Jihomoravský kraj vybírá barvy pro nové vlaky, ponesou název Moravia
Barevné schéma nových jednotek pro Jihomoravský kraj z čelního pohledu
Ze čtyř různých verzí budou vybírat jihomoravští zastupitelé budoucí barevnou podobu nových elektrických jednotek, které pro kraj vyrobí Škoda Transportation.
Škoda že to tu nemáme jak v Rakousku bez soutěže tam jsou na dalších 14let a neřeší jakou barvičku bude mít a jaký typ bude jezdit v kraji…hezky v Rakousku to tam mají ucelený a přehledne typu vozů… tady máme od 810 až po ty německý (nový) vlaky všechno…
Jojo a s 560 navždy a nikdy jinak..
No…Rakouská cesta u nás by dost pravděpodobně znamenala velký rozmach Panterů a nejspíše i nové vysoutěžené motorové jednotky během uplynulých 5 let a nyní se mohlo již jezdit na mnoha místech v novém… Že by to bývalo šlo ukazují třeba Panteři v Plzeňském kraji. A při velké rámcové smlouvě by to třeba nebyli panteři, ale nějaká jiná jednotka. Bohužel u nás jednotká koncepce chybí, každý kraj a MD si hrají na vlastním písečku, porcují co se dá a jdou primárně po nejnižší ceně. Jenže 5-10 kusů nových jednotek levně jen tak koupit nepůjde… Rakousko naproti tomu jde cestou obrovské unifikace…například… Číst vice »
Tak si říkám, proč zrovna tyto varianty, to si kraj jako zákazník nemůže vyžádat svou barevnou kombinaci?
Tohle je barevná kombinace jmk dle oficiálního grafického manuálu z konce roku 2018. Ten manuál (zejména barevností) moc neoslní a tohle samotné provedení je ještě ke všemu odfláknuté firmou Aufeer design, proto ve výsledku taková tragédie.
No já nevím, mě všechny ty varianty připadají jak z devadesátek…
Kdyby kraj raději dořešil R52 na Mikulov, bylo by to 100x přínosnější než hraní si s vláčky.
To snad lze řešit naprosto nezávisle, ne?
Ať jsou ty vlaky třebas fialovězrzavé. Pro mne je nejdůležitější jet POUZE Na JEDNU JÍZDENKU odkudkoliv kamkoliv.
a co vám brání?
Krajské tarify aneb každý pes jiná ves.
v jihomoravskem kraji na jeden listek odkudkoliv kamkoliv a cimkoliv. statni jednotnej vlakovejk tarif je prej uz na dohled, ale to neni chyba kraje, ze stat funguje tak, jak ho predseda vede (jako firmu)
Přesně tak, na jednu PAPÍROVOU jízdenku se dá všude dostat a nutno dodat, že ve světě českých IDS je to stále ještě luxus nepotřebovat čipovku.
Akorát že ten SJT bude několikrát dražší než tarif ČD
Musíte to chápat tak nějak třídně – když si slova „pouze jedna jízdenka“ nahradíte tím, co tím Krušnohorec doopravdy myslí, teda slovem „režijka“, tak vám to bude jasné hned 🙂
To logo Jihomoravského kraje je děsné… a určitě i drahé…
Moravia = JMK ??? A co ostatní moravské kraje?
CityElefant a Praha? A co ostatní cities v ČR?
N, o že tu těch cities máme, že.
Ať ty písmena z CityElefant přehazuji jak to jen jde, Praha z toho nijak nevychází. A kde je napsáno, že nemůže jezdit jinde (na 3kV trakci)?
CityElephant může jezdit v jediném „city“, v Praze? To byla ta připomínka.
Je to elefant, ne elephant 😉
Inspirace u tmavě červenýho schématu je asi každýmu jasná: https://g.cz/sites/default/files/styles/gflex_landscape_large/public/field/image/2016/james-gunn-explains-why-deadpool-made-so-much-money-844407.jpg?itok=WvEO1MFZ
jeden z těch vlaků by se mohl jmenovat Wade Wilson…zní to jako ten prezident s nádražím a než to lidem docvakne…
Možná bych neřešil barvu ale řekl bych: Už aby tu byly!
Po dnešní jízdě tornádem to říkám taky. Ty (Tornáda) už by chtěly do muzea také.
A proč se dopravcem nestane dopravní podnik města Brna ,ten by asi neměl ani problémy se zaměstnanci .Strojvedoucí co tam jezdí dnes by k němu asi klidně přešli,k nějaké soukromé firmě asi jen tak nepůjdou.
