Jihomoravský kraj ruší na Vyškovsku jednu linku. Kvůli malému vytížení a nedostatku řidičů
Nové autobusy Setra společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí pro provoz v Jihomoravském kraji. Foto: ICOM Transport
Změna jízdních řádů má přinést naopak lepší spojení od Brna.
Jediný spoj, kterým jsem se dostala bez přestupu z práce v Holubicích do Tučap! Jasně pořád jezdí 602 od děla, ale při konci pracovní doby v 16 hodin spoj v 16:11 stihnu stěží a po postavení nové školy už ho nestihnu určitě. Nechápu, proč třeba tato linka nemůže projíždět Holubicemi. Bylo by to dobré i pro důchodce, kteří se potřebují dopravit do Vyškova třeba na vyšetření do nemocnice…
Myslel jsem si, že když opravili silnici Velešovice – Holubice, tak že několik spojů bude jezdit přes Holubice místo staré pošty… třeba to ale ještě nastane.
Takže: Kraj zrušil silnici, když tam ten autobus nejezdí… 😀
Přesně. Teď to možná pochopí i lokálkoví ultras. I když, proč by to četli…
810 do každý rodiny a nikdy jinak!
Mimochodem jde o zrušení přímé linky vedené v trase vlakového spojení, které zaniklo od 12/2005 v souvislosti jednak s integrací Vyškovska do IDS JMK, jednak s tím, že – ruku v ruce s navýšením počtu rychlíků – už by se Os vlaky v úseku Holubice – Vyškov nedaly kloudně provézt (resp. určitě ne nad rámec toho tehdejšího 2h taktu s vychýlenou osou symetrie).
A zájem byl očividně obrovský. Kraj to radši ruší, než aby tam nasadil dvouklouby.
Což jenom dokazuje, jak zbytečné ty vlaky byly a že nemá smysl je obnovovat ani po modernizaci trati a peníze na ně raději využít efektivněji a účinněji, třeba na přímé vlaky do Boskovic, které by byly jistě mnohem více žádané.
Po modernizaci trati mají Os vlaky jezdit v relaci Brno – Blažovice (tzn. ne Křenovice) – Vyškov.
Sám se divím, že se ta linka tak dlouho udržela. Kdykoliv jsem viděl autobus 621, vevnitř byli tak 2 lidé… I když bylo zajímavé, že na ní vždy jezdil jediný SOR C 12, co měl Vydos ve vozovém parku 😀 vždycky jsem si říkal, jestli je to kvůli mostu u Křenovic nebo to má jiný důvod…
Ano, SORka tam byla kvůli mostu. I teď tam Bors nasazuje CN 12.
Jen doplním, že průjezdná výška mostu je 3m. Např. Iveco Crosway má 3.3-3.4m na výšku, takže nízkopodlažní SORka byla ideální volba.
Jak je napsáno výše, jezdila tam C12. A hrbáč je z půlky taky vysoký. Ale i tak se tam Sorky vejdou. A říká se, že se tam vejde i ten Cross 🙂
Nízký Cross se vejde. Vysoký už má problém. Ideální tam byla ŠL11.:-)
Upřímně, nejideálnějším vozem na tu linku byla dodávka LOL A ta by se tam vešla ještě s velkou rezervou.
To rozhodně.