Jihomoravský kraj ušetří za nové vlaky, Škoda slevila za pozdní dodání 355 milionů korun
Čtyřvozová jednotka Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: Škoda Group
Ušetřené peníze mají zůstat podle kraje v dopravě.
Ušetřené peníze mají zůstat podle kraje v dopravě.
Tak penále za pozdní dodání, výměna traf na účet výrobce. A nemyslím si, že to bude všechno..
Opravdu ty trafa měnili? Myslel jsem si, že původně řešili jen jejich odhlučnění
Zatím ho vyměnili na jedné soupravě (tuším 001, když tak mě opravte) a pořád se to testuje. Ale pokud ten test bude úspěšný, tak to snad opravdu vymění na všech jednotkách. Doufejme. U Škodovky jeden nikdy neví.
„Vlaky jezdí na linkách z Brna směrem do Tišnova, Blanska, Křenovic a také směrem na jih do Břeclavi s odbočkami do Hustopečí a Židlochovic.“
Ví vůbec JMK, že do Brna vede i stupidní S6 nebo se ji rozhodl kompletně ignorovat?
A to chceš do Kyjova poslat elektrickou jednotku?
To ne, ale co je na tom objednat normální dieselové jednotky určené pro lidi ne dobytek?
Píšeš to u každé zprávy z JMK a u každé zprávy ti na to odpovídám stejně. Vzpamatuj se! Je vypsáno výběrové řízení na provozní soubor Střed, která zahrnuje linky S41, S6 a R56, požadavky na vozidla jsou stejné jako u již vysoutěženého souboru Jih. Repasované, klimatizované, nízkopodlažní jednotky, které jsou schopny dodržet plánované jízdní doby. Jsi spokojen?
Spokojen budu, až se na této trati bude dát normálně cestovat, což momentálně není možné.
Normálně cestovat? Jakože se kouknu na jř, koupím si lístek, přijdu na nástupiště, vlak v nějakém časovém horizontu přijede, nastoupím, ukážu průvodčímu jízdenku, vystoupím na kýžené stanici a hotovo? To se asi docela dá. Rád bych upozornil, že po ČR se na srovnatelných tratích prohánějí daleko starší vozidla pod škálou různých dopravců a o tři třídy lepší je to pouze na elektrifikovaných tratích a to ne všude. 810 jsou v krajích Vysočina, Královéhradeckém i Karlovarském stále denní chléb, a tím už se v JMK nesvezeš. Lepší to bude v dohledné době. Ale pak si budeš stěžovat zase na něco jiného,… Číst vice »
To se asi docela dá? Ano, kdyby tenhle postup byl normálně možný, což není. Důvodů je celá řada. Ale ten hlavní je zpoždění, což je u ČD takový standart. Ano, po ČR je těch tratí s žumpou víc, ale to pouze znamená, že trpí daleko více lidí, není to žádná obhajoba. Navíc, ty některé soupravy jsou vážně strašné. Ikonickým příkladem bdmtee – bez klimatizace, wi-fi, zásuvek, žádné hlášení následující stanice nebo alespoň elektronická tabule, pouze vyklápěcí okna, která ani netěsní, navíc bez záclon nebo alespoň rolety, přes léto na zdechnutí v zimě přetopené, středověké záchody, kde v zimě ani neteče… Číst vice »
Na YouTube už se s ním nikdo nechce bavit protože už napsal asi 100 komentářů o tom, že ČD jsou nejhorší a soukromníci jsou nejlepší protože na S6 jezdí od ČD šroty a na R8 jezdí skvělé vozy. Rámo jsi strašně vlezlý člověk a tvé komentáře mě značně s*rou.
Počkat, to je TEN Michal Rama z YT? To mi nějak nedošlo, ale ze stylu jeho komentářů asi mělo. Tak teď už leccos i chápu. No, myslím, že je na čase se s ním přestat bavit i tady. Trolly je lepší nekrmit 😉
Zato napsat asi 20 článků o tom, jak JMK objednal nové vozy a ohání se tím, jako by objevil Ameriku, přitom na některé tratě stále zvysoka se*e, je naprosto v pohodě?
Jenže tyhle jednotky budou jezdit do Veselí, až tam na konci 20.let povedou dráty, kdo že by kupoval vozy s životností třeba 40 let na to, aby jezdily 10-20 let?
Tyhle jednotky tam určitě jezdit nebudou. Tolik jich zase není. Akorát pokryjí současné elektrické linky s přiměřenou rezervou. Ani do Zastávky u Brna jezdit nebudou. Na nově elektrifikované tratě budou vypsané soutěže na dopravce, který nabídne svoje vozidla.
