Jihomoravský kraj přestaví rušnou křižovatku v Brně-Slatině, začne příští rok
Křižovatka na silnici II/430 v Brně-Slatině. Foto: Google Street View
Rozšíření má přinést vyšší kapacitu křižovatky, kterou projede 17 000 aut denně.
Při těch intenzitach by dávalo větší smysl turbo.
Těch 16 měsíců je doufám nějaký šotek….
Možná to lehce pomůže, ale většina provozu je ve směrech východ-západ a sever-jih, což samozřejmě musí přejet přes kruhový objezd. Všechno to souvisí s průmyslovími zónami ve Slatině a s výstavbou ve Šlapanicích i Slatině. Stavíme domy v obcích a městech kolem Brna, ale myslíme si, že to zvládne stávající dopravní infrastruktura z konce 80. let. Co se změnilo v oblasti jihovýchodně a východně od Brna v dopravní infrastruktuře? Nic.Žádná nová silnice, žádný další pruh na dálnici, žádná nová železnice, žádná nová kapacita na železnici. Takže každodenní zácpy ve Slatině, na příjezdu od Slavkova, Rousínova, z jihu po D2, v… Číst vice »
Změnilo se přinejmenším tohle: https://mapy.cz/s/golozogohu
Dneska je tam most namísto přejezdu, ale nenechte se rušit v nadávání.
To je vtip? Most stavěli kdy? Před cca 15 roky. Od té doby nic,a jak správně říká Jan,rozvoj infrastruktury velký špatný.
Co třeba jet místo nadávání a stání v kolonách veřejnou dopravou. Ubylo by aut, nestálo by to zdaleka ani tolik peněz…
Ano. Kdyby tam byl ještě dnes původní přejezd a návazná křižovatka, tak se do prumyslove zóny nedostane nikdo.
Nenadavam. Jen mi prostě přijde, že někdo nepřemýšlí. Staví se jako o život na infrastrukturu nikdo nemyslí.
A vhd používám tak z 30%, zbytek iad a kolo. Ale k čemu mi je vhd, když bus stojí v zácpě stejně jako auta. Jízdní řád není dodržen ve špičkách nikdy.
Kdyby jezdil vlak, pojedu na kole k nádraží a pak hurá vlakem až do centra.
Jenže vlak nejezdí nebo je nesmyslné daleko a cesta do centra různými objezdy trvá o dvacet minut dyl
Co třeba začít více využívat VHD. To by docela pomohlo. 😉
POstačí se poptat, proč třeba Žít Brno se montovali do obchvatu Slatiny.. Nebo proč se do toho montují i Šlapanice a blokují povíc staveb.
Protože bydlím kousek odtud, nedovedu si představit objízdné trasy, pokud bude křižovatka současně ve všech směrech uzavřená.
A ještě k historii tohoto kruháče: je to nejméně 10 let staré provizorium, kdy se nejprve na asfaltové ploše objevil plastový řetěz vyznačující kruh. Po čase se objevily betonové díly, co tam jsou dodnes. Na asfalt uvnitř byla navezena hlína, kterou brzy porostl plevel a nálety. Pak do toho někdo zasadil pár zlatých dešťů a ptačích zobů. Co chvíle do betonu někdo narazí a kruh trochu posune. Chodníky a přechody nejprve úplně chyběly, teď jsou po jedné straně. Určitě to místo potřebuje upravit.
Na plánku je videt provizorní propojení v SV segmentu, které bude v provozu během stavby, k tomu bych asi čekal i prujezd některým z předem vybudovaných bypassů.
Proslýchá se, Hviezdoslavova bude po dobu stavby zaslepena.
20 let zcela určitě, možná už i 1/4 století.
+/- 1998 to bylo
Poprvé v životě jsem dnes uviděl výraz koordinační plánek stavby :-).
Nejsou nějaké nové zprávy ohledně obchvatu Slatiny?
Opravy průtahu Dražovicemi?
To jsou teda opravy látat díry na větší hrby. Při jizdě taková „oprava“ řidičům určitě nepomůže. A po zimě nepůjde ani poznat že se něco opravovalo. Kde to není potřeba tak se mění celý povrch ale tam kde je to katastrofa tak se to x let jen látá pořád dokola. Takhle se vyhazují peníze.
Pro Brno tradiční rekonstrukce křižovatky, přes kterou vede objízdná trasa díky rekonstrukci sousedního mostu na Otakara Ševčíka. Těšíme se na kompletně ucpanou Slatinu. Hlavně, že v Brně máme toho koordinátora výluk.
Tak kompletně ucpaná je Slatina už nyní, horší to být snad ani nemůže.. /o\
Koordinátor akci zarazí z důvodu koordinace a investor přesměruje vyčleněné peníze jinam a na realizaci se bude čekat dalších x let, protože v dlouhodobém plánu investic čeká v pořadí dalších x staveb. Když se to takto udělá víckrát, možná bude město průjezdnější, ale infrastruktura půjde do úplně kopru. Ostatně, i to co se staví teď je vesměs jenom dohánění letitých restů viz VMO, MÚK Otakara Ševčíka, rozšíření D1, rekonstrukce kanalizační sítě, přestavba parovodů na horkovody….
Tak pochopit se to dá, musí se to opravit nebo vybudovat. Ale mělo se to dělat na začátku nějaké lhůty. Nikoliv všechno na konci. Ta doprava už v Židenicích a Slatině je katastrofální sám tam jezdím. Pokuď uzavřou kruháč ve Slatině a uzavřou most pod železničním mostem na Šámalce. Bude to peklo, protože teď se bude dělat ještě Gajdošova.
No, tuším že by měli začít i s napojením Černovických teras na D1 .. To ucpe i směr Tuřany..
Sláva, tohle pomůže. Přitom taková drobnost. Kéž by kraj stavěl víc takových staveb
Nerad jsem za pesimistu ale moc si od toho neslibuji. Ráno kdy je nestačí směr „od Vyškova vpravo“ ještě možná ale spíš si myslím že ty auta co nově bezproblému projedou kruháčem nedokážou plynule odbočit vlevo na Ostravskou a problém se přesune o 200m dál. No a odpoledne kdy převládá provoz od Ostravské a z Hviezdoslavovy se nemění vůbec nic.
To máte pravdu, to vyřeší až následné investice – křižovatce Holzova x Ostravská odlehčí VMO Ostravská radiála. A směr Ostravská -> Bedřichovice vyřeší nový sjezd z I/50 kousek za benzinkou v Podolí, který je v plánu vybudovat při zkapacitnění D1 Brno-východ-Holubice. Třeba se toho dožijeme 😀
Nedožijeme, tomu nevěřím. Možná naše aktuálně narozené děti.
„Byla zpracovaná dokumentace DUSP“
Příští rok chtějí získat stavební povolení na zkapacitnění D1 okolo Rohlenky. Máte poslední šanci to zarazit, jinak budete muset spáchat seppuku pro ztrátu tváře.