Otázkou je, zda si chce DPMB zařizovat všechny papíry.
Na jakém základu by měli strojvedoucí přejít k DPMB a k ostatním ne? Spíš přejdou, pokud jim nabídnou lepší podmínky.
Předpokládám, že na provoz bude výběrové řízení.Myslíte,že by kraji prošlo,aby přes požadavky na dopravce prošla firma,která nemá s provozem na železnici žádné zkušenosti? A majitel DP,t.j. město Brno,by do něčeho takového šel?
Pro kterého „dopravce“ je tahle opicarna připravována je úplně jasné .
Pokud je vašim zájmem zničit IDS JMK, tak na to jdete dobře.
No tak DPMB to snad NIKDY nepřevezme, jejich smysl pro chaos, nevčasnost a vydávání JŘ asi dva dny předem před jejich platností, bych na železnici opravdu nerad… !!!
To je zajímavý, většinou chce kraj po dopravcích, aby jejich vozidla vypadala uniformě a nešel vlastně identifikovat majitel. Ale jak si sám kraj koupí vlastní vláčky, tak najednou to chce dát světu na odiv. Nechápu.
Je to trochu jinak, kraji nejde o to aby nešel identifikovat majitel, ale aby bylo vozidlo identifikováno jako že jezdí na krajskou objednávku. Takže tohle je vlastně totéž, když je kraj tím majitelem. Jak by se to dalo udělat jinak?
Pro koho identifikováno ? Cestujícími je to jedno
Jihomoravský kraj teprve nyní na základě této objednávky řeší,jaké bude ta uniforma.Nebo už snad používá u vlaků jezdících v krajském závazku nějaké jiné barvy? A kdo by tedy měl o barvičkách rozhodnout?
Přiznám se, že se mi nelíbí žádný návrh. Já osobně mám rád veselé a záživé barvy. Tohle je takové strohé a ta celomodrá k tumu ještě moc temná.No to jen tak moje osobní poznámka.
Jenže bílá na vlaku je průser, ta většinou ml. dlouho bílá nevydrží a je na ní vidět špína snad nejvíc ze všech barev. A ta červená, to vypadá jako brněnská tramvaj, což kraj přeci nechce. Takže z praktickýho hlediska je ta temná modrá jasně nejlepší.
Viděl už jste třeba tramvaje od Lea? Tam se ta špína taky zrovna neztratí, i když je jasné, že třeba šmír na je na bílé vidět asi víc.
Taky moderní vlak by měl být dobře a zřetelně vidět, přejezdy, přechody…. a vůbec. Už nejsou slyšet kilometr daleko tak je bezpečný používat „křiklavé“ barvy…
To je v pořádku. Na Brnu nic veselého není.
To se tedy studio moc nezapotilo. Asi v papírnictví došly fixky, tak se mrkli, co mají v zasedačce u tabule.
V manuálu jsou přitom návrhy třeba na tričko a čepici, to si myslím je dobrým vodítkem pro barvy a uspořádání ploch.
Viz http://www.jihovychod.cz/download/loga-logotyp/logomanual-jmk.pdf
Kdyby ten vlak byl celej modrej a jen na obou koncích by měl přes půl šířky té mašiny (jak se tomu říká u EMU? Prostě to, co má čelo) to logo kraje v provedení žlutá-bílá-zelená (viz to triko a čepice) , to by byl velmi minimalistický, avšak kulervoucí design. 🙂
Odkazovaný manuál obsahuje staré logo JMK, nové je jen z červené a modré, viz. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/jihomoravsky-kraj-logo-cena-m-dva-miliony-korun_1812141952_ako…
Díkjy za info, na mě furt vyskakovaly ty starý manuály, ale máte pravdu, že se lze proklikat i k novému, červeno-modrému grafickému manuálu. Tak teď to dává víc smysl. Nicméně o to hůř z toho vychází grafické studio Aufeer Design, které tím pádem nepředvedlo vůbec nic a ani se dokonce nepřiblížili nápaditostí těm věcem z manuálu.
Není zač. Tak ono když už to logo je marné a otřesné, tak z toho vykouzlit nejde nic. Snad jediné pozitivum je to, že autoři se snaží o plynulý přechod ve výškách oken a dodržují tak okenní linii. To je vše. Jinak jsou ty vizuály děsné a strašně neoriginální, 2 jsem viděl někde v Polsku, 3 vypadá jak DB, 4 jak SBB. Zůstat u původního loga, tak z toho lze vykouzlit něco lepšího, jak to maj například v Plzeňském kraji, tam to nevypadá marně…
Díky za upozornění. Ovšem to nové je ještě horší jak to staré… No nic.
