Bohužel další dědictví vláda agenta STB Bureše. Díky jeho nesmyslným zákazům a jím způsobeným poklesem cestujících se do ztráty dostala dříve zisková linka. Teď se to teda bude dotovat z veřejných peněz, kde ten samý pán vyrobil sekeru za bilion.
Byť je nádraží v Jevíčku daleko od města, hodilo by se při budování Boskovické spojky a elektrifikaci dráty dotáhnout aspoň tam. Rozhodně by to bylo rychlejší než autobus.
Tady bude opětně názorná ukázka podpory železnice. (ironie)
Tam se dřív udělá R43 než se postaví Boskovická spojka, natož nějaké zadrátování do Jevíčka.
Elektrifikace tratě do Jevíčka nějak změní trasování pro přiblížení tratě civilizaci a zvýší traťovou rychlost na dvojnásobek, aby ta trať byla použitelná?
To ne, ale pro některé šotouše to je vlhká představa. aA nádraží duchů v Jevíčku to pak protáhnout do nádraží v Chornicích, protože „bysevyplatilo“ určitě….
Nádraží Jevíčko a nádraží Šubířov je v katastrálním území Jaroměřic, takže by to byla VHD 🙂
Trasování celé této tratě je pro obsluhu obcí úplně katastrofální. Prý to bylo, v době výstavby, neochotou sedláků vzdát se pozemků blíž obcím.
Sice dokud jezdil vlak a navazoval ve Skalici na rychlíky, tak to bývalo rychlejší vlakem než 251, i se započtením dvanáctiminutové pěší chůze z nádraží na náměstí, ale to už dneska bohužel nikoho nedojme. Na Malé Hané by asi udělala největší službu urychlená dostavba R43 aspoň v polovičním profilu – z Boskovic do Jevíčka jsou vyřešené pozemky i těleso.
Znáš vůbec tu trať? Jediná „rozumná“ zastávka je v Knínicích, ale i tady je to na kraji dědiny a autobus zastavuje na třech místech, dále Šebetov cca 1km v poli od nejbližšího domu, v Cetkovicích 2 km v Opatovicích je to do centra taky přes 2 km a Jevíčko to samé. Ve vlaku jezdí víc zaměstnanců(strojvedoucí + průvodčí) než cestujících. A jednou za den po trati projede nákladní vlak…. tuto trať zrušit a místo toho vybudovat cyklostezku, bude mít mnohem vyšší využitelnost než současná trať
Ne, trať rozhodně nerušit a cyklostezku už vůbec ne. K čemu by taková cyklostezka byla? Odkud kam by po ní kdo jezdil? Trať sice má několik odlehlých zastávek, ale je to spojka dvou tratí a tvoří tak hranu v dopravní síti. Může se hodit pro nějaké odklony.
Knížecí rada
2 let
Listopad tohoto roku ještě nebyl. A najednou je kraj dobrej. To jen k diskuzím, jak se má vše nechat komerci. A do Brna jede beztak jen kvůli výluce. Po ní skončí na nejbližším vlaku.
Kraj není dobrej, kraj úplně kašle na to, kam z Jevíčka vedou hlavní přepravní proudy. Ono by to totiž znamenalo práci a nedejbože nutnost se dohodnout s Brnem na financování.
Samozřejmě, že Pardubický. Já se Jevíčku a okolnímu regionu vůbec nedivím, že chtějí pryč od Pardubic a spadat pod Brno. Jen to srovnání VHD mezi oběma kraji je nebe a dudy.
Petr
2 let
Téměř 2 hodiny, je opravdu hodně bohužel, rychlá doprava do Brna z tohoto regionu vhd neexistuje, přitom by to bylo tak jednoduché v Sebranicich najet na státní I/43 a hurá do do Brna. Po ukončení výluky udělat připoje ve Skalici nad Svitavou linka S21 a R19 a jsme v centru Brna za cca poloviční čas.
Však tohle spojení bylo i dříve. Linka 272 do Letovic a odtud S2 nebo R19 do Brna. Ne tedy přímo z Jevíčka, ale z Velkých Opatovic už ano.
A kombinace linek 251 a vlaku ze Skalice samozřejmě existovala taky.
Tomáš H
2 let
55 km za 2h, koho tím chtějí nalákat? Důchodce a studenty za slevněné jízdné? Lidi se zabaveným řidičákem?