Tak ty jsi taky značně mimo, nemyslel doslova tyhle kusy, které teď došly
Do Zastávky jezdit budou.
Ano, takže nebudeme vyřazovat soupravy, protože ještě jim neskončila životnost, i když to dávno nesplňuje současnou úroveň cestování. Kdyby to aspoň tak skutečně bylo, ale ČD zcela běžné provozují soupravy už dávno za limitem životnosti.
Vy asi nechápete, že kdyby se ČD chovaly normálně, tak ty komentáře vůbec nepíšu.
A nikdy jsem neřekl, že jsou soukromí dopravci úžasní. Ale pouze to, že jsou lepší jak ČD, což pochopitelně vzhledem k tomu, jak se ČD k cestujícím chová, jaksi moc neznamená.
ČD mají určité možnosti dle toho co si kraj objedná.
To bohužel ano, že má kraj právo do toho kecat. Nechci všechny házet do jednoho pytle, ale na některých tratích je ve výsledku jedno, jestli na to se*e stát nebo kraj.
Navíc, tohle je jen ubohá výmluva ČD. Co si kraj objedná, to má. Pochybuji, že si kraj objednal vlaky u kterých údržba nikoho nezajímá a pokud se něco stane, na náhradní spoj se vždy vykašlou. A to, že se počet těchto mimořádností každým rokem zvyšuje, jenom dokazuje, že to kraj vůbec nezajímá.
ČD nejsou tak bohatí aby mohli poskytovat služby nad rámec objednávky. Nefunguje to ani ve 4 násobně bohatým Švýcarsku což znamená že to nebude fungovat ani v chudém Česku. Neustále argumentujete že ČD vykonává špatnou službu ale do autobusu se vám nechce, to mi přijde jako velmi špatný fór.
ČD v prvé řadě nejsou soukromý dopravce a náramně toho zneužívají. Kdyby se stejně choval třeba RJ, tak dávno zkrachuje.
A o autobusu jsem se vůbec nebavil a ani nechápu, jak mně na takové vzdálenosti pomůže. Kdybych bydlel v Kyjově, tak bych asi o tom uvažoval, ale takhle mně je to jaksi k ničemu.
tak se pochlubte v jaké dědině bydlíte a pak vám je možné navrhnout autobusové spojení 🙂
Že jo. Pořád nadává na Vláru, ale říct, odkud přesně jezdí, to ne. Já mám známého z Veselí, který někdy do Brna jede přes Vláru, někdy přes Hodonín, kde střídá do Hodonína vlak, i autobus, podle toho, co se mu zrovna hodí. Vlastně mu trochu i závidím, protože má do toho Brna víc možností, než já z Hodonína.
Tak jet R13 nebo hodinu a půl busem do Brna, je to fajn. Co jsem se díval tak ze všech obcí kromě Nesovic se dá jet busem 😂
Jo jinak RegioJet se tak chová, často své závazky nedodržuje a nezkrachoval, to je divný ne?
A jaké závazky máte na mysli? RJ jsem jel několikrát a nemůžu si stěžovat. Zato závazek ČD je často pouze chovat se k cestujícím jak k dobytku, což na některých tratích perfektně dodržují. Ale chápu, že lidi, co jsou naočkovaní od ČD, kteří ustavičně hází vinu na někoho jiného, kteří vidí u nich pomyslnou svatozář, vždy budou horší soukromí dopravci.
Hlavně že ty si normální 😁😁😁
Řekněme, že člověk, co musí jezdit pravidelně v létě vlakem bez klimatizace, jaksi logicky nemůže být psychicky v pohodě, jinak by ho dávno kleplo.
R8 to je fór
Pro Rámu ne, prý to je 100x lepší než když tam bylo ČD.
To určitě není..já jsem jezdil ČD předtím..jo byly tam béčka ale taky beer. V páték a neděli posilové vozy. RJ staré vrány ..generální oprava provedena štětkou, hnus špinavý ..nedodržování řazení..záchody neviděly uklízečku x let.
Tak béčka… jóo kdyby tam ČD nasadily ojetiny z Rakouska, kdyby je tehdy Jančurovi vyfoukly, to byla věc!
Hele, kdyby to bylo tak zlé, jak píšeš, tak jedeš s ČD, Nezamyslice-Přerov osobákem.
Jo, když se potřebujete dostat z Brna do Ostravy, tak jistě pojedete z Nezamyslic do Přerova osobákem LOL Myšlenkové pochody některých lidí asi fakt nikdy nepochopím.