Došel jsem až k názvu vína. To vlevo, světle a tmavě zelené, to by šlo. Nesplete si to nikdo s ČD, ZSSK, ÖBB ani DB. Není to žluté, takže to nebude připomínat Regionovu ani nic jiného. Jen to bude za šera hůř vidět. A nebude na tom vidět zelený pruh pro nástup bez jízdenky. Bude-li automat v každém (druhém) voze, tak by to vadit nemuselo.
Nejvíc se mi líbí varianta 2.
Var. č. 1. K dopravě objednávané kraji mám veliké výhrady. Aby mezi kraji, jejichž hranice nikoho nezajímají, jezdila až na výjimky jen dálková doprava je s prominutím pitomost. Doprava má být řešena podle spádovosti a ne podle nějakých krajů, i když si to kraje platí. Vím, že to sem nepatří, ale vždycky když slyším „doprava objednávaná (rozumněj placená) kraji“ tak by mě trefilo.
Návrhy takové průměrné, osobně jsme zvolil tedy 2., ale rozhodoval jsem se mezi 2. a 4. U 4. mám ale strach z té světle červené, která by mohla velmi rychle v řádu let přejít do ne moc hezké. Nevím čím to je, ale přijde mi že červená se na slunci drží ze všech barev nejhůře, nebo je možné že se před lety používaly nevhodné pigmenty. Modrobílý návrh mi přijde taky trochu vzdušnější a dynamičtější, na druhou stranu 4. se zase odkazuje k šalinám. Jenom bych snad z . návrhu vyhodil ten bicykl, přijde mi na něm nadbytečný. U automatu na… Číst vice »
Je pěkné, že si krajští politici řeší barvičky, které vůbec neodpovídají JMK a k tomu nedají lidem ani na výběr. V této době, kdy se za pár týdnů až měsíců bude šetřit ve veřejných rozpočtech kde se dá by ale měli spíš uvažovat, jestli na to vůbec mají aniž by to bylo na úkor nyní jiných důležitějších věcí.
Peníze na vlaky jsou alokovány z dotace.
Jestli něco teď osekávat, tak jsou to slevy, podpory zbytných činností (festivaly), než investice do dopravní infrastruktury a infrastruktury obecně, stát by se měl nad i chovat acyklicky.
Ano, dotace. Předpokládám, že to funguje jako u jiných dotací – napře to musí kupující zaplatit ze svého (případně na úvěr) a teprve potom dochází k proplacení…
Předpokládáte špatně. A vůbec by mě zajímalo,jaké zbarvení by ty soupravy podle kritiků „barviček“ měly při dodání mít. Bez nátěru,nebo snad (a tady tipuji odkud pochází většina kritiků) v barvách ČD 😲? Těm ty vlaky patřit nebudou a ani je na 99% nebudou provozovat. Tak proč by měly být v Najbrtu- tak by si to představovali odpůrci „cirkusu“-nějaký nátěr mít musí a od toho je objednavatel,aby si vybral.
Nějaký osobní komplex z ČD, že je musíte cpát všude? Já výše psal něco o ČD, nebo Najbrtu? Že tam nic takového nevidím. 🙂
Btw ČD je minimálně v prvních letech provozovat budou, i když se vám to zřejmě dle reakce moc nelíbí…ale to už je váš boj.
No,… Typický případ věci, kde co člověk, to názor. A jako k takovému bych přistoupil i já. Nezaujal mne výrazněji žádný z návrhů, neb jsem nepolíben kreativitou, ani jinak můzy na mne nikdy neletěli, ale vidím to tak, že půlka návrhů je moc tmavá, a druhá až moc bílá. Už zde zaznělo, že tmavá se bude více přehřívat a bílá, tak bude ve výsledku v provozu jako prase a bude to vidět po ujetí 10-ti kiláků z myčky. Někde matně vzpomínám, že Audi dělalo pokus (je to již nějaké čas a úplně přesně si nepamatuji detaily) mezi černou A4 a… Číst vice »
Modrá je barvou ČD, červená slovenské ZSSK a rakouského dopravce ÖBB. Vzhledem k sousedství JM kraje se Slovenskem a Rakouskem by taková volba nebyla právě ideální. Takže jako nejlepší se jeví některá z kombinací obsahující bílou barvu.
Z nabízených možností červená. Ale Jihomoravský kraj má zpracovaný grafický manuál jak má co vypadat, jaké jsou „krajské barvy“, kde má být logo kraje …. Mi to přijde, že tuhle zakázku vůbec nekonzultovali s grafikem, že dostali čtyři návrhy od výrobce a hotovo.
dal by se ten grafický manuál pro JMK někde najít a stáhnout?
