedělají zadarmo. Navíc pokud kraj investoval do EOC, tak je logicky v jeho zájmu, aby ten systém byl co nejvíce využívaný, čímž odpadají ty náklady na jiné způsoby odbavení.
Pošta končí a jiný překupník je zadarmo?
Omezuje se to postupně. Prvně DPMB, pak se ořezává postupně.
Který? Pokladny ČD? Tedy pokladny největšího dopravce v systému? Trošku rozdíl, nemyslíš? Ale neboj, určitě se taky dočkáme, kdy se to zruší i tam.
No, ono těch pokladen ČD už v kraji moc nezbylo po velkém rušení na přelomu let 2019 a 2020. A po zrušení prodeje na poštách a autobusácích se tak pro mnohé stanou papírové předplatní jízdenky nedostupné, což je nepochybně další způsob motivace lidí k elektronickým předplatním jízdenkám. Zda správný, toť ovšem otázka.
Jistě, o nic jiného zjevně nejde.
To ne, ale pošta s otevírací dobou dvakrát týdně 9-11 hod a dvakrát 13-15 hod asi není win-win řešení pro nikoho.
Takové pošty ještě existují? Měl jsem za to, že po plošné změně provozní doby toto zmizelo.
No, oni hlavně zmizely ty pošty jako takové a nahradily je pošty partner s omezenějšími službami a Balíkovny, kde vyzvednete jen a pouze balík a nic jiného (tedy vzor Zásilkovna).
Tisk a distribuce nejsou zadarmo.
A dráhy si to tisknou samy na svůj papír, není třeba distribuovat formuláře. Což bude zajisté levnější.
Mimo to, dráhy prodávaj ještě jednorázový IDS, a taky svý vnitrostátní a mezinárodní jízdenky, INkarty, atd, takže ty náklady budou nižší (asi)
To nejspíš také. Ale hlavně skončí rukou vypisované kupóny, nejedna pošťačka měla krásné, ale úplně nečitelné písmo. Což u řidičů, co na to nekašlou, docela zdržovalo odbavení.
To je urcite spravna cesta. Jeste bych uvital penale za nakup jizdenky u ridice (to funguje v Brne, ale ne na malych obcich). Ziji na malem meste a cestujici si vetsinove kupuji listek u ridice (bez sankce) a tim cestu vsem prodluzuji a prodrazuji (autobus travi cas neproduktivnim stanim na zastavce a jeste pri tom pali naftu).
Líbil se mi systém na Mallorce, kde je u vstupu terminál, k němu přiložím kartu a jedu. Při výstupu to samé a spočítá to cenu za cestu.
Akorát že takový systém vytváří závislost na platebních kartách a bankovním systému.
Na jízdný by bohatě stačila předplacená anonymní karta koupená za hotový, pokud by na tom někdo trval. To jsou tak malý částky, že by to mělo fungovat.
Na Malorce konktétně ne, protože pořád existují dva další způsoby – koupit to u řidiče (ovšem je to trochu dražší než když se pípne kreditkou) a nebo si pořídit tamní kartičku. Pípání kreditkou je určené hlavně turistům. Na rozdíl od některých našich měst, kde se pípá kreditkou (ale jen při nástupu) a volí se tam druh jízdného, na Malorce je prostě jen jeden tarif. Cestovali jsme tam se 4 dětmi ve věku 4-7 a počet pípnutí za děti se podle uvážení řidiče pohyboval mezi 0 a 4 🙂 Občas se stane že to kreditku nechce najednou vzít při výstupu, takže… Číst vice »
Ten systém je nedokonalý. Odpipat výstup je zbytečná komplikace a ke všemu mi to dvakrát zaúčtovalo pokutu přestože jsem přiložil kartu k terminálu.
Takže by systém měl podle tělesného pachu poznat, jestli jedeš dvě zastávky, nebo až na konečnou?
Musí to systém rozlišit?
Nemusí, jen budeš za ty 2 zastávky platit stejně jako za hodinovou jízdu. Což vlastně můžeš i teď, když tě pípání obtěžuje.🙂
V brněnské MHD už podobný systém funguje. A má se to rozšířit i do regionálních busů.
sodoma gomora, 75-letá Mařa, co jede do vedlejší vesnice na pokec za Ankou, co spolu v mládí dělali v prasečáku , si pípnout kartou neumí. 😀
No a? Tak si koupí lupeň za 5 Kč u řidiče. To stále funguje.
Jojo, mobil používat umí, ale s kartičkou bude mít problém.
Kdyby místo vymýšlení výmluv lidi hledali řešení, lítáme dnes na dovolenou na Mars.
Tlačítkový mobil asi používat umí.
Smartphone možná ano, možná ne.
Tam je ten problém, že s tím, jak tam bude ten pípací automat, tak ten řidič prostě nebude mít 1) cash 2) chuť 3) povolení manipulovat s hotovostí. …protože ona si to i ta dopravní společnost začne ulehčovat. A Máňa z prasečáku je nahraná.
To je opravdu hloupý, ba dá se říct ubohý text.
