Jihomoravský kraj chce obnovit přeshraniční linky, hlavně kvůli studentům
Viadukt ve Znojmě s vlakem ÖBB do Vídně. Foto: Exprojekt
Jihomoravský kraj chce k 18. květnu obnovit přeshraniční regionální linky s Rakouskem. Důvodem je především zajištění dopravy pro desítky českých
Ještě by to chtělo obnovit mezinárodní vlaky na Slovensko, 22.000 slovenských studentů na českých vysokých školách je nezanedbatelné číslo. Jaký je problém, aby vlaky v pohraniční stanici zastavily, policisté a vojáci se psy a samopaly zkontrolovali cestujícím doklady a to samé by se pak opakovalo na druhé straně hranice? Stačí vlakům prodloužit pobyty v pohraničních stanicích. Je přece nesmysl, aby slovenský student jel z Bratislavy vnitrostátním vlakem do Skalicy, pěšky přešel českou hranici a do Brna pokračoval ze Sudoměřic českým vnitrostátním vlakem, když ten vlak může jet skrz hranici přes Lanžhot.
Možná na to není dost lidí, když policie hlídá silniční hraniční přechody …
Nikoho študáci ze Slovenska nezajímají, mohou studovat doma a pozvednout své školství.
A co do Polska, porad nic?
Chtějí nás?
V Rakousku ano. A od nich nám žádné nebezpečí nehrozí, aktuálně mají nějakých 1300 nemocnýh a číslo se pořád snižuje.
Ale hranice pro nás přesto zatím zjevně „ve velkém“ a bez jakýchkoli komplikací neotevřeli …
Jestli otevřeme do Německa a budou nakažení, tak na Polsko zapomeňte.
V Německu je nakažených / 10 000 obyvatel méně než u nás.
Babiš v televizi tvrdil, že nejlíp na světě na tom jsme my!
Chtěl bych se zeptat, zda už má někdo informace, od kdy obnoví ČD nebo Regiojet mezinárodní dopravu do Rakouska. To, že vláda to myslím od 11.5 povolila totiž ještě neznamená, že něco vyjede.
Děkuji
Dnes v rádiu říkal mluvčí RegioJetu Ondrůj, že vlaky zatím ne, protože by se neuživily. Takže do Vídně zatím vyjedou jen autobusy.
Je obrovská škoda, že nebyl zaveden pravidelný hodinový takt, jak se plánovalo. Bylo by to atraktivnější i pro větší počet cestujících, dojíždějíci do Rakouska za prací nebo do škol..
A k čemu by pracující využili hodinový takt vlaků v průběhu své pracovní doby trávené na pracovištích?
Dobře, tak ne celý den, aspoň ve špičce.
K vaší otázce doplním, že v úseku Retz – Hollabrunn – Vídeň ten hodinový takt po celý den zaveden již je, přestože (vašimi slovy) jde zčásti i o „dobu trávenou na pracovištích“.
Že se tady najde tolik hloupých „mínusířů“ odsuzujících odmítání hodinového taktu v pracovní dny v pracovní době běžných pracujících nedostatečnou frekvencí, tomu se už ani nedivím, ale stejně tak se ani nedivím, že Rakušané si ve vnitrostátní regionální dopravě na svém území v hodinovém taktu jezdí – podobně jako v ČR jezdí v hodinovém taktu i regionální vlaky i v širším okolí velkých měst, kde lze s nějakou ekonomicky přijatelnou frekvencí počítat i v pracovní dny v pracovní době běžně zaměstnaných lidí. Ale těch „mínusářů“ bych se rád zeptal, jakou asi představu mají o frekvenci mezi Znojmem a Retzem v… Číst vice »
A obchody by vlastně v tu dobu mohly taky zavřít, pracující jsou přece na pracovišti. 😛
Ejhle – vševěd Kocurek objevuje Ameriku: kdy jste se ze svého internetového hradu podíval naposled někam na venkov, že ani nevíte, že tam to tak většinou (a odjakživa) skutečně funguje?
Trochu mi nebere hlava, jaký dává smysl, že je povolena přeshraniční přeprava osob autem, ale není ve stejném měřítku povolena hromadnou dopravou…
Smysl to dává za předpokladu, že chcete evidovat každého jednotlivce a zároveň nenarušovat jízdní řád spoje dále ve vnitrozemí…ale i to se dá řešit jinak – buď bez větších zdržení či s drobnou úpravou jízdních řádů.
Hlavně k tomu ovšem potřebujete dostatek personálu – myslím především policejních orgánů …
Manželka byla dneska s dětma v zoo a orgánů tam bylo nejmíň 6. To by člověk neřekl, kde všude na něj číhá nebezpečí.
A byli tam luskouni? Tim by se to vysvetlilo, třeba je přišli zatknout.
A netopýre? A motýle? A pošmákli si? Už je líp!
Nemyslela spíš orangutany?
Ona to nemusí být kdoví jak závratná čísla, ale ano, dostatek kontrolních osob a jejich působení na nádražích v improvizovaných prostorách může být problematické.
Pokud vím, tak se u mezinárodních vlaků dělaly kontroly za jízdy. Pokud máme vlak Vídeň – Břeclav, tak za tu půlhodinu ty lidi zaevidujete.
Mezinárodní nejsou jen expresy, ale i zastávkové vlaky. Třeba v tomto případě jde o osobáky Znojmo-Vídeň, kde přeshraniční úsek je Šatov – Unterretzbach s jízdní dobou méně jak 3 minuty. I to by se ale dalo řešit například kontrolou před/při nástupem do vlaku ve Znojmě a v Šatově respektive kontrolou po/při výstupu při příjezdu z Rakouska.
Ale musíte mít nejdřív ty lidi, kteří tu kontrolu budou dělat …
Jo, takže raději středoškolákům odepřeme vzdělání, než abychom riskovali, že těch 5 km do školy pojedou přes státní hranici, aniž by je policajt evidoval. Každý den. Ráno a večer. Jak při opuštění vězení/pracovního tábora.