Tak jsem si to našel a nejlegračnější je, že je v tom manuálu výslovně zakázáno používat (pro logo) jiné barvy, než žlutou, zelenou a modrou. Zajímavé, že tento design vlaků má jinou barvu a ani vzdáleně se tomu jazyku nepodobá.
Budu věřit tomu, že volby mohou něco změnit, pak se ta současná skvadra na kraj už nedostane. Všude se povídá o klesající vzdělanosti, a zde se tímto nejspíše už jen potvrzuje. Další úžasný způsob jak za nic připravit nejen daňového poplatníka o nemalé peníze.
Tak ten bývalý neviditelný policajt co tam je nyní už hejtmanem zcela určitě nebude, už ani jeho rodná strana mu nevěří a odsunula jej na 4. místo.
Design je vždycky subjektivní věc, ale co se týče tohoto návrhu, tak mi nepřijde nijak zvlášť nápaditý. Na všech variantách je extrémně kontrastní a nepraktický černý pruh, na kterém je vidět špína a který poměrně brzy vybledne. To samé je vidět i na ostatních návrzích tramvají od Aufeeru.
Přidal bych se k názoru v diskuzi, že studenti zdejších průmyslově-uměleckých škol by to navrhli lépe.
Varianta číslo 3 je nádherná. 🙂
Pamatuji si, co všechno jsme ve výtvarné výchově dělali na začátku osmiletého gymnázia, tedy tak v 12., 13. letech, takže nejsem žádný umělec, ale nepřeháním, když řeknu, že s tímhle by mě profesor z výtvarky vyrazil. Fakticky.
…mimochodem, vzkaz pro krajské radní; mám kontakt na lidi, co v Brně sprejují vlaky. Neznám je (protože bych je musel zabít) , ale kontaktovat bych je dokázal. A stačilo by zadělat okna folií, dát těmto lidem peníze na sprej a říct jim, co tam chcete za motiv a v jaké barvě a nepotřebujete platit Aufeerdesign 😀 Ale jako fakt, zamyslete se nad tím. Co ti sprejeři chcou? Chcou, aby jejich výtvory lidi viděli. A jak je porazíte? Že budete jejich chlebodárce.
Trapný pokus o trolling.
Jakože by jezdila Večeře Páně, Asterix & Obelix vs římské legie, plot rozlámaných klikyháků, přiznání k LSD v podobě „Pink Beatles in a Purple Zeppelin“ atd. Obávám se, že tohle patří do cirkusu nebo na protihlukovku. Jen ty rozlámané klikyháky teda raději ne.
Proč máme zase potřebu být světoví a pořád si se vším hrát na něco víc? Tohle mi na Česku strašně vadí, neustále je snaha aby vše ze systému vybočovalo a bylo něco extra, ve výsledku je ale těch odlišností tolik, že žádný systém neexistuje. Ať si kraj dělá co chce, jsou to jejich vozidla, ale opravdu si nemyslím, že je vyloženě nutné, aby cestující musel vědět, že jede vlakem kraje a nikoliv vlakem nějakého dopravce. Teda pokud pominu fakt, že to smysl IDS spíš popírá, neb v IDS je snaha o co největší jednotnost, ne aby byl každý světový. A… Číst vice »
Inspirujeme se Francií. A pro mě je to dobře. 🙂
Odlišení vlaku IDS od vlaku dopravce smysl má, takto má zatím každý vlak livrej dle dopravce a ani u toho to není jednotné, když to přeženu, tak je klidně možné aby na jižní Moravě jezdil absolutně strakatý vlak. Toto může být krok k postupnému sjednocení vzhledu vlaků, které budou jezdit po kraji. Pokud se současný model osvědčí, umím si představit že časem se model rozšíří o další a další vlaky. Klidně si umím představit že budou dodány během pár let i netrakční jednotky pro neelektrifikované tratě. Lokomotivu pak lze sehnat jakoukoliv k nim a zároveň když dojde k elektrifikaci, nebude… Číst vice »
„Teda pokud pominu fakt, že to smysl IDS spíš popírá, neb v IDS je snaha o co největší jednotnost, ne aby byl každý světový.“
Je to přesně naopak – jednotnost v rámci konkrétního kraje.
Viz i Ústecký kraj (vlaky i autobusy paradoxně vyjma vlaků ČD) i Pardubický kraj (vlaky).