No znám osobně 77letou důchodkyni, která v COOPu, v Penny, v Tetě, v kovomatu, u řezníka i u benzinové pumpy běžně platí bezdotykovou platební kartou. Myslím, že přiložit kartu k terminálu zvládne i v autobusu. Tak jako se zvládne přihlásit do internetového bankovnictví a SIPO a faktury za internet, telefon, plyn a elektřinu jí chodí mailem.
Já bych zase ty lidi nepodceňoval. A kdo kartou platit nechce, tak si prostě připlatí, jako si teď připlácejí ti, co nechtějí elektronické výpisy.
No, moje matka z toho všeho dokáže jen to placení kartou. Internetové bankovnictví sice zřízené má, ale nepoužívá ho. Přistupuje k němu jen otec, který také platí všechny účty. Matka si na internetu neumí ani vyhledat spojení, to jí vždycky musí najít otec, nebo já. Ale platby kartou zvládá a když mi jednou řekla, že si na cestování na brigády cca. dvakrát do týdne a ještě vždycky jinam, chce pořídit předplatní jízdenku, aby nemusela furt lovit drobné, tak jsem jsem jí řekl, že i v těch autobusech už ty karty dneska berou a tak to zkusila a už drobné nehledá… Číst vice »
Ne, tento systém se nemá rozšířit do regionálních busů. Pouze se časem přestanou jednorázové papírové jízdenky zakoupené kartou u řidiče tisknout, ale uloží se přímo na kartu. Systém „Pípni a jeď“ bude pouze tam, kde je umožněn nástup všemi dveřmi, čili v MHD v Brně a od ledna i ve Znojmě.
Na kartu se nic neukládá, to je na tom to nejhorší. Pouze se zapíše do databáze, že s kartou X byla zakoupena jízdenka Y. A vám nezbývá než věřit a doufat, že se revizorovi POPka správně aktualizuje a vaši jízdenku uvidí.
Ano, tak jsem se nevyjádřil úplně přesně, pardon. Měl jsem na mysli to, že časem se papírové jízdenky zakoupené kartou v regionálních autobusech už nebudou tisknout. Že však nedojde k rozšíření systému „Pípni a jeď“ do regionálních (příměstských) autobusů, je holý fakt, potvrdil to i samotný Kordis. Jak by asi zvládli pokrýt pravidelné kontroly spojů všech linek po celém kraji?…
K té poslední větě – stalo se Vám někdy, že se jízdenka revizorovi při kontrole neukázala? Mimochodem, to, zda se jízdenka po přiložení karty zobrazí, si můžete ověřit sám, když dáte na validátoru tlačítko „Info“ a kartu přiložíte.
Ano systém Pípni a jeď, to už v Brně funguje. Jen nemusíte pípat při výstupu, když jedete déle než 15 minut. A spočítá to zaa celý den.
To není pravda. Přečtěte si na stránkách DPMB jak to funguje.
He?
Bohužel to pozná jen jízdenky za 20, 25 a 90 Kč. Nic víc. Přitom při cca 1,5hodinovém cestování je místo 2×25 Kč výrazně výhodnější lupeň za 27 Kč. Tohle považuji za velkou nedokonalost systému.
Jasně, můžu si tento lupeň v terminálu rovnou navolit.
Za 27 Kč si stále môžete zakúpiť na označovači manuálne ak viete že ju využijete.
Druhá vec že pri Pípni a jeď platí 25 Kč na *prestupy do 60 minút*, ale celá doba cesty nie je obmedzená. Čiže ak posledný prestup realizujete pred tými 60 minútami, môžete cestovať aj dlhšie.
Jasně, bavil jsem se čistě o systému Pípni a jeď.
V Brně městě (v zónách 100 a 101) už to tak je. Druhým rokem tuším?
Ty 4 minuty, o co bude delší cesta, to je ale hrůza.
pri kazdodeni jizde do prace/skoly -> 4 * 2 (zpatecni listek) * 200 (jizd v roce) = 26h/rok
A 8760 hodin má rok, ale vůbec nechápu, co jste tím chtěl říct, Že za 8760 hodin strávíte 26 hodin čekáním v autobuse?
to bych chtel videt nejakyho autare, kterej by byl stestim bez sebe, aby pri ceste do prace nekde 4 minuty zbytecne stal.
Tak si tím autem jezděte, když Vás ty 4 minuty tak obtěžují. Ale trestat lidi, že si dovolují koupit jízdenku u řidiče (pokud třeba není na zastávce automat je blbost).
Systém MHD mi v tomto vadí, u řidiče vždy za víc, bez ohledu na to, zda byla na zastávce možnost koupit jízdenku dopředu jinak.
Cokoliv co urychlí MHD pomůže. A kdyby se odboural zbytečnej prodej lístků a práce s financema, tak by to bylo ideální. Řidič je tam od toho aby přepravil substrát z bodu A do bodu B. Při dnešních možnostech koupě lístků by prodej u řidiče měl být až poslední možnost a navíc placená. Buď platba kartou, qr kód v aplikaci, sms … Proč držet zbytečně papír.
V Brně nic takového neexistuje, zaspal jste dobu o několik let. Jasně pokuta za nákup lístku u řidiče třeba na zastávce Struhaře rozcestí uprostřed lesů. Jj, aneb jak vyhnat lidi do aut…
lidi do aut vyhani pomala mhd.