Jerys je podle všeho z Valmezu. A dá se pak jet s ČD až do Kojetína a tam přestoupit.
Případně se dá jet Ostrava s přestupem v Olomouci, když je to na R8 tak strašné, že i B249 je lepší než rakouská jednička.
A ještě dodám, že býval spoj s odjezdem 9:18 z Brna, v Nezamyslicích na něj navazoval Os do Přerova. A tam člověk bez problému chtytal ten samý Os, na který by do Bohumíňáku (odjezd z Brna 9:02) čekal přes půl hodiny.
Proč? V tom rychlíku v 9:18 si člověk sednul, ten v 9:02 jezdil narvaný, příjezd do cíle tím samým Os výchozím z Přerova. Ano, tak se to dělat nemá, má se jet 2 hodiny na jedné noze.
RJ na R8 není dokonalý, ale ve srovnání s ČD na S6 je to jak pětihvězdičkový hotel, zvláště teď v létě.
Má někdo přehled co se vyřadilo popřípadě přesunulo jinam (např. RegioPantery)?
Myslim, že všechny staré pantografy (560). Až na jeden pro retro jízdy.
To už bylo před rokem. Bezprostředně s dodávkou moravií především výrazně poklesla turnusová potřeba plecháčů a honekrů.
Nějaké Honeckery, ihned se rozutekly po ČR.
RegiPantery ve dvojici občas létají na Moravanech (Brno – Břeclav – Olomouc).
Pozor na to, to jsou InterPantery, a ty tam jezdí normálně už od r 2018, Vojtěch myslí dvouvozové a třívozové RegioPantery, které jezdily poskrovnu do Tišnova a Blanska, a taky by mě zajímalo, co s nimi bude. Preferoval bych přesunutí jinam do JMK na elektrifikované tratě, třeba S9 Břeclav – Přerov, abychom nemuseli čekat do 2026 na nové jednotky podle plánu ZLK
Kdyby tak začaly do Hustopeč za ty prachy jezdit extra Sp, (vybrané) Os by pak mohly normálně jezdit celou trasu do BV. Jako bonus by už rychlíky „nemusely“ zastavovat mezi Brnem a BV nikde, čímž by se kromě těch Hustopečí zrychlil taky Hodonín & spol.
Jen tak od boku, bez nároku na honorář… 😉
To by se teda šeredně nevyplatilo, Šakvice, Zaječí i Podivín pravidelně nastupují střední až vyšší desítky cestujících, kteří by mohli při pomalejším spojí přesedlat na auto
A kolik jich dnes NEjede vlakem z těch Hustopečí?
A Hodonína atd?
Kolik lidí jezdí za prací z Hodonína do Brna autem?
Jednoho znám. Ale celkově jich moc nebude.
Hodonín už je pro práci v Brně obecně z ruky. Zrychlení o nezastavení v Podivíně a Zaječí bude pár minut, které nikoho nepřesvědčí.
Reálně probíhá v Břeclavi výměna většiny vlaku (mimo pátky a neděle kdy jedou studenti).
Z vlastní zkušenosti musím potvrdit
Podobný plán existoval, ale jinak, než by se lidem z Hustopečí líbilo. Do Hustopečí a Židlochovic nadále Os. Ty ale měly doplnit Sp Brno – Břeclav Hodonín, které by zastavovaly i v Ladné a tuším, že i Hrušovanech, Vranovicích a Modřicích, ale až na ty Modřice si tím zcela jist nejsem. To by nahradilo současnou S51. Interval měl být snad hodina po celý den, ale to už si také nepamatuji přesně. To pak měla doplnit R13, která by nově zastavovala jen v Brně a Břeclavi a od Břeclavi dál jako teď, ovšem s tím, že to, co teď končí v… Číst vice »
I tak možno, samozřejmě. Jde o to, jestli věříme ve větší počty lidí z Hustopečí nebo součtu od Zaječí do Ladné. Plus kolik lidí jezdí(-ilo by) z úseku Modřice – Popice směr BV. Případně jak se která linka trefí do nějakých síťových vazeb.
Akorát jednomu detailu ne zcela rozumím: Proč ten Sp (resp. „pásmový Os“) až do Hodonína, kamžto pojedou stejně všichni R (zvlášť kdyby zrychlil)? Spíš bych viděl jako ideální cíl Kúty (po konci stavby; uznávám že to může být za dost dlouho).
To není jen Zaječí – Ladná, ale musíte připočítat ramena od Milovic a Kobylí. Těch lidí máme v Zaječí na nádraží fakt hodně. Hustopeče mají 6 200 obyvatel. To dají dohromady Pavlovice, Zaječí a Bořetice s Milovicemi.