IDS ÚK neboli DÚK funguje i u ČD ne?
Tudíž doporučuji se odstěhovat dále na východ… tam se lidí neptají.
Makej, chlastej a běž spát… a zítra znovu. Na myšlení jsme tady my…
V západním světě se tomu naopak říká hlas lidu… a jsou země, kde se hojně tohoto způsobu komunikace využívá 🙂
V anketě bohužel chybí možnost „ani jedna“. Jezdí tu žluté, modré a červené vlaky. Pokud je prvotním cílem se od nich odlišit, tak to řádně nesplňuje ani jedna varianta, nejvíce asi čtyřka.
No viďte, že jo? Strašně by mě zajímalo to zadání, protože jak píše Martin z topírny, to grafické studio nejsou žádní amatéři, nejsou to studenti 1. ročníku UMPRUM.
Z nabízených variant asi číslo 2
OPRAVA !!! Varianta 1, dvojka připomíná ČD, 4 ZSSKC a varianta 3 mi přijde moc červená… 🙂 🙂 🙂
Ze čtyř různých verzí budou vybírat jihomoravští zastupitelé budoucí barevnou podobu nových elektrických jednotek
Klasický příkladový přístup radních v JMK 🙂
– neosloví a nenechají udělat návrhy např. umělecko-průmyslové školy nebo podobně – podpora studentů a jejich práce…
– nenechají vybrat potenciální cestující…
To jsou prostě tak nabubřelí hrdobci, že je až stydno…
A když se podíváte sem… tak je vidno, že Ti druzí umí i lepší práci 🙂
https://www.aufeerdesign.cz/projekty/design/transport/#projekty
Pozn.: PIKTOGRAMY jsou parádní
Pan grafik zapomněl dokreslit jednu zásadní věc, která se používá v JMK, a to zelený pruh 🙂
Podívej se pořádně, některé verze pruh mají 🙂
Mě se tedy ze zelených prvků nejvíc líbí ten „puntík“ přes dveře, jak má modrá varianta.
Když se člověk podívá pořádně, tak zelené cosi na dveřích či okolo nich mají všechny varianty…
Ovšem má-li si toho šestující na první pohled všimnout, chtělo by to celé dveře jiné barvy než ostatní…
Z praktického hlediska čím světlejší souprava, tím méně se vyhřeje v létě na slunci.
Název Moravia evokuje barevné schéma moravské vlajky…tedy žlutá a červená. Chtějí-li odkaz k Brnu, byla by to bílá a červená.
Takže z tohoto hlediska vyhovuje jedině varianta 4. Na druhou stranu od pohledu asi vypadá nejlíp varianta 2…ovšem nevídím spojitost mezi modrou barvou a jižní Moravou…snad kromě odrůd vína a řek, které jsou občas spíš zelené než modré.
Modrá je na symbolech Moravy základní barva. Dejte si do googlu „vlajka Moravy“ a seznamte se:-)
To je pravda…na tu modrou variantu jsem zapomněl. Mám radši tu žluto-červenou 🙂
No jo, jenže Jižní Morava není celá Morava. 😀 A Brno i JMK mají v logu právě červenou a bílou.
Za mě teda varianta 4, jednobarevné varianty 1 a 3 jsou takové nijaké a hodily by se spíš na dálkovou dopravu. Varianta 2 je zas hodně podobná Najbrtu a docela popírá to, že se chcou odlišit.
Ale zase když se řekne Morava, tak se lidem vybaví sklepy a Brno navíc bylo sídlem sněmu a vlády, i když ta bývala i v Olomouci občas. Vlastně která země měla dvě hlavní města, která se porůznu střídala? (Rusko vynechme a 3. Říši taky) Osobně mi přijde že Morava je v povědomí lidí definovaná nížinami Dyje a Moravy a ne zemskou hranicí (Valachy se berou asi prostě jako Valachy, Slezsko jako Ostravsko, byť má s Moravou nádherné hraniční hory). Navíc IDS JmK tak nějak aspiruje na nadregionální a mezinárodní systém, takže ten odkaz tam není zase tak špatný nápad. Ony… Číst vice »
Problém vlajky Moravy je hodně specifický, existují jak dvě současné (žlutočervená a modrá s orlicí), tak historicky trikolorní, ve dvou verzích (s bílou i žlutou), tak existuje modro-bílá (17. století), tak existuje „Izrael style“ což je bílý podklad se dvěma pruhy asi ve čtvrtině od horního a dolního kraje, horní modrý, dolní červený, a orlicí na modrém štítě. vlast .cz/historicke-prapory/ (asi jinak trochu pofiderní stránka, ale jsou tam všechny podoby nakreslené, tak mne za to nebijte 🙂 ) Problém s podobu vznikl asi v momentě polepšení znaku z bílého na zlaté šachování, o což se vedly spory asi sto let,… Číst vice »
Dobře dobře 🙂 rozhodně nějaké celobarevné, bez bílých prvků, už sem to kdysi tady v diskuzi navrhoval, ale po pravdě těžko říct jestli modré nebo červené, červené je víc moravské, ale modré mi příjde hezčí 🙂 takže pro S2 navrhuju přezdívku Rulandské modré a pro S3 Modrý Portugal 🙂
.. a samozřejmě (aspoň) jeden kus by měl jezdit s nakreslenou hlavou moravské orlice na předku.. (nebo z jedné strany orlice, z druhé drak/krokodýl) 🙂
Sice jsem ze sousedního kraje, takže co budou mít sousedi za nátěr, mi může být jedno, ale z toho co nabízejí se mi nejvíce líbí asi ta varianta 4.