Skalice – Brno je za normálních okolností otázka půlhodiny.
Problém je, že autobus z Jevíčka do Skalice (25km) jede 55 minut aby posbíral všechny dědiny v okrese.
Proto bývala linka MT – Brno za před covidovych dob velice oblíbená. Obzvlášť pro ty, co vystupovali před centrem Brna ale i v relaci Jevíčko- Boskovice. Dnes alespoň 251 nezajizdi do Uhric, „protivný“ jsou Sudice. Ale celkově bylo vytížení proti době „vlakové“ velice dobrý….
Ten kdo vi
2 let
Krásná ukázka že nechat úplně volné komerčním linkám nejde. Reakce kraje trvá téměř půl roku,za tu dobu si všichni co používali VHD najdou náhradu v IAD a busy budou jezdit poloprázdné. Bohužel nějaký rozumný kompromis se nedaří vyjednat, buď zakázy a nebo nekontrolované a neřízené linky v komerci a nic mezi.
Poloprázdné jezdit nebudou. Většina těch spojů je zavedených a jezdí už delší dobu. Jen se teď budou vzájemně převlékat.
Mimochodem, 2 měsíce jsou půl roku? Zvlášť když to nikdo neavizoval…
Psal jsi, že Kraji trvalo půl roku, než zareagoval. Zareagoval po cca měsíci. Že je nejbližší změnový termín 6. března, není problém Kraje. Nemluvě o tom, že příprava taky chvíli trvá, když se kvůli tomu musí předělat hromada oběhů.
Bohužel další dědictví vláda agenta STB Bureše. Díky jeho nesmyslným zákazům a jím způsobeným poklesem cestujících se do ztráty dostala dříve zisková linka. Teď se to teda bude dotovat z veřejných peněz, kde ten samý pán vyrobil sekeru za bilion.
Linka MT – Jevíčko – Brno doplatila na covid a taky uzavírky u ČH apd. naposled asi i na nedostatek řidičů v Icomu.
Přímo na covid, nebo na vládní opatření?
Samozřejmě na opatření
Zlatej Andy.. než ty lopaty co tam jsou teď
Byť je nádraží v Jevíčku daleko od města, hodilo by se při budování Boskovické spojky a elektrifikaci dráty dotáhnout aspoň tam. Rozhodně by to bylo rychlejší než autobus.
Zbytečně vyhozené peníze.
Tady bude opětně názorná ukázka podpory železnice. (ironie)
Tam se dřív udělá R43 než se postaví Boskovická spojka, natož nějaké zadrátování do Jevíčka.
Elektrifikace tratě do Jevíčka nějak změní trasování pro přiblížení tratě civilizaci a zvýší traťovou rychlost na dvojnásobek, aby ta trať byla použitelná?
To ne, ale pro některé šotouše to je vlhká představa. aA nádraží duchů v Jevíčku to pak protáhnout do nádraží v Chornicích, protože „bysevyplatilo“ určitě….
A co teprve přímé vlaky do Šubířova… Tam je potenciál.
O tom jistě nikdo nepochybuje.
Nádraží Jevíčko a nádraží Šubířov je v katastrálním území Jaroměřic, takže by to byla VHD 🙂
Trasování celé této tratě je pro obsluhu obcí úplně katastrofální. Prý to bylo, v době výstavby, neochotou sedláků vzdát se pozemků blíž obcím.
Především to není „H“: hromadná doprava.
Sice dokud jezdil vlak a navazoval ve Skalici na rychlíky, tak to bývalo rychlejší vlakem než 251, i se započtením dvanáctiminutové pěší chůze z nádraží na náměstí, ale to už dneska bohužel nikoho nedojme. Na Malé Hané by asi udělala největší službu urychlená dostavba R43 aspoň v polovičním profilu – z Boskovic do Jevíčka jsou vyřešené pozemky i těleso.
také si myslím. zadrátovať, zdvojkolejnit, nádraží propojit lanovkou s věží kostela.