To jsou ale taky „lidi v Zaječí“ (že tam nepřišli jenom pěšky není důležité). Podobně jako nějaký autobusový přestup v Hustopečích je v této úvaze prostě započítán jako tamní cestující.
Protože do Hodonína můžou ty Sp nahradit současné krátké spoje S9 a ta Moravia, co tam teď jezdí, se tak může poslat jinam. Navíc, z Hodonína se nejezdí jenom do Brna, ale kupodivu třeba i do Šakvic a Hustopečí, kde je dost pracovních příležitostí pro lidi z Hodonínska. A rozbít tuto vazbu, která vznikla po zavedení IDS prodloužením R13, by kraj jistě nechtěl. Tuplem ne po omezení S52 😉
Kúty se do budoucna dají řešit prodloužením S9, nebo naopak vlaků od Bratislavy. Oboje tu už bylo a myslím, že to i vcelku fungovalo.
Stál jste někdy v Zaječí na zastávce? Třeba tak po ránu apod.? Tam by se spíš měl dostat půlhodinový takt, aby se dalo pohodlněji jezdit místo odřezávání Zaječí, Milovic, Pavlovic, Bořetic, Kobylí, Rakvic, Podivína a dalších obcí od Brna. 🙂 Proč myslíte, že ty obce teď tak rostou? Mají relativně slušné IDS napojení a dálnici k tomu.
No já tam jednou stál, asi v 5 ráno kdy sem tam došel pěšky rozdýchávajíc akci ve známém velkém vinařství v Zaječí, je fakt že tam bylo lidí docela dost, až mě to překvapilo, nepočítal sem to přesně, ale rozhodně výrazně víc než co potkávám v jakoukoliv denní dobu v Brně na Lesné (směr do města), takže tam ta poptávka evidentně je..
Ale jo, to klidně může být pravda, se základní podstatou příspěvku (zavést pro Šakvice a okolí Sp namísto zdržování R) to není v rozporu.
On se vás na to někdo ptal?
V Košicích je všechno nejlepší….
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=lunik+9&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwji_NSD_oaAAxWPTaQEHcm9D8wQ0pQJegQICxAB&biw=1152&bih=653&dpr=1
O víkendu jsem tu velkou slávu konečně mohl vyzkoušet. Oproti honeckrům je to každopádně obrovský skok dopředu. Na můj vkus je tam zbytečně moc obrazovek – na půlce z nich běžela nějaká reklama na Jihomoravský kraj jako turistickou destinaci. To drtivou většinu místních cestujících fakt nezajímá a pro těch pár turistů, kteří těma vlakama občas pojedou je to tady dost k ničemu, protože ti už v kraji jsou.
Nicméně mi přijde úsměvné, že kraj napoprvé zvládl nákup vlaků mnohem lépe, než někteří dopravci, pro které by to měla být rutina.
Možná i proto, že měli dotaci a EU si hlídá řádné nakládání s dotačními prostředky. Jinak samozřejmě souhlasím s tím, že od dob Haška ušel Jihomoravský kraj kus cesty vpřed.
V Košicích je Luník IX kam MHD nevede 😀
Copak, už stihnul obnovit trolejbusový provoz?
Aha, já zapomněl.
https://www.cs-dopravak.cz/aktualizovana-dopravni-strategie-mesta-kosice-pocita-s-masivnim-rozvojem-trolejbusove-dopravy/
To zní jako kvalitně napsaná smlouva a celkově jako happyend…na to v našich krajích a ve spojení se Škodou transportation nejsme zvyklí 😀
A taky to naznačuje, jak vysoká cena byla ve skutečnosti zasmluvněná. Žádný výrobce nemůže prodávat bez zisku, natož se ztrátou – to lze přežít jen naprosto výjimečně. V tomto případě tuším, že i po této obří slevě zůstane úspěšný obchod…
Je vidět, že o obhhodu nic nevíte. Občas je zapotřebí prodat i něco pod cenou, když se to v budoucnu vrátí.
Jiná přezdívka, stejný nesmysly..
😀 😀
To nešlo dodat o jednu jednotku více ?
Takhle zmizlo cca 200mil zpět do EU
Měli vyčerpanou opci?
Podmínky smlouvy.
355 mega jsou jsou asi 3 možná 4 dvouvozové…..
Ty by se určitě někde uplatnili…
Proč to vadí?
To jako fakt? Já myslel, že bude platit kraj 😂