Takhle ale teď vypadají ty pantery pro ŽSSR, ne?
Takhle vypadaj jednotky i ve Španělsku. Nátěr nemusí být za každou cenu 100% originální.
Nemusí, ale může. Tím spíš, že JMK není svázán tak, jako velcí dopravci. Klidně můžou mít růžové vlaky se žlutými puntíky. Bude to zajímavý a křiklavý a nespleteš si to. Dobře, to je extrém, ale víte ,co myslím.
Jejda, to je přeci jasné – budou mít barvu žlutou!!!
Takovéty úvahy, co je hezké, a aby se vlak poznal od jiných jsou podružné. Důležité je bezpečnostní hledisko, aby se každý vlaku na první pohled dostatečně leknul, a tomu vyhovuje jasná červená.
Až omylem nastoupíte do vlaku JMK s jízdenkou ČD, tak na „poznání vlaku od jiných“ změníte názor.
Divím se, že nikoho nenapadlo použít toto kultovní barevné schéma z minulosti , které by odkazovalo na slavné předchůdce…jako malý jsem se na 560tky chodil koukat a říkal jim poeticky „Vláček Tišnováček“ . https://www.vlaky.net/upload/galeria/003487/074996.jpg
která duševní zrůda tomu dala mínus? Mým krásným vzpomínkám z dětství? Přiznejte se 😀
Má železnice neustále žít z minulosti? Ne!
Máš plus za tu nostalgii. 🙂 Ale asi bych to nechtěl. V podobném nátěru jezdí mostecké tramvaje. 🙂
Já dal plus, mínus si dejte sobě. Krásný příklad inspirace zdarma. Za pár let se na ty vlaky budete dívat s říkat, já ……
Placnout jednu barvu na celou jednotku je nějaká práce? To mohli udělat radní za svou mzdu a nemuseli vybírat grafické studio. A co zelený pruh, ten se najednou mění v tečku nebo nejspíše světílko ve dveřích?
Ani jedna varianta nelíbí mi. Mělo zlepšit barvy. Jediny červené čelo vypadá hezký. Radši měli upravit návrh.
No nic moc, na to kolik to asi stálo… nic zajímavého, nic oslňujícího…spíše taková nuda. Ono se to dalo skoro čekat. Velmi mi to připomíná předraženou presentaci na odsun hlavního nádraží… 🙂 Plzeňáci si tedy vyhráli více a možná to nestálo ani tolik – svěží barvy, trochu dynamiky… Nemůžu si pomoct, varianta 2 mi přijde jak ČSAD autobusy v konci 80.let ——————————————— … jen další pomyslné smítko se na cestování do Brna od roku 2023 vy… Raději si pořídím komfortnější automobil místo aplikace Poseidon a Šalinkarty na platební kartě. Nepotřebuji jezdit do centra, takže se mi zřejmě uleví. Než neustále… Číst vice »
A vy víte, kolik to stálo? Jako ta práce grafického studia? Protože ty piktogramy se mi moc líbí, ale vypadá to, že několik dní strávili na piktogramech a ty vlaky samotné udělali za 5 minut v programu Malování. A tento nesoulad mi přijde divný. Možná to zadání bylo nějaké divné.