Znáš vůbec tu trať? Jediná „rozumná“ zastávka je v Knínicích, ale i tady je to na kraji dědiny a autobus zastavuje na třech místech, dále Šebetov cca 1km v poli od nejbližšího domu, v Cetkovicích 2 km v Opatovicích je to do centra taky přes 2 km a Jevíčko to samé. Ve vlaku jezdí víc zaměstnanců(strojvedoucí + průvodčí) než cestujících. A jednou za den po trati projede nákladní vlak…. tuto trať zrušit a místo toho vybudovat cyklostezku, bude mít mnohem vyšší využitelnost než současná trať
Ne, trať rozhodně nerušit a cyklostezku už vůbec ne. K čemu by taková cyklostezka byla? Odkud kam by po ní kdo jezdil? Trať sice má několik odlehlých zastávek, ale je to spojka dvou tratí a tvoří tak hranu v dopravní síti. Může se hodit pro nějaké odklony.
Listopad tohoto roku ještě nebyl. A najednou je kraj dobrej. To jen k diskuzím, jak se má vše nechat komerci. A do Brna jede beztak jen kvůli výluce. Po ní skončí na nejbližším vlaku.
Kraj není dobrej, kraj úplně kašle na to, kam z Jevíčka vedou hlavní přepravní proudy. Ono by to totiž znamenalo práci a nedejbože nutnost se dohodnout s Brnem na financování.
Myslíš Pardubický kraj, kam Jevíčko spadá, že? Protože Jihomoravský kraj toho dělá víc než dost, Olomoucký se taky snaží.
Samozřejmě, že Pardubický. Já se Jevíčku a okolnímu regionu vůbec nedivím, že chtějí pryč od Pardubic a spadat pod Brno. Jen to srovnání VHD mezi oběma kraji je nebe a dudy.
Téměř 2 hodiny, je opravdu hodně bohužel, rychlá doprava do Brna z tohoto regionu vhd neexistuje, přitom by to bylo tak jednoduché v Sebranicich najet na státní I/43 a hurá do do Brna. Po ukončení výluky udělat připoje ve Skalici nad Svitavou linka S21 a R19 a jsme v centru Brna za cca poloviční čas.
Však tohle spojení bylo i dříve. Linka 272 do Letovic a odtud S2 nebo R19 do Brna. Ne tedy přímo z Jevíčka, ale z Velkých Opatovic už ano.
A kombinace linek 251 a vlaku ze Skalice samozřejmě existovala taky.
55 km za 2h, koho tím chtějí nalákat? Důchodce a studenty za slevněné jízdné? Lidi se zabaveným řidičákem?
Pro ty, kteří dosud jezdili s několika přestupy je přímé bus spojení podstatným zlepšením.
Skalice – Brno je za normálních okolností otázka půlhodiny.
Problém je, že autobus z Jevíčka do Skalice (25km) jede 55 minut aby posbíral všechny dědiny v okrese.
Proto bývala linka MT – Brno za před covidovych dob velice oblíbená. Obzvlášť pro ty, co vystupovali před centrem Brna ale i v relaci Jevíčko- Boskovice. Dnes alespoň 251 nezajizdi do Uhric, „protivný“ jsou Sudice. Ale celkově bylo vytížení proti době „vlakové“ velice dobrý….
Krásná ukázka že nechat úplně volné komerčním linkám nejde. Reakce kraje trvá téměř půl roku,za tu dobu si všichni co používali VHD najdou náhradu v IAD a busy budou jezdit poloprázdné. Bohužel nějaký rozumný kompromis se nedaří vyjednat, buď zakázy a nebo nekontrolované a neřízené linky v komerci a nic mezi.
Poloprázdné jezdit nebudou. Většina těch spojů je zavedených a jezdí už delší dobu. Jen se teď budou vzájemně převlékat.
Mimochodem, 2 měsíce jsou půl roku? Zvlášť když to nikdo neavizoval…
Letos v listopadu skončila komerční, čtu tedy loni, a letos v březnu teprve začne ať počítám jak počítám pod 4 měsíce se nedostanu.
Psal jsi, že Kraji trvalo půl roku, než zareagoval. Zareagoval po cca měsíci. Že je nejbližší změnový termín 6. března, není problém Kraje. Nemluvě o tom, že příprava taky chvíli trvá, když se kvůli tomu musí předělat hromada oběhů.
se změnou se nemusí čekat do pravidelné změny, není proto žádný důvod
Nemusí, pokud jde o výluku apod. Tady o výluku nejde.
I „trvalá“ změna lze udělat mimo termín.