Ať vyberou jakoukoliv, tak proti Najbrtu to bude krása 🙂
No právě jsem chtěl říct, že Najbrt je až neskutečně dobře provedené barevné schéma na střední evropu. (Dobře, okopírované argentinské , nebo jaké státní vlaky, ale koho to zajímá?) Skvělé vyvážení a pěkné odstíny utváří celistvý kvalitní designový jazyk. Kdežto tyto 4 návrhy nic neříkají. Podle mě tomu prostě chybí jedna barva. Kdyby ta bílomodrá varianta měla ještě třeba půlku z toho bílého zelenou, (žlutou, nebo třeba i červenou) nevypadalo by to tak divně. Nebo aspoň zelené proužky, ale prostě ubrat té bílé.
Zajímavé. Tento názor byl v době vzniku tohoto návrhu velice ojedinělý. Mně bylo na blití, když jsem poprvé viděl chudáka banána, na kterém si vyhrál „designér“ s kyblíčkem v malování. Je zvláštní, že mnoho lidí toto časem prominulo, ale já rozhodně ne 🙂
Však mezitím i ten Najbrt prošel dvojí proměnou (jednou hned na přelomu let 2009/2010, druhou pak na podzim 2011) – z původně převažující bílé postupně na převažující modrou.
Jako jo, už je to lepší, přesto ta pachuť ve mě zůstala a rozhodně fanouškem tohoto nátěru nebudu (například se mi vůbec nelíbí ta světle modrá)
Najbrt je hlavně KLM přenesený z letadla na vlak. 😁
No.. Nelíbí se mi ani jeden
hm Moravia přidal bych Alberto, Moravia Alberto, to zní hezky ne :-))
A já měl za to, že Jihomoravský kraj tlačí barvu zelenou. Jaká barva se vám vybaví ve spojení s IDS JMK?
zelená, je to barva ve znaku Sládkovičova
Na tom je vidět, že cena údržby na reálnou osobu a km u malé jednotky není vůbec malá.
Zaplať pánbůh dneska za 5 vozová tornáda, kde je prostor.. Nejsou sardinkové.
Je to mimo téma, ale nejsou dneska vesměs všechna stejnosměrná tornáda 4-vozová a ta střídavá 6-vozová?
Jinak jestli to je sardinkové, se už ví? Byly zveřejněny nějaké výkresy interiéru? Tornádo patří k vozidlům, která zase tak sardinková nejsou, ale jakmile se přeplní, začíná to být dost na pytel, protože si není kam stoupnout a ještě tam překážejí ty vnitřní dveře. Když jsem v roce 2002 začal dojíždět z Řevnic, mimo špičku jsem měl radši plzeňské osobáky s vozy Bt, ale ve špičce jsem naopak preferoval poskakující žabotlamy, protože tam se dalo i nějak kulturněji stát.
Starosti jihomoravských zastupitelů bych chtěl mít…
Proč? Je to dlouhodobě naplánovaná akce. Ne všechno může koronavirus zastavit.
Protože na barvu to nejezdí.
Ano tohle je oblíbená hláška, ale řešíme tady osobní vlaky nebo nějaké podzemní důlní lokomotivy? Nejezdí to na barvu, ale na kvalitní elektrickou výzbroj, která ovšem sama o sobě na rozdíl od té barvy nemá jak potenciální zákazníky oslovit (leda až nepřímo, že to pořád nebude umírat na trati). Navíc nějaká barva se vymyslet musí, když dosud vlaky v krajském schématu nejsou. Nebo mají říct výrobci ať něco vymyslí sám, nebo co vlastně? To, že se zvěřejní nějaké návrhy, udělá s velmi nízkými náklady užitečný marketing během čekání na nová vozidla.
Pro mne je důležité se z místa a dostat do místa b, a řešit jestli vlak bude mít krajské barvy je nesmysl ..je to jen tunel na peníze .
Tak doprčic jaký nátěr by to tedy mělo mít, aby to bylo v pořádku? Žádný? Ptám se tady (stejně jako uživatel Chonosphere) v této diskuzi asi potřetí, pořád tady čtu jak je to zbytečné, drahé, tunel na peníze… tak co teda??
Najbrta, pak by to bylo v pořádku 🙂 🙂 .. Někteří nepřekousnou, že to patří někomu jinýmu..
Zákon ekonomiky – dobrý obal prodává. 🙂 Bude atraktivnější mít libovolný šeredný design? A nebo dobře zvolenou barevnou kombinaci? Co příláká do vlaků více lidí?
Ano obal prodává ale na vlak to nesedí nemyslíte?
Jistě, že myslím. Pro spoustu lidí není vlak jediná možnost.
A mimochodem – Praha – Pardubice. Tam obal prodává víc než se zdá.
Má to jezdit bez nátěru nebo co?
Dejte si studený obklad.
Třeba bez nátěru hlavně ať to jezdí si tak tupý že ti nechápeš? Je to tunel zase ..prachy do kapsy za nic já jim to nakreslit zadarmo v pauze na oběd.kazdy kraj svoje schéma na co? Na hovno
Proč tady dáváš zavádějící otázky, Ať to jezdí v barvách dopravce, kterého si kraje vybrali. A když si na to plácnou logo svého kraje, třeba dopředu, nebo na stranu, tak to snad stačí, Ne?
Takže každý kraj jiná barva to bude cirkus…neměly by se řešit podstatné věci jako rychlejší obnova vlaku a návaznost spojů.to už cestující nepozná s kým jede..
Však obnova se řeší a nějaké barevné řešení ty vlaky mít musí. Veřejné „řešení“ nátěru je marketingově vděčné. Mě se líbí 3.
Ano ale těch 31 jednotek je jak kapka v moři..co motorová trakce tam nic.
Otázkou je, zda Jihomoravský kraj nemá v plánu motorovou trakci zcela seškrtat. Obávám se, že ano. Nasvědčují tomu i pokusy využít koronavirové krize k likvidaci provozu na úseku Čejč – Hodonín, které se minulý rok podařilo zabránit díky odporu místních obyvatel.
Jsem zvědavý na návrh GVD v červnu…
Motorová trakce v JMK bude po dokončení plánovaných úprav:
Břeclav – Mikulov – Znojmo
Střelice – Ivančice (- Oslavany)
Tišnov – Nedvědice
Hodonín – Strážnice – Veselí n M. – Javorník n. V.
Znojmo – Moravské Budějovice
Moravské Bránice – Hrušovany n. J. (docela proškrtanaá a pokrácená linka)
Zaječí – Čejč – Hodonín (snaha o preferenci autobusů)
Břeclav – Lednice (bez pravidelného provozu)
Boskovice – Jevíčko (preference autobusů)
Moc nevěřím tomu, že Javorník zůstane, pokud Slováci škrtnou Vrbovce. Fakt je, že z Veselí nad Moravou je vlak dvakrát rychlejší než autobus, proto tam taky jezdí. Ovšem těm, kteří o tom rozhodují, to bude asi úplně jedno…
Doplnění: v úseku Veselí nad Moravou – Velká nad Veličkou je vlak dvakrát rychlejší než autobus.
Kdyby se člověk trochu zasnil, tak velká část z nich by se měla dát odjezdit na baterky, tedy pokud se prohlásí za důležitou linku: Hodonín – Strážnice – Veselí n. M. – Velká n. V. (potká dráty ve Veselí a v Hodoníně) Ivančice – Střelice – Brno – Tišnov – Nedvědice (potenciální nová linka s oběma konci na baterky, jinak dráty na většině trasy) Břeclav – Mikulov – Znojmo (cca 70 km, dráty na obou koncích, jen ve Znojmě je jiná napájecí soustava než v Břeclavi, což může být trochu problém, na druhou stranu se uvažuje o nvé expresní trati… Číst vice »
Po koroně nebudou peníze na důležitější věci, než sporadicky využívané vlaky Čejč – Hodonín. Odpor neodpor…
Peníze budou. Schillerová svého času narazila s nápadem škrtnout peníze krajům na objednávku vlaků, takže je to pouze otázka politického rozhodnutí na úrovni kraje.
Šotouši se vzruší a to je podstatnější než nějaká obnova vozového parku 😛
trojka připomíná bratislavské tramvaje, čtyřka RENFE 🙂 … jakžtakž k světu vypadá dvojka. jinak ale krajské barvičkové kreace za přínos nepovažuju.
Čtyřka mi mnohem víc připomíná SBB. Trojka pak DB Regio. Ale musím říct, že žádné kombinaci bych plný počet nedal.
Čistě subjektivně se mi líbí návrh číslo 4.
Když se podíváte po Evropě, tak každé barevné schéma, které je tu představené najdeme nejméně u 5ti městských dopravních podniků a u nějaké té lokální železniční společnosti najdete vlaky namalované pokud ne stejně, tak podobně. Důvod je prostý, možných barevných schémat vhodných pro VHD je omezené množství.
Škoda že tam není varianta žluto-červená, to by bylo dokonalé.
Billa, Penny Market, Shell, Maggi, DHL…
…vlajka Moravy 🙂
Když vezmu v úvahu, že modrá je barva ČD a červená DB, v které jezdí část jednotek Arrivy, tak z důvodu barevného odlišení zbývají varianty se základní barvou bílou. A bohuzel navrhované barevné kombinace nejsou nijak zvláštní.